Puno ljudi sada ismijava Saintza što ide u Ferrari što meni nije jasno. Kada je prihvatio poziv nije se znalo u kojem je stanju Ferrari. Uostalom, siguran sam da nema vozača koji bi odbio poziv Ferrarija. McLaren je trenutno dobar, ali nema garancije da će iduće sezone biti bolji. Tako da je meni njegov rizik opravdan. I želim mu sve najbolje jer je stvarno dobar vozač, a i fan sam njegovog oca.
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Znači, velikan ti učinio F1 dosadnom. Bolje bi bilo po tome da njega nema pa da imaš zanimljive trke. Mislim da krivo gledaš na F1. Nije bit F1 samo borba s protivnicima. Ako te ne zanima način kako, u ovom slučaju Hamilton, odveze krug, napada rubnike, šalta nižu, pa višu, koči prije ulaska u zavoj, kako brine o gumama, kako majstorski vozi po kiši, kako mu se odradi pit-stop...onda ipak gledaš na ovaj sport isključivo s one, komercijalne strane. Normalno da kad se svemu ovome što sam nabrojao nadoda još i borba s protvnikom, sve postaje još zanimljivije. Ali sve okay. Netko, večina gleda na F1 onako, pomalo površno, a drugi idu ipak malo dublje. Usporedio bih to s audiofilstvom. Nekome je bitna samo pozadinska glazba, može svirati bilo što, dok drugima je bitan i žanr i kako su predočeni niski i visoki dijelovi zvučnog spektra, dubina i širina slike, kvalitet komponenti... Nisam bio ljubitelj Schumachera, Senne jesam, i nije mi smetalo što bi dotični učinili sezonu unaprijed određenom. Uživao sam u praćenju njih i njihovih sposobnosti koje su bezbroj puta iskazali na stazi.
Slažem se s apsolutno svime. Odradio sam jednu sezonu u jednom internacionalnom timu, i kad vidiš koliko se stvari mora posložiti da se odradi vikend, i onda to raditi svaki vikend je čudo.
Koliko god vi smatrali čuvanje guma "dosadnim", to je najteži dio utrkivanja. Moraš tražiti drugačije putanje da ne zahvaćaš rubnjake, ranije kočenje, ranije dodavanje gasa (paziti kod dodavanja da ne dodaš previše, jer možeš uništiti u jednom potezu što si radio zadnjih 10 krugova), paziti na razmak, i uz sve to ocjeniti u kojim djelovima staze ipak ići na nož, da ne izgubis previse vremena u krugu. I onda kad to sve staviš na "f1 level", vjerovatno je još 3 puta teže.
Strategije za vrijeme utrke, koliko 1 krug može značiti, dobar-loš pitstop, odabir gume (u f1 nema tih problema toliko, ali u nizim kategorijama, ista verzija gume može biti potpuno različita), u kakvom je stanju bolid, i milion drugih stvari.
Nebi vjerovali koliko je čist bolid brži od prljavog.
Istina da večina ljudi ne gleda formulu zbog takvih stvari, ali to ne znači da je F1 uništena zbog Mercedesa. Mercedes jednostavno pokazuje drugim timovima kako biti na visokom nivou konstantno.
Redbull s očitim deficitom ima 1-2 sec ispred svih ostalih svaku utrku, samo zbog nestvarno brzih pitstopova.
Mclaren pokazuje da nekad i vrhunska infrastruktura, mora imati generalnu čistku, da bi se napredovalo. Kako jedna osoba s toksičnim razmisljanjem (pa makar on bio jedan odnajvečih vozača našeg doba), može negativno utjecati na tim, i naravno suprotno, kako dva mlada lava, s pozitivnim pristupom mogu promjeniti sve.
Dosta vas tu mrzi Racing point zbog kopiranja bolida, ali da samo znate koliko je to težak proces. Sve da dobijete kompletan CAD materijal, neke stvari ne mogu biti iste, i vi jednostavno ne razumijete taj bolid. Ne razumijete zasto je taj dio takav, zasto je ovo riješenje izabrano a ne drugo i taj reverse engineering je nekad puno teži nego sam nešto složit. Pogledajte samo DAS sustav kod mercedesa, pa imamo milion slika i objasnjenja po netu kako radi, i opet nitko neće pokusati kopirati Mercedes. Iz jednostavnog razloga sto je Mercedes dvije godine razvijao sustav, i nitko osim nih ne zna kako to utječe na ostatak rigidnosti (mislim da je to riječ :-D ) bolida. Očigledno da im daje prednost, ali nitkome se ne radi nešto što će skoro biti zabranjeno.
