Vozači električnih automobila u Hrvatskoj mijenjaj

poruka: 24
|
čitano: 5.003
|
moderatori: vincimus
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Vozači električnih automobila u Hrvatskoj mijenjaj".
11 godina
offline
Vozači električnih automobila u Hrvatskoj mijenjaj

Naravno da pristrani članak ističe prednosti za poslovanje koje donose punionice.

Međutim, ne spominje da su se vlasnici električnih vozila za...... ovaj ... zaribali pa moraju kupovati jeftinu, nekvalitetnu robu u Plodinama umjesto u Sparu (Tommyu, Mercatoru, Konzumu) u kojem su dotad kupovali.
Da gube 20-30 minuta na alternativne rute kako bi napunili vozilo.

Da ručaju u McD-u jer eto, njihova omiljena konoba nema punjač.

Još samo da predložite da tvrtke osiguraju punjače za svoje zaposlenike pa da vlasnici električnih vozila biraju slabije plaćene poslove, sve ne bi li imali gdje puniti svoja električna vozila.

Poruka je uređivana zadnji put pon 16.12.2024 18:02 (SveZauzeto).
 
0 0 hvala 0
16 godina
offline
Vozači električnih automobila u Hrvatskoj mijenjaj

Mislim da ne postoji lijep epitet kojim bi opisao tu skupinu ljudi.  Za bolje i nisu...

He who is brave is free.
 
1 0 hvala 0
8 godina
offline
Re: Vozači električnih automobila u Hrvatskoj mije
Kupiš strujića jer ti obećavaju manju potrošnju, a onda tražiš javni punjač gdje je punjenje duplo skuplje nego doma po dnevnoj tarifi. Profit!!
 
1 0 hvala 0
5 godina
offline
Vozači električnih automobila u Hrvatskoj mijenjaj

Ima li ista gluplje u zivotu za uraditi nego se prilagodjavati uredjajima???? Oni su tu da oni meni olaksaju zivotu a ne da mi daju jos jednu stvar za razmisljati i prilagodjavati se....

 
6 0 hvala 0
15 godina
online
Vozači električnih automobila u Hrvatskoj mijenjaj

Tko živi u kući 99% vremena ne razmišlja o bilo kakvim punionicama i ne zna što je to benzinska pumpa i trošak za gorivo.

Sjedi i vozi, pa napuniš doma jeftino kad se isprazni.

Moj PC  
11 0 hvala 1
16 godina
offline
Re: Vozači električnih automobila u Hrvatskoj mije
Ne vjerujem da netko ide u ducan radi punjaca. Eventualno ako su besplatni ali inace punis doma jeftino ili "besplatno" ako imas solare. Nemam EV i do prije godinu dana sam bil misljenja da je to bacanje novaca, ali u meduvremenu su auti poskupili a recimo Tesla u svoj cijenovnom razredu nema konkurencije ako usporedujemo sa autima na unutarnje sagorijevanje. Nema tog auta od 50k koji ima performanse, prtljazni prostor, mjesta u samom autu za sjediti i infotaiment priblizno dobar kao Tesla.
Nek netko please slozi recimo VW benzinac koji je dimenzijama slican Tesli Y, stavite panoramski krov, grijane ziceve, grijani volan, 360 kamera... Ne postoji, nema, ne mozete kupiti auto za 50k koji moze i ima sve kaj ima Tesla, takav ICE auto ne postoji.

50k za auto je bonkers (kaj je nist u Premium segmentu) ali ima dosta ljudi koji kupuju BMW, Mercedes koji su presli na Teslu i mozemo se kladiti da vecina od njih ostaje na Tesli do kraja zivota.

Najveci problem je kaj nemamo jeftine EV modele a to mozemo zahvaliti carinama i samim time je EV penetracija mala te ima malo punionica. Sa porastom vozila bude porasao i broj punionca. Trenutno vecina kupaca EVa ima doma punjac pa se niti ne opterecuju sa punjenjem u ducanu.
16 godina
offline
Re: Vozači električnih automobila u Hrvatskoj mije
SveZauzeto kaže...

