Nisam uspio. Kao da se formware ekrana ne voli sa pločom. Ja mu dam komandu , a on kontra. Sličan modul imam ja ali od mks sa trenutnim buton prekidačem
Rasprava o 3D printanju
- poruka: 653
- |
- čitano: 357.644
- |
- moderatori:
DrNasty, pirat, XXX-Man, Lazarus Long, vincimus
Dvoumim se između ove 2 matične :
BIGTREETECH SKR PRO V1.1 32 Bit
BIGTREETECH SKR V1.4 turbo 32 Bit
ekran:
BTT TFT35-E3 V3.0 Display Touch Screen Two Working Modes
Modul za auto off od SKR-a, drveri neznam koje da uzmem
Filament 8kg PLA 3D JAKE -kupljeno
Filament 2kg PETG Devil - čekam čhipoteku da dobiju kolut po 1 kg
Ovo je za CR-10 ,a za ENDER bi uzeo SKR MINI 1.3. Može savjet oko matične ,drivera i dali će to sve klapati
Nemam komentara,sad mi cura/žena pošalje sliku da je došao paket i ono gore 3D printer ...
Jbno brzo stiglo ...
Javim se sa dojmovima .. :-)
Mislim da nije. Bio je u vakumu i sa onom vrećicom za vlagu ,a na dodir je nekako grub. Baš je sav neki čudan
Možda još u tvornici...ili greška u proizvodnji.
Trebaš pojasniti što ti znači automatsko gašenje. Ja imam dva printera i oba se pale/gase preko mehaničke sklopke, a to se ne može nikako automatizirati da se sam ugasi. Treba okinuti prekidač i to je to.
Ovisno o ploči, nije istina da se to ne može automatizirati.
Ima naprimjer ovakav modul za to
Zanimalo bi me kako to radi :). Sjetio sam se releja, ima dva tipa, koji ako ima signal prebaci u drugo stanje, a kada signala nema vrati se u nulto i drugi tip koji kada dobije signal prebaci iz jednog u drugo. I u oba slučaja mi izgleda problematično. Za prvi, ako bi signal od matične prekidao strujni krug, čim bi se ugasilo relej bi se vratio u prvotno stanje i ponovo upalio struju. A ako bi situacija bila obrnuta, da bez signala nema struje, tko bi poslao inicijalni "ON" signal da ga propusti struju. Sličan problem bi bio i sa relejem koji mijenja stanje sa signalom, kada bi jednom prekinuo strujni krug više ne bi bilo energije ni da ga upali.
Vjeroajtno su nekako to rješili, samo nemam ideju kako :).
Dvoumim se između ove 2 matične :
BIGTREETECH SKR PRO V1.1 32 Bit
BIGTREETECH SKR V1.4 turbo 32 Bit
ekran:
BTT TFT35-E3 V3.0 Display Touch Screen Two Working Modes
Modul za auto off od SKR-a, drveri neznam koje da uzmem
Filament 8kg PLA 3D JAKE -kupljeno
Filament 2kg PETG Devil - čekam čhipoteku da dobiju kolut po 1 kg
Ovo je za CR-10 ,a za ENDER bi uzeo SKR MINI 1.3. Može savjet oko matične ,drivera i dali će to sve klapati
Ja na jednom printeru imam SKR v1.1, na drugom sam imao SKR v1.3, prije nego sam ga spržio , sada je stari MKS Gen L dok ne dođe zamjena, novi SKR v1.3 ili MKS SGen L, koja god prva stigne. SKR PRO mi je više za one koji žele spojiti tri ekstrudera na printer jer ima 6 slotova za drivere. SKR v1.4 je manje više ista stvar samo sa 5 slotova za drivere. Koliko vidim Turbo verzija ima procesor na 120 MHz, dok obična ima na 100, kao i v1.1 i v1.3.
Ako ti je gašenje printera zbog štednje energije nisam siguran da li se isplati zezati sa tim auto off-om. Sama matična ne troši puno struje pa ako naštimaš da nakon što print završi ugasi ventilatore (koji isto ne troše puno, to mi je više zbog buke). Mogu izvući točne brojke koliko printer troši "u idle-u", ali tek sutra, trenutno nešto printa :).
Možeš SKR v1.1/1.3/1.4 staviti i u Endera. Sigurno ima više mjesta u Enderu 3 nego u Enderu 2 u kojega sam stavio SKR v1.1 :). Prednost SKR Mini-a je samo u tome što je drop in zamjena, tj. istog formata. Ako ćeš ipak uzimati Mini gledao bih da uzmem DIP verziju, tj. onu koja ima sockete za drivere. Bolje je jer sam biraš što ćeš staviti, a i ako neki driver prdne, ili dođu neki novi sa boljim performansama samo ih zamjeniš.
Za stepper drivere, kratka verzija, da sada slažem kupio bih TMC2209 drivere za X, Y i Z os i LV8729 za ekstruder.
Duža verzija, trenutno svi spominju TMC2209 drivere i svi to nabavljaju. Oni su poboljšana verzija TMC2208, mogu dati jaču struju, manje se zagrijavaju (valjda) i podržavaju sensorless homing, tj. sam stepper skuži kada je stigao "do kraja", ne treba imati mikro prekidač, no osobno ne znam koliko pouzdano to radi, no i nije toliko bitno jer nije obavezno da se to koristi. Najnovija stvar je TMC2205 koji je kao TMC2209, ali bez sensorless homing-a.
Na svojim printerima koristim TMC2208 na X, Y i Z i LV8729 na ekstruderu. Takav setup se koristio jer je TMC2208 imao problema korištenjem na ekstruderu, koliko se sjećam ne podnosi baš toliko brze promjene brzine i smjera što ekstruder zahtjeva, dok je LV8729 industrijski stepper driver i nema problema sa tim. Prednost TMC-ova je stealtchop način rada sa kojim su motori stvarno tihi. U usporedbi, standardni A/HR4988 zvuči kao runilica za kuruz dok pomiče osi, dok sa TMC-om skoro da ih i ne čuješ. Zapravo upravo taj stealtchop mod je imao problema, ako bi reprogramirao driver u spreadcycle mod onda bi bez problema radio ne ekstruderu. Ili spojio UART načinom, ne standalone koji je kada se podešava jumperima, tako da matična upravlja sa svim segmentima rada pa to može šaltati on the fly pa tako može i te modove prebacivati.