Malo sam se sad raspisao previše, ali eto, i meni je dosadno svaki put čitati o "uništenoj F1". Formula 1 je uvijek bila najbolje od najboljeg, i nikad nije bila najzanimljiviji sport za gledati.
To što s vremena na vrijeme ima jedna dvije dobre sezone, na kraju se uvijek vrati "ostali hvataju jednog".
Hoćete zanimljivo svaku utrku, gledajte CUP utrke, stalnu vožnju na nož, gledajte WRC ; i tako dalje...
Uglavnom, danas očekujem opet maxa na 3 mjestu, i velkoj borbi RP, ML i Renaulta. Mogla bi biti jako zanimljiva utrka.Od starta ne očekujem puno, ali moglo bi biti svega početkom drugog kruga zbog zavjetrine...
Slažem se s apsolutno svime. Odradio sam jednu sezonu u jednom internacionalnom timu, i kad vidiš koliko se stvari mora posložiti da se odradi vikend, i onda to raditi svaki vikend je čudo.
Koliko god vi smatrali čuvanje guma "dosadnim", to je najteži dio utrkivanja. ...
Procitao sam sve, ali ovo boldano me probija. J**** ti cuvanje necega (guma, goriva, ....) u utrkivanju. Ili cemo gledati utrkivanje ili cemo gledati management. Posto se F1 sve vise pretvara u drugo, zato je dosadna. Ako vozaci ne smiju napadati tokom cijele trke zato sto ce si unistiti gume u 2 kruga ili ce potrositi previse goriva pa nece moci zavrsiti utrku o kakvom onda utrkivanju pricamo???
Svaka cast nekim vozacima sto imaju dobre bolide pa im je to cuvanje stvari lakse, ali to u samom startu ubija bilo kakvu zelju vozacima sa slabijim bolidima za utrkivanje jer ako ce previse stiskati, izgubit ce gume ili ce izgubiti previse goriva sto je apsurdno. Da se vrati refueling unutar trke i mozda da im se ponudi 1 set guma vise tokom vikenda, vjerujem da bi se vise napadalo, islo cesce u bokseve sto zbog promjene guma sto zbog dopunjavanja goriva, te isto tako vjerujem da bi se puno vise napadalo i vozilo puno agresivnije.
Slažem se s apsolutno svime. Odradio sam jednu sezonu u jednom internacionalnom timu, i kad vidiš koliko se stvari mora posložiti da se odradi vikend, i onda to raditi svaki vikend je čudo.
Koliko god vi smatrali čuvanje guma "dosadnim", to je najteži dio utrkivanja. ...
Procitao sam sve, ali ovo boldano me probija. J**** ti cuvanje necega (guma, goriva, ....) u utrkivanju. Ili cemo gledati utrkivanje ili cemo gledati management. Posto se F1 sve vise pretvara u drugo, zato je dosadna. Ako vozaci ne smiju napadati tokom cijele trke zato sto ce si unistiti gume u 2 kruga ili ce potrositi previse goriva pa nece moci zavrsiti utrku o kakvom onda utrkivanju pricamo???
Svaka cast nekim vozacima sto imaju dobre bolide pa im je to cuvanje stvari lakse, ali to u samom startu ubija bilo kakvu zelju vozacima sa slabijim bolidima za utrkivanje jer ako ce previse stiskati, izgubit ce gume ili ce izgubiti previse goriva sto je apsurdno. Da se vrati refueling unutar trke i mozda da im se ponudi 1 set guma vise tokom vikenda, vjerujem da bi se vise napadalo, islo cesce u bokseve sto zbog promjene guma sto zbog dopunjavanja goriva, te isto tako vjerujem da bi se puno vise napadalo i vozilo puno agresivnije.
Pa to je UTRKA. Managment cijele utrke s onim što ti je dozvoljeno. AKo netko misli da može bolje s stalnom voznjom na nož, i jednim zaustvlljanjem više, nek proba.
Što se tiče dolijevanja goriva, apsolutno se slažem
Pa to je UTRKA. Managment cijele utrke s onim što ti je dozvoljeno. AKo netko misli da može bolje s stalnom voznjom na nož, i jednim zaustvlljanjem više, nek proba.