Naravno da pristrani članak ističe prednosti za poslovanje koje donose punionice.

Međutim, ne spominje da su se vlasnici električnih vozila za...... ovaj ... zaribali pa moraju kupovati jeftinu, nekvalitetnu robu u Plodinama umjesto u Sparu (Tommyu, Mercatoru, Konzumu) u kojem su dotad kupovali.
Da gube 20-30 minuta na alternativne rute kako bi napunili vozilo.

Da ručaju u McD-u jer eto, njihova omiljena konoba nema punjač.

Još samo da predložite da tvrtke osiguraju punjače za svoje zaposlenike pa da vlasnici električnih vozila biraju slabije plaćene poslove, sve ne bi li imali gdje puniti svoja električna vozila.

 Auto tankam dva puta mjesecno i nema boga da natocim auto te platim ispod 10 minuta, jedino ako je naplata vani gdi tankam prek kartice, ali do te benzinske moram doci te mi nije nikad pa ni onda usput! Optimisticno me tankanje kosta 15 minuta x2 na mjesec = 30 minuta mjesecno te dvanaest mjeseci na godinu ispada sest sati tankanja! Sest maderfriking sati izgubim na super brzo tankanje!

Da imam EV doma bi ga jednom tjedno spojil u struju i do jutra bi bil pun. Jedino punjenje van kuce bi imal po ljeti kad idem na more na putu tam i natrag (tankanje na more je isto uvijek goli k jer su guzve), to bi me kostalo nekih sat vremena na godinu. Znaci puno manje vremena bi provel na punjacu negdi vani nego kaj sad trosim sa autom kojeg tankam. Kad bi mi benzinska bila ispred nosa i usput i da tankam/platim unutar pet minuta kad nema guzve, opet ispada puta dva na mjesec i dvanaest mjeseci 120 minuta! Te price o tankanju i dramatiziranje o punionicama mogu biti problem samo ako zivis u stanu te moras punitu negdi vani.

 

Porastom broja EVa bude porasao broj punionica. Vani na zapadu svaka bolja firma ima besplatne punjace na poslu i u pravilu su te firme gdi su bolja primanja / vece place.

Poruka je uređivana zadnji put sri 18.12.2024 11:30 (NEW_MAN).
16 godina
offline
Re: Vozači električnih automobila u Hrvatskoj mije
forumaš kaže...

Tko živi u kući 99% vremena ne razmišlja o bilo kakvim punionicama i ne zna što je to benzinska pumpa i trošak za gorivo.

Sjedi i vozi, pa napuniš doma jeftino kad se isprazni.

Tako je meni. Punim 1 ili 2 puta tjedno. Uselio sam se u novi stan krajem 8og mjeseca - racun za struju mi je cca 280 EUR i to ukljucuje grijanje (podno), hladanje, kuhanje i punjenje auta.

A jos nisam solare spojio.

 

Jedino je logistika teza kod duzih putovanja, ali posto to radim samo nekoliko puta godisnje to me ne smeta.

 

Svakome svoje. Meni EV odgovara jako.

15 godina
offline
Vozači električnih automobila u Hrvatskoj mijenjaj

Zadnjih 6 mjeseci vozim EV Tesla M3 i u odnosu na prijašnju dizel Octaviu mogu reći da sam se preporodio.

 

Tko ima kuću i još solare ovo je win situacija (imam oboje). Manje sam potrošio u zadnjih 6 mjeseci na punjenje nego li na tankanje. Jednom tjedno ga ukopčam, na to potrošim 5 sekundi.

 

Išao do mora 4x ove godine i ukupno sam potrošio 2x 25 min na punjenje što je bilo da moram baš tada stati zbog punjenja.. sve ostalo je bilo ili apartman kada je auto sparkan, ili posjet centru gdje je free parking uz punjenje, ili smo stali jer su djeca morala pišati pa ga usput uštekam.

