Dobre i konkurentne cijene ...
Loša vijest za vlasnike električnih auta - nema vi
- poruka: 38
- |
- čitano: 20.409
- |
- moderatori:
vincimus
Moj Lamborghini se slaže s tobom. :)
Bilo bi fer da kod registracije plaćaju naknadu za održavanje cesta kao i benzinci (ako ne i više) jer je očito da oni više uništavaju ceste zbog veće težine i ubrzanja.
točim struju u telefon.
Zamisli kako če tek cijene punjanja u nebo ako jednog dana EV postanu popularniji i prihvačeniji u populaciji.
Jeftino punjenje bude extremno sporo, a ako hočeš brzo, plati.
Ova situacija me je nekako podsjetila na prve dane popularnosti auto plina.
Starija ekipa se vjerovatno sječa kad je auto plin postao popularan. Bil je skoro pa besplatan.
Svi su pohrlili mehaničarima da ubace plin u auto.
S vremenom, kako je porastao broj auta sa ugrađenim auto plinom, cijene plina su skočile u nebo u usporedbi sa počecima.
EV je zamka.
Maksimalna snaga koju možete dobiti iz električne utičnice iznosi 3,6 kW.
Šanse da dobijete struju veče snage u svom domu ne postoje (osim ako ste firma).
Cijene brzog punjenja če ič doslovno u nebo sa popularizacijom EV vozila,to je garantirano.
Moje mišljenje..izbjegavat električa vozila i hibride u širokom luku.
To može biti istina jedino u betonskom kavezu negdje.
Snagu svog priključka sam biraš na kućama, treba platiti naravno.
Zamisli kako če tek cijene punjanja u nebo ako jednog dana EV postanu popularniji i prihvačeniji u populaciji.
Jeftino punjenje bude extremno sporo, a ako hočeš brzo, plati.
Ova situacija me je nekako podsjetila na prve dane popularnosti auto plina.
Starija ekipa se vjerovatno sječa kad je auto plin postao popularan. Bil je skoro pa besplatan.
Svi su pohrlili mehaničarima da ubace plin u auto.
S vremenom, kako je porastao broj auta sa ugrađenim auto plinom, cijene plina su skočile u nebo u usporedbi sa počecima.
EV je zamka.
Maksimalna snaga koju možete dobiti iz električne utičnice iznosi 3,6 kW.
Šanse da dobijete struju veče snage u svom domu ne postoje (osim ako ste firma).
Cijene brzog punjenja če ič doslovno u nebo sa popularizacijom EV vozila,to je garantirano.
Moje mišljenje..izbjegavat električa vozila i hibride u širokom luku.
Ja kući imam elektro priključak od cca 23kw, nemam firmu prijavljenu i nikad nisam imao, preko 3 faze. Na monofaznoj sam ograničen na nešto preko cca 7kw. Doduše plaćam malo veći račun za struju nego komšije ali nemam problema sa radom nekih aparata i motora i sl. Tako da u teoriji mogu spojiti punjač od 20kw na svoj kućni priključak i ne bih trebao imati nikakvih problema, tj ako se nekad odlučim (čitaj budem morao) uzeti vozilo na baterije.
I u zgradama možeš zakupit veću sngu i punit brže.
Ugl toliko mi je jeftino doma punit (trenutno živim u stanu, kabel provučen do garažnog mjesta), da mi se pod zadnje nije dalo ić besplatne punjače jer 100km me ispadne manje od 1€.
Pola cijene benzina je naknada za izgradnju i servisiranje cesta. Jednog dana bude to sve prebaceno na cijenu kilovata i svi budu placali skuplju struju, ukljucujuci i one koji nemaju auto :) Jedino kak se to moze rijesiti je dodatnim brojilom za struju za potrebe punjenja auta ali cisto sumnjam da se budu potrudili da zastite ljude bez auta.
