Ma naravno.. a do 2014. ce jos par puta izmjeniti "zakon" :D
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
I kak ce onda povecavat performanse procesora???
I kak ce onda povecavat performanse procesora
gle imas kutiju sibica i recimo ako nutra turnes 10000000 tranzistora i imas drugu u kojoj je 10000000000000000000000000 ovaj drugi ce bolje radit jel ih je vise manjih a isto mjesta zauzimaju vise TR proc bolje brze jače RADI
I kak ce onda povecavat performanse procesora???
doci ce do izumiranja poluprovodnice tehnologije... sljedece na redu je tehnologija bazirana na atomima..
I kak ce onda povecavat performanse procesora???
POvećanjem površine procesora. Nevjerojatno koliko tranzistora stane na jedan metar kvadratni...
Nešto će smislit, uvijek to naprave!
A možda nađu i neki drugi materijal, kao grafen koji se već spominje dosta. Ako ništa onda ćemo imat kompjutere kao u star treku preko par paluba...
Ako se to stvarno dogodi bit ce to godina slavlja i veselja.... zamislite samo.. za sve gejmere
procesori vise ne pretjerano dobivaju na snazi.. igre cete moci igrati na istom hardveru na high... godinama
jer ce bit optimizirane upravo za tu maksimalnu jacinu komponenti,
Nema vise clockanja jer nema smisla sve igre rade osim jedne "CRYSIS DICKHEAD".... crytek ce propasti jer
radi neigrive igre koje niko nikad nece moci igrati osim nekolicine znastvenika na svojim superacunalima dok cekaju
rezultate matematickih izracuna...
CF nema smisla jer jedan cip vrti sve (osim jedne igre naravno), ne treba nadograditi PC samo zbog AERA 23 i Win 14
jer radi i na par godina staroj konfi i bez trzanja....
Samo zamislite takav svijet, poprilicno dosadno jelda xD
Ovo sa kompjuterima me posteca o ljudskim obidima za kopneni rekord brzine. http://en.wikipedia.org/wiki/Land_speed_record
Amerikanci su stavljali po 2 ili vise motora sa 12 cilindara, hiljada i vise konjskih snaga a pobjedio ih je englez sa optimiziranim vozilom, malim motorom
i dobrom aerodinamikom.
Ima jedan dobar izraz 'Brute Force' i vecinom stvari se resavaju ovako, vise memorije, vise procesorske snage, a optimizacija = 0.
Mislim da nije problem u snazi CPU-a, vec u optimizaciji cjelog sustava.
Interesno je da http://en.wikipedia.org/wiki/RAD6000 procesor se koristi na skoro svim svemirskim ljetilicama a radi samo na 33 Mhz.
Znači 2014. prelazimo na clouding...
Interesno je da http://en.wikipedia.org/wiki/RAD6000 procesor se koristi na skoro svim svemirskim ljetilicama a radi samo na 33 Mhz.
Video obrada iziskuje malčice jače komponente nego matematički izračun...
Ovo sa kompjuterima me posteca o ljudskim obidima za kopneni rekord brzine. http://en.wikipedia.org/wiki/Land_speed_record
Amerikanci su stavljali po 2 ili vise motora sa 12 cilindara, hiljada i vise konjskih snaga a pobjedio ih je englez sa optimiziranim vozilom, malim motorom
i dobrom aerodinamikom.
Ima jedan dobar izraz 'Brute Force' i vecinom stvari se resavaju ovako, vise memorije, vise procesorske snage, a optimizacija = 0.
Mislim da nije problem u snazi CPU-a, vec u optimizaciji cjelog sustava.
Interesno je da http://en.wikipedia.org/wiki/RAD6000 procesor se koristi na skoro svim svemirskim ljetilicama a radi samo na 33 Mhz.
Da al je potpuna optimizacija sto se tice PC nemoguca misija, jer gledaj ovaj scenario: neka firma napise program za npr. 3D rendiranje,
animaciju ili sto vec i sad ulozi velike resurse (potrosi pare,vremena) da ga sto vise moguce optimizira za Pentium 4 i geforce 5, al evo ti ga
za par mjeseci pojavi se C2D i geforce 6 koje obavljaju istu stvar i bez da je program posebno optimiziran za njih 2 puta brze.