Ne znam da li je to riješeno na novim TMC-ovima, znam samo da nove SKR matične imaju pripremljeno za jednostavnije spajanje UART načinom i da ima drivera koji su već pripremljeni za UART način (inače treba malo lemiti). No osobno nisam probavao, radi mi sve i ovako pa da si ne kompliciram život.
To mi je trebalo. Našao sam TMC2209 V2.1. Reci mi dali je bolje UART ili SPI. Ne brine me potrošnja struje nego što meni printer zna ostati upaljen pola dana nakon što završi sa printanjem pa se bojim da se ne zapali nešto. Ovaj modul je jako sličan onome od MKS-a i ima mje žica. Mislim da rade na istom principu. Onaj modul aktiviraš sa trenutnim prekidačem u bilo kojem vremenu nakon što si pokrenuo printanje ,ploča ga aktivira kada printanje zavši i on gasi napajanje. Znači sve je mrtvo. Pod automatski mislim upravo to. Sad sam se sjetio da sam sa MKS imao problem sa cura, nešto se nisu volili
UART i SPI u konačnici imaju isti efekt. Način da matična direktno komunicira sa driverima. Zapravo i nemaš izbora kojega ćeš koristiti, to zavisi od samih stepper drivera. Čak mislim da samo TMC2130 i TMC5160 koriste SPI za komunikaciju, ovi, TMC2208, TMC2209 i TMC2205 su UART. TMC2130 je bio prvi od tog branda koji se počeo koristiti masovnije, nasljedio ga je 2208 (kome jedino fali feature sensorless homing u odnosu na 2130), i 2209 koji se većinom koristi. 5160 sam vidio da neki koriste, ali to je više industrijski, mislim da se nema smisla previše sa njim zamarati, većina ljudi koristi 2130, 2208 i 2209 tako da je i sav razvoj fokusiran na njih.
Ako koristiš kvalitetno napajanje mislim da je rizik isti kao da se i PC napajanje zapali. Zato svi preporučuju Mean Well napajanja koja se masovno koriste u raznim idustrijskim primjenama. Kod printera je najveća opasnost da grijači ne počnu kuriti bez kontrole. Koliko sam do sada vidio to su bili slučajevi kada bi se desili požari. To je malo problematično sa Creality printerima jer to oni iz nekog razloga isključuju u svom firmware-u pa bi ih trebalo preflashati sa firmware-om koji to ima uključeno. U osnovi se ta kontrola svodi da ako od uključivanja grijača temperatura ne poraste u roku par sekundi printer gasi sve grijače i javlja grešku (Thermal Runaway). Što bi se moglo desiti ako npr. thermistor ispadne iz heat bloka, printer bi samo kurio grijač i na kraju bi se zapalilo. Točno podešavanje se isto radi u firmware-u.
Jel ide na ovaj moj kinez onaj skynet ili kak se zove softwer ??? FIrmwer
UART i SPI u konačnici imaju isti efekt. Način da matična direktno komunicira sa driverima. Zapravo i nemaš izbora kojega ćeš koristiti, to zavisi od samih stepper drivera. Čak mislim da samo TMC2130 i TMC5160 koriste SPI za komunikaciju, ovi, TMC2208, TMC2209 i TMC2205 su UART. TMC2130 je bio prvi od tog branda koji se počeo koristiti masovnije, nasljedio ga je 2208 (kome jedino fali feature sensorless homing u odnosu na 2130), i 2209 koji se većinom koristi. 5160 sam vidio da neki koriste, ali to je više industrijski, mislim da se nema smisla previše sa njim zamarati, većina ljudi koristi 2130, 2208 i 2209 tako da je i sav razvoj fokusiran na njih.
Ako koristiš kvalitetno napajanje mislim da je rizik isti kao da se i PC napajanje zapali. Zato svi preporučuju Mean Well napajanja koja se masovno koriste u raznim idustrijskim primjenama. Kod printera je najveća opasnost da grijači ne počnu kuriti bez kontrole. Koliko sam do sada vidio to su bili slučajevi kada bi se desili požari. To je malo problematično sa Creality printerima jer to oni iz nekog razloga isključuju u svom firmware-u pa bi ih trebalo preflashati sa firmware-om koji to ima uključeno. U osnovi se ta kontrola svodi da ako od uključivanja grijača temperatura ne poraste u roku par sekundi printer gasi sve grijače i javlja grešku (Thermal Runaway). Što bi se moglo desiti ako npr. thermistor ispadne iz heat bloka, printer bi samo kurio grijač i na kraju bi se zapalilo. Točno podešavanje se isto radi u firmware-u.
Jer pokusavaju proci cim jeftinije s jeftinim atmelovim MCU kojeg memorijski napune skoro do kraja i iskljucivanjem nekih opcija smanjuju memorijske zahtjeve sto poboljsava stabilnost mikrokontrolera. Vecina MCU ce biti ok kad ih se vrti na limitu memorije, ali zbog onih par iznimaka koje postaju nestabilne im je sigurnije iskljuciti neke opcije.
Isto je i s CPU za kompove, vecina moze raditi na osjetno vecem taktu nego je tvornicki, ali testiranje svakog CPU-a (ili MCU) je trosak i limitiranje radnog takta (ili koristene memorije) smanjuje troskove testiranja i samim time cijenu printera.
Jel ide na ovaj moj kinez onaj skynet ili kak se zove softwer ??? FIrmwer
Marlin? Koji firmware ide zavisi od toga koja matična ploča je na njemu.
Jer pokusavaju proci cim jeftinije s jeftinim atmelovim MCU kojeg memorijski napune skoro do kraja i iskljucivanjem nekih opcija smanjuju memorijske zahtjeve sto poboljsava stabilnost mikrokontrolera. Vecina MCU ce biti ok kad ih se vrti na limitu memorije, ali zbog onih par iznimaka koje postaju nestabilne im je sigurnije iskljuciti neke opcije.
Isto je i s CPU za kompove, vecina moze raditi na osjetno vecem taktu nego je tvornicki, ali testiranje svakog CPU-a (ili MCU) je trosak i limitiranje radnog takta (ili koristene memorije) smanjuje troskove testiranja i samim time cijenu printera.