 

Ukupno gledano manje sam vremena trošio na punjenje nego li na tankanje.. a još i ušteda svaki mjesec 150€ :D

 
3 2 hvala 2
16 godina
offline
Re: Vozači električnih automobila u Hrvatskoj mije
Mene muci da imam malu povrsinu krova i mislim da mi ne stane vise od 7kW na krov a ja bi to rado debelo predimenzioniral jer su solari "besplatni", ono toliko su pojeftinili da si sa EV otplatis za cetiri godine. Navodno su prvi perovskite solar cell moduli izasli na trziste i cekam komercijalizaciju. Ako se to ne razvuce onda mozda njih uzmem da maximiziram dobit struje sa svog malog krova, eventualno stavim solate na carport, ali ne znam ako se to smije...
11 godina
offline
Re: Vozači električnih automobila u Hrvatskoj mije
NEW_MAN kaže...
 Auto tankam dva puta mjesecno i nema boga da natocim auto te platim ispod 10 minuta, jedino ako je naplata vani gdi tankam prek kartice, ali do te benzinske moram doci te mi nije nikad pa ni onda usput! Optimisticno me tankanje kosta 15 minuta x2 na mjesec = 30 minuta mjesecno te dvanaest mjeseci na godinu ispada sest sati tankanja! Sest maderfriking sati izgubim na super brzo tankanje!

Da imam EV doma bi ga jednom tjedno spojil u struju i do jutra bi bil pun. Jedino punjenje van kuce bi imal po ljeti kad idem na more na putu tam i natrag (tankanje na more je isto uvijek goli k jer su guzve), to bi me kostalo nekih sat vremena na godinu. Znaci puno manje vremena bi provel na punjacu negdi vani nego kaj sad trosim sa autom kojeg tankam. Kad bi mi benzinska bila ispred nosa i usput i da tankam/platim unutar pet minuta kad nema guzve, opet ispada puta dva na mjesec i dvanaest mjeseci 120 minuta! Te price o tankanju i dramatiziranje o punionicama mogu biti problem samo ako zivis u stanu te moras punitu negdi vani.

 

Porastom broja EVa bude porasao broj punionica. Vani na zapadu svaka bolja firma ima besplatne punjace na poslu i u pravilu su te firme gdi su bolja primanja / vece place.

"ne ide ispod 10 minuta" - kod vas minute lete???? U mojem slučaju je 5 minuta realno.

 

I sve to nekako super zvuči u vašim teorijama, samo ne znam zašto su punjači pred lokalnim Kauflandom stalno zauzeti kad "svi pune doma"?!
Zašto ljudi na putu na more ne mogu naći slobodne punionice pa onda i po 1-2h čekaju red (inače, sasvim normalno je da nema dovoljno punionica jer je to peak, a i na benzinskim crpkama je gužva) - to se valjda događa "nekom drugom". I opet, ni kad su takve velike gužve nisam potrošio dulje od 15 minuta, zapravo sam više čekao unutra u redu, nego vani čekao i točio. A ako vidim da je bolesno velik red na crpki, jednostavno odem na sljedeću - za razliku od EV, VUI ima puno veći doseg pa mu je i zalihost veća.

 

I "svaka bolja firma" - par primjera koje sam susreo bili su u smislu green washinga. Imamo 300 zaposlenika, parkiralište za 80 automobila i stavili smo 2 punionice. Great job!


No to su sve sitnice, kikiriki i koštice te pretjerivanja jedne, a vjerojatno i druge strane.

Međutim, dolazimo do točke "mogu biti problem SAMO ako živiš u stanu"... da, to je samo 50% ljudi, ako sam dobro zapamtio statistiku! Znači, "samo" 50% ljudi ima problem s punjenjem jer živi u stanu.
Ja sam pokušao kod sebe u zgradi vidjeti što bi se moglo napraviti pa su mi predstavnici stanara opalili popis što bih sve trebao napraviti da mogu puniti u podzemnoj garaži - ceh bi iznosio oko 3 k€. A nisam stupidni gad pa da kažem "ma boli me briga pa neće valjda zato što sam se uštekao u preslabu instalaciju izgorjeti zgrada".

