Bio sam svjedokom kada je djevojka - pješak stajala na semaforu na crvenom svjetlu, čekala zeleno za prijelaz preko zebre i tipkala po mobitelu. Upali se njoj zeleno, vozilo koje je skretalo udesno stane i čeka da kokoš prijeđe, čeka i čeka, kokoš bezbrižno tipka po mobitelu i zakorači na zebru taman kada joj se upalilo crveno svjetlo i kada je auto već krenuo. Naravno da ju je auto skoro udario, a ona blijedo gleda sva izgubljena u prostoru i vremenu. Za neke bi bilo dobro da se uvede i pješačka dozvola.
EU uvodi nova pravila za vozačke dozvole i mlade v
- poruka: 22
- |
- čitano: 11.030
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
.. Za neke bi bilo dobro da se uvede i pješačka dozvola.
-tu je samo pitanje volje-želje za tumačenjem postojećih zakona..
-npr, pješak, kao i bicikl i sl, nema vozačke, nema tehnički-reg.. ali, za bic je konkretna razlika, nalazi se na prometnici ili izvan (prometnice)..
-ako je na prometnici, tad se primjenjuju prometni propisi-zakon.. tad mora imati svjetla, itd.. ako je izvan, parkić-šuma.. tad ne mora, dok za svaki prekršaj u prometu odgovara neovisno o tome što nema vozačku dozvolu, jednako kao svako vozilo tj sudionik prometa.. istina razlika, bic i pješak obično nisu oni koji izazovu teže posljedice.. no pravilo je već tu, posotjeći zakoni, pa je samo stvar primjene ili tumačenja.
-nema razloga da pješak u prometu, tj kad je na prometnici, cesta, pješački prelaz, .. jednako mora poštivati prometna pravila, kao što je npr semafor ... i jednako odgovornost za nesreću, tj u opisanom prmjeru je pješak uzrokovao nesreću (da je došlo do nesreće..) i upravo po istoj osnovi može biti kažnjen.
-u prometu svi sudionici imaju ista pravila, isti zakon, nije važno tad pješak-bic-auto, ako govorimo o pravnoj jednakosti a to je jedan od uvjeta za teoretski idealni zakon tj jednakost svih..
-posjedovanje vozačke s tim nema veze, tj prekršaj je isti, imao-nemao.. tj neznanje nije opravdanje, odnosno djeca moraju biti pod nadzorom odgovorne osobe, tad uče pravila i punoljetnošću (i ranije) postaju odgovorni kao i svjesni, biračko pravo, pješačko, vozačko.. kao i odgovornost.
-tako ne treba nikakva pješačka dozvola.. a kazna, regulacija može i po postojećim zakonima država, samo ih treba primjeniti-tumačiti.. i provoditi, ne samo povremeno-demonstrativno jednom godišnje i sl. nego svakodnevno, tj kao što se vozača koji koristi mobitel na nedozvoljen način (jer postoji i dozvoljen, koji ne ometa, handsfree i sl..) kazni, jednako upravo u primjeru prelaska ceste pješaka treba kazniti, biciklistu, romobil.. mora ih se kažnjavati kako bi to prestali tako neodgovorno raditi, izazivati nesreće.. no teško je u tome imati 'mjeru', provediv zakon i strogoća, onako, kažnjavati sve ili upozoravati? privoditi.. zvuči ok u jednom primjeru, loše u drugom.. a u stvarnosti imamo sve moguće situacije i kad se neki zakon-pravila donose-uvode ... treba gledati i na provedbu, smisao-mjeru.. tj što je intencija, kazniti ili imati prometnu sigurnost, manje nesreća.. ako smo za ovo drugo, tad to nije lako odgovoriti, tad treba tisuće sitnica posložiti od samih cesta-regulacije kao preglednost do jasnoće propisa koje tad mora razumjeti svaka osoba, ne imati dubioze-nejasnoće, npr što ako se sudare dva bicikla, dva pješaka? karikirano, no legitimno postaviti sva moguća pitanja koja nam padnu napamet i što bi bio prihvatljiv odgovor.. kad imamo takve odgovore, recimo dovoljno dobre, tad se u to može.. bez tog je divlji zapad-sreća.. kao do sad, ništa.