Čak razlika u cijeni i nije nešto, creality na svoje printere stavlja melzi matičnu sa atmega 1284p MCU-om dok većina ostalih koristi atmega 2560. 1284p je čak i jači, ide do 20 MHz i ima više RAM-a (16k vs 8k na 2560), jedino što 2560 ima 256 kB flasha, a 1284p 128 kB. Čak na većim printerima koriste varijantu matične koja ima 2560 MCU.
Ali ni to im nije opravdanje, imam Ender 2 i jedna od prvih stvari koje sam napravio je da sam na matičnu flashnuo bootloader i noviju verziju marlina na kojoj sam uključio termalnu zaštitu. Sve je stalo bez problema i radilo nakon toga. Ne mogu stati neke naprednije stvari, npr. BLTouch podrška, probao sam baš vidjeti koliko bi bilo veliko i namajbolje što sam uspio je da fali cca 4 kB. Neki izbace podršku za SD kartice što mi je apsurdno, poanta mi je da tutnem SD karticu i printaj, a ne da je komp printa :).
Jer pokusavaju proci cim jeftinije s jeftinim atmelovim MCU kojeg memorijski napune skoro do kraja i iskljucivanjem nekih opcija smanjuju memorijske zahtjeve sto poboljsava stabilnost mikrokontrolera. Vecina MCU ce biti ok kad ih se vrti na limitu memorije, ali zbog onih par iznimaka koje postaju nestabilne im je sigurnije iskljuciti neke opcije.
Isto je i s CPU za kompove, vecina moze raditi na osjetno vecem taktu nego je tvornicki, ali testiranje svakog CPU-a (ili MCU) je trosak i limitiranje radnog takta (ili koristene memorije) smanjuje troskove testiranja i samim time cijenu printera.
Čak razlika u cijeni i nije nešto, creality na svoje printere stavlja melzi matičnu sa atmega 1284p MCU-om dok većina ostalih koristi atmega 2560. 1284p je čak i jači, ide do 20 MHz i ima više RAM-a (16k vs 8k na 2560), jedino što 2560 ima 256 kB flasha, a 1284p 128 kB. Čak na većim printerima koriste varijantu matične koja ima 2560 MCU.
Ali ni to im nije opravdanje, imam Ender 2 i jedna od prvih stvari koje sam napravio je da sam na matičnu flashnuo bootloader i noviju verziju marlina na kojoj sam uključio termalnu zaštitu. Sve je stalo bez problema i radilo nakon toga. Ne mogu stati neke naprednije stvari, npr. BLTouch podrška, probao sam baš vidjeti koliko bi bilo veliko i namajbolje što sam uspio je da fali cca 4 kB. Neki izbace podršku za SD kartice što mi je apsurdno, poanta mi je da tutnem SD karticu i printaj, a ne da je komp printa :).
Na kolicinu koju oni prodaju, svaki cent se osjeti.
S druge strane tu su reklamacije, na svakoj reklamaciji gubis 1. ugled, 2. novce(logistika+novi uredaj/analiza greske starog, bla bla) tako da je najlakse obecati cim manje i nemas brige.
+ u ovom slucaju ispada da su ti oni dali jeftin uredaj koji je jako lako nadograditi sto svatko tko kupuje za vlastite potrebe gleda kao veliki plus.
Znaci onemogucis neke opcije, smanjis malo cijenu i ispadas heroj jer dajes mogucnost lakog otkljucavanja dodatnih opcija. (+ na taj nacin gradis neki community hobby korisnika koji taj proizvod unaprijeduje bez ikakvog troska i dize popularnost proizvoda te tjera ostale da kupuju)
win-win situacija
Za profesionalce imaju skuplje printere s otkljucanim svim opcijama.
Za cr-10 naručio sam matičnu skr v1.4 turbo sa driverima TMC2209 v3.0 + LV8729.
Taj printer bi trebao imati hotend 2u1 sa BLT I OCTOPRINT, znači nešto kao cr-x i sve bi to radilo na 12v.
Gdje mogu skinuti Marlin za tu ploču bez puno podešavanja firmvare-a?
Za ENDER 3 matična SKR E3 DIP sa istim driverima ,BLT, OCTOPTINT. Gdje mogu skinuti firmware?
Eto danas sam svim kinezima se sjetio kine ...
Sva sreća pa imam doma i alata i šrafa,matica,navojnih šipki i tako još nekih stvarčica koje mi kinezi nisu isporučili ...
Eto od 11 pa do 20 je bilo sastavljanje,sad se pokušavam učiti printati :-)
Jbe me razdaljina podloga/glava ...
Eto printam nekaj,pa bumo vidli ...
https://mega.nz/#!SeAFlApQ!fRI6J8pXcVjK0YmwrfriVX7bYnaL2kt6lwcVI010xLE
Evo ploče ...
Koji firmweri idu na nju ??? AKo se mogustaviti neki bolji ...
Kako rekalibrirati početne prekidače,naime na prvom HOME je malo zapelo,nisam primjetio da su šrafi odozdola predugi i zapeli na drvu ...
Naime X mi je -42.00 mm i svaki put kad pokrenem printat imam onog praznog hoda ... (nabija ...)
Da li se on sam ugasi nakon nekog vremena,ili ga je potrebno gasiti ručno ???
Zašto se ne vrati u tzv. početni položaj,nego ostane na sredini ploče ... (čak i nakon kaj se ohladi) ???
Da li se printevi skidaju odmah nakon završetka ili kad se potpuno ohlade ???
Kako printati iz CUDE 4.4.1,nigdje nema print za stisnuti ??? (sad radim u onoj cudi 14.07 koja je došla sa printerom) ...
Eto skužio da nemam bootloader na ploči,ona neka famozna 1.5 ...
Tako da sad čekamo programator ...
Vrlo je zeznuto pogoditi 0 poziciju za printanje (razmak glave i podloge) ...
Da pitanjce,ako se promijeni boja,da li ostane nešto stare u, da velim, diznama ili odma ide na novu ???
Na kolicinu koju oni prodaju, svaki cent se osjeti.
S druge strane tu su reklamacije, na svakoj reklamaciji gubis 1. ugled, 2. novce(logistika+novi uredaj/analiza greske starog, bla bla) tako da je najlakse obecati cim manje i nemas brige.