Mi planiramo prodat drugi auto jer je preveliki i kupiti novi mali elektricni, a na krov solare jer su smjesno jeftini. Puniti po gradu je za one koji doma nemaju opcije ili nisu stigli. Jos uvijek debelo jeftinije nego tankat bengu.
I u zgradama možeš zakupit veću sngu i punit brže.
Ugl toliko mi je jeftino doma punit (trenutno živim u stanu, kabel provučen do garažnog mjesta), da mi se pod zadnje nije dalo ić besplatne punjače jer 100km me ispadne manje od 1€.
Ako je garažno mjesto u podzemnoj garaži, onda do njega ne može doći vatrogasni kamion. U slučaju požara vozilo se mora izvući iz garaže ili postoji opasnost da se ošteti međukatna konstrukcija zgrade.
O ovome nitko od vlasnika el. automobila ne razmišlja jer misle da sprinkler na stropu i pp apart na zidu mogu pomoći (a ne mogu). Dakle garažu bi trebalo posebnim pp panelima odvojiti od ostatka betonske konstrukcije.
Za razliku od ICE koji je noću u mirovanju, EV je u to vrijeme na punjenju tj. baterija je pod opterećenjem, pa je opasnost od požara puno veća.
Imam dvije garaže u zgradi i znam da je budućnost u el. automobilima (dakle budući vlasnik), ali sam protiv punjenja u njima (bez posebnih prilagodbi). Vanjski parking da, ali garaža sa 150 automobila koji bi se noću u većini slučajeva punili . Imamo dva tipa koja su spustila kabel iz stana i bez znanja ostalih vlasnika pune vozila jer smatraju da u svom prostoru mogu raditi što žele. E, sad tko je u pravu vidjet ću po (dis)lajkanju na ovu poruku
Pola cijene benzina je naknada za izgradnju i servisiranje cesta. Jednog dana bude to sve prebaceno na cijenu kilovata i svi budu placali skuplju struju, ukljucujuci i one koji nemaju auto :) Jedino kak se to moze rijesiti je dodatnim brojilom za struju za potrebe punjenja auta ali cisto sumnjam da se budu potrudili da zastite ljude bez auta...
Jednostavnije je kod registracije/tehničkog pr. obračunati razliku pređenih kilometara i na to naplatiti naknade: brojilo (km) ti je već ugrađeno .
Pola cijene benzina je naknada za izgradnju i servisiranje cesta. Jednog dana bude to sve prebaceno na cijenu kilovata i svi budu placali skuplju struju, ukljucujuci i one koji nemaju auto :) Jedino kak se to moze rijesiti je dodatnim brojilom za struju za potrebe punjenja auta ali cisto sumnjam da se budu potrudili da zastite ljude bez auta.
Mi planiramo prodat drugi auto jer je preveliki i kupiti novi mali elektricni, a na krov solare jer su smjesno jeftini. Puniti po gradu je za one koji doma nemaju opcije ili nisu stigli. Jos uvijek debelo jeftinije nego tankat bengu.
Pa, nisam bas siguran da je jeftinije punit po gradu nego tocit benzin. Evo review renomiranog auto magazina BMWovog iX modela - https://www.autocar.co.uk/car-review/bmw/ix/long-term-reviews/bmw-ix-2022-long-term-test
Pogledati pod dio "An 800-mile continental trip throws new light on the cost of travelling by EV - 22 February" - dakle autor je napunio automobil na kucnoj uticnici, i krenuo put Belgije i nazad (to je tih 800 milja). Putem je punio na raznim punjacima po UK-u, Francuskoj i Belgiji. Zakljucak na kraju: "Including a full charge from home before setting off, the trip cost me close to £200 in electricity. The same mileage in a 40mpg diesel would have been £155. Eek."
Dakle, strujic ima donekle smisla jedino ako ga punis doma. Brzi punjaci vec nadmasuju cijenu benzina, i kao sto drugi komentatori sugeriraju, stvari ce bit samo gore kad drzavi ponestane poreza koji dobivaju od prodaje goriva, i pocnu to nadoknadjivati porezima na struju.
