Prekrasno
No šta ako ostaviš solare da pune bateriju i puhne vjetar.
Pa onaj solar je kao jedro. Prevrnut će barku na brzinu
Prekrasno
No šta ako ostaviš solare da pune bateriju i puhne vjetar.
Pa onaj solar je kao jedro. Prevrnut će barku na brzinu
još jedan izumitelj tople vode.
'Solarno jedro' koje lovi i sunce i vjetar.
još jedan izumitelj tople vode.
- voda je voda, ne mora biti nešto novo da bi bilo bolje-korisno.. možemo čak karikirano reći da sve već posotji samo to trebamo otkriti..
- problem često nije što se može nego recimo isplativost-upotrebljivost. .. npr može li ovo biti primjer kao prototip za proizvodnju? da i ne.. tj ne, ne za klasičnu proizvodnju ako ovisi o recimo motoru starog viljuškara i time nije dobavljiv osim čeprkanja po otpadu i sl. tako se ne proizvodi 'industrijski'.. tj može naručiti motor od končara ili gorenja.. ili kineza, ili četvrti bivši otvori tvornicu elektromotora za barke.. (svi neki bivši..)
- što je ekšli napravio? ništa bitno, čak nije riješio problem motora koji će tek riješiti.. možda.
- pozitivan primjer, tako treba.. tj rečenica iznad zvuči kao da kritiziram, naprotiv, treba ići u takve poslove, imati muda i ideju, čak biti u krivu.. no napraviti nešto, ne ništa.. dok 'ja' lako kritiziram, jer to je daleko lakše, no i recimo potrebno-poželjno, kao što je test na moru potreban da se primjete problemi i otklone kao pregrijavanje motora. (za koje sam kao laik mogao pretpostaviti da će se to desiti.. tj on je ipak iz branše, no dok nije vozio duže nije primijetio problem izbora motora.. ne da je taj motor neispravan-star kao uzrok, nego viljuškar tj način rada-korištena nije isti kao brod, viljuškar stane-krene, ne radi konstantno i time nije konstantno opterećenje, zagrijavanje.. pregrijavanje, ako svakih recimo 10 sekundi kreneš-staneš.. tad se isti motor ohladi, tj nije konstantno pod opterećenjem-radom i to je dovoljna razlika za problem kad recimo ploviš pola sata na pučini ili duže.. tj probajte auto držati pod gasom recimo sat vremena, brodski motori tako rade, satima.. ne kao auto u gradu koji krene-stane .. a kad stoji nije opterećen radom.. pandan na moru bi bila brodica koja vozi po 100m pa stane par minuta.. i zato isti motor u istim uvjetima daje takav rezultat i treba ga dodatno hladiti, to kao laik recimo pogađam, on kao stručnjak tek na testu.. no i ja bi to recimo previdio do testa na pučini a sad poentiram samo zato jer je pregijavanje navedeno kao problem.. tj lako je meni kritizirati i biti 'pametan' dok bi možda jednako to previdio u radu).
- klasično se može poželjeti 'sreća'.. no nisam klasičar, neko znanje-početak već ima, pa ostaje samo da nastavi.. bolje i promašen projekt nego ništa, tisuću takvih i nek bude jedan upotrebljiv je opet bolje za sve nas nego ništa.
.. pa sretno iz sasvim 'sebičnih' razloga (mojih..) :))
- misliš podigni jedro.. :)
+ jedrenje je ograničeno vjetrom + potrebne vještine + pregaženo vremenom industralizacije (zastarjelo) ok za hobi ili sport.. manje za obično korištenje ili amatere.
+ da je barka na jedro ili vesla, opet je solarac 'koristan' ako ništa drugo za struju tj uređaje kao mob-navigacija.
- jedrilice imaju i klasičan motor.. koristi se za luku-parking itd. i u tom kontekstu je solar 'zgodan', no za prave jedrilice recimo 'nekompatibilan' jer tad recimo smeta (ili model koji se montira umjesto jedra) + kao spomenute probleme vjetra-prevrtanja i sl.. tako da nije to zamjena-klasa jedrilica, pa ni način korištenja, namjena.. kao što je čamac za rafting drugačiji nego za prijevoz osoba ili tereta.. sve ima neku svrhu, smisao i kad je 'isto' (slično) ne mora biti primjenjivo. Npr ova barka može razvoziti po plitvičkom jezeru dok jedrenje recimo nije moguće npr zavjetrina-brda-dolina i nema vjetra + smjer istovremeno nema problem udara vjetra za stabilnost-prevrtanje.. i tad je to možda dobro za plitvice, ali možda loše za pomorce i sl... ili recimo riječno niz tok rijeke ili uzbrdo kontra toka rijeke tj snaga motora koji tad mora dovoljno dugo i dovoljno jako gurati čamac pa i glisirati.. tad možda treba jači motor a tad možda solar nije dovoljan za punjenje i to možda eliminira takvu upotrebu tj ostane ovisnost o gorivu-benzincu.. itd itd. Rafting je recimo primjer, klasično.. dođeš do starta i spustiš se rijekom nizvodno.. ne uzvodno, tj u raftingu imaš samo taj lakši-plutajući smjer itd. (kao primjer bezbrojnih sitnica-razlika koje nešto mogu eliminirati, kriterij).
a sorry sad malo sereš.
Dečko je napravio hobistički projekat, ne misli ga prodavati, radio ga je sebi za gušt i odlučili su ga intervjuirati jer je projekat dovoljno interesantan za pročitati o njemu. Eto.
Da li ja osobno smatram da isti ima nekog smisla, nisam siguran (niti znam kako baterije rade niti se razumijem išta u barke), mislim da će za bilo kakvu jaču buru ti paneli a i barka odletjeti na obalu. A i baterija u neposrednoj blizini vode, hmm... Ali ovako kao "proof of concept", eto radi. Simpa. Vidiš da nije samo radio solarne panele nego je čitavu drvenariju obnovio, i to jako lijepo.
Ne znam što ima na aliexpress ali dam se kladiti da ima jedino jeftinih govana.
ljudi što je vama?
jeste li hipnotizirani imenom rimac i dobijete neki triger kad vidite njegovo ime u članku, iako ni nije o njemu?
pa dečko je složio nešto što već odavno postoji, nije unaprijedio ništa, dijelove je dobio ili kupio i krajnji rezultat mu ne radi baš najbolje. jebo te, ali ima već kobajage ponuda na bacanje, barem piše u članku.
vi ne vidite rimčev obrazac?
evo i start up na električnom forumu, jedina razlika je da nema baš takvu pozadinu kao rimac.
mate je sad pun kao brod, neka on uloži koju kunu u projekat? 😀
električni motori se već skoro 20 godina uspješno koriste u ribolovnim čamcima na DUNAVU. znam, imam. 😀
jesmo li mi toliko gladni uspjeha a toliko siromašni rezultatima? jesmo. ali nemojmo se sramotiti pred svijetom.
fun fact:
Rimčev inženjer je pojam koji opisuje osobu koja radi neki posao bez škole!
Divna ljetna priča nedeljom. Hvala BUG-u, hvala Tinu.
Škola nije sve, al' ju je dobro imati. Mada znanje se može naučiti i izvan škole. Ovo je divan, radišan i plemenit mladić.
BTW, ne trebaš bojati barku u kvadratiće. HR ti nije nikada ništa dala, niti će ti dati. Brini se za sebe. To kaj ste rođeni ovdje je slučanost.
Vi niste nešto bili, nego ste svojim trudom, radom i zalaganjem postali.
Samo naprijed! Živio progres!
Ništa bez Rade Končara!
Prekrasno
No šta ako ostaviš solare da pune bateriju i puhne vjetar.
Pa onaj solar je kao jedro. Prevrnut će barku na brzinu
Bez obzira na razinu deklarirane zastite, FNE imaju problema kad su blizu mora ili na moru, da skratim, ne traju dugo, a uz to imate i domaci proizvod Slobodana Varge i tvrtke Easy Way Techniques. FNE se najcesce koriste na jedrilicama, gdje skupljaju struju u baterije koje zatim napajaju npr. hladnjak. Na nekim plovilima koriste ih za pogon, obicno pri panulanju. Cisto za primjer, slovenske Greenline brodove mozete vidjeti u raznim marinama diljem hrvatske obale:
https://www.greenlinehybrid.com/sl
Da mu je otac Ivan Rimac i da je na forumima kupovao dijelove - "For me, money is no problem", mozda bi sada Tino Šturlić i njegova firma bila suvlasnik Bugattija, te bi se zvala Bugatti-Šturlić.
Ovako je Tino polovnu drvenu barku kupio od novaca koji je dobio prodajom nekretnine, a motor koji koristi je polovni iz elektricnog vilicara i pored toga, sve je sam slozio, dok je Rimac placao drugima da mu sve slazu.
ljudi što je vama?
jeste li hipnotizirani imenom rimac i dobijete neki triger kad vidite njegovo ime u članku, iako ni nije o njemu?
Clanak je prigodan, zaboravlja se da je Rimac (izmedju svih ostalih projekata poput svemirskih dizala i letecih automobila) radio navodno prvu brzu elektricnu jahtu na svijetu:
04. travanj 2014.
REVOLUCIJA U OBROVCU
NOVI POSLOVNI POTEZ MATE RIMCA Gradi prvu brzu električnu jahtu na svijetu
Tehničke karakteristike:
- Duljina preko svega: 14,63 metra
- Duljina trupa: 13,88 metara
- Širina: 4,30 metara
- Kapacitet spremnika vode: 400 litara
- Broj osoba: 10
- Motor: dva električna motora
1386 kW (525 KS) pri 8800 o/min
- Kratkotrajna najveća snaga: 1308 kW (1780 KS) pri 8500 o/min
- Okretni moment: 2x600 Nm od 0 do 4000 o/min
- Struja: 200 - 800 V DC
- Najveći broj okretaja: 10.600 o/min
- Efikasnost motora: 94,9 posto
https://www.jutarnji.hr/vijesti/hrvatska/novi-poslovni-potez-mate-rimca-gradi-prvu-brzu-elektricnu-jahtu-na-svijetu-784954
16.10.2014.
Luksuzne električne jahte tvrtke Rimac automobili od iduće godine će se proizvoditi u Elanovim pogonima u Obrovcu.
https://www.24sata.hr/tech/jahta-koja-ne-zagauje-duga-je-15-metara-i-plovi-na-struju-389011
električni motori se već skoro 20 godina uspješno koriste u ribolovnim čamcima na DUNAVU. znam, imam. 😀
Medju prvim elektricnim plovilima spominje se brodic Moritz von Jacobia iz 1839.
jesmo li mi toliko gladni uspjeha a toliko siromašni rezultatima? jesmo. ali nemojmo se sramotiti pred svijetom.
Jesmo i hocemo.
Kao netko s dalmatinskog otoka i netko ko koristi barku ljeti i zimi ovo je totalno promašeni koncept... Točno se zna kako se stavlja solarne panel na brod ili barku ovo definitivno nije dobro te samo može izazvati tonu problema... Prvi problem je morska sol u kombinaciji sa soli nagriza sve u roku keks ako nije mesing ili pocincano... Drugo ovdje čim zapuše ovo djeluje nezgrapno gubi se stabilitet čamca i iskreno na otocima i poluotocima vidio sam tisuću čamaca brodova baraka glisera i nikad nisam vidio kako nešto izvedeno jbg. ok projekt je diy i za pohvalu je ali sređujem drvenu barku sigurno lakiranje pituravanje brušenje i slično dođe par tisuća eura ako nije samostalno rađeno plus ako treba mjenjat trulo drvo ili pogon i slično... Ovo je možda ok za rijeku di nema vjetra ali ja garantiram da u peljeskom lastovskom korculanskom kanalu ovako nešto pod udarima bure ili juga napravilo pizdariju... Momak ko čita komentare neka slobodno ode ima tona malih skverova po dalmaciji može pitat vidit i montirati to kako treba iako za tu barku uzmeš bateriju dovoljno veliku koju u svakoj boljoj marini di plaćaš vez možeš punit....
Pa da rezimiramo kao diy projekt je simpatično ali totalno nepraktično i neprilagodeno jadranskom moru... Inače ne znam kad se ide gledat registar brodova dali po zakonu uopće ovo smije bit ovako na barci ali to je drugi par cipela... A ideja ko ideja isto onako ne znam većina većih brodova i malih ovih grebenki istranki jugoplastika i sličnih obično imaju alternator koji puni bateriju u radu pa odmah ovo pada u vodu...
Ps svako ko je vozi po najmanjim valicima zna da ako se valovi tuku u provu da more prska na sve strane a to pak znači akomulaciju soli na panel manju %iskoristivosti a da ne govorim ako se ideš vozit u nekom kanalu pa čak sad i ljeti kad puse maestral zna bit solidni valovi za male čamce...
Ovaj forum je postao leglo iskompleksiranih likova kojima je najveći domet pljuvanje po nečijim pokušajima da nešto naprave.
Ovaj forum je postao leglo iskompleksiranih likova kojima je najveći domet pljuvanje po nečijim pokušajima da nešto naprave.
ne, nego nas je sramota kakvi projekti dobijaju medijski prostor.
eno lik je željan ulagača. ubodi mu koju kunu?
Ovaj forum je postao leglo iskompleksiranih likova kojima je najveći domet pljuvanje po nečijim pokušajima da nešto naprave.
Aj ti frende radi kao zavarivač, kopač kanala,bilo šta, ... 20-30god. 8sati na dan, to su heroji a ne netko tko dvije godine u slobodno vrijeme montira solarni panel na barku.