Iskreno rečeno, dok ne isprobam teško ću reći kako je to točno, ali doista mi se ne da boriti s "range anxiety" samo zato da bih mogao tvrditi da sam "ekološkiji" (što je laž jer CO2 i ispušni plinovi nisu jedini problem za okoliš).

11 godina
offline
Re: Vozači električnih automobila u Hrvatskoj mije
NEW_MAN kaže...
Ne vjerujem da netko ide u ducan radi punjaca. Eventualno ako su besplatni ali inace punis doma jeftino ili "besplatno" ako imas solare. Nemam EV i do prije godinu dana sam bil misljenja da je to bacanje novaca, ali u meduvremenu su auti poskupili a recimo Tesla u svoj cijenovnom razredu nema konkurencije ako usporedujemo sa autima na unutarnje sagorijevanje. Nema tog auta od 50k koji ima performanse, prtljazni prostor, mjesta u samom autu za sjediti i infotaiment priblizno dobar kao Tesla.
Nek netko please slozi recimo VW benzinac koji je dimenzijama slican Tesli Y, stavite panoramski krov, grijane ziceve, grijani volan, 360 kamera... Ne postoji, nema, ne mozete kupiti auto za 50k koji moze i ima sve kaj ima Tesla, takav ICE auto ne postoji.

50k za auto je bonkers (kaj je nist u Premium segmentu) ali ima dosta ljudi koji kupuju BMW, Mercedes koji su presli na Teslu i mozemo se kladiti da vecina od njih ostaje na Tesli do kraja zivota.

Najveci problem je kaj nemamo jeftine EV modele a to mozemo zahvaliti carinama i samim time je EV penetracija mala te ima malo punionica. Sa porastom vozila bude porasao i broj punionca. Trenutno vecina kupaca EVa ima doma punjac pa se niti ne opterecuju sa punjenjem u ducanu.

Kud baš VW?!
Precijenjeni proizvođač na silaznoj putanji!?
I nemojte mi o kvaliteti jer je VW po statistikama kvarova u sredini - to još samo Nijemci i oko njih gravitirajući narodi vjeruju u nadmoćnost VW-a i, pogotovo, Golfa.

 

Evo, automobil kakav tražite je Hyundai Tucson i još je dosta ispod 50 k€. Približite se 50 k€ i dobijete plug-in hibrida pa se po gradu vozite "besplatno" (što je laž jer i ako je kućna struja 10x jeftinija po km i dalje nije besplatna), a kad idete na dulji put nema range anxietya...

2 mjeseca
offline
Re: Vozači električnih automobila u Hrvatskoj mije
Besplatno je ako imaš solare, ali teoretski opet nije zato što si kupio solare 🤔

Ma sve uredu samo stalno se prepucavamo oko ovih tema, jasno da strujići nisu najbolji izbor za dalek put, ali naravno da se može putovati bez problema ali uz taj mali kompromis čekanja i malo više planiranja . Ali isto tako su puno bolji za kratke relacije, tu rulaju nadmoČno! A iskreno većina nas ćera te kratke vožnje.
Ali vjerujem da kad budem imao strujića da će mi to biti renesansa, jeben si ulje, gorivo, dizne i bobinu. Ako ikako mogu usporediti, evo ove godine sam prešao na aku kosilicu i znaš što, benzinska je bila skoro duplo jača i prije je posao bio odrađen, ali ne bih se više nikad vratio na benzinsku kosilicu koliko je ovo milina, stavi baterije i deri. Ne drnda, ne buči, ne smrdi, nema pumpice, nema špage, nema nosi svako proljeće kosilicu na popravak, nema zamjene ulja. Eh sad bi se netko mogao javiti da treba čekati bateriju za kosilicu da se napuni 1h i 30min a benzin natoči za 79 sekundi 😅
15 godina
offline
Re: Vozači električnih automobila u Hrvatskoj mije
DarK.xy kaže...