I u zgradama možeš zakupit veću sngu i punit brže.
Ugl toliko mi je jeftino doma punit (trenutno živim u stanu, kabel provučen do garažnog mjesta), da mi se pod zadnje nije dalo ić besplatne punjače jer 100km me ispadne manje od 1€.
Ako je garažno mjesto u podzemnoj garaži, onda do njega ne može doći vatrogasni kamion. U slučaju požara vozilo se mora izvući iz garaže ili postoji opasnost da se ošteti međukatna konstrukcija zgrade.
O ovome nitko od vlasnika el. automobila ne razmišlja jer misle da sprinkler na stropu i pp apart na zidu mogu pomoći (a ne mogu). Dakle garažu bi trebalo posebnim pp panelima odvojiti od ostatka betonske konstrukcije.
Opasnost od požara ne postoji kod vozila s unutrašnjim sagorijevanjem? Jer po tome niti jedna podzemna garaža bez mogućnosti ulaska vatrogasnog vozila ne bi bila dopuštena.
Mislim da je jasno da protupožarna zaštita mora postojati i da nekakvi uradi-sam priključci vjerojatno ne zadovoljavaju kriterije. Ali ne vjerujem da je to generalna prepreka za punjenje (i) u (manjim) garažama.
Pola cijene benzina je naknada za izgradnju i servisiranje cesta. Jednog dana bude to sve prebaceno na cijenu kilovata i svi budu placali skuplju struju, ukljucujuci i one koji nemaju auto :) Jedino kak se to moze rijesiti je dodatnim brojilom za struju za potrebe punjenja auta ali cisto sumnjam da se budu potrudili da zastite ljude bez auta.
Mi planiramo prodat drugi auto jer je preveliki i kupiti novi mali elektricni, a na krov solare jer su smjesno jeftini. Puniti po gradu je za one koji doma nemaju opcije ili nisu stigli. Jos uvijek debelo jeftinije nego tankat bengu.
Pa, nisam bas siguran da je jeftinije punit po gradu nego tocit benzin. Evo review renomiranog auto magazina BMWovog iX modela - https://www.autocar.co.uk/car-review/bmw/ix/long-term-reviews/bmw-ix-2022-long-term-test
Pogledati pod dio "An 800-mile continental trip throws new light on the cost of travelling by EV - 22 February" - dakle autor je napunio automobil na kucnoj uticnici, i krenuo put Belgije i nazad (to je tih 800 milja). Putem je punio na raznim punjacima po UK-u, Francuskoj i Belgiji. Zakljucak na kraju: "Including a full charge from home before setting off, the trip cost me close to £200 in electricity. The same mileage in a 40mpg diesel would have been £155. Eek."
Dakle, strujic ima donekle smisla jedino ako ga punis doma. Brzi punjaci vec nadmasuju cijenu benzina, i kao sto drugi komentatori sugeriraju, stvari ce bit samo gore kad drzavi ponestane poreza koji dobivaju od prodaje goriva, i pocnu to nadoknadjivati porezima na struju.
iX je veliki kao autobus i na autoputu trosi puno puno puno previse pri velikim brzinama. Uzmi normalan auto i vozi se po gradu sa regenerativnim kocenjem i potrosnja se bude prepolovila. Samo zato jer je jedan idiot napravio Roadtrip od 1300 kilometara sa elektricnim autobusom to ne znaci da svi auti toliko trose. Test average 2.9mpkWh = 29mpkWh na 100 milja. 29*8 jer se vozio 800 milja ispada 232mpkWh. Ako je kilovat 45 centi onda 232x0,45€=104€ u RH. Posto je iX samo elektricni tesko je usporediti sa dizelasom. Recimo da uzmemo X5 BMW, diesel koji trosi 7 litara. 800 milja je recimo 1300 km, 13*7=91 litra koju bi X5 potrosio na istom putu. 91 litra X 1,38€ za litru ispada 125,58€. Elektricni BMW ili iX u ovom slucaju trosi 104€ na 1300km a dieselas X5 trosi 125,58€ na 1300km. Ne znam koje su cijene struje i goriva u UK/EU jer su na autoputu drasticno vise, ali ocito su drugacije nego kod nas jer je kod nas jos uvijek jeftinije tankat. Opce je retardirano razglabat o potrosnji auta koji kosta 100k €! Taj auto osigurat kosta visestruko vise nego bude taj vlasnik potrosio na gorivo svaki mjesec!