Bio sam svjedokom kada je djevojka - pješak stajala na semaforu na crvenom svjetlu, čekala zeleno za prijelaz preko zebre i tipkala po mobitelu. Upali se njoj zeleno, vozilo koje je skretalo udesno stane i čeka da kokoš prijeđe, čeka i čeka, kokoš bezbrižno tipka po mobitelu i zakorači na zebru taman kada joj se upalilo crveno svjetlo i kada je auto već krenuo. Naravno da ju je auto skoro udario, a ona blijedo gleda sva izgubljena u prostoru i vremenu. Za neke bi bilo dobro da se uvede i pješačka dozvola.
ma di ti to zivi di se auto zaustavija pjesaku kada je skreta udesno. Di sam ja prva 3 uvik produ prije pjesaka
ma di ti to zivi di se auto zaustavija pjesaku kada je skreta udesno. Di sam ja prva 3 uvik produ prije pjesaka
Gledao sam dokumentarac o Kubi, dosta davno doduše. Kaže da toliko poštuju pješačke prijelaze da staju i na zebri gdje nikoga nema.
Ne znam šta da mislim o stavu naših 11 hrvatskih zastupnika. S jedne strane, istina je ova promjena je mlaka voda, pogotov kad se uzme u obzir koji su sve vrijedni prijedlozi bili razmatrani.
S druge strane, hrvati imaju hrvatski problem (vidi poglavlje 4.3. Vrste prometnih nesreća) koji smiju riješiti nacionalnim zakonima i nacionalnim provođenjima, ne moramo čekati evropske.
Bio sam svjedokom kada je djevojka - pješak stajala na semaforu na crvenom svjetlu, čekala zeleno za prijelaz preko zebre i tipkala po mobitelu. Upali se njoj zeleno, vozilo koje je skretalo udesno stane i čeka da kokoš prijeđe, čeka i čeka, kokoš bezbrižno tipka po mobitelu i zakorači na zebru taman kada joj se upalilo crveno svjetlo i kada je auto već krenuo. Naravno da ju je auto skoro udario, a ona blijedo gleda sva izgubljena u prostoru i vremenu. Za neke bi bilo dobro da se uvede i pješačka dozvola.
ma di ti to zivi di se auto zaustavija pjesaku kada je skreta udesno. Di sam ja prva 3 uvik produ prije pjesaka
Hi hi evo, vidim javlja se ekipa da na Kubi budu super prema pjesacima :)
Ali ozbiljno sad, pjesaci u Svicarskoj, dakle to vidli niste. Hodas po nogostupu, ispred tebe zebra, ne da ti nije na pamet prijeci zebru, vec ni ne razmisljas o njoj. Nailazi auto, vozi naravno 45-50km/h (nebi iznad ni da ga sam djava goni), ja na 8m od j*** zebre, majstor usporava, taman smo si tu negdje, ja na 2m od zebre auto STAJE!!! Od ciste neugode jer je auto stal, prosetam zebrom na drugu stranu. Dakle, show show je sa pjesacima i automobilima u CH, a o bicikliiiiiiimaaaa...imaju vlastitu TRAKU na cestama, show show. Znaci, ne napravljenu van ceste (iako ima i toga) vec unutar trake, normalna cesta s desne strane iscrtkana zuta linija. OK, nije na apsoluitno svim prometnicama, al da tih zutih iscrtkanih ima, imaaaaa fijuuuuu cudo jedno. O zonama 30 i pravilu desne strane da ne pricam.
I nakon 3 god kaj sam tu to mi je jos jednostavno za ne povjerovat i svaki put me fascinira.
