Nvidia PhysX - Nejasnoce & Pitanja

poruka: 13
|
čitano: 11.741
|
moderatori: DrNasty, pirat, XXX-Man, Lazarus Long, vincimus
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
14 godina
odjavljen
offline
Nvidia PhysX - Nejasnoce & Pitanja

Pošto se u Crysis 2 temi počela voditi rasprava o nvida PhysX tehnologij, odlučio sam da nezagadujem temu offtopicom, otvoriti novu temu. U temi bih nastavio raspravu koja se prvenstveno vodila sa dado8 forumašem, ali i sa drugim forumašima.

Pošto sam nisam ozbiljnije radio sa nikakvim fizikalnim izračunima, kako na CPU, tako ni na GPU (jedino što imam iskustva su osnove DX-a i to fixni pipeline), odlučio sam se obratiti kolegi forumašu LevaOpaki, koji radi kao game developer, te je radio sa nvidia PhysX-om, te je na moju zamolbu odgovorio na par pitanja koje muče mene a i vjerujem hrpu ostalih korisnika. Pa da krenemo, c/p razgovora;

 

A:"posto sam na godisnjem ovaj tjedan bit cu malo kraci :) procitao sam topic prije par dana pa ne znam u kojem je smjeru otisao ali vidim da vecina ljudi uopce nema pojma sto je physx pa onda valjaju neke bjesne pretpostavke kao npr. da nvidia placa developerima da koriste taj api :) lol. ljudi svasta izmisle samo da opravadaju neke svoje pretpostavke/mrznju prema nekome ili necemu. u ovom slucaju je to nvidia koja je na piku vec neko vrijeme. uglavnom physx je api koji omogucava simuliranje fizike. to je ogromna biblioteka koja je vec razvijana jedno desetljece. to je toliko ogroman i zahtjevan posao tako da je tesko uopce razviti tako nesto u nekim realnim okvirima. physx je kompletna fizika kao i npr. havok."

 

A:"pa s obzirom da je physx kao api besplatan za razvoj na samoj pc platformi a prilicno je zreo i stabilan api, nije ni cudo da se koristi kod vecine developera. a da se placa developerima da koriste taj api je nebuloza da ne moze biti veca. dapace, ako se isti api koristi za neki naslov za konzole kao ps3, mora se platiti licenca nvidia-i isto kao sto se placa za havok. znaci nema nikakve razlike. to je "slucajno" da nvidia drzi pravo na taj fiziki lib. pa sto intel je nedavno kupio havok i isto lite verziju daje besplatno dok puna verzija kosta kao i physx. uglavnom, osim sto je physx besplatan za pc, vrlo zreo testiran i brz api za fizikalne simulacije on takoder podrzava, kao bonus, akceleraciju putem gpu."

 

Q:Imaš  što protiv da c/p ovo u temu ?

 

A:"nema problema da pejstas, ali samo da dovrsim do kraja ;)"

 

A: "e sada, physx je prije svega bio cisti simulacijska biblioteka koja se vrtila na CPU primarno i danas je to prije svega. stovise, neke primitive se uppce ne akceleriraju na gpu. gpu se koristi za neke specificne stvari. primarno sumulaciju cestica od kojih su napravljeni i fluidi. ili cloth simulacija. za njih je gpu simulacija savrsena. ali physx primarno podrzava single core i multicore cpu i sto je najbitnije niti ne moze funkcionirati bez cpu-a :) i cak kad je gpu akceleracija ukljucena, vecina toga se i dalje racuna na cpu. znaci developer samo moze povecati broj stvari na sceni specificnih za gpu da bi poboljsao dozivljaj jer cpu to sam ne moze prozvakati, pogotovo ako pogoni graficki dirver, ai i gameplay. ali sve to se moze izvrisiti i na cpu ali puno sporije. ali to je jasno iz aviona ako se pogleda sirova snaga jednog jako cpu i gpu. gpu moze biti i 300x puta jaci za te izracune."

 

"tako da, unreal engine 3 je kao primarni fizikalni engine/collision system odabrao novodex/physx i to prije nego je nvidia nadostrikao gpu akceleraciju u api. u api se moze tocno reci koliko thredova da se koristi, koji thread da se stavi na koju jezgru, dal da se gpu akceleracija uopce koristi itd itd. svi smo igrali UT2007 bez gpu akcelercije i letio je ko zmaj. poslije kad im je dosla gpu akceleracija onda su gledali sto mogu poboljsati s njom i kako poboljsati dozivljaj, ali su i sami shvatili da se ne isplati raditi nesto svoje i izgubiti hrpe godina i novca. recimo cryengine fizika se po mogucnostima jos ne moze boriti sa mogucnostima physxa."

 

"a i samo oni mogu naci dovoljno developera da usput rade nesto svoje. no ako cemo iskreno, cryengine 1 je koristio preradeni ODE engine i vjerojatno je on jos uvijek ostavljen kao neki temelj samo je toliko izmjenjen da ga vise ne zovu tako. meni se physx api isto svidao i prije nego ga je nvidia otkupila i primarno sam ga gledao kao brzi simulacijski engine. nvidia bi bila luda da ne ubaci suport za gpu akceleraciju. na kraju krajeva i havok ga vec neko vrijeme najavljuje pa jos uvijek nista konrektno. tako da nema razloga da ga neki developer odabere ako mu mogucnosti valjaju, brz je, dobar support, redovna nadogradnja, pc verzija je besplatna i jos se badava dobije gpu akceleracija da se u igru moze ugurati koji komad vise da frcne kod explozije, gusce clothove, koji fluid ili softbody."

 

 

"ne vidim sto je uopce sporno i zasto netko ne bi odabrao taj isti api. ja ga osobono koristim i jako sam zadovoljan. uglavnom, nikakav openCL nece zamjeniti physx jer je to dubre od api-a u razvoju preko 10 godina. opencl je samo jezik za gpgpu programiranje ali napraviti fizicki engine i akceleraciju preko njega su potrebne godine i zasto bi se izmisljala topla voda kad nesto tako vec postoji. to jedino da se ms odluci za tako nesto, no to cemo ugledati tek mozda za 5 godina. cak je to ms najavio da dx11 pa su vjerojatno brzo odustali kad su vidjeli koji je to posao."

 

"eto mislim da sam pokrio sve. nezgodno je sto bi svasta htio reci na tu temu pa sam svuda sarao no ne znam dal sam postigao bit koju sam htio. no physx je super api i besplatan je za pc pa ne vidim razlog da ge netko ne odabere. da koristi samo gpu akceleraciju vjerojatno ne bi bio ni upola popularan. ali to je primarno cpu engine koji neke djelove moze vrtiti na gpu i to je samo plus. svi probaju vecinu gotovih fizickih enginea i na kraju donesu oduku sto da koriste ali me osobno uopce ne cudi da netko odabere upravo taj api. meni je osobno sjeo nakon sto sam probao jedno 5 razlicitih api-a i, nekome mozda uopce ne odgovara interface pa ipak odabere nesto drugo. sasvim prihvatljivo. ali je isto tako smjesno reci da oni koju su odabrali taj api potplaceni. isto se moze reci onda i za sve havok korisnike jer je intel sada vlasnik havoka."

 

Q: A sada ono naj nejasnije, zašto u praksi dolazi do usporavanja kada recimo u nekoj igri (Bathman AA, Mafija 2) ukljucim PhysX, framerate pada u pola.
Sve se izvodi na jednoj solidnoj, GTX 260 OC kartici.

 

A: "da do usporenja dode zato sto se dio kartice koji se inace koristi za grafiku sada koristi i za fiziku. kartica ima odredeni broj unificiranih jezgri. one rade operacije nad vertexima i pixelima koji su obicni vektori. znaci kartica sama rasporedi posao po jezgrama tako da ih par procesira vertex shader programe, par pixel shader a par open cl. ono rasporeduje poslove. i sada ako je gpu akcelaracija fizike ukljucena, kartica ne moze izmisliti nove CUDA jezgre. nego ce progutati odredeni dio snage kartice. fizika ne koristi neki novi dio gpu.a nego upravo te iste shaderske jedinice. tako da je logicno da ce ti opasti snaga za procesiranje grafike. slicno ko kad upalis klimu na autu sa malo konja :) da bi ostavioo viska snage na grafickoj za nesto drugo moras smanjiti detalje ili nabaviti jos jedan gpu. to se mozda ne preporuca ali ako imas neki stari zasto bi ga bacio kad ga moze u nekim igrama upotrijebiti za nesto."

ili sa jakom novom grafickom vrtis stariju igru pa se graficka hladi pa ukljucis i gpu simulaciju. ali gpu je sada unificiran i izvrsavat ce programe koje mu das. bio to vertex shader ili pixel ili open cl/cuda program. njoj je svejedno. izvrsava sto joj das, ali nemoj se zaliti ako upalis 3D studio max da renda nesto na CPU sto ti arhiviranje u winraru ide sporo :)"

 

To je c/p razgovora, a cilj bi teme bio generalna rasprava o ovoj tehnologij u ovom smjer ;). S obzirom da ni meni nije bilo baš sasvim jasno, a i velikojv vecini ostalih, odlucio sam pokrenuti temu da se vodi rasprava o ovoj tehnologij.