+ u ovom slucaju ispada da su ti oni dali jeftin uredaj koji je jako lako nadograditi sto svatko tko kupuje za vlastite potrebe gleda kao veliki plus.
Znaci onemogucis neke opcije, smanjis malo cijenu i ispadas heroj jer dajes mogucnost lakog otkljucavanja dodatnih opcija. (+ na taj nacin gradis neki community hobby korisnika koji taj proizvod unaprijeduje bez ikakvog troska i dize popularnost proizvoda te tjera ostale da kupuju)
win-win situacija
Za profesionalce imaju skuplje printere s otkljucanim svim opcijama.
Koliko vidim jedino CR-10S dolazi sa (nešto) boljom/drugačijom matičnom, ta ima atmega2560 i dva konektora za Z os pošto ima dual Z setup. Ja čačkam i sa mikrokontrolerima, od pisanja programa do jetkanja PCB-ova i lemljenja sklopova (evo jednog od primjera), pa sam naručivao gole atmege. Zna se desiti da jači modeli budu jeftiniji od slabijih čisto zbog ponude i potražnje.
Zato mislim da je ta segmentacija više umjetna, u nadi da će nakon nekog vremena mušterija doći nazad da kupi novi model matične koji ima više mogućnosti. Npr. zato i imaju u ponudi "Silent Motherboard" koja ima zalemljene TMC2208 drivere i dolazi sa već predinstaliranim firmware-om za Endere. Mada nisam siguran koliko je to dobar izbor zbog one priče da TMC2208 baš i ne voli raditi na extruderu.
Za cr-10 naručio sam matičnu skr v1.4 turbo sa driverima TMC2209 v3.0 + LV8729.
Taj printer bi trebao imati hotend 2u1 sa BLT I OCTOPRINT, znači nešto kao cr-x i sve bi to radilo na 12v.
Gdje mogu skinuti Marlin za tu ploču bez puno podešavanja firmvare-a?
Za ENDER 3 matična SKR E3 DIP sa istim driverima ,BLT, OCTOPTINT. Gdje mogu skinuti firmware?
Uf, to baš i ne funkcionira tako. Gotovi firmware možeš naći praktički jedino u zajednicama za te printere ako je netko već složio pa objavio. Službenih nema, BigTreeTech se neće zamarati da radi konfiguracije za sve printere na tržištu, a ni Creality da pravi konfiguracije za sve matične koje su na tržištu.
Marlin se konfigurira za printer, ne za ploču, pošto već ima postavke za većinu ploča u sebi. Samo kod u Configuration.h datoteci treba reći koja je matična. Npr. za SKR v1.4 turbo treba staviti
#ifndef MOTHERBOARD
#define MOTHERBOARD BOARD_BIGTREE_SKR_V1_4
#endif
Nema veze što je tvoja turbo, razlika je samo da procesor na tvojoj na 120 MHz, a na "običnoj" 100, nema veze sa firmware-om, konekcije su identične.
Najjednostavnije bi ti bilo skinuti zadnji marlin sa githuba, kada otpakiraš dobiti ćeš hrpicu foldera i par datoteka, u folderu \config\examples\Creality\CR-10\ imaš primjer za konfiguraciju CR-10, te 4 datoteke kopiraj u "Marlin" folder i prepiši (ili preimenuj originalne "čiste") postojeće "Configuration.h" i "Configuration_adv.h", sada možeš kompajlirati marlin za origigi matičnu (to bi radio sa Arduino IDE-om, minimalno verzija 1.8.8).
Za 32 bit ploče se radi sa drugim alatom. Skini Visual Studio Code, kada pokreneš VSC-a klik na marketplace (sa desne strane najdonja ikona, kao 4 kockice), tamo upiši platformio i klikni da ga instalira u VSC. Nakon što kaže da je gotov restartaj VSC. To je dovoljno da možeš otvoriti i komapajlirati marlin. Sada od na "File" i "Open Folder..." i odi do foldera gdje si otpakirao marlin pa open. Ako je sve prošlo OK sa desne strane bi trebao dobiti popis file-ova i foldera od marlina, prvo otvori "platformio.ini" datoteku i na vrhu gdje piše
default_envs = megaatmega2560
prepravi u
default_envs = LPC1769
Saveaj i zatvori tu datoteku.
Dalje otvori folder "Marlin" i u njemu datoteku "Confguration.h"
Linije prepraviti
#define SERIAL_PORT 0
//#define SERIAL_PORT_2 -1
prepraviti u
#defineSERIAL_PORT-1
#define SERIAL_PORT_2 0
tj. na prvoj liniji zamjeniti 0 u -1, a na drugu liniju odkomentirati (izbrisati // na početku) i zamijeniti -1 sa 0.
i još
#ifndef MOTHERBOARD
#define MOTHERBOARD BOARD_MELZI_CREALITY
#endif
i prepravi u
#ifndef MOTHERBOARD
#define MOTHERBOARD BOARD_BIGTREE_SKR_V1_4
#endif
Nakon toga stisni ctrl+alt+b i trebalo bi početi kompajlirati.
Za E3 Dip je isti postupak, primjer konfiguracije je u \config\examples\Creality\Ender-3\, u platformio.ini datoteci treba naštimati da piše default_envs = STM32F103RC_bigtree, a u Configuration.h prepraviti na
#defineSERIAL_PORT2
#defineSERIAL_PORT_2 -1
#ifndef MOTHERBOARD
#define MOTHERBOARD BOARD_BIGTREE_SKR_E3_DIP
#endif
Ima još jedna stvar koju ćeš morati promjeniti, no ona zavisi od stepper drivera. Ove gore konfiguracije imaju ono što je defaultno na creality matičnima (pretpostavljam A4988)
#define X_DRIVER_TYPE A4988
#define Y_DRIVER_TYPE A4988
#define Z_DRIVER_TYPE A4988
#define E0_DRIVER_TYPE A4988
U npr.
#define X_DRIVER_TYPE TMC2209_STANDALONE
#define Y_DRIVER_TYPE TMC2209_STANDALONE
#define Z_DRIVER_TYPE TMC2209_STANDALONE
#define E0_DRIVER_TYPE TMC2209_STANDALONE
i u slučaju CR-10 ako ima dva extrudera
#define E1_DRIVER_TYPE TMC2209_STANDALONE
Ako ćeš stavljati TMC2209 drivere. Plus onda na samim driverima podesiti vref, tj. referentni napon o kojemu ovisi maksimalna struja koju šalju na motore. Tj. od toga ovisi snaga motora i da li će preskočiti. Ako je podešeno na premalo preskočiti će linije, a ako je previše pregrijati će se. Treba vidjeti koliko defaultna matična daje struje na motore pa naći formulu sa nove drivere i po tome naštimati napon.