Što se tiče dolijevanja goriva, apsolutno se slažem
Ne, to je sve osim utrke. Doslovno se sve svodi na neke kalkulacije koje se rade tokom vikeda koliko ce koji vozac moci napraviti vrijeme, pa se racuna da budes tek toliko brzi od toga, a opet daleko od nekog limita s kojim ces previse trositi gume i/ili gorivo. Kad cujem radio call (radi target taj i taj da sacuvas gume jer je ovaj iza tebe usporio malo) dobijem proljev instantno. Ako su neki proracuni rekli da ce tim XY imati prosjecno vrijeme xyz, onda ti budi xyz + 0.05s brzi i na konju si (karikirano, da ne bi netko krivo shvatio).
Pa to je UTRKA. Managment cijele utrke s onim što ti je dozvoljeno. AKo netko misli da može bolje s stalnom voznjom na nož, i jednim zaustvlljanjem više, nek proba.
Što se tiče dolijevanja goriva, apsolutno se slažem
Ne, to je sve osim utrke. Doslovno se sve svodi na neke kalkulacije koje se rade tokom vikeda koliko ce koji vozac moci napraviti vrijeme, pa se racuna da budes tek toliko brzi od toga, a opet daleko od nekog limita s kojim ces previse trositi gume i/ili gorivo. Kad cujem radio call (radi target taj i taj da sacuvas gume jer je ovaj iza tebe usporio malo) dobijem proljev instantno. Ako su neki proracuni rekli da ce tim XY imati prosjecno vrijeme xyz, onda ti budi xyz + 0.05s brzi i na konju si (karikirano, da ne bi netko krivo shvatio).
Ali to se uvijek događalo. Kalkulacije su uvijek bile dio utrkivanja. Prije je to bila težina bolida, odabir dobavljača guma, količina goriva, KERS, pa čak i "srebrene strijele".
U svakom sportu taktiziranje je dio sporta. U nogometu nitko ne voli kad ekipa parkira bus, ali Murinho s portom i Interom osvojio sve.
Grčka osvojila europsko prvenstvo 2004. Pa i boks gdje puštaš da se protivnik izmori i onda ga dokrajčiš.
Svi su ivjek za akciju i samo akciju, ali nekad to nije sve od sporta.
Gume su sad takve kakve jesu jer nema drugih varijabli, ali možda već za 2 godine, nešto drugo će biti faktor na koji moraš utjecati.
U početku ove hibridne ere, problem je bilo gorivo, jel se sječaš kako su neki usporavali zbog manjka goriva?
Kao što sam rekao, situacija je takva kakve je, i za mene nije tako strašno kako neki to prestavljaju.
Možda je Mercedes prvi, i to je neka konstanta, ali iza njih se odvija pravi show.
Taktičke odluke timova u sredini, i koliko se genijalnih-katostrofalnih odluka događa svaki vikend, i koliko svaka od tih odluka utječe na druge je fascinantno za gledati.
Plus tu je još i Max, koji istorištava svaku priliku koja mu se pruži. Russel isto radi čuda. Kimi svaku 5 utrku odradi neko malo čudo.
Mclaren boyse ne treba ni posebno prestavljati. I tako dalje da ne nabraj sve timove.
Uglavnom, nije tako loše, meni su recimo sezone sa Vettelom bile puno dosadnije, ili recimo ona sezona Browna i "dubble deckera"...
Sve ti to stoji ali sigurno nisam pocel pratiti F1 prije 25 godina jer sam razmisljal o CAD programima,CNC strojevima i izracunima nego o spektaklu i utrkivanju.
F1 bi trebala biti sam vrh auto-moto sporta kako tehnoloski tako i po spektaklu i utrkivanju, od spektakla nisi "S", a ova F1 je sterilna i dosadna, nema riskiranja,nema voženja na samoj granici tj nema postenog utrkivanja.
Pre smijesno mi je da se nitko ne usudi odvoziti doslovno 3 kruga na granici da mu gume ne explodiraju ili da ne ostane bez goriva, svaka "faza" do sad je imala svoje i bilo je dosadno na momente ali ovo je zanimljivo ko frisko pofarbani zid,
gledam F1 jer zelim gledati utrkivanje,a ne iskljucivo management guma.
Toliko mladih i dobrih vozaca, ogroman broj talenta željnih utrkivanja a mi gledamo management guma, sorry ali meni to nije F1 kralj motosporta nego snoozefest.
F2 je daleko zanimljivija za gledat nego ovo kaj sad imamo od F1.

Bottas je još jedanput pokazao (po ko zna koji put) da nikada od njega top vozač. Mercedes ima sreće što su ostali toliko sporiji pa uspijevaju osvojiti konstruktorski naslov. Isto tako mi izgleda da bi Gasly trebao biti u RedBullu umjesto Albona, nekako mi izgleda da se ne može nositi s pritiskom da je Verstappen toliko dobar.