S druge strane, tolko su losi vozaci da valjda zato i koce na sve i svakaj.
ako želite doživjeti da vam auto stane čim se približite zebri dođite u Vinkovce, Vukovar, Osijek...
ako želite da vas auto pregazi na zebri dok gurate dijete u kolicima dođite u Zadar ili Split
vozačka (ne)kultura poznata od davno...
Bio sam svjedokom kada je djevojka - pješak stajala na semaforu na crvenom svjetlu, čekala zeleno za prijelaz preko zebre i tipkala po mobitelu. Upali se njoj zeleno, vozilo koje je skretalo udesno stane i čeka da kokoš prijeđe, čeka i čeka, kokoš bezbrižno tipka po mobitelu i zakorači na zebru taman kada joj se upalilo crveno svjetlo i kada je auto već krenuo. Naravno da ju je auto skoro udario, a ona blijedo gleda sva izgubljena u prostoru i vremenu. Za neke bi bilo dobro da se uvede i pješačka dozvola.
ma di ti to zivi di se auto zaustavija pjesaku kada je skreta udesno. Di sam ja prva 3 uvik produ prije pjesaka
Hi hi evo, vidim javlja se ekipa da na Kubi budu super prema pjesacima :)
Ali ozbiljno sad, pjesaci u Svicarskoj, dakle to vidli niste. Hodas po nogostupu, ispred tebe zebra, ne da ti nije na pamet prijeci zebru, vec ni ne razmisljas o njoj. Nailazi auto, vozi naravno 45-50km/h (nebi iznad ni da ga sam djava goni), ja na 8m od j*** zebre, majstor usporava, taman smo si tu negdje, ja na 2m od zebre auto STAJE!!! Od ciste neugode jer je auto stal, prosetam zebrom na drugu stranu. Dakle, show show je sa pjesacima i automobilima u CH, a o bicikliiiiiiimaaaa...imaju vlastitu TRAKU na cestama, show show. Znaci, ne napravljenu van ceste (iako ima i toga) vec unutar trake, normalna cesta s desne strane iscrtkana zuta linija. OK, nije na apsoluitno svim prometnicama, al da tih zutih iscrtkanih ima, imaaaaa fijuuuuu cudo jedno. O zonama 30 i pravilu desne strane da ne pricam.
I nakon 3 god kaj sam tu to mi je jos jednostavno za ne povjerovat i svaki put me fascinira.
S druge strane, tolko su losi vozaci da valjda zato i koce na sve i svakaj.
Ovdje u Njemackoj je ista stvar u svim malko vecim gradovima, isto je kao i u Svici, zona 7,10,30 su bog bogova, pravilo desne strane sveto pismo..Traka za bicikliste kolko hoces, a njih jos 3x toliko, pomalo i zivciraju al oke.. Sto se voznje tice, Njemci takoder nisu pre inteligentni,nedaj boze da padne kisa malo jaca,snjeg ili magla, ako u 7 trebas bit na poslu, kreni u 5:30.....
I oni su sad uveli novi zakon(mislim da bi se trebo svuda uvest), mladi vozac nakon polozenog vozackog ispita, dobiva "probnu" vozacku dozvolu na 2 godine, nakon 365 dana od dobivanja, ponovno izlazi na Ispit voznje da bi provjerili dali i dalje zna/postuje pravila, ako padne, 2x ima pravo jos pokusat, nakon treceg puta, oduzima se vozacka dozvola, i potrebno je ponovno polagat vozacki ispit...Isto tako ako je sve prosao, ali unutar te dvije godine skrivi prometnu nesrecu sa vecom materijalnom stetom prema nekome, ili grubo krsenje zakona i propisa, oduzima se vozacka po kaznenom katalogu i riskira(vrlo cesto) ponistavanje vozacke i ponovno polaganje vozackog ispita, ali tek nakon x godina propisanih kaznom...Jako malu toleranciju imaju za mlade vozace i "nestasluke" sto je skroz razumljivo, nije problem kad "konjusina" ubije sebe, nego kad povuce jos nekoga sa sobom...
