Zagreb-Split bit će prva linija... nije za K čokolinda išla u Peking

Zagreb-Split bit će prva linija... nije za K čokolinda išla u Peking
majke ti nikad čuo za neke od tih kineskih gradova... proguglaš a ono desetak miliona stanovnika
Kina ima 3000 "bullet train" vlakova brzine do 350 km/h (brzina velike većine vlakova, većim dijelom), koji na 40000 km pruga povezuju 550 gradova u 33 (od ukupno 34) kineske provincije. Sve je to sagrađeno u zadnjih 13 godina, pola tog je staro tek 5 godina.
Ove godine otvaraju još oko 4000 km pruge, do ukupno 70000 km do 2035. (za 14 godina).
HIgh Speed pruga Peking-Hong Kong dugačka je 2440 km.
https://edition.cnn.com/travel/article/china-high-speed-rail-cmd/index.html
https://www.travelchinaguide.com/china-trains/high-speed/
Amerika ima JEDAN (1) High Speed vlak (1. pruga + cca 20 vlakova?), "Acela", brzine do 240 km/h (na samo 55 km između Connecticuta i Rhode Islanda), prosječne brzine 130 km/h koji na ukupno 750 km pruge povezuju 15 gradova.
Staro je 20 godina.
https://www.globalrailwayreview.com/article/122442/high-speed-rail-united-states-opportunity/The United States has an abysmal track record when it comes to government-run passenger rail service. Amtrak operates year after year at a loss, costing U.S. taxpayers nearly $100 billion since its inception. Despite massive subsidies, Amtrak trains (with the exception of its Acela service in the Northeast Corridor) rarely operate on time.
https://en.wikipedia.org/wiki/Acela
https://hsrail.org/worlds-fastest-trains
Što je sve taj vrijedni narod postigao u 30 godina, je nevjerojatno.
Mi u 30 god. ne možemo bez pomoći EU fondova sagraditi jedan obični pelješki most, ne možemo sagraditi jednu normalnu brzu prugu Zagreb>Split, odvojak Zagreb>Rijeka ili povezati jednom normalnom prugom Slavoniju, npr. Osijek>Zagreb.
Što je sve taj vrijedni narod postigao u 30 godina, je nevjerojatno.
Mi u 30 god. ne možemo bez pomoći EU fondova sagraditi jedan obični pelješki most, ne možemo sagraditi jednu normalnu brzu prugu Zagreb>Split, odvojak Zagreb>Rijeka ili povezati jednom normalnom prugom Slavoniju, npr. Osijek>Zagreb.
Jeb.., kod nas natjecaji, ponistavnja istinh, zalbe i papiri traju duze nego cjeli projekat kod Kineza, kod nas s euvijek treba "podmazati" i "nastimati" nekome a to traje :).
Što je sve taj vrijedni narod postigao u 30 godina, je nevjerojatno.
Mi u 30 god. ne možemo bez pomoći EU fondova sagraditi jedan obični pelješki most, ne možemo sagraditi jednu normalnu brzu prugu Zagreb>Split, odvojak Zagreb>Rijeka ili povezati jednom normalnom prugom Slavoniju, npr. Osijek>Zagreb.
Zato jer kradu, lažu, ne poštuju autorska prava, licence, dumpaju cijene, partija, ovo, ono. Da mi hoćemo tako, imali bismo duplo brže vlakove i pet mostova ali mi smo pošteni pa nećemo.
Što je sve taj vrijedni narod postigao u 30 godina, je nevjerojatno.
Mi u 30 god. ne možemo bez pomoći EU fondova sagraditi jedan obični pelješki most, ne možemo sagraditi jednu normalnu brzu prugu Zagreb>Split, odvojak Zagreb>Rijeka ili povezati jednom normalnom prugom Slavoniju, npr. Osijek>Zagreb.
E pa da, u Kini osumnjiceni za kradu, preprodaju droge, svodnistvo i slicno su rigorozno kaznjeni pojedinci, kod nas su poduzetni ljudi gdje su cesto reklamirani kao moralne vertikale od strane medija. (narocito 24sata prednjaci u reklamiranju prostitucije)
Kineska Triada bolje sprovodi zakone nego nase pravosude.
Hvala Zechina na informacijama, pojma nisam imal da imaju toliko vlakova - narocito je smijesna usporedba sa amerikom :D
Što je sve taj vrijedni narod postigao u 30 godina, je nevjerojatno.
Mi u 30 god. ne možemo bez pomoći EU fondova sagraditi jedan obični pelješki most, ne možemo sagraditi jednu normalnu brzu prugu Zagreb>Split, odvojak Zagreb>Rijeka ili povezati jednom normalnom prugom Slavoniju, npr. Osijek>Zagreb.
Željeznica nema smisla u našem slučaju.
Jednostavna sva ulaganja nemaju smisla jer putnici prije biraju buseve.
Imala bi smisla da smo veliki do Tokija :D
Što je sve taj vrijedni narod postigao u 30 godina, je nevjerojatno.
Mi u 30 god. ne možemo bez pomoći EU fondova sagraditi jedan obični pelješki most, ne možemo sagraditi jednu normalnu brzu prugu Zagreb>Split, odvojak Zagreb>Rijeka ili povezati jednom normalnom prugom Slavoniju, npr. Osijek>Zagreb.
Zato jer kradu, lažu, ne poštuju autorska prava, licence, dumpaju cijene, partija, ovo, ono. Da mi hoćemo tako, imali bismo duplo brže vlakove i pet mostova ali mi smo pošteni pa nećemo.
LOL. Stvarno? Ja sam mislio da je Hrvatska propala Balkanska rupetina upravo zato jer smo nacija lopova.
HŽ = Hrvatske Žalosti, 7h na relaciji Zagreb-Split, brzina uglavnom 45km/h na nekim djelovima uhvati do 80, ali rijetko, putujem 2 puta u mjesec dana.
Nekad mi stvarno dođe da uzmem avion Zagreb-Split.
Što je sve taj vrijedni narod postigao u 30 godina, je nevjerojatno.
Mi u 30 god. ne možemo bez pomoći EU fondova sagraditi jedan obični pelješki most,
...koji su nam također sagradili Kinezi.
HŽ = Hrvatske Žalosti, 7h na relaciji Zagreb-Split, brzina uglavnom 45km/h na nekim djelovima uhvati do 80, ali rijetko, putujem 2 puta u mjesec dana.
Nekad mi stvarno dođe da uzmem avion Zagreb-Split.
Pičio je jednom preko stotke ali putnici jednostavno nisu bili spremni za takve brzine.
...koji su nam također sagradili Kinezi.
Ma, sigurniji bih bio da nam grade pruge i prodaju kvalitetne vlakove.
Ovaj naš most koji oni grade mi je malo nestabilan...
https://www.businessinsider.com/china-bridge-collapses-2012-8
Nije da ne stoji to sto kazes, no kod nas da se odjebu uhljebi u javnom aparatu i profunkcionira pravosude = preporodili bi se.
Mozda nam vlak ne bi vozio 600 km/h - nama bi i 200 km/h bilo WOW
"Demokracija je opijum za narod"
Ova parola je dobra za sig...
Načelno se slažem, ali nisu oni ni prije partije imali neku osobnu slobodu. Isto su morali crnčiti pod budnim okom svemoćnih lokalnih despota i vazala, prodavati djecu ili čak sebe u roblje s tim da se nisu radili nikakvi projekti izuzev onih za osobni luksuz gazde. Isto tako ima čvrstih diktatura koje rade malo ili nisu napravile ništa po pitanju infrastrukture.
Zanimljivo kako novinari ne prenose pozadinu priče, pa se sveopći puk veseli i divi kineskoj domišljatosti. Ovaj vlak je izgrađen na temelju reversibilnog inženjeringa Transrapida koji su razvili Nijemci još 60-ih godina (Siemens i ThyssenKrupp). Vlakovi su projektirani bili za vožnje do 550 km/h, a zadnja verzija je bila instalirana u Šangaju kako se spominje u članku. U to vrijeme Schroeder je to najavljivao kao posao stoljeća, jer je čitavu Kinu trebalo premrežiti tim vlakovima, ali su Kinezi skužili kao i za sve da mogu kopirati i dalje sami. Međutim skužili su (kao i u Nijemci) da su troškovi preveliki i da je lakše ići raditi brze vlakove na dosadašnjoj infrastrukturi koji jesu dosta sporiji, ali su i isplativiji. Tako se i Europa odlučila za razne varijacije ICE vlakova koji voze 200 - 350 km/h što je i više nego dovoljno za europske potrebe. Ali eto, nek se narod i partija vesele.
Šta se svi žalite na Hrvatsku i način na koji se ovdje živi.
Jeste li ikad poslušali interview sa nekim od tih ''radnika'' koji su dio tog brutalnog produktivnog stroja u Kini.
To nije život, to je robovanje sustavu, oni bi dali sve da mogu živjeti ovako kako se ovdje živi, kafići puni, tempo 60% kad je naj intenzivnije.
Nitko ništa neće da radi, ekipa s bauštele živi kao i saborski zastupinici i tako i treba, mito i korupcija, spor sustav, to je sve normalno, svi žele uživat, zašto bi itko radio ?
Za koga ? Nebi mjenjao Hrvatsku za Kinu nikad !
To što su postigli je hvale vrijedno, ali ajmo to staviti u realne okvire. Kada je država nerazvijena, onda se tranzicija u razvijenu čini kao čudo. To su prošle sve europske države nakon 2. sv. rata. Uzmimo na primjer bivšu Jugu. Gradovi su rapidno narasli, zemlja seljaka je postala industrijalizirana, nebrojno mnogo tvornica se otvorilo, standard života se digao, znanstveni instituti, fakulteti... Pravo čudo. Kina je bila zemlja seljaka koja je u jedno trenutku skužila da joj je narod gladan pa su kvazi komunistički model trensformirali u jedan čudan hibrid državnog kapitalizma. Imali su preko milijardu ljudi koji su mogli raditi za nezamislivo male novce pa su zapadni pohlepnici prebacili svu proizvodnju u Kinu. Kinezi su vrijedno proizvodili i krali tuđi know-how i sada je to eto ka neko čudo. Da ne govorimo da im je većina firmi i dan danas nelojalna konkurencija, jer ne moraju plaćati patente, certifikate, udovoljavati eko standardima, ISO certificirati i općenito mogu držati troškove puno nižima od zapadnih konkurenata. "Kineska" plastika koja smrdi na kilometar i vrišti kancerogenošću je svakako inferioran proizvod bilo čemu proizvedenom u Jugoplastici prije 50 godina. Ali, tako se cijena proizvodnje drži nisko. To je neregulirani kapitalizam i meni ne izgleda kao čudo. Da li bi jedan tipičan zapadnjek htio mijenjati svoj sustav u kojem još uvijek uglavnom ugodno živi za kineski diktat partije? Sumnjam.
najbolja mi je moja stara, kaže, idem odvesti unuka (mog nećaka) jedan dan, prije par godina, da vidi željeznicu, vlak... kupila je tako kartu do fužina (nisam siguran), znači rijeka - fužine i ... long story - short, vlak nije rentabilan, ne vozi, već prevoze putnike autobusom... lijep izlet ali niš od vlaka, dečko sad već ima 9 godina, vozio se već i avionom ali od željeznice ni ž, hž je još u domeni bajki, basni i ćuf-ćuf onomatopeje
HŽ = Hrvatske Žalosti, 7h na relaciji Zagreb-Split, brzina uglavnom 45km/h na nekim djelovima uhvati do 80, ali rijetko, putujem 2 puta u mjesec dana.
Nekad mi stvarno dođe da uzmem avion Zagreb-Split.
Aj mi samo objasni da pored busa Zagreb - Split kojem je karta oko 150kn koristiš vlak.
Ne vidim uopće u ćemu je fora kad ekipa uzima vlak do Splita a 80% je to da će se nešto dogodit - kvar, kasni vlak, presjedanje i sl.
Šta ste mazohisti.
Pa prije bi došao do Splita uz Zagreba da stopiram nego s vlakom.
Zeljeznica je najcisci i najucinkovitiji nacin masovnog prijevoza ljudi/robe, a i ne treba gledat zeljeznicu samo unutar drzave nego kao medjunarodno prijevozno sredstvo.
Zamisli nesto tipa ICE/TGV/Eurostar na razini cijele EU/Europe (utopija), avionski promet bi nestao na kratkim rutama, smrdljivi busevi nestali na medjugradskim linijama (do odredjene mjere).
Osim rupe u proracunu, nista lose od brze zeljeznice ne moze biti.
meni je vlak bio super što se komfora tiče, kupei, hodnici, protegneš noge odeš do bifea, popiješ piće, zapališ (barem u to doba kad sam češće išao vlakom), razvučeš onaj stolić i pojedeš sendvič... a tu je i onaj posebni ugođaj kod putovanja vlakom, truckanje, zvukovi, neznanci sjede preko puta... mistika, kao da si u filmu... volim vlak
s obzirom na to koliko ih ima, najpametnije je izgraditi vlak "pune duljine", koji se proteže između dvije stanice. putnici (njih nekoliko milijuna) uđu na jednoj i prošeću se do sljedeće. a i uštedi se na energiji.