Za BLTouch je još dodatna konfiguracija koja je kompliciranija i ovisi i o samom načinu montiranja na printer (moraš definirati i koliko je po X i Y osi sonda BLToucha udaljena od mlaznice). Na svojim printerima mi se na kraju nije dalo zezati sa tim pa tu baš i ne mogu nešto pametno reći. Niveliranje pomoću papira mi je sasvim dovoljno i šljaka.
Eto danas sam svim kinezima se sjetio kine ...
Sva sreća pa imam doma i alata i šrafa,matica,navojnih šipki i tako još nekih stvarčica koje mi kinezi nisu isporučili ...
Eto od 11 pa do 20 je bilo sastavljanje,sad se pokušavam učiti printati :-)
Jbe me razdaljina podloga/glava ...
Eto printam nekaj,pa bumo vidli ...
Rekoh ja da će to trajati :D, meni je za geetecha trebalo 6 i nešto sati uz video tutorial baš za taj printer :D.
Meni sa papirom šljaka dobro. Na geetechu sam probao staviti BLTouch za niveliranje, ali mi baš i nije šljakalo. Mislim da je taj senzor bio defektan. Sa jedne strane je bilo OK, a sa druge bi previše stisnuo glavu na podlogu pa ne bi ništa uspio isprintati. Nabavio sam novoga, ali u međuvremenu prodao geetecha i ispraksirao se ručnom metodom pa mi se nije dalo zezati sa ponovnom instalacijom.
U osnovi se svodi na to da zagriješ podlogu i glavu na radnu temperaturu (recimo 60°C za podlogu i 200°C za glavu) pa onda kreneš nivelirati. Napravi home na printeri, disableaj steppere (da možeš pomicati glavu i podlogu) i postavi glavu iznad vijka koji drži podlogu. Gurni papir između glave i podloge (zategni vijak ako papir ne može stati) pa onda polako otpuštaj da kada ga pomičeš blago struže za glavu. Ponoviti postupak i na ostala 3 vijka. Nakon što je sve uštimatno preporučam proći još jednom u krug jer kada ostale kutove podesiš nagib se i na prvom promjenio pa čisto da budeš siguran da je još uvijek ok.
I ono najbitnije na kraju :D, kada pomičeš glavu i podlogu polagano ih pomiči, motori su istovremeno i generatori, ako ih brzo pomičeš generiraju struju i ta povratna struja može spaliti drivere i matičnu. Pa eto, treba malo pripaziti. Ako si pomicao brzo glavi ili podlogu dok je printer ugašen, a sve spojeno, možda si primjetio da ekran blica, to je zbog te povratne struje.
https://mega.nz/#!SeAFlApQ!fRI6J8pXcVjK0YmwrfriVX7bYnaL2kt6lwcVI010xLE
Evo ploče ...
Koji firmweri idu na nju ??? AKo se mogustaviti neki bolji ...
Kako rekalibrirati početne prekidače,naime na prvom HOME je malo zapelo,nisam primjetio da su šrafi odozdola predugi i zapeli na drvu ...
Naime X mi je -42.00 mm i svaki put kad pokrenem printat imam onog praznog hoda ... (nabija ...)
Da li se on sam ugasi nakon nekog vremena,ili ga je potrebno gasiti ručno ???
Zašto se ne vrati u tzv. početni položaj,nego ostane na sredini ploče ... (čak i nakon kaj se ohladi) ???
Da li se printevi skidaju odmah nakon završetka ili kad se potpuno ohlade ???
Kako printati iz CUDE 4.4.1,nigdje nema print za stisnuti ??? (sad radim u onoj cudi 14.07 koja je došla sa printerom) ...
Eto skužio da nemam bootloader na ploči,ona neka famozna 1.5 ...
Tako da sad čekamo programator ...
Vrlo je zeznuto pogoditi 0 poziciju za printanje (razmak glave i podloge) ...
Da pitanjce,ako se promijeni boja,da li ostane nešto stare u, da velim, diznama ili odma ide na novu ???
- Ide i "normalni" marlin, koliko vidim ta matična se zove Anet 1.0 i to je klon Melzi matične. U marlinu se zove BOARD_ANET_10, vidim da marlin ima konfiguracije i za razne Anet printere, samo treba vidjeti koji je točno, pretpostavljam da je Anet A6 ili Anet A8.
Najveći problem je koji je točno mikrokontroler na toj matičnoj, može biti ATmega644p ili ATmega1284p, u oba slučaja je zapravo prilično limitirano što se tiče nadogradnji zbog kapaciteta flash memorije. Nisam siguran koliko marlin treba minimalno za taj printer, jedino mogu reći da ako je ATmega1284p onda se sigurno može flashati.
- Ne bi trebalo ništa rekalibrirati, svaki put kada startaš printanje bi on trebao napraviti home i te vrijednosti koristiti kao referentne za taj print. Tj. kada pripremaš print trebao bi imati negdje opcije u stilu "Start G-code", "End G-code". Tamo stavljaš gcode komande koje printer treba izvršiti kod početka i kraja printa. Npr. ja imam za start g-code
G28 ; home all axes
G1 Z5 F5000 ; lift nozzle
M117 Printing... ;Put printing message on LCD screen
Prva komanda radi tu rekalibraciju osi, druga malo podigne mlaznicu prije printa (za 5 mm), a treća na ekranu napiše "Printing..."
Za završetak imam
M104 S0 ; turn off temperature
M140 S0 ; turn off heated bed
G28 X0 ; home X axis
M84 ; disable motors
Prva gasi grijač u glavi, druga grijač u podlozi, treća vraća X os na početak (to je btw. ono što te zanima da glava ne ostane iznad printa), a četvrta isključi motore da se osi mogu ručno pomicati.
