Vozač je skriven u prtljažniku i sa gamepadom i VR očalama upravlja i sve izgleda kao da munjovoz ide sam

Vozač je skriven u prtljažniku i sa gamepadom i VR očalama upravlja i sve izgleda kao da munjovoz ide sam
Vozač je skriven u prtljažniku i sa gamepadom i VR očalama upravlja i sve izgleda kao da munjovoz ide sam
Driverless cars were the future but now the truth is out: they’re on the road to nowhere
It was revealed that vehicles were not even driverless, since the cars had been remotely controlled with interventions by operators about every four or five miles.
https://www.theguardian.com/commentisfree/2023/dec/06/driverless-cars-future-vehicles-public-transport
'Teledriving', prijelazno rješenje dok čekamo da stigne robotaksi
https://www.bug.hr/automobili/teledriving-prijelazno-rjesenje-dok-cekamo-da-stigne-robotaksi-41766
Lucijan Carić
Nakon više od deset godina laži i praznih obećanja pokrenuta je Teslina robotaksi "usluga", zapravo nejavna usluga na javnoj površini dostupna samo najodanijim Tesla kultistima. Ukupno su pustili u probni pogon 10-15 vozila u kojima sjedi sigurnosni suvozač i koja voze na geografski ograničenom području. Ako slučajno sumLJate u ovo što pišem evo slike Tesline EULA-e koju je objavio jedan od Vjernih.
Posebna mi je fora što se javio poznati lokalni stručnjak za tehnologiju, EV, autonomnu vožnju, robotaksije i guz-papir s pričom kako je Teslin robotaksi iPhone, a Waymo Blackberry. Prihvatimo li, just for fun, kako je naš Tesla kultist u pravu onda Mat-e zapravo razvija kućište i tastaturu za Blackberry jer Mobileyev sustav autonomne vožnje počiva na istim tehnološkim pretpostavkama kao i ono što radi Waymo. Dakle, Mat-e-tov samovozni projekt je propao i prije nego što smo uspjeli reći "verifikacijski prototipovi", a kamoli iste i vidjeti. U tom kontekstu možda je jasnije zašto isti tehno-stručnjak Mati nije htio dati svoj novac, ali je zdušno drukao da mu se da javna lova. Isto, rado bih htio znati tko je stavio svoj potpis na famoznu studiju izvodljivosti koja podržava razvoj Blackberryja za treće desetljeće 21. stoljeća.
Naravno, uz napomenu kako je Mat-e obećao isporučiti robotaksi koji koristi najviši - peti stupanj autonomne vožnje, na stranu što je rok već protekao, a produženi rok za verifikacijske prototipove je opet probijen bez objašnjenja iz Rimca, ali i nadležnog ministarstva. Tu je i problem, padonček - izazov, u tome što obećani nivo autnomne vožnje ne postoji i sam CEO Mat-e-tovog partnera Mobileyea ne predviđa ga do kraja ovog desetljeća. Zgodno, isti potpisnici spomenute studije izvodljivosti vjerovali su kako će do 2024. ta nepostojeća autonomija biti ugrađena u Mat-e-tove robotaksije i veselo voziti po zagrebačkim ulicama.