Zadnjih 6 mjeseci vozim EV Tesla M3 i u odnosu na prijašnju dizel Octaviu mogu reći da sam se preporodio.

 

Tko ima kuću i još solare ovo je win situacija (imam oboje). Manje sam potrošio u zadnjih 6 mjeseci na punjenje nego li na tankanje. Jednom tjedno ga ukopčam, na to potrošim 5 sekundi.

 

Išao do mora 4x ove godine i ukupno sam potrošio 2x 25 min na punjenje što je bilo da moram baš tada stati zbog punjenja.. sve ostalo je bilo ili apartman kada je auto sparkan, ili posjet centru gdje je free parking uz punjenje, ili smo stali jer su djeca morala pišati pa ga usput uštekam.

 

Ukupno gledano manje sam vremena trošio na punjenje nego li na tankanje.. a još i ušteda svaki mjesec 150€ :D

150 eura je super ušteda.

Ali kad dođe vrijeme za zamjenu baterije, sva ta prividna ušteda se otopi ko snjeg na suncu.

A prodat EV star deset godina i više je praktički nemoguće sa mojeg gledišta, jedino nač naivca koji ne razumije kaj kupuje.

Tako da..dok baterije drastično ne pojeftine, ja ne vjerujem da buš vidjel bilo kakve uštede na svom EV u usporedbi sa dizel octaviom. 

15 godina
online
Re: Vozači električnih automobila u Hrvatskoj mije
SveZauzeto kaže...
Međutim, dolazimo do točke "mogu biti problem SAMO ako živiš u stanu"... da, to je samo 50% ljudi, ako sam dobro zapamtio statistiku! Znači, "samo" 50% ljudi ima problem s punjenjem jer živi u stanu.

 U HR 77% ljudi živi u kućama.

 

https://putnikofer.hr/dnevni-atlas/koliko-hrvata-zivi-u-kucama-a-koliko-u-stanovima-obiteljske-kuce-puno-su-cesci-izbor-u-samom-smo-europskom-vrhu-u-jos-nekoliko-stavki/

10 godina
online
Vozači električnih automobila u Hrvatskoj mijenjaj

Mali EV je super stvar kao drugo vozilo u obitelji... zasad... imho. Nemam ga, ali točno vidim kako bio super ženi ili meni za na posao ili neku lokalnu vožnju... a imati ICE za dulje ture.

EDIT: ne sjećam se kad ne neka tesla pretekla... a nije da ih nema po cesti i nije da ja divljam nešto... tako da ima i ta stavka pa kome pozitivno kome negativno.

Poruka je uređivana zadnji put pet 20.12.2024 15:14 (miki_the_pirat).
Moj PC  
2 0 hvala 0
8 godina
offline
Re: Vozači električnih automobila u Hrvatskoj mije
danko99 kaže...

150 eura je super ušteda.

Ali kad dođe vrijeme za zamjenu baterije, sva ta prividna ušteda se otopi ko snjeg na suncu.

A prodat EV star deset godina i više je praktički nemoguće sa mojeg gledišta, jedino nač naivca koji ne razumije kaj kupuje.

Tako da..dok baterije drastično ne pojeftine, ja ne vjerujem da buš vidjel bilo kakve uštede na svom EV u usporedbi sa dizel octaviom. 

Imaš u zadnje vrijeme dosta majstora kaj popravljaju baterije na razini članka (premda u RH ne baš).

Inače, zato je najbolji sistem nekaj tipa BYD blade - naravno, pojedinačna ćelija im je puno veća od 18650/2170/4680 ali je zato mehanički lako odvojiva, kaj anulira veći trošak same ćelije, jer puno manje onda košta rad.

 

I čitam baš neki dan da se praktički svi proizvođači približavaju 60$/kWh s LFP kemijom (jedina koja ima smisla), a već do 2026. idu ispod 50 (ponajviše zbog konstantnog pada cijena sirovina).

