Lijepo bi to bilo, ali teško da je to u mojoj Rijeci moguće.
Sindikat biciklista apelira na gradske vlasti: bic
- poruka: 42
- |
- čitano: 12.784
- |
- moderatori:
vincimus
Lijepo bi to bilo, ali teško da je to u mojoj Rijeci moguće.
Ima dosta gradova gdje je to moguce, a ne radi se nista.
Ovisnost o automobilu je postala kao ovisnost o zraku. Kao da to tak mora bit i to je to
U život nisam vidio više auta nego što je u Rijeci:)
U život nisam vidio više auta nego što je u Rijeci:)
Rijeka je najgušće naseljen grad u Hrvatskoj pa na malom prostoru ima jako puno automobila. Problem kod uvođenja biciklističkih staza je između ostaloga što ima jako puno uzbrdica i uskih ulica gdje bi prometovanje ičim drugim osim biciklima bilo nemoguće kod uspostave biciklističkih staza. Čak su i glavni prometni pravci relativno uski i kod prolaska autobusa se treba sklanjati.
Otoci i turistička mjesta bi trebali urediti biciklističke staze jer bi se time, pored ostalih benefita, povećala i turistička ponuda.
p.s. ježim se od biciklista po magistrali u ljeti :/
p.s. ježim se od biciklista po magistrali u ljeti :/
Bome, i mi se ježimo od divljaka na magistrali!
U život nisam vidio više auta nego što je u Rijeci:)
Rijeka je najgušće naseljen grad u Hrvatskoj pa na malom prostoru ima jako puno automobila. Problem kod uvođenja biciklističkih staza je između ostaloga što ima jako puno uzbrdica i uskih ulica gdje bi prometovanje ičim drugim osim biciklima bilo nemoguće kod uspostave biciklističkih staza. Čak su i glavni prometni pravci relativno uski i kod prolaska autobusa se treba sklanjati.
Otoci i turistička mjesta bi trebali urediti biciklističke staze jer bi se time, pored ostalih benefita, povećala i turistička ponuda.
p.s. ježim se od biciklista po magistrali u ljeti :/
Bome , ja od posla do doma ima 210 m visinske razlike, na 6 km puta :D jako prometnoj ulici jer je spoj sa zaobilaznicom i nakrcana trgovačkim centrima i još jedan će uskoro otvoriti ...
A još živim u dijelu Rijeke kamo su počeli paziti na širinu ulica u vrijeme Juge, zadnje ulice u naselju koje su izgrađene su normalnije širine sa dvije trake, pa da se ima kamo parkirati ( ako se računaju pješački, na samom zavoju, auto do autu jer je gornja ulica šira pa se može tako parkirati, pa ostane mjesta za proči autom, ali kamion čistoće / dostave e tu već zapinje ), A da ne spominjemo Eševe i onih 5 nebodera, i uske ulice :D...
Tako da si u pravu, voziti biciklu oko 8 i 15-17 sati , po Riječkim ulicama je pravi izazov, veliki nedostatak prarkirnih mjesta i ceste koje su dobre za masažu bubrega
A šta se tiće biciklista u Riječkom prometu, neki od njih zaboravljaju da su i oni sudionici u premetu i da za njih vrijede prometna pravila , ja vozim biciklu , ali samo periferijom i nema problema sa vozačima automobila , autobusa i kamiona ( dobro nađe se par nadobudnih koji preblizu prođu, ali to su već ekstremi koji i inaće tako voze)
p.s. ježim se od biciklista po magistrali u ljeti :/
Bome, i mi se ježimo od divljaka na magistrali!
Dobro kažeš. Divljaci. Nemaju šta biciklirati po najvećim gužvama na magistrali... još kada zauzmu cijelu traku jer je teško vozit jedan za drugim nego troje usporedno... :S
Dobro kažeš. Divljaci. Nemaju šta biciklirati po najvećim gužvama na magistrali... još kada zauzmu cijelu traku jer je teško vozit jedan za drugim nego troje usporedno... :S
Zadnje što sam gledao, zakon ne radi razliku u smislu dozvoljavanja bicikliranja po cesti u ovisnosti o gužvi, tako da si se upravo svrstao u skupinu nasilnih divljaka.
Uvijek mi je bilo fora kako dedek u auto koji vozi 20 km/h na cesti nije problem, ali bicikl iz nekog razloga je. I onda se svi guraju pored biciklista i kaj kua on radi na cesti...
Zapravo je vrlo jednostavno - shvati biciklista ispred sebe kao potpuno ravnopavnog sudionika u prometu. Kao... Kao... Auto.
Uvijek mi je bilo fora kako dedek u auto koji vozi 20 km/h na cesti nije problem, ali bicikl iz nekog razloga je. I onda se svi guraju pored biciklista i kaj kua on radi na cesti...
Zapravo je vrlo jednostavno - shvati biciklista ispred sebe kao potpuno ravnopavnog sudionika u prometu. Kao... Kao... Auto.
Tehnički gledano, upravo zato što je ravnopravni sudionik u prometu ima i takve i obveze.
Iliti, ako je gužva, on stvori kolonu - mora se maknuti sa strane. Kao i onaj dedek u autu.
p.s. ježim se od biciklista po magistrali u ljeti :/
Bome, i mi se ježimo od divljaka na magistrali!
Dobro kažeš. Divljaci. Nemaju šta biciklirati po najvećim gužvama na magistrali... još kada zauzmu cijelu traku jer je teško vozit jedan za drugim nego troje usporedno... :S
U nekim zemljama (daleko naprednijim od nas) po zakonu ti moraš obići biciklista na 1.5 m. Ako se nas 10 vozi u koloni onda ti imaš, ajmo reći 1.5m dužina svakog bicikla plus prazan prostor između znači dužina kolone je cca 20 metara, znači imaš dužinu od 20 metara koju moraš preteći na udaljenosti od minimalno 1.5 metra, što znači da si u suprotnoj traci i ako je gužva, ti kršiš neki propis sigurno. Ako se mi vozimo u paru, onda je ta kolona kraća i recimo iznosi 10 metara što je puno manji put za prećei nekog od onih prvih 20 metara i opet pretičeš po suprotnoj traci kao da pretičeš običan auto veličine smarta. Smarta nećeš gurat u stranu i neće ti smetat ali dva biciklista jedan pored drugog hoće
Ali krkani kakvi jesmo, pa neće meni jedan bicikl vozit po mojoj cesti kad sam ja sa mojojm korsom iz 97 godine dizel, bog na kamenu u kojem živim. Jer nije bitno da svi dođemo živi i zdravi na cilj, bitno je da sam ja j3b0 mamu majmunu na biciklu i u to ime smo popili čak tri runde u birtiji....iako mi je dijete doma gladno, ja sam nezaposlen i žena mi radi da me prehrani.
Kakva država takav promet, takvo ponašanje na cesti, u tramvaju, autobusu, šumi....biciklist će stati drugom biciklistu i pitati trebali mu pomoć, vozač neće stati drugom vozaču, čast iznimkama koje potvrđuju pravilo...
p.s. ježim se od biciklista po magistrali u ljeti :/
Bome, i mi se ježimo od divljaka na magistrali!
Dobro kažeš. Divljaci. Nemaju šta biciklirati po najvećim gužvama na magistrali... još kada zauzmu cijelu traku jer je teško vozit jedan za drugim nego troje usporedno... :S
U nekim zemljama (daleko naprednijim od nas) po zakonu ti moraš obići biciklista na 1.5 m. Ako se nas 10 vozi u koloni onda ti imaš, ajmo reći 1.5m dužina svakog bicikla plus prazan prostor između znači dužina kolone je cca 20 metara, znači imaš dužinu od 20 metara koju moraš preteći na udaljenosti od minimalno 1.5 metra, što znači da si u suprotnoj traci i ako je gužva, ti kršiš neki propis sigurno. Ako se mi vozimo u paru, onda je ta kolona kraća i recimo iznosi 10 metara što je puno manji put za prećei nekog od onih prvih 20 metara i opet pretičeš po suprotnoj traci kao da pretičeš običan auto veličine smarta. Smarta nećeš gurat u stranu i neće ti smetat ali dva biciklista jedan pored drugog hoće
Ali krkani kakvi jesmo, pa neće meni jedan bicikl vozit po mojoj cesti kad sam ja sa mojojm korsom iz 97 godine dizel, bog na kamenu u kojem živim. Jer nije bitno da svi dođemo živi i zdravi na cilj, bitno je da sam ja j3b0 mamu majmunu na biciklu i u to ime smo popili čak tri runde u birtiji....iako mi je dijete doma gladno, ja sam nezaposlen i žena mi radi da me prehrani.