- Printer se neće ugasiti sam, pretpostavljam da tvoj kada završi print i dalje vrti ventove i sve kao i kada radi, može se preštimati u firmware-u da npr. kada je glava ispod 50°C ugasi ventilatore, ali to ovisi i o samoj matičnoj, tj. da li ima kontrolu nad pinovima ventilatora ili se vrte čim je pod strujom.
- Ja skidam kada se malo ohladi, u pravilu se sam otkači kada se ohladi. Ne znam kakva ti je podloga, tj. da li printaš direktno na podlogu ili imaš staklenu ploču na njoj. Ja printam na staklo, imam ih više komada pa ako printam više toga samo skinem jedno i stavim drugo pa odmah mogu dalje printati (minus koja minuta da se novo staklo zagrije).
- To ne bih znao, ja printam sa SD kartice i koristim drugi program (Prusa Slicer), da ne moram imati komp uvijek upaljen ili blizu printera. Pretpostavljam da se u programu negdje mora naštimati koji COM port da koristi i kojom brzinom (vjerojatno 115200, ako je sudeći po primjerima konfiguracije u marlinu), vjerojatno tek kada program uspostavi komunikaciju sa printerom dobiješ tipku "Print".
- Za razmak je najbolje sa papirom kako sam napisao gore. Po mom iskustvu većina problema sa nehvatanjem plastike za podlogu potiče od lošeg niveliranja. Ostatak je od prljave/masne podloge :).
- Ostane nešto, kada promjenim boju uvijek pustim da prvo progura 4-5 cm nove plastike da iščisti staru. U glavnom izborniku na printeru vjerojatno imaš stavku "Move axis" ili nešto slično, unutra nađeš "Extruder" pa možeš reći printeru koliko plastike da progura.
Uf, al' sam se natipkao, duže je trajalo nego sam mislio :D.
Ja zadnjih dana printam ovo
mislim da sam poštimao model i dobro se "klikaju" jedan u drugi pa se slože u ovakvu strukturu A to je modularni stalak za PS3/4 igre :)Treba mi cca 3 sata da isprintam jedan. Nažalost je taman dimenzija da ne mogu staviti više od jednog na podlogu pa moram printati jednog po jednog :). U planu mi je napraviti varijante i za XBox360, PSP i PSVita igre. Ostale nemam pa mi fali model :D.
Ako je netko zainteresiran mogu negdje uploadati STL, na thingiverse još neću stavljati, dok ne napravim ove ostale varijante.
Aaaaaaaaarrrrrrggggghhhhh ...
Niti jedan dodatak za pojačanje mi ne paše,jer su svi za A8,koji ima deblji okvir ... (8mm,a ja imam 5mm) ...
Ovo za kalibraciju ...
Ploča krene unazad,i onda kad klikne prekidač,ona bi još malo nazad cca 3 -5 sec,i to nabija,jer je motor nema kamo više poslati ...
I imam onaj G28 X0 i Y0 , ali mi ostane na sredini ploče ...
Čime se može preurediti taj komad koji se printa ...
Mislim da je neki jednostavni program ...
Aaaaaaaaarrrrrrggggghhhhh ...
Niti jedan dodatak za pojačanje mi ne paše,jer su svi za A8,koji ima deblji okvir ... (8mm,a ja imam 5mm) ...
Ovo za kalibraciju ...
Ploča krene unazad,i onda kad klikne prekidač,ona bi još malo nazad cca 3 -5 sec,i to nabija,jer je motor nema kamo više poslati ...
I imam onaj G28 X0 i Y0 , ali mi ostane na sredini ploče ...
Ako nabija i dalje nešto ne štima generalno, nije do firmware-a. Provjeri da li je prekidač uštekan u dobar šteker na matičnoj, ako je provjeri da li žica ok, da nisu negdje "zaboravili" spojiti žicu i na kraju sam prekidač. Ako imaš mulitmetar možeš vidjeti da li mijenja stanje kada klikne.
Prekidač je inače override svega, kada okine printer zna da je ta os na nultoj poziciji, a u firmware-u je upisano koliko koja os može ići od nulte pozicije. Kada upališ printer on naravno ne zna na kojim koordinatama su mu osi, zato radi homing da sve postavi u nulu, pa nakon toga zna. Kada radiš homing bilo koje osi i okineš prekidač printer mora stati, što se njega tiče to znači da je ta os stigla do minimuma. Nema neke njemu zapamćene vrijednosti do koje pokušava doći.
Evo primjera sa mog endera, rekao sam mu da homira X os i kada sam prstom kliknuo prekidač stao je jer misli da je došao do minimuma.
Ako misliš da bi neki reset mogao pomoći preko ekrana probaj u meniju otići na Control pa na dnu Init Firmware, to će ga vratiti na defaultne postavke (pretpostavljam da je neka verzija marlina na njemu, ako je tako bi se opcije trebale zvati).
Printam spidermana u dijelovima i imam velikih problema, što zbog ovog žvaka DevilDesign white filamenta. Što zbog neznanja i ostaloga.
Nikako da mi uspije kvalitetan print jedne noge (desne) i jedne ruke...prva dva uspjela iz prve...ali ova dva nikako.
Probao sam sa različitim orijentacijama, ali zbog supporta se oštete printovi do neiskoristivosti...a bez njih se sruši print kao od šale.
Od početka printam sa Cura, ali evo probao sam i Simplify3D...print opet ne uspjeva i slomi se nakon neke visine počne printat u prazno. Nije mi jasno kako dođe do toga, na pregledu sve izgleda ok po slojevima.
Probao sam i ovaj Slic3r....ono, program je dosta hm, zastario bih rekao, dosta je ne friendly...ali ajd snašao sam se nekako i print je dosta dobre kvalitete, ali mi je pao filament (jer je od 2kg, veća rola pa ne stane na onaj enderov filament holder, moram isprintat veći izgleda)...i kad je pao naravno da se cijeli print sje*** uključujući i ploču koju sam morao opet kalibrirati i to onak žestoko se pomaknulo sve XD, sad je sve ok opet....ali nikako da uspijem isprintat a da se ne slomi, padne, pomakne noga tj ruka...svaka pomoć dobrodošla.
Ja support samo odrežem finim kliještima za žicu/škarama a ostatak pobrusim turpijicom. Nema razloga da se zbog njega printovi oštete. Pretpostavljam da govoriš samo o nekom brimu ili raftu na heatbedu(?).
