vodik je buducnost prometa
steta da se ovoliko gubimo sa elektrifikacijom, bolje bi bilo da su sva ta sredstva ulozena u istrazivanja o vodiku
Proizvođač tvrdi: vožnja kamiona s ovim vodikovim
- poruka: 10
- |
- čitano: 8.811
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
vodik je buducnost prometa
steta da se ovoliko gubimo sa elektrifikacijom, bolje bi bilo da su sva ta sredstva ulozena u istrazivanja o vodiku
Pa vodik i je jedan oblik elektrifikacije. Istražuje se već dugo i prilično intenzivno, ali nije riješenje za sve, pogotovo ne za mala osobna vozila.
vodik je buducnost prometa
steta da se ovoliko gubimo sa elektrifikacijom, bolje bi bilo da su sva ta sredstva ulozena u istrazivanja o vodiku
Pa vodik i je jedan oblik elektrifikacije. Istražuje se već dugo i prilično intenzivno, ali nije riješenje za sve, pogotovo ne za mala osobna vozila.
van toyote ozbiljni r&d vezan za osobne automobile ne postoji....ok postoji ali niti blizu rezine "obicne elektrifikacije"
naravno da znam da je vodik oblik eliktirfikacije (u ovom slucaju), al postoje i koncepti di se vodik koristi u ICE obliku.
vidit cemo di to sve vodi
Problem je sto u danasnjem drustvu svi forsiraju samo jedno rjesenje, elektricni auto na baterije. Rjesenje je u diverzifikaciji i jer treba otvoriti trziste za razlicita rjesenja bez extremne penalizacije tehnologija koja ce odredjenu tehnologiju staviti van konkurencije. Mokri snovi politicara iz Brisela su energija vjetra, sunca i auta na baterije. I ja sanjam o tom danu ali treba shvatiti da je prebrzo isforsirana tranzicija jednostavno preskupa i da treba prosiriti a ne suziti trziste energije. Prosta ekonomija kaze da ce cijene ici dole a da ce se uvesti i obnovljivi izvori energije postepeno.
Da malo ilustrujem, samo cu navesti politicke odluke koje su dovele do divljanja cijena energije:
- podizanje udjela obnovljivih goriva u dizelu i benzinu -> cijene idu gore jer biodizel i biobenzin postaju jako trazena roba(iako to doprinosi CO2 redukciji, ne smanjuje se oporezivanje takvih goriva kod krajnjeg kupca)
- penalizacija elektricne energije proizvedene u nuklearkama -> nuklearke se zatvaraju jer su neisplative -> nedostatak elektricne energije -> cijene idu gore
- subvencioniranje i forsiranje elektricnih auta na baterije -> veca potraznja za elektricnom energijom i vece vrsno opterecenje -> cijene elektricne energije ide gore + uvodi se placanje vrsnog opterecenja (u swe 4,5 EUR po kW/mjesecno) kao slag na tortu.
- razvoj sintetickih goriva -> politicari se prave ludi kao da ne postoje i ne smatraju da ona uopste doprinose CO2 redukciji (zato jer insistiraju na elektricnim autima na baterije) -> nema ni beneficija ni subvencija
- ...
van toyote ozbiljni r&d vezan za osobne automobile ne postoji....ok postoji ali niti blizu rezine "obicne elektrifikacije"
naravno da znam da je vodik oblik eliktirfikacije (u ovom slucaju), al postoje i koncepti di se vodik koristi u ICE obliku.
vidit cemo di to sve vodi
Vodik ima puno problema nasparam baterija. Vodik nije jeftino proizvoditi, a trenutno nije ni najčišće. Tu je i problem transporta i skladištenja, ako savladaš planinu zvan proizvodni kapacitet. Baterije su tu, tehnologija je poznata i dostupna. Nije čista, daleko od toga, ali je bolje nego stotine milijuna prijevoznih sredstava na fosilna goriva.
Ali bez brige, vodik je i dalje na vrhu liste. U smjernicama EU je također. Treba vremena. Ljud danas misle da se problemi rješavaju preko noći. Ne ide to tako. To traje desetljećima, a u međuvremenu koristiš dostupnu i testiranu tehnologiju.
Kod nuklearki je problem što ih nisu podijelili na sigurne i nesigurne , pa ih prema tome različito penalizirati ili čak i zatvarati (i za Černobil i za Fukušimu se znalo unaprijed da nisu sigurne ukoliko se nešto ne promijeni).Njemci zatvaraju svoje sigurne zbog jednog direktora u Fukušimi (koji nije odradio što mu je švicarska komisija naložila), ali projektanta i nadzora koji nisu predvidjeli pasivno gašenje ili redundanciju otpornu na poplavu i potres.
A najjeftiniji način proizvodnje ekološkog vodika je u visokotemperaturnim nuklearkama, koje bi dakle tek trebali napraviti...
Radim na projektima H2 postrojenja koja se prave na dosad nezamislivoj skali. 1GW-5GW (slovima Giga Watt) postrojenja su postala normalna. Velike se pare ulazu na tu stranu. Planirani off-shore parkovi vjetrenjaca i ogromne PV elektrane ce praviti struju samo da nahrane ova nova H2 postrojenja. Prva takva postrojenja ce zazivjeti za 1-2 godine.
van toyote ozbiljni r&d vezan za osobne automobile ne postoji....ok postoji ali niti blizu rezine "obicne elektrifikacije"
naravno da znam da je vodik oblik eliktirfikacije (u ovom slucaju), al postoje i koncepti di se vodik koristi u ICE obliku.
vidit cemo di to sve vodi
Vodik ima puno problema nasparam baterija. Vodik nije jeftino proizvoditi, a trenutno nije ni najčišće. Tu je i problem transporta i skladištenja, ako savladaš planinu zvan proizvodni kapacitet. Baterije su tu, tehnologija je poznata i dostupna. Nije čista, daleko od toga, ali je bolje nego stotine milijuna prijevoznih sredstava na fosilna goriva.
Ali bez brige, vodik je i dalje na vrhu liste. U smjernicama EU je također. Treba vremena. Ljud danas misle da se problemi rješavaju preko noći. Ne ide to tako. To traje desetljećima, a u međuvremenu koristiš dostupnu i testiranu tehnologiju.
baterije su same po sebi problem + kako ti kazes nečistije su od vodika
naravno da ima problema, al vjerujem da uz ovoliku kolicinu sredstava koja se ulozila u el. auta, dalje bi dogurali sa vodikom
kako vidim, ove baterija nisu neka sreca, a infrastruktura za njih jos manja
Japanci dosta ulazu u tehnologiju i vjeruiem da ce im se to vratit visestruko.