I oni su sad uveli novi zakon(mislim da bi se trebo svuda uvest), mladi vozac nakon polozenog vozackog ispita, dobiva "probnu" vozacku dozvolu na 2 godine, nakon 365 dana od dobivanja, ponovno izlazi na Ispit voznje da bi provjerili dali i dalje zna/postuje pravila, ako padne, 2x ima pravo jos pokusat, nakon treceg puta, oduzima se vozacka dozvola, i potrebno je ponovno polagat vozacki ispit...Isto tako ako je sve prosao, ali unutar te dvije godine skrivi prometnu nesrecu sa vecom materijalnom stetom prema nekome, ili grubo krsenje zakona i propisa, oduzima se vozacka po kaznenom katalogu i riskira(vrlo cesto) ponistavanje vozacke i ponovno polaganje vozackog ispita, ali tek nakon x godina propisanih kaznom...Jako malu toleranciju imaju za mlade vozace i "nestasluke" sto je skroz razumljivo, nije problem kad "konjusina" ubije sebe, nego kad povuce jos nekoga sa sobom...
U Njemačkoj i Švici su to sveta pisma jer su kazne visoke i što je najvažnije prekršaji se kažnjavaju. U hrvatskoj se parkiraš gdje hoćeš, voziš 70 u gradu bez problema, parkiraš na pješački, skoro pa se svemu gleda kroz prste jer je to normalno ovdje.
A sad najbitnije, Nijemac je to naučio i kad dođe u HR postane balkanac i radi isto istog trenutka kad prođe granicu. Nije stvar u mentalitetu, nego strah od udarca tamo gdje najviše boli - po džepu.
U Njemačkoj i Švici su to sveta pisma jer su kazne visoke i što je najvažnije prekršaji se kažnjavaju. U hrvatskoj se parkiraš gdje hoćeš, voziš 70 u gradu bez problema, parkiraš na pješački, skoro pa se svemu gleda kroz prste jer je to normalno ovdje.
A sad najbitnije, Nijemac je to naučio i kad dođe u HR postane balkanac i radi isto istog trenutka kad prođe granicu. Nije stvar u mentalitetu, nego strah od udarca tamo gdje najviše boli - po džepu.
Poznam ja jednoga lika kojega je tri dana nakon uvođenja šengena pokupila u Zagrebu njemačka policija i odfurali ga u njemačku buksu na 4 mjeseca zbog neplaćenih kazni za prometne prekršaje
ma manite me se tih "Kod nas u Švabiji" prica. Ako je vama gore lijepo ja zadovoljan, al stvarno ne znam sta pokusavate s time postic. Svi zaju kakva je situacija kod nas i zasto se nece promijenit. Ja bacim salu ovdi odma me citira cila dijaspora "Kod nas ovdi to je nevideno jer ..."
ma manite me se tih "Kod nas u Švabiji" prica. Ako je vama gore lijepo ja zadovoljan, al stvarno ne znam sta pokusavate s time postic. Svi zaju kakva je situacija kod nas i zasto se nece promijenit. Ja bacim salu ovdi odma me citira cila dijaspora "Kod nas ovdi to je nevideno jer ..."
Kod nas je situacija takva kakva je jer se ne provode prometni zakoni. Jedino što se kažnjava je brzina koju snime kamere. A i to samo ako nemaš vezu...
ma manite me se tih "Kod nas u Švabiji" prica. Ako je vama gore lijepo ja zadovoljan, al stvarno ne znam sta pokusavate s time postic. Svi zaju kakva je situacija kod nas i zasto se nece promijenit. Ja bacim salu ovdi odma me citira cila dijaspora "Kod nas ovdi to je nevideno jer ..."
Kod nas je situacija takva kakva je jer se ne provode prometni zakoni. Jedino što se kažnjava je brzina koju snime kamere. A i to samo ako nemaš vezu...
Kod nas je općenito situacija takva kakva je jer se ništa ne kažnjava, ne samo u prometu.