I još sad ovi novi sistemi (tipa Sakuu i slični) koji skoro u potpunosti eliminiraju aluminij i bakar (navodno tvrde da su postigli cijenovni paritet u proizvodnji) i dobivaju još nižu cijenu članka, veću volumetrijsku i gravimetrijsku gustoću i još veću sigurnost (ovisno o korištenoj kemiji).

 

Uglavnom, baterije su već i danas najmanji problem, problem je kaj se tržište auta bazira samo na skupim autima (jer se odlično prodaju), tak da mi siromašni izvisimo u toj priči.

A kad netko i krene s jeftinijim modelima, obično ili nema neku prodaju ili ga blokiraju na razini država.

 

umjereno intelektualno oštećen i ponosim se time
Poruka je uređivana zadnji put sub 21.12.2024 9:59 (fer-de-lance).
16 godina
offline
Re: Vozači električnih automobila u Hrvatskoj mije
Ovaj Blade 2.0 navodno je puno sigurniji odnsno u slučaju požara gori na nižoj temperaturi.

6 mjeseci
offline
Re: Vozači električnih automobila u Hrvatskoj mije
NEW_MAN kaže...
Nemam EV

 

Čekaj, mjesecima tu na forumu u tim svojim litanijama pišeš kako je BEV nešto najbolje ikad i kako bi svi to istog trena trebali kupiti, da bi sad napisao da ti zapravo nemaš BEV.

 

Svaka čast, samo još trebaš promijeniti avatar, evo prijedlog:

 

6 mjeseci
offline
Re: Vozači električnih automobila u Hrvatskoj mije

 

Kako ono kažu za statistiku... Nego, koliko ih je etažirano, koliko ih nema struju, vodu, kanalizaciju?

15 godina
online
Re: Vozači električnih automobila u Hrvatskoj mije
Za statistiku kažu slično kao i za mišljenje, ima ka svatko jednako kao i šupak.
16 godina
offline
Re: Vozači električnih automobila u Hrvatskoj mije
RandomUsername kaže...
NEW_MAN kaže...
Nemam EV

 

Čekaj, mjesecima tu na forumu u tim svojim litanijama pišeš kako je BEV nešto najbolje ikad i kako bi svi to istog trena trebali kupiti, da bi sad napisao da ti zapravo nemaš BEV.

 

Svaka čast, samo još trebaš promijeniti avatar, evo prijedlog:

 

Pa električno auto se kupuje od 2025g nadalje, to je znana stvar. Koliko se sjećam jedino BWM dobro stoji. VW, Ford i još netko je u kurcu opako. VW je već krenuo rezat cijene. 

 

Ne znam jeli radi toga (spuštanja cijena) ili čekanje novih modela ali tesla je pao za 40% u EU prošli mjesec. 

Poruka je uređivana zadnji put pet 27.12.2024 11:12 (Gajotres).
15 godina
online
Re: Vozači električnih automobila u Hrvatskoj mije
Gajotres kaže...

Pa električno auto se kupuje od 2025g nadalje, to je znana stvar. Koliko se sjećam jedino BWM dobro stoji. VW, Ford i još netko je u kurcu opako. VW je već krenuo rezat cijene. 

 Još par dana, a onda se kupuje od 2026. pa nadalje.

16 godina
offline
Re: Vozači električnih automobila u Hrvatskoj mije
jozef kaže...
Gajotres kaže...

Pa električno auto se kupuje od 2025g nadalje, to je znana stvar. Koliko se sjećam jedino BWM dobro stoji. VW, Ford i još netko je u kurcu opako. VW je već krenuo rezat cijene. 

 Još par dana, a onda se kupuje od 2026. pa nadalje.

Stvar je to EU direktive za 2025/2030/2035, VW je u kurcu. Kod nas se novi ID3 nije mogao kupiti ispod 41k€, evo unazad par tjedana je 29990€. 

 

Ako ne ispune normu sljede sulude kazne. Nema ali nego već, jednostavno moraju. 

Poruka je uređivana zadnji put pet 27.12.2024 11:15 (Gajotres).
1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice