Mogli bi ga koristiti za ekološki prihvatljivo gorivo?
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Kad se razvije ovaj način proizvodnje vodika, što je ukupno jeftinije (na period od 10 ili 20 godina) koristiti vodik u motoru s unutarnjim izgaranjem, u hibridu ili elektročnom autu s vodikovim gorivim ćelijama ?
U svim varijantama više od pola energije odlazi u toplinu. motor ima pokretne dijelove, gorive ćelije imaju ograničen broj paljenja i vijek trajanja i naravno visoku proizvodnu cijenu...
Bilo je mnogo pokušaja da se vodik koristi u motoru s unutrašnjim izgranjem, no vodikove ćelije imaju više prednosti, prije svega zato što pokreću elektronotor, koji je po svim karakteristikama bolji od motora s unutrašnjim izgaranjem. Osim toga, visoka temperatura pri kojoj izgara vodik stvara dušikove okside, dakle nije točno da iz takvog motora izlazi samo čista voda. Istina, dušikovi se oksidi daju pročistiti katalizatorom, ali... Evo, i u nas je neki naš čovjek napravio auto na vodik i to tako da je vodik proizvodio elektrolizom u samom autu te ga dodavao gorivu (ili tako nekako). Perpetuum mobile! Vodik u svakom slučaju ne može biti primarni energetski izvor, nego samo način se energija na prihvatljiv način pohrani i poslije upotrebi. Ima mnogo problema, ali - evo - već se prodaje auto na vodikov pogon s 1600 km autonomije. Malo, pomalo, pa će nešto i biti.
Ima mnogo problema, ali - evo - već se prodaje auto na vodikov pogon s 1600 km autonomije. Malo, pomalo, pa će nešto i biti.
tak su govorili i za hindenburg (D-LZ 129) . usput, struja možda i jest najbolje rješenje ALI tek kad se suvislo riješi proizvodnja (najbolje bi bilo on d fejs ov d plejs) i osobito uskladištenje, bez ovisnosti o vanjskim izvorima. time se nitko ne bavi jer ... nema profita. svi bi bili i jebeni i ono prosto. even stara baba doesn't give you džaba. ekologija ali i lova. a to neeeeeeeejde.
A šta je s onim likom koji je napravio auto na vodu? Je li to prevara ili je neshvaćeni genije?
Ma to je, naravno, neshvaćeni genije. Čovjek kojem nije jasan zakon o neuništivosti energije. Vrlo je uvjerljiv. No riječ je jednostavno o tome da se vodik dobiva elektrolizom vode, a struju za elektrolizu daje preko generatora istosmjerne struje benzinski motor. Imamo dakle gubitak energije pri elektrolizi (omski otpor) i u motoru pri sagorijevanju vodika koji u njega ulazi. Prema tome bilanca može biti samo negativna: više se električne energije potroši za elektrolizu vodika nego što se dobije kinetičke energije njegovim izgaranjem. Može biti da s vodikom motor radi s većim stupnjem korisnog djelovanja, a možda se i motor štogod pročisti, ali sve skupa... Evo, vidio sam oglase za čišćenje motora tako da se neko vrijeme pogone vodikom. Ima logike, no ipak su mjerodavni to zabranili. Bit će da su imali razloga. (Vodik pri visokim temperaturama reagira s ugljikom iz željeza pa ga tako korodira. To je bio problem s kojim se suočio njemački kemičar Carl Bosch kod sinteze amonijaka. Za rješenje tog problema dobio je Nobelovu nagradu.)
Inače, vodik je jače gorivo od benzina. Energetska mu je vrijednost 120,8 MJ/kg, a benzinu oko 50 MJ/kg. No gustoća u tekućem stanju mu je jako mala (0,07 kg/m3), pa litra vodika ima 8,5 MJ, a benzina 31 MJ. Dodajte tome da spremnik za tekući vodik mora biti čvršće građen, pa stoga i teži od spremnika za benzin, jasno je gdje leži problem. Nešto se sigurno dobije time što je motor na vodik (gorivne ćelije plus elekromotor) lakši i ima veći stupanj korisnog djelovanja, pa se pri nekim uvjetima dođe do optimuma za određenu vrstu vozila.
Fenomenalni Raos!
Bravo na textu!
Inače, ta muljaža zvana HHO generator ne ubacuje u motor vodik, već plin praskavac - vodik i kisik. S obzirom da današnji automobili imaju sve fino regulirani elektronikom, kojoj je glavni ulazni podatak onaj s jedne ili više lambda sondi (senzora udjela kisika), uvođenje praskavca poremeti rad motora, pa onda to genije riješi dodavanje otpora lambda sondi kako bi prevario elektroniku. Vjerojatno bi se gotovo jednaka ušteda postigla samo tim otporom, bez uvođenja praskavca, jer otpor mijenja zasićenost mješavine zraka i goriva na način da se podiže efikasnost, ali se zato povećava temperatura (što dugoročno može oštetiti motor) i smanjuje efikasnost katalizatora (što povećava zagađenje).

Ima li podatak kolika je efikasnost prozivodnje vodika na ovaj nacin?
A šta je s onim likom koji je napravio auto na vodu? Je li to prevara ili je neshvaćeni genije?
Kojim točno?
U biti, to su automobili koji idu na vlastiti motor - jer aluminij iz stijenke motora, magnezij i natrij-borohidrid reagiraju s vodom da proizvedu vodik koji se u gorivim ćelijama ponovo spaja s kisikom i proizvodi vodu i struju, pri čemu se motor polako dezintegrira. Koliko je to kratkotrajan i neefikasan sistem, valjda ne treba posebno objašnjavati.
Iako zapravo postoji ideja da bi aluminijsko gorivo koje radi na tom principu i imalo neku svoju primjenu (samo bez kanibalizacije vlastitog motora).
https://www.techbriefs.com/component/content/article/tb/pub/techbriefs/energy/28719