Znaci obojica ste morali navest potpuno istu stvar sta potvrduje moju izjavu da su svi svjesni koja je situacija i zasto se nece promijeniti. Ne znam sta ste tocno pokusali postici s time
Svaki roditelj kaže za svoje dite, "neće moj, moj mali pametan, ne vozi brzo"... još nisam sreo dečka koji nije stisnu gas, barem da isproba kako auto vuče. A takav sam i sam bio sa 19, između dva naselja preko 160, po autoputu normalno da sam probao koliko može. I kako sam imao nekoliko sitnijih prometnih nesreća, prvo udario psa sa 90 (ograničenje 50) pas mi razbio blatobran, hladnjak (6000kn šteta), kasnije udario susjedovo dijete na bicikliću, sreća da sam sporo vozio ,dijete mi iskočilo pred auto. Opametio sam se (opekao) i usporio.
I nije mi jasno zašto roditelji vjeruju da njihov sin neće čak i luđe voziti, ja sam bio spor kakvih ima na našim cestama, pogotovo imućniji balavci sa tatinim jakim bmw/mrcedesom. Bolje djeci dati neku trulju koja jedva može navući 120km/h.
I da povećaju kazne mislim da se ništa ne bi promijenilo, znao sam neke dečkiće, siromašni maloljetnici, bez vozačke, bez kacige na skuteru prebrza vožnja, nakupili kazni preko 20 000kn. Toliko su im obitelji jedva zarađivali godišnje.
Znaci obojica ste morali navest potpuno istu stvar sta potvrduje moju izjavu da su svi svjesni koja je situacija i zasto se nece promijeniti. Ne znam sta ste tocno pokusali postici s time
Ni nama nije jasno što si ti pokušao postići sa generaliziranim pisanjem i plesanjem oko problematike kao mačak oko vruće kaše...
Ali ozbiljno sad, pjesaci u Svicarskoj, dakle to vidli niste. Hodas po nogostupu, ispred tebe zebra, ne da ti nije na pamet prijeci zebru, vec ni ne razmisljas o njoj. Nailazi auto, vozi naravno 45-50km/h (nebi iznad ni da ga sam djava goni), ja na 8m od j*** zebre, majstor usporava, taman smo si tu negdje, ja na 2m od zebre auto STAJE!!! Od ciste neugode jer je auto stal, prosetam zebrom na drugu stranu. Dakle, show show je sa pjesacima i automobilima u CH, a o bicikliiiiiiimaaaa...imaju vlastitu TRAKU na cestama, show show. Znaci, ne napravljenu van ceste (iako ima i toga) vec unutar trake, normalna cesta s desne strane iscrtkana zuta linija. OK, nije na apsoluitno svim prometnicama, al da tih zutih iscrtkanih ima, imaaaaa fijuuuuu cudo jedno. O zonama 30 i pravilu desne strane da ne pricam.
I nakon 3 god kaj sam tu to mi je jos jednostavno za ne povjerovat i svaki put me fascinira.
S druge strane, tolko su losi vozaci da valjda zato i koce na sve i svakaj.
Ovdje u Njemackoj je ista stvar u svim malko vecim gradovima, isto je kao i u Svici, zona 7,10,30 su bog bogova, pravilo desne strane sveto pismo..Traka za bicikliste kolko hoces, a njih jos 3x toliko, pomalo i zivciraju al oke.. Sto se voznje tice, Njemci takoder nisu pre inteligentni,nedaj boze da padne kisa malo jaca,snjeg ili magla, ako u 7 trebas bit na poslu, kreni u 5:30.....