Kakvu vrstu supporta koristis, probaj pod "experimental" u Curi staviti tree support
Printam spidermana u dijelovima i imam velikih problema, što zbog ovog žvaka DevilDesign white filamenta. Što zbog neznanja i ostaloga.
Nikako da mi uspije kvalitetan print jedne noge (desne) i jedne ruke...prva dva uspjela iz prve...ali ova dva nikako.
Probao sam sa različitim orijentacijama, ali zbog supporta se oštete printovi do neiskoristivosti...a bez njih se sruši print kao od šale.
Od početka printam sa Cura, ali evo probao sam i Simplify3D...print opet ne uspjeva i slomi se nakon neke visine počne printat u prazno. Nije mi jasno kako dođe do toga, na pregledu sve izgleda ok po slojevima.
Probao sam i ovaj Slic3r....ono, program je dosta hm, zastario bih rekao, dosta je ne friendly...ali ajd snašao sam se nekako i print je dosta dobre kvalitete, ali mi je pao filament (jer je od 2kg, veća rola pa ne stane na onaj enderov filament holder, moram isprintat veći izgleda)...i kad je pao naravno da se cijeli print sje*** uključujući i ploču koju sam morao opet kalibrirati i to onak žestoko se pomaknulo sve XD, sad je sve ok opet....ali nikako da uspijem isprintat a da se ne slomi, padne, pomakne noga tj ruka...svaka pomoć dobrodošla.
Slic3r ima malo usporen razvoj, njega sam kratko koristio. Brzo sam prešao na Slic3r Prusa Edition, tj. Prusa Slicer kako se sada zove, puno brže se razvija jer nije open source pa kako tko stigne nego Prusa baš ulaže u razvoj. Koliko vidim ove zadnje verzije imaju i profil za Ender 3 pa ne moraš ručno slagati.
Da li koristiš supporte? Na ovoj slici iz slicera ne mogu procijeniti da li je to samo model ili već slice-ano. Uglavnom, obavezno za takav print koristiti supporte jer mi ovaj vrh stopala izgleda kao da se printa u zraku.
Curu sam probao, ali mi nije nikako sjela, milion opcija koje su sakrivene od korisnika ako im posebno ne uključi prikaz. Prusa Slicer mi to ima bolje riješeno, ima Simple, Advanced i Expert za postavke, kako se prebacuješ tako ti samo pokazuje više ili manje opcija, a ne da moram individualno pikati. I ono najbitnije, ima i postavke za akceleraciju i jerk vrijednosti kojima on the fly podesi printer tako da ne ovisi o onome što je spremljeno u firmware-u. To je zanimljivo jer te vrijednosti utječu na izračun vremena koliko će print trajati. Programi koji to nemaju (ili barem imaju moguć unos vrijednosti koje imaš na printeru) uvijek fulaju sa procjenom jer smatraju da će printer uvijek imati pomake jednake brzine što nije točno.
Npr. pojednostavljeno, ako kažeš da printa brzinom 60 mm/s neće nužno uvijek ići 60 mm/s. Kada "skreće" ide sporije pa onda ubrza do maksimalne vrijednosti, tj. 60 mm/s, npr. ako printaš kocku npr. 2x2 cm vrlo vjerojatno neće ni doseći tih 60 mm/s jer će već morati skrenuti za slijedeću stranicu pa će usporavati prije skretanja.
Zato su mi zabavni neki koji kažu da printaju uspješno sa 120 mm/s na printeru bez nadogradnji i onda pokažu neki manji print na kojemu nikada nisu prešli 50 mm/s upravo zbog toga. Imaš npr. stranicu http://gcode.ws/ ili https://www.gcodeanalyser.com/, ova druga je još bolja jer ima average speed na nivou čitavog printa. U njemu čak možeš podesiti sve vrijednosti kako ih imaš na printeru u firmware-u, ili kako ih slicer overridea, pa će ti dati i točnu procjenu koliko će trajati da se predmet isprinta. Probao sam sada frknuti gcode od ovih polica za DVD-ove, u sliceru imam naštimano da je glavna brzina 50 mm/s i on sa svojim default postavkama kaže da je prosjek brzine printa 33 mm/s, u praksi je manje jer imam niže vrijednosti za akceleraciju i jerk.
Taj analizer čak možeš i doma složiti, source stranice su stavili na github, instaliraj si xampp ili nešto slično, mali apache/php server i možeš to vrtiti i lokalno.
Drugi problem tog printanja na 120 mm/s je da li uopće glava može stići topiti plastiku tako brzo. Za brzo printanje i printanje glavama sa velikom rupom na mlazinici, npr. 1 mm promjer, se često koristi tzv. volcano hotend koji "bolje" grije, da ne idem u detalje, i ovako sam već u offtopicu što se tiče tvog problema :).
hm...sad ću skinuti ovaj prusa slicer da vidim da li sam to gledao (al očito nisam, ako kažeš da nije old kao Slic3r)
Da, stavio sam support...probati ću ovaj tree support (ali mi nešto zvoni u glavi da sam ga probao već bezuspješno)...da li onda gasim "običan" suport jel
evo fotka sa svim layerima tj supportom....stavio sam sliku bez toga, da se vidi kako izgleda noga pa da mi se preporuči neka orijentacija.
što se tiče oštećenja printa, mislim na zapravo taj support koji nekak dođe preblizu (iako sam ga odmaknuo 2mm).
hm...sad ću skinuti ovaj prusa slicer da vidim da li sam to gledao (al očito nisam, ako kažeš da nije old kao Slic3r)
Da, stavio sam support...probati ću ovaj tree support (ali mi nešto zvoni u glavi da sam ga probao već bezuspješno)...da li onda gasim "običan" suport jel
evo fotka sa svim layerima tj supportom....stavio sam sliku bez toga, da se vidi kako izgleda noga pa da mi se preporuči neka orijentacija.
što se tiče oštećenja printa, mislim na zapravo taj support koji nekak dođe preblizu (iako sam ga odmaknuo 2mm).
2mm po vertikali ili horizontali? Zvuči mi previše i za jedno i za drugo O_o.
Ja kada printam stavim po vertikali da razmak bude jedan sloj, znači ako printam sa 0,2 onda to stavim, a po horizontali 0,4 mm.