Iskreno ovaj projekt se napravi ako je barka u ok stanju za par dana ovisi sve koliko se čovik razumije... Ali jbg ja kao s mora nebi nikad za more ovo napravi mislim totalno je beskorisno i bedasto... Ne znam kako je za rijeke i jezera vjerojatno bolje ali to ne znam pa ne mogu komentirati... A nisam ni bolestan ni iskompleksiran samo sam napisao ono što mislim da to za jadransko more nije bar za južni i srednji Jadran... Za sjeverni ne znam... Mislim zao mi je da netko troši vrime i novac a kad ono može dobit i ogromnu kaznu od pomorske policije ako ovo nije autorozirano u pomorskoj knjižici plovila i upisano u registar...
Sad dali je to iskompleksiranost mislim da nije jer ja bi rado momku pomoga i da savjet da napravi to kako treba jer ako se solarne ploče stavljaju na barku ima samo jedan način na koji se stavlja zbog okoline koja je sve samo ne normalna okolina te svi dijelovi čak j najmanje vide tj vijci moraju bit za morsku uporabu...
-a zašto bi ja to uopće pokušao-želio? :)) ili netko normalan?? :)))
-tj ne vidim da članak to tako prikazuje.. ili da rimčev-ex ima takve planove (možda ima i to..) .. tj može se naći tiusću mana, čak ne vidim ovo kao nešto 'dobro' (osim par slika restauriranog što izgleda dobro-kvalitetno.. no i to je nedovoljno za bilo što zaključiti)
.. a svi zaključuju (nešto).. :)
..
-da, sve točno, i sol i valovi.. kao i to da je sam čovac testiranjem skužio da motor nije adekvatan.. pa što? riješit će ili neće. Nije da nam sad prodaje kaić i da ćemo mi njime za livingstonom i dalje.. :) možda ja na bundeku :))
ne, nego nas je sramota kakvi projekti dobijaju medijski prostor.
eno lik je željan ulagača. ubodi mu koju kunu?
-možda.. tj ima čovac svoje razloge, neka mu.. možda uspije, možda ne. Neka ga.. ne smeta.
Aj ti frende radi kao zavarivač, kopač kanala,bilo šta, ... 20-30god. 8sati na dan, to su heroji a ne netko tko dvije godine u slobodno vrijeme montira solarni panel na barku.
-to su šljakeri, kao većina ljudi.. odnosno, ljudi. Možemo (i trebamo) poštivati sve, no kakve to veze ima s kaićem ili ex-rimcom? .. može biti pekar, smetlar, odvjetnik.. političar? dok ne nanosti štetu meni-nama, što nas se tiče.. a ako i ušićari nešto, ni prvi ni zadnji.. odnosno, ako je taj čovac problem, što s onim kapitalcima klase ćaća, pokojni banditić, maminjo koji se smije preko grane, horvatinćići, todorićići, itd.. ne vidim da bi na čovca trebao biti ljut, nešto, čak ni ljubomoran na dužinu 'jahte' jer to nije moj đir, tj meni je more-turizam-godišnji.. ne život tj ostatak je samo slana tekućina dok mi je barka nešto što pluta dok ne potone.. :)) ..
**
-kao što se primjećuje dralanova fiksacija miljenikom, ne da navodi nešto netočno.. no čemu, pa jednako i kontra, tj ima i on pravo postati u temu, mada je blagi oftopic (rimac).. tj neka nas svih, svakakvih, nema veće štete. (bar dok nema..)
Ovaj forum je postao leglo iskompleksiranih likova kojima je najveći domet pljuvanje po nečijim pokušajima da nešto naprave.
Jedva čekam predstaviti svoj DIY projekt - Onboard computer for bicycle
Kojeg svršavam od 2016.
Ako prije reda dobijem ban, ovom prilikom htio bi se zahvaliti mbaksa i fer-de-lance i ostatku ekipe na prenesenom znanju <3
Zbog svega toga sam kao strojar završio u embeddedu.
Btw. Da je projekt dobar, vjerojatno ne, zbog panela. Mislim da bi ga vjetar brzo prevrnuo bez velikih problema.
Možda da je nešto ovako iskoristio
Ovaj projekt je najveciom dijelom remont drvene barke. Sta se samog elektricnoig dijela tice autoru bi bilo bolje da je uzeo plasticni camac - dosta laksi od drva i elektricnu pentu.
Nisam Rimčev "hejter", ne volim pametovat ljudima koji se potrude sami nekaj napravit ... ali ovo nije za članak ikakav, igdje.
Osim što je "restaurirao" staru barku, na nju je nakeljio solarnu ploču (2 ako sam dobro vidio), sa nečije vikendice.
Pozdravljam želju i volju, ali ovo djeluje kao ideja iz kafića na koju nije došao trijezan, ali je krenuo u izradu (tko zna, možda iz zajebancije).