E zajeb, sve iz pocetka optimiziraj utuci pare za novu platformu i tako u krug.
Lakse onda jednostavno nist ne raditi jer ce tako i tako izaci brze jace bolje, samo sto nije, a optimiziras tu i tamo i s time se hvalis.
A sto se tice RAD6000, pa nije ni cuda da ga koriste, financirali su njegov razvoj (tj. ministarstvo obrane SAD-a i NASA) i posebno je napravljen
za uvjete u svemiru zbog cega je i "radiation hardened" sto znaci da na njega manje utjece svemirska radijacija koja bi unistila obicne racunalne
procesore. Dode od 500.000 - 2 milijuna $ po komadu i ima 1.1 million tranzistora. Sto mislis koliko bi ih dosao isti sa 100 milijuna tranzistora na 3GHz.
A za sto? mici robot naprijed nazad, okreni sondu 20* ? Pretpostavljam da oni sve sto trebaju racunati rade doma u NASA-i a kompjuteru u letjelici/robotu
samo posalju sto da radi.
I kak ce onda povecavat performanse procesora???
Optimizacijom i radikalnim zahvatima u arhitekturu CPU-a.
Recimo:
Nekoliko smo desetljeća prije realizacije tako radikalno drugačijeg koncepta i tako složenog sustava.
Ljudi, osim toga, pogrešno misle da će kvantno računalo (pod pretpostavkom da se ikada i napravi), biti eksponencijalno brže za sve operacije.
Nažalost, zasada znamo da će to biti eksponencijalno brže samo za neke klase operacija (primjerice, faktorizacija izuzetno velikih prim-brojeva) i samo za neke primjene (npr. kriptografija).
Osobno mislim da će prije fuzija u elektrane, nego posve funkcionalno kvantno računalo u laboratorije.
Interesno je da http://en.wikipedia.org/wiki/RAD6000 procesor se koristi na skoro svim svemirskim ljetilicama a radi samo na 33 Mhz.
Istina, ali puno je razloga za to - neki od njih: osim radijacije, tu je daleko bitnija iznimna pouzdanost i istestiranost arhitekture.
Zato i jest, recimo za Deep Impact Probe u 2005. bio korišten RAD750 (nasljednik RAD6000 CPU-a) koji je zapravo prerađeni PowerPC 750 iz 1997. godine.
Uvijek svemirsko računarstvo kaska nekoliko generacija procesora za mainstreamom - to je po dizajnu tako.
Nisu kompjuteri stvoreni samo za COD i raznorazne 3D igre. Mnogo vise se koristi za svakodnevni posao. Dobar primer su PS3 i XBOX, koji imaju hardver mnogo slabiji od denesnih PC-a (PS3 ima 256MB RAM), a ipak imaju odlicne igre. inFAMOUS je dobar primer:
Kad smo vec kod optimizacije, programeri bi se slozili da je M$ mozda jedan od glavnih problema u IT industriji. Primer je .NET arhitektura i Windows Presentation Fundation (WPF).
Ako se sporedi primer sa nekim Delphi programom, program pisan u .NET i WPF je toliko spor i neoptimiziran da je skoro neupotrebljiv za svakodnevni rad. Nista bolji nije ni SUN sa Java programskim jazikom.
Ma... kad nemas prostora u sirini, onda ides u visinu :D Slagati ce CPUove jedan na drugog (keks) kao sto rade graditelji nebodere :D Idemo u visine.. big tower is ariving :D
neče proizvodnja procesora tako brzo propasti. odavno več oni imaju planove za vrijeme nakon mooreovog zakona da čemo se iznenaditi!
