It was not pointy enough!
SpaceX pojasnio što je pošlo po zlu prilikom lansi
- poruka: 15
- |
- čitano: 15.877
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
It was not pointy enough!
Neka im Bezos složi dizajn
Tko se brzo neplanirano raspadne tijekom leta, ne vrijedi.
--- Grunf, vjerojatno
Ja volim svemirske brodove koji ne eksplodiraju tijekom leta.
--- Trump, vjerojatno
Al zar je to razlog sto se nije otkvacila, pa zar nisu mogli nastavit testiranje drugog stupnja
Al zar je to razlog sto se nije otkvacila, pa zar nisu mogli nastavit testiranje drugog stupnja
Pretpostavljam iz nekoliko razloga.
Nije dosegla visinu niti je imala brzinu za drugi stupanj.
Nesto slicno kao sto ti auto bez problema u trecoj ide uz neku uzbrdicu kad imas zalet, no taj isti auto nece u trecoj krenuti na toj istoj uzbrdici iz mjesta, a pogotovo ako se jos malo kotrljas unazad..
Al zar je to razlog sto se nije otkvacila, pa zar nisu mogli nastavit testiranje drugog stupnja
Pa vrtila se u tom trenutku, to definitivno nije planirani mod za odvajanje i testiranje drugog stupnja, i ne možeš joj ništa više u tom trenutku.
Ja bi rekao da je problem malo ozbiljniji. U trenutku kad se očekivalo odvajanje, odvajanje se nije dogodilo , a raketa je bila u položaju za odvajanje, nakon toga se vidjelo kako se ponovo ispravlja i ponovo dolazi u položaj za odvajanje ,ali opet ništa. Da je odvajanje radilo možda nebi mogla dosegnuti planiranu orbitu ali bi se mogli s njom poigrati . Na visinama iznad 20km ionako nema nikakvih aviona (osim NLO-a). Inače taj drugi stupanj može i poletiti i sletiti bez prvog stupnja, pa nije da je baš trebala brzina i visina za daljnju igru, jedino što to nebi bilo po planu i pitanje gdje bi završilo (ipak ima puno brodova i aviona na putu prema dolje)...
I Sovjeti su tako nagurali gomilu malih motora na raketu N1 za let sa posadom na Mjesec, pa su im sva lansiranja propala. Ako već imaš jače motore bolja je opcija 4 ili 5 motora i veća je pouzdanost.
I Sovjeti su tako nagurali gomilu malih motora na raketu N1 za let sa posadom na Mjesec, pa su im sva lansiranja propala. Ako već imaš jače motore bolja je opcija 4 ili 5 motora i veća je pouzdanost.
-moguće, čak logično.. tj veće stvari imaju 'sve veće', velike elise brodova, velika krila.. ne više-manjih, turbine generatora hidrocentrale itd. i ako je za njih to optimalnije tad je vjerojatno i za raketne motore..
.. i tad KISS kaže da je manje (istovrsnih) dijelova bolje tj manje šansi za kvar-grešku-previd.. osim kad postoji redundancija i dovoljna zaliha koja može poslužiti i kao rezerva.. no za sad se to u svemirskim letovima ne može ni planirati jer je teret prevažan u odnosu korisne mase-goriva i potrebnog potiska za orbitu.. da je u ptianju npr auto bio bi drugačiji kriterij.
no, članak.. text+slika.
Od 33 motora, njih najmanje 5 nije radilo
.. po slici se može izbrojati 7-8 motora, tj činjenično točno je 'najmanje 5' ali po slici je vidljivo više, pa je nekako nelogično tako formulirati text, osim kad posotji razlog, tj želja da se umanji-relativizira neispravnost, odnos 33:5 ili 33:8 što će reći ako jedna četvrtina motora otkaže to je veći problem neog jedna petina-šestina.. a nije netočno nego nategnuta istina. Karikirano, možemo i bez slike reći da je barem jedan motor imao probleme.. a granica, što da ih je više, 16, 32? što bi tad rekli za šanse da uopće nešto radi? Tj obrnuto, da je otkazao 1-2 motora i da je i bez njih raketa dosegla orbitu, to bi čak bilo dobro-pozitivno.. tak da par komada manje-više nije nevažno, gamečenđer, kriterij .. ili se prema musku ne smije biti kritičan?
Starship booster ima 33 "motora" jer ovo nisu klasični motori nego s dvije turbo pumpe koje pružaju veću snagu i finiju kontrolu potiska.
Samim time to im omogućuje da Booster a samim time i Starship može sletjeti. Booster u "štapiće" lansirne rampe kako ih zovu iz milja, a Starship na površinu. Na taj način raketa se može napuniti gorivom i ponovno letjeti u roku 40-60 minuta....barem je to plan. Isto tako ako nekoliko motora "umre" možeš kompenzirati do neke mjere drugim motorima pojačavši im potisak.
Al zar je to razlog sto se nije otkvacila, pa zar nisu mogli nastavit testiranje drugog stupnja
Pa vrtila se u tom trenutku, to definitivno nije planirani mod za odvajanje i testiranje drugog stupnja, i ne možeš joj ništa više u tom trenutku.
Ako sam dobro skuzio feed, ta rotacija je bila namjerna, jer to je dio manevra za odvajanje, al nije ni meni jasno kako.
Jer tu kaze: beggining a flick for stage separation:
https://www.youtube.com/live/-1wcilQ58hI?feature=share&t=2873
Ovu analizu događaja ću si isprintati i uramiti...
Volim te, ihush
Po slici, 6 motora ne radi, 2 rade suboptimalno (ili s manjom snagom), s tim da se 2 od tih 8 mogu koristiti za korekciju putanje (ako se ne varam) pa možda ciljano nisu radila [punom snagom]?
U svakom slučaju, čini se da je 33 motora previše, osim ako se ne radi o redundanciji (namjernom višku koji bi se koristio u slučaju kvara - što ovdje izgleda nije slučaj) ili ako se s oko ~23 može kompenzirati (jačom snagom) kvar njih ~10 (što možda jest slučaj). Po snimci, problem nije bio manjak snage za propulziju, nego nekontrolirano okretanje - tj. gubitak kontrole i/ili snage na stabilizatorima (gimbal motorima).
... Po snimci, problem nije bio manjak snage za propulziju, nego nekontrolirano okretanje - tj. gubitak kontrole i/ili snage na stabilizatorima (gimbal motorima).
Da i ne.
Moj omiljeni youtuber u vezi svega povezanog sa raketama , Scott Manley, je objavio svoju analizu/video.
Ako sam ga dobro shvatio, problem je počeo sa progresivnim gubitcima motora (uglavnom fiksnih, zaduženih za propulziju), što je uzrokovalo usporavanje rakete, kašnjenje u postizanju max q, promjenu putanje i na kraju, pièce de résistance, nekontroliranu vrtnju.