I oni su sad uveli novi zakon(mislim da bi se trebo svuda uvest), mladi vozac nakon polozenog vozackog ispita, dobiva "probnu" vozacku dozvolu na 2 godine, nakon 365 dana od dobivanja, ponovno izlazi na Ispit voznje da bi provjerili dali i dalje zna/postuje pravila, ako padne, 2x ima pravo jos pokusat, nakon treceg puta, oduzima se vozacka dozvola, i potrebno je ponovno polagat vozacki ispit...Isto tako ako je sve prosao, ali unutar te dvije godine skrivi prometnu nesrecu sa vecom materijalnom stetom prema nekome, ili grubo krsenje zakona i propisa, oduzima se vozacka po kaznenom katalogu i riskira(vrlo cesto) ponistavanje vozacke i ponovno polaganje vozackog ispita, ali tek nakon x godina propisanih kaznom...Jako malu toleranciju imaju za mlade vozace i "nestasluke" sto je skroz razumljivo, nije problem kad "konjusina" ubije sebe, nego kad povuce jos nekoga sa sobom...
Ovo mi je jako zanimljvo, (uglavno) svi hrvati (na stotine drugih koje sam upoznao jer i sam zivim i radim vani) koji zive vani se zale kako domaci ne znaju vozit, kako usporavaju na kisu...
A jedini koji imaju vecu smrtnost on nas na cestama su rumunji i bugari koji je isto tako zale na voznju domacih. Nije lijepo generalizirati, ali osobno iskustvo mi to pokazuje. Ali ne mogu reci da se nisam nikad i sam zalio za to, ili da nisam bio jedan od rijetkih u lijevoj traci po raznim vremenskim uvjetima. Mozda su to godine ili nesrece poznanika ali sve sam cesce jedan od tih na koje bi se hrvati, bugari i rumunji zalili.
Ali nikad nisam cuo jednog svedanina da se zali na isto, a imaju 21 poginulih na miliun stanovnika, a da podsjetim Hrvatska 71!
Ivzor: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_23_953
eh Hrvati imaju i osebujne kandidate za Darwinovu nagradu, tako da ocjene kako domorodci "loše voze" treba sagledati i s tog kuta arvacke superiornosti...
Ovo mi je jako zanimljvo, (uglavno) svi hrvati (na stotine drugih koje sam upoznao jer i sam zivim i radim vani) koji zive vani se zale kako domaci ne znaju vozit, kako usporavaju na kisu...
A jedini koji imaju vecu smrtnost on nas na cestama su rumunji i bugari koji je isto tako zale na voznju domacih. Nije lijepo generalizirati, ali osobno iskustvo mi to pokazuje. Ali ne mogu reci da se nisam nikad i sam zalio za to, ili da nisam bio jedan od rijetkih u lijevoj traci po raznim vremenskim uvjetima. Mozda su to godine ili nesrece poznanika ali sve sam cesce jedan od tih na koje bi se hrvati, bugari i rumunji zalili.
Ali nikad nisam cuo jednog svedanina da se zali na isto, a imaju 21 poginulih na miliun stanovnika, a da podsjetim Hrvatska 71!
Ivzor: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_23_953
Al je još zanimljivije što ti isti Hrvati vani voze kao "domaći" tj po propisima a čim prijeđu našu granicu kreću po starom. Pa budi onda faca i vozi kak voziš u Hrv i po drugim zemljama. Tu znaju da policije gotovo i nema, pola kamera je postavljeno samo za ukras i debelo to koriste. Ista stvar je u Sloveniji. Kroz Sloveniju se naši voze po propisima, uredno razmak, brzina do ograničenja a čim prijeđu granicu nije nikakav problem nabit se na guzicu i preticat 3 auta odjednom ispred osnovne škole jer se mora doć na cilj 5 minuta ranije.
Ovo mi je jako zanimljvo, (uglavno) svi hrvati (na stotine drugih koje sam upoznao jer i sam zivim i radim vani) koji zive vani se zale kako domaci ne znaju vozit, kako usporavaju na kisu...
A jedini koji imaju vecu smrtnost on nas na cestama su rumunji i bugari koji je isto tako zale na voznju domacih. Nije lijepo generalizirati, ali osobno iskustvo mi to pokazuje. Ali ne mogu reci da se nisam nikad i sam zalio za to, ili da nisam bio jedan od rijetkih u lijevoj traci po raznim vremenskim uvjetima. Mozda su to godine ili nesrece poznanika ali sve sam cesce jedan od tih na koje bi se hrvati, bugari i rumunji zalili.
