"Letovi privatnim zrakoplovima nisu zabranjeni."
Huh...
"Letovi privatnim zrakoplovima nisu zabranjeni."
Huh...
Slično i kod Euro 7 standarda - nisu uključeni automobili u malim serijama (čitaj superluksuzni automobili)...
pih! i u nas je navodno zabranjeno krasti i još navodnije nemoralno (ali ne i protuzakonito!) varati i lagati pa ne vidim baš da se itko ustručuje ...
"Letovi privatnim zrakoplovima nisu zabranjeni."
Huh...
pa svi znamo da plebejska gamad zagađuje svijet svojim postojanjem, dok vlasnici privatnih mlažnjaka oplemenjuju svojim bivstvovanjem općeljudsko postojanje, pače oni su vrhunac evolucije, oni su Adam koji kažiprstom dodiruje Boga na stropu Sikstinske kapele...
Lijep primjer smislenog petljanja države u poslove privatnika.
Podsjeća me na znatno veće petljanje države u Njemačkoj. Tamo je 50 godina trajala zabrana autobusnih linija na relacijana dužim od 50 km. Cilj je bio (i ostvaren) navesti ljude da se voze vlakovima. Država je s time štitila svoju poveliku investiciju u željezničku infrastrukturu.
"Letovi privatnim zrakoplovima nisu zabranjeni."
Huh...
-u kapitalizmu, zapad, je sve privatno vlasništvo, pa i aviokompanije.. osim one koje su u državnom-javnom.. tj miješa se pojam privatnog vlasništva i osobnog, za osobnu upotrebu neovisno tko je vlasnik.
-npr privatni taxi ima avion, on je privatnik, vlasnik.. mogu ja letjeti i dalje je to privatno vlasništvo, tj ako tako čitam-tumačim, no važno je kako zakonodavac tumači a u ovom kontekstu to nije stvar vlasništva pa ni nad kompanijom nego nešto za osobnu upotrebu, kao osobno vozilo, pa tako teoretski mogu imati i osobni autobus i njime se vozikati jednako kao autićem.. jedino ne smijem ako nisam prijevoznik prevoziti druge putnike itd.. no mogu, jer u svom vozilu mogu voziti koga poželim, psa-mačku-punicu.. itd itd..
Zabranit korištenje auta na relacijama kraćim od 1km. Sjedneš u auto i ovaj te nepušta van dok se ne udaljiš više od 1km od početne lokacije :D
Zabranit korištenje auta na relacijama kraćim od 1km. Sjedneš u auto i ovaj te nepušta van dok se ne udaljiš više od 1km od početne lokacije :D
Osim ako imas maloserijski auto.
Ili nabavis potvrdu od ureda drzave uprave, podured lokalne uprave, sektor istocnog rajona, AF2-C, cime ostvarujes pravo na izuzetak.
Baš neobično kako te 'ekološke zabrane' uvijek idu na ruku političarima i bogatašima koji i dalje mogu koristiti svoje luksuzne jetove bez ikakvih ograničenja.
Da parafraziram jednog poznatog YU umjetnika:
Ja u avionu, oni dolje
Bog te jebo, što me vole
Baš neobično kako te 'ekološke zabrane' uvijek idu na ruku političarima i bogatašima koji i dalje mogu koristiti svoje luksuzne jetove bez ikakvih ograničenja.
I nije. To zrakoplovi u pravilu bitno manje lete, manje ih je i generiraju manje zagađenja.
Jedino im je otisak po putniku veći.
I nije. To zrakoplovi u pravilu bitno manje lete, manje ih je i generiraju manje zagađenja.
Lupetaš napamet. Postoje cijele flote od nekoliko stotina privatnih jetova udruženih u tzv. fractional ownership gdje svaki od mnogobrojnih suvlasnika polaže pravo na određeni broj sati leta, sve s ciljem kako bi dotične jetove koristilo što više ljudi i kako bi što manje stajali neiskorišteni po hangarima. Naravno, takav fractional ownership je cijenom i dalje izvan dohvata prosječnog čovjeka s prosječnim primanjima.
I nije. To zrakoplovi u pravilu bitno manje lete, manje ih je i generiraju manje zagađenja.
Lupetaš napamet. Postoje cijele flote od nekoliko stotina privatnih jetova udruženih u tzv. fractional ownership gdje svaki od mnogobrojnih suvlasnika polaže pravo na određeni broj sati leta, sve s ciljem kako bi dotične jetove koristilo što više ljudi i kako bi što manje stajali neiskorišteni po hangarima. Naravno, takav fractional ownership je cijenom i dalje izvan dohvata prosječnog čovjeka s prosječnim primanjima.
Naravno da postoje. No i dalje su daleko ispod komercijalnih letova.
Naravno da postoje. No i dalje su daleko ispod komercijalnih letova.
To je kmetovska logika iz feudalnog doba.
"Normalno je da grof ima dvorac, a da kmetovi žive močvari jer njih je puno, dok je on Njegova Visost koja zaslužuje dvorac jer je bogat i plemenitog porijekla, a kmetovi su daleko ispod"
Naravno da postoje. No i dalje su daleko ispod komercijalnih letova.
To je kmetovska logika iz feudalnog doba.
"Normalno je da grof ima dvorac, a da kmetovi žive močvari jer njih je puno, dok je on Njegova Visost koja zaslužuje dvorac jer je bogat i plemenitog porijekla, a kmetovi su daleko ispod"
Normalno je da grof ima i jahtu, par auta i slično.
Je, normalno je. E sad, pitanje je kako i zašto bi ograničio, na koji način i slično.