Ako se to stvarno dogodi bit ce to godina slavlja i veselja.... zamislite samo.. za sve gejmere
procesori vise ne pretjerano dobivaju na snazi.. igre cete moci igrati na istom hardveru na high... godinama
jer ce bit optimizirane upravo za tu maksimalnu jacinu komponenti
Ako zanemarimo gejmerski (nije komp samo za igre) dio tvog posta u pravu si. Nekad se hardver nije mijenjao tako brzo i programeri su imali vremena raditi optimizaciju. Danas kao što je ovdje već napisano niti imaju vremena, niti volje a pitanje je koliko ima i smisla.
Optimizacija je luda stvar, sjećam se prvih 8-bitnih kompjuterčića i kakva čuda su bila moguća na Z80 kad se radilo u strojnom jeziku. Tada se doslovce gledalo na svaki byte (koliko instrukcija zauzima), koliko taktova traje i pristupa li memoriji ili se može sve odraditi s registrima (zna li još netko ovdje što su registri zapravo :D).
Prvo nije istina da se programi ne optimiziraju. U tako nesto se ulaze jako puno vremena. Pogotovo u igre.
Rijetko kada se tu moze napraviti jos nesto. Npr. crysis za ono sto ima u sebi je savrseno optimiziran i puno
su vremena ulozili u samu optimizaciju. I to cak mislim na prvi cisti crysis a ne na warhead. Warhead nije nista
konkretno promjenio, to je bio samo markentinski trik. Svi pricate na pamet ko papagaji "losa optimizacija bla bla",
ali nerijetko se pisa krv da se napravi da se uopce tako vrti.
I nemojte mjesati kruske i jabuke. .NET ima svoju namjenu i to je virtualna masina, znaci ne mozes to, kao i javu,
mjeriti sa strojnim codeom kojeg proizvede C++ compiler ili Delphi compiler. Zato .NET i Java ima svoju namjenu a
to siguno nisu time critical aplikacije kao sto su igre, rendanje i druga kompleksna procesiranja kao obrada slika.
.NET je tu da ubrza odredene poslove a ne izvodenje codea. To sto se .NET sporije vrti nema veze sa ne optimizacijom
nego arhitekturom koja mora biti takva da se postignu odredene stvari. Tako mora biti i vrti se odlicno za to sto je namjenjen
kao i java. Takoder konzole i PC su ti kruske i jabuke. Konzola nije opterecena evolucijom i kompatibilnoscu kao PC, pa totalno drugacije mozes
napraviti sabirnice, memorijske kontrolere pa tako postici puno vece perfomanse i trikove koje na PC-u ne mozes radi
arhitekture bez obzira na brzinu recimo samih jezgri. Takoder konzola ima ogoljen operacijski sustav koji ima jasnu
namjenu i ne trosi procesor za druge stvari. Puni je direkniji kontakt sa hardwareom. Da ne velim da vecina konzola jos uvijek
renda u 720p pa i manje i to bez AA.
Ma napravit ce maticne sa 2 utora za procesor, quadfire, pa da vidis kako se video obraduje u sekundama :P
Da bar dođe kraj Murphyevom zakonu... kako bi se živjelo...
Ma... kad nemas prostora u sirini, onda ides u visinu :D Slagati ce CPUove jedan na drugog (keks) kao sto rade graditelji nebodere :D Idemo u visine.. big tower is ariving :D
Čuo sam nešto o tome da se radi, tj. da se tranzistori slažu jedan na drugi ali da je još uvjek problem temperatura(diže se do 1 kWat(4*temp. pečnice)).
...Tada se doslovce gledalo na svaki byte (koliko instrukcija zauzima), koliko taktova traje i pristupa li memoriji ili se može sve odraditi s registrima (zna li još netko ovdje što su registri zapravo :D).
Zna, zna... C64 demo-i i igrice, font-editori, sve u assembleru ;)
...Tada se doslovce gledalo na svaki byte (koliko instrukcija zauzima), koliko taktova traje i pristupa li memoriji ili se može sve odraditi s registrima (zna li još netko ovdje što su registri zapravo :D).
Zna, zna... C64 demo-i i igrice, font-editori, sve u assembleru ;)
To nisu registri ;)
Normalno da ima onih koji znaju sto su registri. I ne bi vjerovao da se takve optimizacije rade i dan danas.