Ali nikad nisam cuo jednog svedanina da se zali na isto, a imaju 21 poginulih na miliun stanovnika, a da podsjetim Hrvatska 71!
ma to se uglavnom govori da ne znaju vozit po gradu, primjerice kad je prije 7-8 godina pao snijeg u zadru, nastao je opći kaos, baš zbog toga što ne znaju vozit po snijegu
jedva da je palo 15-20 cm snijega i kompletna blokada prometnica, vrte se po cesti, blokiraju križanja, ne znaju krenut na semaforu pa ili se popriječe ili stoje ko tuke dok ne prođe zeleno...
užas...
pretpostavljam da je to otprilike slično nešto i ovo, a nije da samo mi govorimo da 'gore' ne znaju vozit, da vidiš kako im talijani skidaju sve svece kad dođu gore na sjever
slično ko i dalmoši kad dođu u zagreb, jednostavno se pogube na cesti, pa stavi njih 10 takvih na jednu življu prometnicu u zg i imaš kompletni kolaps, zato i ostavljaju aute kod arene ili negdje prije rotora o zovu familiju da dođu po njih
Hej vi koji ste "vani", barem u donekle urbanoj sredini, prije nego sjednete u auto, imate razloga razmisliti i o alternativi: javnom prijevozu - jer prilično dobro funkcionira.
Razmislite i o tome koliko će vas koštati parking.
Što sjevernije, to vam je i biciklistička infrastruktura poprilično razvijena.
Ujedno su i alkoholna pića znatno skuplja (pa sad ti idi u Švedsku).
Već su to filteri, koji smanjuju broj rizičnih za volanom.
ma to se uglavnom govori da ne znaju vozit po gradu, primjerice kad je prije 7-8 godina pao snijeg u zadru, nastao je opći kaos, baš zbog toga što ne znaju vozit po snijegu
jedva da je palo 15-20 cm snijega i kompletna blokada prometnica, vrte se po cesti, blokiraju križanja, ne znaju krenut na semaforu pa ili se popriječe ili stoje ko tuke dok ne prođe zeleno...
užas...
pretpostavljam da je to otprilike slično nešto i ovo, a nije da samo mi govorimo da 'gore' ne znaju vozit, da vidiš kako im talijani skidaju sve svece kad dođu gore na sjever
slično ko i dalmoši kad dođu u zagreb, jednostavno se pogube na cesti, pa stavi njih 10 takvih na jednu življu prometnicu u zg i imaš kompletni kolaps, zato i ostavljaju aute kod arene ili negdje prije rotora o zovu familiju da dođu po njih
Mislim da to ovisi od grada do grada. Recimo Granda u Spanjolskoj je uzas, a Baskija i Bilbao su druga prica, mozda najlaska regija za voziti. Ako opet uzmem Svedsku za primjer Stocholm je dosta kompliciran, ali ostali gradovi bas i ne. Osobno smatram da Zagreb i Rijeka nisu bas jednostavni za voziti i kad po 1000 put prodem istu rutu.
Hej vi koji ste "vani", barem u donekle urbanoj sredini, prije nego sjednete u auto, imate razloga razmisliti i o alternativi: javnom prijevozu - jer prilično dobro funkcionira.
Razmislite i o tome koliko će vas koštati parking.
Što sjevernije, to vam je i biciklistička infrastruktura poprilično razvijena.
Ujedno su i alkoholna pića znatno skuplja (pa sad ti idi u Švedsku).
Već su to filteri, koji smanjuju broj rizičnih za volanom.
To je sigurno faktor, ali mislim da ni u Zagrebu nije tako lose razvijen javni prijevoz
Ali mislim da sjesti za volan u alkoholiziranom stanju puno dublji problem, to jednostavno ne smije biti opcija. Ni sa 18 nisam to nikad napravio pa necu ni danas bez ozbzira gdje se nalazio (iako ako bih morao puhati dan nakon sigurno bih napuhao nesto)