One death is tragedy, but million deaths is statistics - Joseph Staljin [One to all Units Let's toast some russians - By James Gastovski ] // OPF Fan
Poruka je uređivana zadnji put sri 25.8.2010 22:30 (Weky).
Moj PC  
14 0 hvala 13
14 godina
protjeran
offline
RE: Nvidia PhysX - Nejasnoce & Pitanja
Weky kaže...

 

Jucer kad sam dignuo Operu iz traya, kliknuo na link u tvojoj pm i onda ugledo ovaj blok (bolje receno planinu) texta ne da sam izgubio volju za citanjem vec za surfanjemSmijeh, spustio sam nazad operu, pustio mjuzu, zapalio i oso chilat na terasu

jbg ljeto je treba uzivat, ovakve rasprave su dusu dale potrosit za mracne hladne zimske dan, sad samo izbediraju ljude

 

evo ukratko i da ja nesto nadrobim, iako uopce neznam sta bi tu uopce trebal komentirat, dok procitah drugi odlomak zaboravih o cemu se radilo u prvom i tako dalje ali vise manje sve sto je naveo covjek je tocno i meni poznato

 

Ono s cim se ne bi slozio i odgovorno tvrdim je da ipak prozvodjaci(ATI i NVIDIA) za ulazenje u njihov igraci program placaju devovima/izdavacima, naravno ne nuzno(dapace) na nacin kao sto to vecina percipira i naravno ne svima vec odabranima koji se iz xy razloga pokazu pozeljnima.

Kad se spomene placanje, vecina si stvara laznu sliku, zapravo ekvivalent onam kliseu iz jeftinih Hollywoodskim filmovima: dobro cuvana zadimljena prostorija, stol, za njim dva sumnjiva tipa, kovceg pun para, izmjena, rukovanje i podli gromoglasni smjeh koji vise podsjeca na roktanje muahahahahahahaha, i slavodobitna zakljucna recenica "konkurencija je mrtva, zivjela dominiacija ".

Zapravo vjerojatno cistu lovu(medju ostalim) mogu vidjet samo oni najjaci, tipa EA je dobio za exkluzivni ugovor s Nvidiom kojim su se obvezali na koristenja physxa u njihovim igrama, Valve za svoje ugovore s ATI-em... ostali su vjerojatno presretni ako se uspiju ogrebat za nesto novog hardwera (ili rabata za njegovu kupovinu) i ono svima daleko najvaznije - besplatnu promociju vrijednu valjde milijune ako ne i na desetke milijona $

 

Naravno i jedni i drugi tvrde da je osnovni cilj TWIMTBP(i ekvivalentnog ATIjevog programa) poboljasanje igraceg iskustva, briga za korisnike, ljubav prema poslu igrama bla bla bla i slicna sranja, PR se redovito razbacuje nekakvim floskulama tipa "dignuti dozivljaj na sasvim drugi level itd. covjek bi rekao idila, ali romantike tu vise nema, ostala je zarobljena tamo u devedesetima, danas je to teski biznis i kao svugdje jedini cilj i osnovna nit vodilja je osobna korist tj. zarada a sve ostalo su gluposti, tko tvrdi ili misli drugacije je zadrti idealist ili budala, treceg nema   

 

Primjerice tko bi cuo recimo za one Ukrajince i njihov Metro2033 da ih Nvidia nije onako izgurala kroz svoj marketing, oglasi po portalima casopisima, sajmovima, konfernecijama, reviewu-ima hardwera...  su odradili svoje