Prvi 5 krugova super, sad procesija. Očekivao sam više napada od 3 do 10 mjesta.

Čekao sam da vidim jel' u pitanju tehnički problem, s ozirom da nije, mogu sada reći - Bottasa može biti sramota.
Čekao sam da vidim jel' u pitanju tehnički problem, s ozirom da nije, mogu sada reći - Bottasa može biti sramota.
Loš start i izgubio se.

Ferrariju je bolje da ne idu na utrke. Ostanu doma i usavršavaju bolid za 2022.

Ove kazne i trenutni poredak bi trebalil napraviti do kraja utrku zanimljivom.
Ovo je katastrofa za ferrari, na domaćoj stazi obojica vani
Ferrariju je bolje da ne idu na utrke. Ostanu doma i usavršavaju bolid za 2022.
Problem u Ferrariu je da ne znaju što je problem, ne znaju zašto bolid ne funkcionira, zbog toga i izjave da ne vjeruju da će pobjeđivati još godinama
Ove kazne i trenutni poredak bi trebalil napraviti do kraja utrku zanimljivom.
Ovo je katastrofa za ferrari, na domaćoj stazi obojica vani
Vise je zabrinjavajuce da su prihvatili da budu i sljedece sezone kanta, a imaju dvojicu odlicnih vozaca i da malo riskiraju ili nekaj promjene ma bilo kaj oni samo izmisljavaju opravdanja
Ove kazne i trenutni poredak bi trebalil napraviti do kraja utrku zanimljivom.
Ovo je katastrofa za ferrari, na domaćoj stazi obojica vani
Vise je zabrinjavajuce da su prihvatili da budu i sljedece sezone kanta, a imaju dvojicu odlicnih vozaca i da malo riskiraju ili nekaj promjene ma bilo kaj oni samo izmisljavaju opravdanja
Prihvatili su baš zato jer ne znaju što je problem. Moraju pod hitno naći prave inženjere koji će znati što rade.
S obzirom na poredak, što mislite tko će sad pobjediti, nekako sumnjam da Hamilton može doći nakon kazne do pobjede
Moj tip je na McLaren
Ja se još nadam da će McLaren nešto napraviti, zaslužili su. Samo da Stroll ne pobijedi.
Tko će pobjediti?
1 | Stroll |
---|---|
7 | Gasly |
1 | Raikkonen |
4 | Sainz |
0 | Norris |
0 | Bottas |
Mogao bi Gasly ili Kimi pobijedit. A što se tiče ovog sa zatvaranjem pitlane i signalizacijom mislim da ćemo vidjetiti uskoro neki drugi način za prikazivanjem ako je pitlane zatvoren jer ona svjetla sa strane nisu neko rješenje
Ferrari opet katastrofa.
Ferrari opet katastrofa.
Zahvaljujuci Ferrari-u imamo zanimljivu utrku , prvu ove godine.
S obzirom na poredak, što mislite tko će sad pobjediti, nekako sumnjam da Hamilton može doći nakon kazne do pobjede
Moj tip je na McLaren
Hamilton?! Nemoguće. Sjebali su mu trku samo tako.
Hamilton je napravio pogrešku i za to je kažnjen. Svi su vidjeli da je pit lane zatvoren osim njega. To je greška njega i njegovog inženjera koji mu je trebao reći da ne ulazi. Znaš da je Hamilton zeznuo kada i na sky-u kažu da je trebao vidjeti da je pit lane zatvoren.
PS: Gasly vozi stvarno dobro
Normalno da su drugi vidjeli kad su bili koliko 10-15 sekundi iza?
EDIT:Tko god kaže da je ovo bilo dosadno neznam onda šta očekuje od F1.
Šteta za Sainza, falio je još jedan krug.
Prvi ili zadnji, pravila su ista i svi trebaju gledat. Svaka čast za Gasly-a
Normalno da su drugi vidjeli kad su bili koliko 10-15 sekundi iza?
Pogledaj analizu skysporta pa ćeš vidjeti da je trebao vidjeti da je pit lane zatvoren.
PS: super utrka, borba za pobjedu do zadnjeg zavoja. Hamilton samo 2 mjesta iza Bottasa s najbržim krugom...
Ok, evo kako napraviti F1 zanimljivu za sve. Merc od sad starta zadnji svaku utrku
Da je netko ponudio mclarenu 2 i 4 mjesto u petak, potpisali bi samo tako, ovako svi zalosni
reverse grid utrke su pod MORANJE. Pa ovo ej jedno 100x zanimljivije gledat