I u zgradama možeš zakupit veću sngu i punit brže.
Ugl toliko mi je jeftino doma punit (trenutno živim u stanu, kabel provučen do garažnog mjesta), da mi se pod zadnje nije dalo ić besplatne punjače jer 100km me ispadne manje od 1€.
Ako je garažno mjesto u podzemnoj garaži, onda do njega ne može doći vatrogasni kamion. U slučaju požara vozilo se mora izvući iz garaže ili postoji opasnost da se ošteti međukatna konstrukcija zgrade.
O ovome nitko od vlasnika el. automobila ne razmišlja jer misle da sprinkler na stropu i pp apart na zidu mogu pomoći (a ne mogu). Dakle garažu bi trebalo posebnim pp panelima odvojiti od ostatka betonske konstrukcije.
Opasnost od požara ne postoji kod vozila s unutrašnjim sagorijevanjem? Jer po tome niti jedna podzemna garaža bez mogućnosti ulaska vatrogasnog vozila ne bi bila dopuštena.
Mislim da je jasno da protupožarna zaštita mora postojati i da nekakvi uradi-sam priključci vjerojatno ne zadovoljavaju kriterije. Ali ne vjerujem da je to generalna prepreka za punjenje (i) u (manjim) garažama.
Kod nas je u garazi prije tri mjeseca izgorio Audi. ICE Audi. Sad koji je uzrok i kako je doslo do zapaljenja ne znam, ali su susjedni auti dobili po sebi i dobro se otopili. Na vrijeme je ugasen pa nije bila drama, ali da su to bila tri auta na baterije onda bi lako moguce sva tri izgorjela ako ne i cijeli inventar garaze. Fora bude kad svi auti budu na struju pa kad se desi lancana reakcija i izgori cijela garaza a kao posljedica toga bude trebalo rusiti cijelu zgradu jer su temelji isli u k. Fun Times Ahead!
Inace sam aktivan kao dobrovoljni vatrogasac i nema gorega nego kad se zapali elektricni auto. Imamo tablet sa svim vozilima na svijetu i nacrtima gdi se smije vozilo rezati i tako to, jer ono ako rezes na krivom mjestu ubije te struja. Uglavnom cirkus totalni kad se zapali elektricni auto.
I u zgradama možeš zakupit veću sngu i punit brže.
Ugl toliko mi je jeftino doma punit (trenutno živim u stanu, kabel provučen do garažnog mjesta), da mi se pod zadnje nije dalo ić besplatne punjače jer 100km me ispadne manje od 1€.
Ako je garažno mjesto u podzemnoj garaži, onda do njega ne može doći vatrogasni kamion. U slučaju požara vozilo se mora izvući iz garaže ili postoji opasnost da se ošteti međukatna konstrukcija zgrade.
O ovome nitko od vlasnika el. automobila ne razmišlja jer misle da sprinkler na stropu i pp apart na zidu mogu pomoći (a ne mogu). Dakle garažu bi trebalo posebnim pp panelima odvojiti od ostatka betonske konstrukcije.
Opasnost od požara ne postoji kod vozila s unutrašnjim sagorijevanjem? Jer po tome niti jedna podzemna garaža bez mogućnosti ulaska vatrogasnog vozila ne bi bila dopuštena.