Rezime, ovi su dobili reklemu kakvi si inace ni u snu ne bi mogli priustit i prodaja im je vjerojatno nekoliko puta vece nego sto bi im inace bila a Nvidijin PR je zahvaljujuci optimizaciji ukrajinaca za njihov hardwer dobio prvoklasnog materijala za drobit storije i prodavat maglu botovima i na kontu kojeg ce na prodaji hardwera zaradit pitaj boga tko zna koliko puta vise nego sto su ulupali u promociju

a mi? mi smo dobili heavy tesalizaciju (ja razliku jedva vidim a imam jako dobro oko) koji nemoze vrtit ni 0.1% potencijalnih kupaca igre jer to danasnji high end a kamoli mainstream hardwer nije u stanju - glavno da su oni podigli igrace iskustvo LOL

 

Nikad necu zaboravit onaj sjaj u ocima kad se cimer vratio u stan nakon ljetnih praznika "buraz monstrum geforce 8 s 512 rama zvijer, ludilo " - ilitiga srot od 8500gt za 1500kn koji realno nije vrijedio 700kn ali glavno da je njemu kriza letila na MAX a ja sam nekoliko mjeseci kasnije na svojoj pili (vise manje ova sadasnja koja je brat bratu barem tri puta jacoj od onog srota) jebava onom Turcinu iz Cryteka sve sta sam stigaSmijeh eh te blazene budale

 

Ista stvar je i sa Mafiom 2 i physxom, zale se iskusniji ljudi po forumima s i7 i gtx480 u konfi da im trokira kad je ukljucena heavy fizika ali bitno da je raja odusevljena filmicima, kupuje (doduse vise ce se kupovat kad Nvidja izbaci donji dio ponude) nekakve srotex kartice jer Geforce ima fiziku, nes ti fizike - NIKO ME NECE UVJERIT DA ONO NE MOZE VRTIT QUAD CORE CPU, osobno probo, nes ti razlike kamencici ostaju na podu

Dapace logicnije je da se zasad jos uvijek ogranicen GPU hardwer iskoristi za nesto drugo a procesor koji uglavno zjapi za ovo, doduse u buducnost ce zbog razloga koje je objasnio levi fizika(kao i stosta drugo) gotovo sigurno zavrsit na GPU ali zasada ove kerefe nisu potrebne i ovo je po meni nista drugo doli prodavanje magle

Nes ti physxa da onoj tuzi od Ps3 GPU koji je tesko sljepo crijeve cijelog sustava, samo majstori ce placat za takvo nesto pored onog "cudotvornog" CELLA i njegovih 7 SPA koje uglavnom zjape prazni

 

Cak i da je physix tako idealan API kao sto tvrdi Levi a meni je receno od ljudi koji se razumiju malo vise od mene i da to nije bas tako (3d nije moja domene, dapace nije uopce programiranje iako se snalzim u C-u, moja prva ljubav je molekulrna biologija) nikad nista od toga jer odmah u startu ne ide na cca pola dostupnog hardwera sposobnog da vrti takvo nesto

 

Kao sto sam vec prije rekao, eventualno bi mogli doc do podjele u dva ili vise tabora , ovisno o tome sto odluci Sony s kim ce i kako ce surovat, Intel je do maloprije gotovo sigurno bio idealna udavaca ali sada vise u to i nisam bas siguran 

Zanimljivo ce bit vidjet sto i kako je to izveo Futuremark u nadolazecem 3DMARKU.

Sve u svemu ja tipujem na Microsft kojem prije kraja 2012(vjerojatne i dosta kasnije) nije u interesu da izbacuje svoj API tj sredi to preko Directx-a, ali da radi na tome bogami radi jer je prevelika lova u igri

 

U rasprave tipa OpenCl vs DireCompute tj. OpenGl vs DirectX uopce ne zelim ulazit, od pamtivjeka na toj relaciji tu frcaju iskre, jednoj strani je oduvijek bolji jedan a drugoj strani drugi API i nikakvi suvisli razlozi za ili protiv jednog ili drugog tu ne pomazu - ljepota je u oko promatraca

 

p.s. kao sto sam rekao, ova tema sad nema smisla, nardobio sam zid texta, nisam rekao pola toga sta sam mislio, a umjesto toga sam mogao snimat komade na plazi

"To Start Press Any Key. A gdje je ANY tipka?"
12 godina
neaktivan
offline
Nvidia PhysX - Nejasnoce & Pitanja

imam pitanje u vezi to physx-a

 

dakle neke igre imaju podrsku za physx a neke ne....to mi je jasno da ak igra ima podrsku za physx mozes ukljucit i to je to, e sad.. a one igre koje nemaju opciju physx ( npr crysis1 ili neka bilo koja igra koja nema podrsku za physx ) a kartica ti ima podrsku za physx....oce li npr eksplozije biti detaljnije? npr dal ce letit vise komadica materijala kod eksplozije automobila ili tak nesto slicno?....ili taj physx djeluje samo u igrama koje imaju podrsku za  physx?