Francuzi su izračunali da letovi generiraju 5,3% njihove emisije CO2, od toga su privatni letovi cca 4%. Zabrana bi dovela do cca 0,2% smanjenja CO2 što je po nekima puno, po nekima malo.I to u državi s jako puno privatnih letova i jako velikim postotkom zagađenja od avijacije ukupno (globalni prosjek je oko 2,5%).
Kod nas bi se, recimo, puno više dobilo ukidanjem svih vrsta brodica, jahti itd. Hoćemo li?
Baš neobično kako te 'ekološke zabrane' uvijek idu na ruku političarima i bogatašima koji i dalje mogu koristiti svoje luksuzne jetove bez ikakvih ograničenja.
Da parafraziram jednog poznatog YU umjetnika:
Ja u avionu, oni dolje
Bog te jebo, što me vole
Do as I say, not as I do.
Dok sve to obavis da bi napokon sjeo u avion, vec stignes tamo gdje treba sa malo brzim vlakom, uz to ugodnija je voznja.
pih! i u nas je navodno zabranjeno krasti i još navodnije nemoralno (ali ne i protuzakonito!) varati i lagati pa ne vidim baš da se itko ustručuje ...
"morality is the invention of the weak to neutralize the strong…”
"Letovi privatnim zrakoplovima nisu zabranjeni."
Huh...
I prije nego sam pročitao članak znao sam da će to biti iznimka.
Evo što jedna od takvih iznimki radi po pitanju zagađenja:
https://sportsbrief.com/football/paris-saint-germain/24887-lionel-messi-blasted-environmental-pollutin-private-jet-emits-52-trips-months/
Za one kojima se ne da čitati cijeli članak:
Messi's private is said to have made 52 trips in just three months between July 1st and August 31st. In essence, the trips are not a problem but the amount of carbon dioxide that the jet emits during these trips.
Zach Lowy reports that the jet emitted over 1500 tonnes of carbon dioxide. This is a similar amount an average person would release in 150 years.
Ti obični mali čovječe ne smiješ ići avionom od Parisa do Lyona, ali Messi - go for it.
"Letovi privatnim zrakoplovima nisu zabranjeni."
Huh...
I prije nego sam pročitao članak znao sam da će to biti iznimka.
Evo što jedna od takvih iznimki radi po pitanju zagađenja:
https://sportsbrief.com/football/paris-saint-germain/24887-lionel-messi-blasted-environmental-pollutin-private-jet-emits-52-trips-months/
Za one kojima se ne da čitati cijeli članak:
Messi's private is said to have made 52 trips in just three months between July 1st and August 31st. In essence, the trips are not a problem but the amount of carbon dioxide that the jet emits during these trips.
Zach Lowy reports that the jet emitted over 1500 tonnes of carbon dioxide. This is a similar amount an average person would release in 150 years.
Ti obični mali čovječe ne smiješ ići avionom od Parisa do Lyona, ali Messi - go for it.
Nema to nit smisla nekog kad si sa TGV-om tamo za 2h i ostavi te u centru.
Tak kratke rute nemaju smisla kad je željeznica dobra
Želiš li smanjiti zagađenje ili oporezovati bogate?
Ako želiš smanjenje zagađenja, ti privatni letovi su kikiriki. Ako želiš oporezovati, oni koji imaju svoj avion neće biti nešto pogođeni time.
A tu onda ide ista priča kao i s brodicama.
Rješenje za točno što? CO2? Ili "kažnjavanje bogatih"?
Privatni zrakoplovi su u globalnom zrakoplovstvu kikiriki. Povećaj cijenu goriva, uvedi dodatne takse po km, smanji broj letova ukupno, smanji globalnu trgovinu - to će dovesti do manje CO2. Jedan Ryanair i slični su bitno zaslužniji za porast emisija nego privatne flote.
Želiš kazniti bogate? Problematično. Dići poreze na luksuz? Registrirat će ih u par popularnih otočnih država. Dići ćeš im cijenu goriva? To će ih "teško zaboljeti".
Paradoksalno, negativni publicitet bi mogao biti najgore što im se može dogoditi.
"Letovi privatnim zrakoplovima nisu zabranjeni."
Huh...
pa svi znamo da plebejska gamad zagađuje svijet svojim postojanjem, dok vlasnici privatnih mlažnjaka oplemenjuju svojim bivstvovanjem općeljudsko postojanje, pače oni su vrhunac evolucije, oni su Adam koji kažiprstom dodiruje Boga na stropu Sikstinske kapele...
Moj striče Jura, ovo što si ti napisao potpisujem. Bogata gamad za sebe stvarno misli da su od boga dani, dok smo mi, obični puk, nešto po čemu oni mogu s***i kako im se prohtije. Baš me zanima kako bi se u nekom normalnom životu snašao netko od njih, da ih natjeraš da žive kao obični ljudi. Ako želimo štititi Zemlju, ne bi trebalo biti iznimaka, na kraju krajeva vlak je jedno od energetski najučinkovitijih prometnih sredstava, pa ako je dobar za 90% populacije, trebao bi biti i njima, a ne da se i na male udaljenosti vozikaju avionima.
Gdje si pročitao da je moj prijedlog ne raditi ništa?
Ovo je jedino "kažnjavanje" bogatih, kad bi ih uopće mogao "kazniti" na taj način.
Želiš smanjiti CO2? Zaustavi uvoz robe iz Kine, ograniči brzinu na autocestama, zabrani upotrebu vozila jačih od 100 KS, zabrani letove u privatne svrhe, automobila u gradovima, niz stvari...