Situacija se nije uopce puno promjenila. Tamo di je to bitno, reze se do zadnje instrukcije, bio to program ili
grafcki shader. Ne smije se dogoditi da ima viska jednog mnozenja po pixelu. Zato velim da se uporno napuhavaju neke stvari oko
"ne optimizacije". Ne znam od kud je to uopce poteklo da se to prosirilo ko kuga. Valjda zato sto se toliko stvorio jaz
izmedu slabih i ultra jakih racunala, sto nekad nije bio slucaj, pa se puno vise javlja osjecaj losih perfomansi kod onih slabijih.
Pa onda ljudi frustrirani sto se njihov stroj ne nosi dobro s time nabacuju takve komentare misleci da ce se bolje osjecati
prebacujuci krivnju na nekog drugog. Kod aplikacija di je potrebna brzina se i dalje rade optimizacije u zadnji byte
i pisa se krv da se ustedi 1 milisekunda na nekom izracunu. Ali ako zelis top grafiku onda se radi za top kompjuter
i nema te optimizacije koja ce to zavrtiti na slabom stroju.
Zašto se uvijek pričao o igrama? OK, one možda i jesu najzahtjevniji softver na kućnom računalu. Kad sam spominjao ne optimizaciju mislio sam općenito. Znam da velike kompanije pišu prilično loš softver, u nekom objektnom jeziku ili javi. Pišu timovi sastavljeni od velikog broja ljudi (geografski udaljeni) koji često ne znaju ni što je finalni produkt (a nije ih ni briga), svatko svoj dio i onda se to "sklepa" u finalni produkt.
Kad sam prijatelja pitao: Optimizacija? Samo se nasmijao. Ako se nešto vrti lošije, kažu kupcu neka kupi novi harver ili još bolje prodaju mu ga.
No, u pravu si, još uvijek ima stvari koje se moraju pisati u strojnom jeziku i gdje se gleda na svaki byte i takt.
Pa dobro, spomenuo sam igre jer sam tamo navise vidio ljudi da se kao zale na neoptimizaciju. A i kod igara je najbitnije
da se izvuce svaki atom snage. A da naravno ima neoptimiziranog softwarea to stoji. Ali to se uglavnom dogada kod
tih nekih poslovnih aplikacija di ih boli dupe plus koriste se takve tehnologije da i nemas previse utjecaja.
Moze se u Javi i C#-u pisati i spor i brz code ali to ide samo do jedne granice, nemos tu napraviti cuda kad ti je u startu
oduzeta ta mogucnost arhitekture radi. Ali nije to nista lose. Primjenis ga za no sto je napravljen.
Pa cak i neke manje igre di brzina nije od velike vzanosti.
Da ne velim da na tokvom poslovnom softwareu, bez uvrede nekima ovdje koji rade na njemu :D, radi hrpa tecaj programera pa to nije niti cudo :)
Sreo sam svakakvih programera tj. onih koji se tako nazivaju :) ali vjeru mi, takvi rijetko rade na aplikacijama
di je optimizacija jako bitna. Tako da je sve u biti onako kako mora biti i nemamo se sto zaliti i tu sva rasprava prestaje sto se
viska jezgri tice ili ne. Onaj zna kome trebaju i on ih koristi. Kome ne trebaju neec ih uzeti i kraj price.
Lol evo taman velim ovo dolje i vidi komentar na ovoj stranici od Mrgud Veliki
http://www.bug.hr/forum/topic/komentari-it-vijesti/xbox-360-arcade-512-mb/27149.aspx
Kuzis, zasto sam reagirao :D Prica gluposti a niti ne zna sto je voodoo ubrzivac niti cemu je sluzio u svoje vrijeme, ali eto
on je osjetio potrebu da spomene neoptimizaciju, i uspio je povezati nekako kolicinu rama sa neoptimizacijom i voodoo akceleratorom.
Sve to u jednoj recenici bez imalo griznje savjesti :D