Mislim da je jasno da protupožarna zaštita mora postojati i da nekakvi uradi-sam priključci vjerojatno ne zadovoljavaju kriterije. Ali ne vjerujem da je to generalna prepreka za punjenje (i) u (manjim) garažama.
Kod nas je u garazi prije tri mjeseca izgorio Audi. ICE Audi. Sad koji je uzrok i kako je doslo do zapaljenja ne znam, ali su susjedni auti dobili po sebi i dobro se otopili. Na vrijeme je ugasen pa nije bila drama, ali da su to bila tri auta na baterije onda bi lako moguce sva tri izgorjela ako ne i cijeli inventar garaze. Fora bude kad svi auti budu na struju pa kad se desi lancana reakcija i izgori cijela garaza a kao posljedica toga bude trebalo rusiti cijelu zgradu jer su temelji isli u k. Fun Times Ahead!
Inace sam aktivan kao dobrovoljni vatrogasac i nema gorega nego kad se zapali elektricni auto. Imamo tablet sa svim vozilima na svijetu i nacrtima gdi se smije vozilo rezati i tako to, jer ono ako rezes na krivom mjestu ubije te struja. Uglavnom cirkus totalni kad se zapali elektricni auto.
Srećom EV imaju statističku šansu od BAREM 10x manju za zapaljenje. Nekoliko je takvih studija. Evo prvih par rezultata sa Googlea:
Another study by the Swedish Civil Contingencies Agency found that EVs are 20 times less likely to catch fire than ICE cars.
An additional study by that agency and an American insurer found that just 25 out of 100,000 EVs suffer fire damage.
By comparison, 1530 per 100,000 ICE cars experience fire, and hybrid vehicles suffer a much higher risk of 3475 per 100,000.
Taj prosjek 2,9 milja po kWh = 0,21 kwh/km je potpuno normalan i očekivan za sve električne aute. Manje od toga samo po gradu i seoskim cestama.
Problem je što su brze punionice papreno skupe. Na razini benzina. Neka istraživanja kažu da je 90% punjenja doma, a samo 10% na putu i to je ta ušteda. Ako si stalno na autoputu, EV nije za tebe, nema se kaj razmišljati
Sve te studije su zakurac. Ja imam EV tako da ne misliš da sam mrzitelj.
U čemu je stvar? Električnih auta je toliko malo i toliko su novi u odnosu na prosjek voznog parka da je jednostavno suludo uspoređivati to dvoje. Naime, vjerojatnost zapaljenja raste eksponencijalno sa starošću vozila, većina se zapali u mirovanju. Zbog električnih instalacija. E, pazi ovo - na cestama ne postoji električni auto star 20 godina. Običnih auta starijih od 20 godina - svaki peti. Drugo, nema fckng šanse da na mojoj Tesli baterija izdrži 20 godina. Šta će se dogoditi s njom nakon 10 ili 15 godina? Bila je već afera sa modelom S kad su gorile cijele garaže zbog jednog auta, poslije su softverski ubili te varijante što je dovelo do kolektivnih tužbi i isplata obeštećenja.
Ukratko, ti studijaši prde bez veze, dok je zec ne u šumi nego se još mućka u tatinim jajcima.
Također svi vi u temi koji mislite da prosječan vlasnik EV puni svakodnevno na punionicama ste u najmanju ruku neinformirani. Rijetki fanatici to rade jer to nema baš ekonomskog smisla.
EV se kupuju baš zato što NE MORAŠ ići puniti na benzinsku tj. punionicu, već ga na kraju dana samo doma uštekaš i puniš se po noćnoj tarifi za cca. 0.5€ na 100km.
Ako par puta godišnje idem na duža putovnja (više od 350km) onda si mogu i priuštiti platiti tih "skupih" 0.25-0.5€ za kWh, ondosno i manje nego što bi auto na pogonjen na dinosaure platio za svoj rezervoar.