 

 

 

 

 
0 0 hvala 0
13 godina
offline
Re: Nvidia PhysX - Nejasnoce & Pitanja
ivancro91 kaže...

imam pitanje u vezi to physx-a

 

dakle neke igre imaju podrsku za physx a neke ne....to mi je jasno da ak igra ima podrsku za physx mozes ukljucit i to je to, e sad.. a one igre koje nemaju opciju physx ( npr crysis1 ili neka bilo koja igra koja nema podrsku za physx ) a kartica ti ima podrsku za physx....oce li npr eksplozije biti detaljnije? npr dal ce letit vise komadica materijala kod eksplozije automobila ili tak nesto slicno?....ili taj physx djeluje samo u igrama koje imaju podrsku za  physx?

 

 

 

 

 

Physx radi samo u igrama koje ga podržavaju,u drugim igrama nema razilke i nemaš opciju uključivanja Physx-a.

Blaugrana al vent, un crit valent, tenim un nom, el sap tothom, BARCA! BARCA! BARCA!
16 godina
offline
Nvidia PhysX - Nejasnoce & Pitanja

samo u igrama koje imaju podrsku za physx

http://www.youtube.com/watch?v=QsLjkDkWhtU
Moj PC  
0 0 hvala 0
15 godina
neaktivan
offline
Re: Nvidia PhysX - Nejasnoce & Pitanja
ivancro91 kaže...

imam pitanje u vezi to physx-a

 

dakle neke igre imaju podrsku za physx a neke ne....to mi je jasno da ak igra ima podrsku za physx mozes ukljucit i to je to, e sad.. a one igre koje nemaju opciju physx ( npr crysis1 ili neka bilo koja igra koja nema podrsku za physx ) a kartica ti ima podrsku za physx....oce li npr eksplozije biti detaljnije? npr dal ce letit vise komadica materijala kod eksplozije automobila ili tak nesto slicno?....ili taj physx djeluje samo u igrama koje imaju podrsku za  physx?

 

 

 

 

 

Gledaj, psotoje grafičke kartice koje podržavaju physx i one koje nisu. postoje igre koje podržavaju physx i one koje nisu, ako igraš igru koja ga podržava i imaš grafičku koja ga podržava vidjet češ efekte ( fizika stvar ibolja, više stvari leta okolo, realnije letaju ). Ako igra nema podršku za physx ta tvoja grafa nema što izvuči iz nje, tako da nečeš dobiti nikakve efekte koje neće dobiti i korisnici drugih grafičkih kartica.

I think a lot of cynicism has dropped away from my shoulders since I stopped drinking...
12 godina
neaktivan
offline
Nvidia PhysX - Nejasnoce & Pitanja

hvala vam na objasnjenju

 
0 0 hvala 0
14 godina
neaktivan
offline
Nvidia PhysX - Nejasnoce & Pitanja

Stranica na temu te igre i programi koje podržavaju istu tehnologiju i td.

www.rigburning.comule.com
Moj PC  
1 0 hvala 1
12 godina
offline
Re: Nvidia PhysX - Nejasnoce & Pitanja
Malo sam proletio OP, ali nisam nasao dali je to kompatiblino za ATI-evim grafickama ?
15 godina
offline
Re: Nvidia PhysX - Nejasnoce & Pitanja
dinos3 kaže...
Malo sam proletio OP, ali nisam nasao dali je to kompatiblino za ATI-evim grafickama ?

 -to je nVidijin fičer. Možeš (ako imaš dva PCIex) koristiti dvije VGA, jednu za PhysX (to nije SLI-Cross, dvije VGA mogu biti bilo koje najjednostavnije je dvije nvidije zbog podešavanja). Prije je bio problem kako ATIjevki objasniti (aktivirati) pa se postavljala nvidia kao primarna VGA, ali predoostavka da sad postoji neki driver ili mod koji to rješava (pogotovo novi hybrid mod s onboardom). Treba malo poguglati...

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
11 godina
offline
Nvidia PhysX - Nejasnoce & Pitanja

imam pitanjce...ovako nedavno mi bratic dao svoju 7 mjeseci staru grafu gainward gtx 570 gs...ja imao xfx gtx 9800 plus xxx verziju...pa me zanima...ak ovu staru stavim na drugi pcie slot samo za izracun fizike dal se to isplati ili ce se gusit i usporavat 570? i naravno vuc vise struje..imam corsair tx 650 i jel bu to dosta...thx

Moj PC  
0 0 hvala 0
15 godina
online
Re: Nvidia PhysX - Nejasnoce & Pitanja
ihush kaže...
dinos3 kaže...
Malo sam proletio OP, ali nisam nasao dali je to kompatiblino za ATI-evim grafickama ?

 -to je nVidijin fičer. Možeš (ako imaš dva PCIex) koristiti dvije VGA, jednu za PhysX (to nije SLI-Cross, dvije VGA mogu biti bilo koje najjednostavnije je dvije nvidije zbog podešavanja). Prije je bio problem kako ATIjevki objasniti (aktivirati) pa se postavljala nvidia kao primarna VGA, ali predoostavka da sad postoji neki driver ili mod koji to rješava (pogotovo novi hybrid mod s onboardom). Treba malo poguglati...

Ovak, imam Asus P8P67 plocu (ne, nije ona Pro, vec obicna P8P67 B3 revizija).... imam dva PCI-e slota, problem je sto mi maticna officialno podrzava CrossFireX (nigdje ne stoji SLI), e sad, imam GTX 460 karticu ali imam jos jednu HD 4670, moglu li kako "zaposliti" ovu HD 4670 ako mi maticna officialno ne podrava SLI i ofc "SLI-CF", ima li koji "workaround" ili ne?

Whenever there's light, there are shadows. We, who were changed by being bathed in the light only once... will spend our future in a world without light.
Poruka je uređivana zadnji put uto 30.10.2012 7:56 (lovac82).
15 godina
offline
Re: Nvidia PhysX - Nejasnoce & Pitanja
lovac82 kaže...
ihush kaže...
dinos3 kaže...
Malo sam proletio OP, ali nisam nasao dali je to kompatiblino za ATI-evim grafickama ?

 -to je nVidijin fičer. Možeš (ako imaš dva PCIex) koristiti dvije VGA, jednu za PhysX (to nije SLI-Cross, dvije VGA mogu biti bilo koje najjednostavnije je dvije nvidije zbog podešavanja). Prije je bio problem kako ATIjevki objasniti (aktivirati) pa se postavljala nvidia kao primarna VGA, ali predoostavka da sad postoji neki driver ili mod koji to rješava (pogotovo novi hybrid mod s onboardom). Treba malo poguglati...

Ovak, imam Asus P8P67 plocu (ne, nije ona Pro, vec obicna P8P67 B3 revizija).... imam dva PCI-e slota, problem je sto mi maticna officialno podrzava CrossFireX (nigdje ne stoji SLI), e sad, imam GTX 460 karticu ali imam jos jednu HD 4670, moglu li kako "zaposliti" ovu HD 4670 ako mi maticna officialno ne podrava SLI i ofc "SLI-CF", ima li koji "workaround" ili ne?

- ako MBO ima dva ili više PCIex utora odgovarajuće dužine možeš koristiti odgovarajući broj kartica (kao i sve druge kartice..)

- većina MBO ima cross ali samo skuplje SLI jer se posebno plaća licenca nVidiji. Za neke modele postoji modani BIOS ili soft rješenje, ali u ovom slučaju je to sporedno.

- dvije neovisne kartice nisu SLI-CrossFire. (to su rješenja kad rade upareno, kao jedna.. i tad ovise o driveru)

- bilo koje dvije VGA mogu raditi, pa i bilo koji drugi kontroler npr IDE, Audio, USB... mada se uvjek može nešto 'posvađati'. Kod raznih VGA je samo pitanje podešavanja (postavke displaya) čak i među različitim generacijama drivera za iste VGA to može biti problem.

 

- Nema drugog načina nego probati pa kad zapne rješavati.. dali redosljedom VGA (prim-sec) ili verzijama drivera... proizvođači to (zbog druge strane) naravno ne olakšavaju dok je novi fičer Hybrid koji korisit onboard i diskretnu (ali zna biti problema).

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice