Izgleda zgodno, samo mi padaju na pamet dva pitanja:
- Vidimo da sastavljanje/rastavljanje nije automatizirano, već uključuje manualni, ljudski rad - znači li to da ovaj kontejner zahtijeva više ljudi kod utovara/istovara, odnosno sklapanja/rasklapanja? To bi vjerojatno podiglo troškove - valjda manje nego se dobije uštedama na manjem prostoru kod transporta praznih?
- Nije mi sasvim jasna ušteda kod prijenosa praznih kontejnera na brodu/vlaku/kamionu: ako prebacimo robu od točka A do točke B u punim kontejnerima, onda sklopimo kontejnere i vratimo ih nazad na točku A istim prijevoznim sredstvom (kamionom/vlakom/brodom) kojim smo prebacili pune bez dodatnog tereta - ništa nismo dobili, osim dodatnih komplikacija; no recimo da ih vratimo manjim prijevoznim sredstvom koje štedi na troškovima transporta zbog manjeg volumena tereta, a izvorni kamion/vlak/brod nastavi cirkulirati s novim punim kontejnerima od B do C... OK, možda se tu nešto dobije na uštedama ako se opskrbni lanac bolje organizira. Također, skladištenje praznih kontejnera vjerojatno je jeftinije. No nekako mi sve to izgleda kao rubne optimizacije transportnog sustava koje možda sitno smanje troškove, ali ne baš da ga revolucionariziraju kako se hvale u video prilogu. Ili ima tu još neka caka?
Stvar mi izgleda dosta straightforward da je ne bi već puno ranije "izumili" kad bi riješavala značajne probleme, a i čim se spominje "američki startup" odmah se pale lampice za oprez.