malo dociranja u nedjeljno poslijepodne, za one koji pljugaju "naprdak znanosti i tehnologije", naivni poput franscuske sobarice ili crvenkapice (iako ništa bitno = ništa! = od čega bi čitav svijet postao bolje mjesto - nije tržišno dostupno već dulje od sto godina), navest ću ono što su nas učili na faksu: svaka firma u kapitalizmu posjeduje u svakom trenutku tri (slovima: 3) tehnologije - onu koju trenutačno guta tržište (= kapitalizira se), drugu koja gotova u ladici čeka "pravi" trenutak (koji određuje marketing) i treću "na crtaćem stolu", u punom jeku razvoja. neki imaju i četvrtu - razrada ideja (što onda prelazi u treću i bla). dakle, ovi se sad, kao, sjetili turbina s otvorenim elisama. m-da.
Airbus će na putničkom zrakoplovu A380 testirati m
- poruka: 13
- |
- čitano: 17.583
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
malo dociranja u nedjeljno poslijepodne, za one koji pljugaju "naprdak znanosti i tehnologije", naivni poput franscuske sobarice ili crvenkapice (iako ništa bitno = ništa! = od čega bi čitav svijet postao bolje mjesto - nije tržišno dostupno već dulje od sto godina), navest ću ono što su nas učili na faksu: svaka firma u kapitalizmu posjeduje u svakom trenutku tri (slovima: 3) tehnologije - onu koju trenutačno guta tržište (= kapitalizira se), drugu koja gotova u ladici čeka "pravi" trenutak (koji određuje marketing) i treću "na crtaćem stolu", u punom jeku razvoja. neki imaju i četvrtu - razrada ideja (što onda prelazi u treću i bla). dakle, ovi se sad, kao, sjetili turbina s otvorenim elisama. m-da.
Dirnuo si jednu temu koja me vrlo zanima. Pogotovo ovaj dio: "svaka firma u kapitalizmu posjeduje u svakom trenutku tri (slovima: 3) tehnologije - onu koju trenutačno guta tržište (= kapitalizira se), drugu koja gotova u ladici čeka "pravi" trenutak (koji određuje marketing) i treću "na crtaćem stolu", u punom jeku razvoja. neki imaju i četvrtu - razrada ideja "
posebno me se dojmio warp skok Nazi Njemacke koja je u 5 godina skocila iz propelera i tandzare u mlaznjake, inercijski navodjene balisticke projektile i doveli atomsku bombu na 90%.
Ako je takav tehnoloski warp skok moguc, a ocito je, ocito smo zakopani u interesima korporacija a progres ide ne na kapaljku nego gore.
Ako je takav tehnoloski warp skok moguc, a ocito je, ocito smo zakopani u interesima korporacija a progres ide ne na kapaljku nego gore.
Naravno da je moguć, samo uz koju cijenu.
Nitko danas nije spreman na takve investicije i žrtve. Na stranu što je većina tih tehnologija bila u nekom statusu razvoja.
Da, ali su i efikasniji na manjim visinama, lakši, imaju svojih prednosti.
Molim gospodina Galica da se sto prije uključi u navedenu temu, a ne bi bilo zgorega i jednu temu broja u rujanskom broju BUG-a o budućnosti pogona u avionskoj industriji.
Turbo-propelerni motori datiraju još iz 2 svjetskog rata te su njemački inžinjeri ih vrlo dobro usavršili jer goriva baš nisu imali tako da baš nije neka nova tehnologija.Turbo nije ušteda niti će ikada biti.Turbo princip je složen sistem gdje se stiskanjem papučice pojačava pritisak u ispušnoj cijevi koja vrti turbinu koja pumpa sve više goriva.Znači nema uštede,što više stišćeš on više loče.Tako recimo 1.0 ecoboost Fordov motor troši 5-7 litara a kad se stisne ode na 10 litri.Kao i kod aviončeka ak ne stisneš padaš.
Turbo-propelerni motori datiraju još iz 2 svjetskog rata te su njemački inžinjeri ih vrlo dobro usavršili jer goriva baš nisu imali tako da baš nije neka nova tehnologija.Turbo nije ušteda niti će ikada biti.Turbo princip je složen sistem gdje se stiskanjem papučice pojačava pritisak u ispušnoj cijevi koja vrti turbinu koja pumpa sve više goriva.Znači nema uštede,što više stišćeš on više loče.Tako recimo 1.0 ecoboost Fordov motor troši 5-7 litara a kad se stisne ode na 10 litri.Kao i kod aviončeka ak ne stisneš padaš.
Malo si pobrkao, turboprop se nešto i nije nalazio u WWII. Dizajni su donekle postojali, upotreba je počela nakon.
O tome da turbo potpuno drugačije radi da ne govorimo, kao da ni turboprop nema veze s turbinom pogonjene benzinske ili dizel motore. Turboprop je, karikirano, podvarijanta mlaznog motora, ne pandan benzinskom ili dizelskom.
Turbo-propelerni motori datiraju još iz 2 svjetskog rata te su njemački inžinjeri ih vrlo dobro usavršili jer goriva baš nisu imali tako da baš nije neka nova tehnologija.Turbo nije ušteda niti će ikada biti.Turbo princip je složen sistem gdje se stiskanjem papučice pojačava pritisak u ispušnoj cijevi koja vrti turbinu koja pumpa sve više goriva.Znači nema uštede,što više stišćeš on više loče.Tako recimo 1.0 ecoboost Fordov motor troši 5-7 litara a kad se stisne ode na 10 litri.Kao i kod aviončeka ak ne stisneš padaš.
I pobrkao je ovaj dio gdje kaze da stiskanjem papucice u biti turbina pumpa vise goriva, ne, turbo je tu da poveca kolicinu kiseonika i poveca pritisak u predhodnoj fazi prije ulaska u komoru za sagorjevanje tj cilindra, a ne da pumpa gorivo, i upravo usteda i povecanje efikasnosti i snage dolazi od turbine.....
a pobrkao je i autor članka, bolje od otvorenog propelera (što je to), pravilnije bi bilo otvoreni ventilatori, jer je u pitanju open fan, a ne open prop. U biti mlazno-turbinski motor, ali sa ventilatorima izvan kučišta. Ništa novo, propfan, kako se to zvalo prije nekih 30 i kusur godina, je u biti varianta ovih motora, koji sada vise sa mlaznih putničkih avijona.
Ima ljepo opisano na stranici General Electric