Kakva država takav promet, takvo ponašanje na cesti, u tramvaju, autobusu, šumi....biciklist će stati drugom biciklistu i pitati trebali mu pomoć, vozač neće stati drugom vozaču, čast iznimkama koje potvrđuju pravilo...
Hehe sad si me sjetio. Kad sam bio u boljoj formi nego sad dosta sam vozio po brdima i vozim ja u brdo, ali ne za dugo. Puko je lanac. Guram ja bicikl sa strane da ne smetam i da vidim kaj dalje da bi mi u međuvremenu stao lik u autu i reko "to se ne gura" i otiso dalje.
Veliko mu Hvala !
U nekim zemljama (daleko naprednijim od nas) po zakonu ti moraš obići biciklista na 1.5 m. Ako se nas 10 vozi u koloni onda ti imaš, ajmo reći 1.5m dužina svakog bicikla plus prazan prostor između znači dužina kolone je cca 20 metara, znači imaš dužinu od 20 metara koju moraš preteći na udaljenosti od minimalno 1.5 metra, što znači da si u suprotnoj traci i ako je gužva, ti kršiš neki propis sigurno. Ako se mi vozimo u paru, onda je ta kolona kraća i recimo iznosi 10 metara što je puno manji put za prećei nekog od onih prvih 20 metara i opet pretičeš po suprotnoj traci kao da pretičeš običan auto veličine smarta. Smarta nećeš gurat u stranu i neće ti smetat ali dva biciklista jedan pored drugog hoće
Za početak, i mi smo napredna zemlja i imamo te stvari definirane zakonom.
Iliti, kod pretjecanja (ne obilaženja) biciklista mora biti dovoljan razmak, kao što je i zabranjena vožnja dva bicikla u paraleli.
Da, kod nas je dovoljan razmak, kod drugih je minimalno 1.5 metar, velika razlika.
Za zabrnau vožnje 2 biciklista se sindikat već dugo vremena bori da se promjeni iz gore navedenog razloga.
Barem koliko sam ja informiran. Možda se promijenilo nešto, na bolje sumnjam, moglo je samo na gore.
Da, kod nas je dovoljan razmak, kod drugih je minimalno 1.5 metar, velika razlika.
Za zabrnau vožnje 2 biciklista se sindikat već dugo vremena bori da se promjeni iz gore navedenog razloga.
Barem koliko sam ja informiran. Možda se promijenilo nešto, na bolje sumnjam, moglo je samo na gore.
Sindikat biciklista je nebitan. Puno je gore preteći dva biciklista koji voze paralelno nego koji voze jedan iza drugoga.
Istina, a kad je 15 biciklista?
Istina, a kad je 15 biciklista?
Ista stvar. Neće ti puno pomoći 20 metara manje.
Misliš više? ....ili još bolje, biciklijada, 80+ bicikala....
ili ono najbolje, frend i ja, jedan iza drugog, i budala sa crnim vw polom, prolazi tik uz nas i trubi, i staje na pumpi ispred nas i dere se dok mi prolazimo...nećete mi se tu po cesti voziti...
Nije do metra, do ljudi je...
EDIT: meni će pomoći kad me vozač pretekne po suprotnoj traci, jer onda znam da je za volanom biciklist
Misliš više? ....ili još bolje, biciklijada, 80+ bicikala....
ili ono najbolje, frend i ja, jedan iza drugog, i budala sa crnim vw polom, prolazi tik uz nas i trubi, i staje na pumpi ispred nas i dere se dok mi prolazimo...nećete mi se tu po cesti voziti...
Nije do metra, do ljudi je...
EDIT: meni će pomoći kad me vozač pretekne po suprotnoj traci, jer onda znam da je za volanom biciklist
Tko je za volanom je nebitno. I jedni i drugi moraju poštivati zakon.
Biciklijada mora imati posebno praćenje prometa.
Misliš više? ....ili još bolje, biciklijada, 80+ bicikala....
ili ono najbolje, frend i ja, jedan iza drugog, i budala sa crnim vw polom, prolazi tik uz nas i trubi, i staje na pumpi ispred nas i dere se dok mi prolazimo...nećete mi se tu po cesti voziti...
Nije do metra, do ljudi je...
EDIT: meni će pomoći kad me vozač pretekne po suprotnoj traci, jer onda znam da je za volanom biciklist
Tko je za volanom je nebitno. I jedni i drugi moraju poštivati zakon.
Biciklijada mora imati posebno praćenje prometa.
I imali smo, ali su svejedno vozači trubili, gurali se, slali u rodnu grudu.
Ti uporno spominješ teoriju a ja ti govorim praksu.
Itekako je bitno tko je za volanom.
Tko je za volanom je nebitno. I jedni i drugi moraju poštivati zakon.
Biciklijada mora imati posebno praćenje prometa.
I imali smo, ali su svejedno vozači trubili, gurali se, slali u rodnu grudu.
Ti uporno spominješ teoriju a ja ti govorim praksu.
Itekako je bitno tko je za volanom.
Da bi se na nekog ljutio, kritizirao ga, kažnjavao, mora ili raditi nešto protiv zakona ili nemati osnove kulture, kao gore.
Loši primjeri ne služe ničemu. I ja bih volio vidjeti jednog (1) biciklista koji će propustiti kolonu iza sebe. Jednog (1) koji poštuje zakone u gradu. Jednog (1) koji neće voziti po nogostupu. I niz drugih stvari.
Osobno vozim cirka na 50-60% širine prometne trake od desnog ruba. Ako ti se pretiče, pretiči kao da je S klasa ispred tebe.
Kao malog me je tata učio da vozim uz desni rub. Tako sam vozio sve dok me neki debil nije zakačio(nisam pao, no nije bilo ugodno), a on je nastavio kao da ne postojim.
Tehnički gledano, upravo zato što je ravnopravni sudionik u prometu ima i takve i obveze.
Iliti, ako je gužva, on stvori kolonu - mora se maknuti sa strane. Kao i onaj dedek u autu.
Kakve obaveze?
Micati se ljudima iza njih? Ne.
Propustiti kolonu? Da.
Jedan ili dva auta nisu kolona.
Puno je gore preteći dva biciklista koji voze paralelno nego koji voze jedan iza drugoga.
Uopće ne, potpuno je jednako. U oba slučaja moraš ući u suprotnu traku (ako želiš zadržati dovoljan razmak) ili riskiraš i svoj i auto iz drugog smjera, ali i biciklistov život. Jesi li u suprotnu traku ušao cijelim autom ili samo pola, tebi u autu je potpuno svejedno.
Upravo to što ljudi misle da je dovoljno "provući" se pored biciklista i je problem - to jednostavno nije dovoljno. To puno ljudi radi, ali to apsolutno nije dovoljno i svaki vozač bicikla to zna (što kaše Srednji, kad te vozač pretekne kao da si auto, znaš da je za volanom biciklist).
Tvoje želje nije moguće ostvariti jer biciklistička infrastruktura nije izvedena u cijelosti. Sav promet je prilagođen automobilima. I onda, ako sam ja na cesti i vozim se po desnoj strani zašto me ne tretiraš kao da sam u automobilu?
Ja savki vikend idem u Samobor na kavu i kremšnitu, pozivam te da se samnom provozaš tom dionicom. Ja častim.
A ako jedan biciklist napravi kolonu onda nije problem u biciklistu nego u vozilu iza njega.
Jedine "bicikliste" koje sam vidio na način na koji si opisao su dostavljači, a to nije kategorija biciklista.
Poziv stoji, naravno, idemo s biciklima i poštujemo pravila.
Jedina stvar koja mi je čudi je sljedeće - ako ima biciklistička, voziš po njoj, ako nema - voziš po kolniku.
Eh sad. Netko može voziti bajk po kolniku i biti mixan s ljudima koji imaju položeno(i vjerojatno znaju pravila), a da on sam nema položeno (i vjerojatno ne zna pravila)
Tvoje želje nije moguće ostvariti jer biciklistička infrastruktura nije izvedena u cijelosti. Sav promet je prilagođen automobilima. I onda, ako sam ja na cesti i vozim se po desnoj strani zašto me ne tretiraš kao da sam u automobilu?
Ja savki vikend idem u Samobor na kavu i kremšnitu, pozivam te da se samnom provozaš tom dionicom. Ja častim.
A ako jedan biciklist napravi kolonu onda nije problem u biciklistu nego u vozilu iza njega.
Jedine "bicikliste" koje sam vidio na način na koji si opisao su dostavljači, a to nije kategorija biciklista.
Poziv stoji, naravno, idemo s biciklima i poštujemo pravila.
Nadam se da nejdes po betonki!
Imaš u subotu biciklijadu do Samobora. Ja idem (al prvo moram biciklom do ZG doc)
Tvoje želje nije moguće ostvariti jer biciklistička infrastruktura nije izvedena u cijelosti. Sav promet je prilagođen automobilima. I onda, ako sam ja na cesti i vozim se po desnoj strani zašto me ne tretiraš kao da sam u automobilu?
Ja savki vikend idem u Samobor na kavu i kremšnitu, pozivam te da se samnom provozaš tom dionicom. Ja častim.
A ako jedan biciklist napravi kolonu onda nije problem u biciklistu nego u vozilu iza njega.
Jedine "bicikliste" koje sam vidio na način na koji si opisao su dostavljači, a to nije kategorija biciklista.
Poziv stoji, naravno, idemo s biciklima i poštujemo pravila.
Biciklistička infrastruktura je nebitna. Bicikli imaju definirane načine ponašanja, zato se i voze cestama.
Ne očekuješ valjda da će npr. napraviti biciklističku stazu duž Jadranske magistrale?
Samo neshvaćanje priče je ovo "ako jedan biciklist napravi kolonu". Ako napravi, on je taj koji se mora maknuti, tko god bio u vozilu iza njega.
A volio bih vidjeti jednog biciklistu iz svakog primjera. Jednog.
Nažalost, malo sam daleko.
Bit će mi zadovoljstvo.
Da, tu je početak problema, osnove prometa trebalo bi početi učiti u osnovnoj školi. Bilo bi puno lakše kasnije na cesti svima.
Tvoje želje nije moguće ostvariti jer biciklistička infrastruktura nije izvedena u cijelosti. Sav promet je prilagođen automobilima. I onda, ako sam ja na cesti i vozim se po desnoj strani zašto me ne tretiraš kao da sam u automobilu?
Ja savki vikend idem u Samobor na kavu i kremšnitu, pozivam te da se samnom provozaš tom dionicom. Ja častim.
A ako jedan biciklist napravi kolonu onda nije problem u biciklistu nego u vozilu iza njega.
Jedine "bicikliste" koje sam vidio na način na koji si opisao su dostavljači, a to nije kategorija biciklista.
Poziv stoji, naravno, idemo s biciklima i poštujemo pravila.
Biciklistička infrastruktura je nebitna. Bicikli imaju definirane načine ponašanja, zato se i voze cestama.
Ne očekuješ valjda da će npr. napraviti biciklističku stazu duž Jadranske magistrale?
Samo neshvaćanje priče je ovo "ako jedan biciklist napravi kolonu". Ako napravi, on je taj koji se mora maknuti, tko god bio u vozilu iza njega.
A volio bih vidjeti jednog biciklistu iz svakog primjera. Jednog.
Nažalost, malo sam daleko.
Koliko daleko? Dođem ja do tebe.
Gle, ima i biciklista koji se ponašaju kao kreteni, ali ne možeš me uvjeriti da jedan biciklist radi kolonu. I što ako se nema gdje maknuti?
I ja bih volio vidjeti bicikliste iz tvojih primjera, da voze po bic stazama gdje nema pješaka sa sluškama na ušima, baba koje šeću pse, biciklističke semafore na svakom križanju gdje su semafori, neprekidne biciklističke staze a ne prekide svakih 100 metara....nije do metra, do ljudi je