Najniža vrijednost priključne snage kupca na niskonaponskoj mreži određuje se na temelju najniže struje ograničavala strujnog opterećenja - limitatora
(4,6 kW za jednofazni priključak i 11,04 kW za trofazni priključak).
U prilogu Zahtjeva za izdavanje elektroenergetske suglasnosti iskazane su standardne vrijednosti struja ograničavala strujnog opterećenja (OSO) i
odgovarajućih priključnih snaga za kupce na niskonaponskoj mreži s priključnom snagom do uključivo 20 kW.
-s HEP-ove stranice
Pišete kao da nema downsidea odluke da nastaviš ložiti auto benzinom, dizelom ili mojim omiljenim - ložom...nema ništa ljepšega od jutra u Pekingu ili Delhiju...ili kada ti se napizdi u prometu 2.0 TDI pa ti zasere kabinu ispušnim plinovima...povezeš i šestogodišnjeg sina da upije miris muževnosti!
Ma nema frke. I sada buš za džaba puno, samo sporije ide.
Ak' oš brže platiš. U čemu je problem?
Nije elektromobil niš posebno, dns svatko to može imati.
Nema kukanja. To je kao kada se biciklisti žale da im nisu bic.staze očišene od snijega, a vani metar istoga.
Zemi lopatu, pa udri. Malo za Domovinu, druže.
1. Besplatne punionice su najveće sranje koje može postojati.
Izgrađene su zato što su bile financirane tuđim novcem. Ali, pošto nitko ne zarađuje na njima, nitko se o njima ni ne brine kako treba. Zato se vozači EV-a na njih ne mogu osloniti kad idu na put.
2. Punjenje je skupo (tamo gdje je skupo) zbog manjka konkurencije. Kod velike potražnje i male ponude, cijene su visoke.
3. Punim doma za 20% cijene benzina. Za jednom ili dva puta godišnje, kad moram puniti na putu, ne brine me cijena, čak i da je duplo veća od benzina. Oni koji nemaju svoju punionicu nebi trebali kupovati EV (za sada).
Inace sam aktivan kao dobrovoljni vatrogasac i nema gorega nego kad se zapali elektricni auto. Imamo tablet sa svim vozilima na svijetu i nacrtima gdi se smije vozilo rezati i tako to, jer ono ako rezes na krivom mjestu ubije te struja. Uglavnom cirkus totalni kad se zapali elektricni auto.
Ajde budi iskren i priznaj koliko si EV-a (samo baterija) do sada gasio, a koliko onih drugih. Bez filozofije, samo me brojevi zanimaju.
Sve te studije su zakurac. Ja imam EV tako da ne misliš da sam mrzitelj.
U čemu je stvar? Električnih auta je toliko malo i toliko su novi u odnosu na prosjek voznog parka da je jednostavno suludo uspoređivati to dvoje. Naime, vjerojatnost zapaljenja raste eksponencijalno sa starošću vozila, većina se zapali u mirovanju. Zbog električnih instalacija. E, pazi ovo - na cestama ne postoji električni auto star 20 godina. Običnih auta starijih od 20 godina - svaki peti. Drugo, nema fckng šanse da na mojoj Tesli baterija izdrži 20 godina. Šta će se dogoditi s njom nakon 10 ili 15 godina? Bila je već afera sa modelom S kad su gorile cijele garaže zbog jednog auta, poslije su softverski ubili te varijante što je dovelo do kolektivnih tužbi i isplata obeštećenja.
Ukratko, ti studijaši prde bez veze, dok je zec ne u šumi nego se još mućka u tatinim jajcima.
Studije su studije, a ti svoj zaključak izvlačiš iz guzice.
Temperatura zapaljenja dizelski para je 52 stupnja, a litija 500 stupnjeva.
Talište litija je na 180ºC i to je ujedno točka bez povratka za gašenje te vrste baterija.