Vidim da imaš support i na samoj nozi. Obično izbjegavam supporte koji nisu sa podloge, ovi mi se samo zalijepe na print. Jedino kada ih Simplify 3D napravi se lako skidaju.
Da li možeš uploadati negdje tu nogu? Da probam skinuti pa da ti ja slice-am i uploadam nazad. Možda bude bolje, pa ako uspije ćemo skužiti što je bio problem. Samo onda još napiši koji printer točno imaš da podesim parametre kod sebe, pretpostavljam da je Ender 3, ali... :). I na kojoj rezoluciji printaš, 0,2 ili 0,1 po sloju.
je Ender 3...prema postavkama iz linkau tvom PM-u, tamo je i noga.
Ajd mi baš probaj sliceat pa da vidim da li će uspjeti...desna noga i desna ruka su u pitanju
Zamijenio prekidač na drugu os,sad ona nabija,izgleda da nekaj sa pločom nije u redu,ne zaustavlja motor kad ga okine ...
Solo761 Nekaj si pričao da imaš dijelova pun kufer za ovoga,imaš li matičnu da isprobam ovu grešku ...
Ako si stavio taj prekidač na drugu os i sada ona zeza onda nije do matične, drugi port je na matičnoj, znači prekidač ili kabel zeza.
Da li si probao sa unimetrom provjeriti da li pinovi na prekidaču mijenjaju stanje kada ga klikneš?
Imam staru matičnu od endera, ali naštrikati konfiguraciju za firmware da rade sa tom matičnom i tvojim printerom je malo više posla. I nisam siguran da li bi se mogao ekran naštimati da radi jer creality na enderima koristi neke svoje ekrane pa neki čak i moraju rezati kabel ako koriste druge ekrane.
Za početak pogledaj da li signal od prekidača uopće radi, i da li dolazi do matične ploče. Ne bi me čudilo da su možda zaboravili zalemiti koji od pinova na PCB, bilo na matičnoj, bilo na prekidaču, pa da zato zeza jer nema kontakta. Prekidača rezervnih imam, samo treba vidjeti kakav točno imaš.
Nisam zamijenio prekidač,nego sam motore okrenuo :-) (bilo mi je lakše) ...
inače nije problem ispitati mikriće ... ali opet,sad zeza x os sa zamjenjenim motorom od y osi ...
Nego našao sam neki RAMPS 1.4,elektroniku mi je krivo poslao kinez (neznam više ni kaj sam bio naručio),imam i MEGU,pa sad jeli mi bolje kupovati drivere ili ovu elektroniku koja je na printeru trenutno ???
Naručio i drivere,ali svejedno ostaje pitanje kaj je bolje ???
Nisam zamijenio prekidač,nego sam motore okrenuo :-) (bilo mi je lakše) ...
inače nije problem ispitati mikriće ... ali opet,sad zeza x os sa zamjenjenim motorom od y osi ...
Nego našao sam neki RAMPS 1.4,elektroniku mi je krivo poslao kinez (neznam više ni kaj sam bio naručio),imam i MEGU,pa sad jeli mi bolje kupovati drivere ili ovu elektroniku koja je na printeru trenutno ???
Naručio i drivere,ali svejedno ostaje pitanje kaj je bolje ???
Hmm, ali zamjenom motora nisi ništa otkrio, motori rade samo ono što im kaže matična, tj. kada pusti struju vrte se, kada ugasi struju stanu. Problem je što negdje zapinje signal koji matičnoj kaže da zaustavi motor.
Ja bi prvo pogledao da li su prekidači OK i nakon toga da li su kablovi OK, da ne bi ispalo da su zakrimpali plastiku umjesto jezgre žice pa da uopće nema kontakta :/.
Ramps je bila jedna od prvih. OK je, nije gora od ove tvoje sigurno, vjerojatno ima i više mogućnosti :), jer su ove "specijalizirane" zapravo skresane i integrirane, a bazirane su na RAMPS ploči. Kada bi složio bi radilo bez problema i ništa lošije od o specijaliziranih, samo je zez sa tim slaganjem. Tj. titranje sa firmware-om i kuda što spojiti :).
Najbolje bi ti bilo nabaviti neku popularniju matičnu atmega (npr. MKS Gen L) ili 32bit ploču (SKR v1.3/1.4 ili MKS SGen L) i na nju staviti TMC2208 ili TMC2209 drivere (plus LV8729 za extruder). Mada ako ćeš se već zezati sa tim onda bolje 32bit, tim više što je razlika u cijeni matične 2-3 dolara. Nakon upgrade-a na te drivere će ti najbučniji dio printera biti ventilator. Ali mislim da je mali overkill to raditi na ovom printeru. Koštalo bi skoro kao pola printera :), nova matična je oko $16, npr. SKR v1.3 ili MKS SGen L, TMC 2208 su $3 pa na dalje (prije par tjedana kada sam spržio dva komada sam naručio set od 4 komada za $12,8 ), TMC2209 su od $6 na dalje, LV8729 su $3 pa na dalje. Nova matična, 3x TMC2208 , 1x LV8729 bi bili 30 - 40 dolara.
Ma ovoga treba proraditi pa onda razmišljati o upgrade-u. Pa kada/ako jednog dana pređeš na neki noviji možeš prebaciti tu novu matičnu/drivere na nju.
Prvo bih istestirao da li prekidač uopće radi kako treba. Ako on prekida/spaja kontakt kako treba bih prekontrolirao kabel, da li ima kontakt sa konektora na jednom kraju do drugog konektora.
Ako i to bude OK onda bih išao kontrolirati kontakte na matičnoj. Na githubu sam našao shemu te ANET ploče koju imaš. Y-Stop signal je spojen na pin 22 mikrokontrolera i dodatno ima dvije testne točke gdje se može ispitati da li postoji kontinuitet u vodu, T57 i T58. Evo slike
Na konektoru je jedan or rubnih pinova, srednji je +5V,. Po shemi pretpostavljam da je ovaj gornji sa slike, bliži točki T58. Ako multimetar kaže da je prekid negdje između ovih točki znači tamo je problem pa bi trebalo prebrikati taj dio lemljenjem žičice.Nisam zamijenio prekidač,nego sam motore okrenuo :-) (bilo mi je lakše) ...
inače nije problem ispitati mikriće ... ali opet,sad zeza x os sa zamjenjenim motorom od y osi ...
Nego našao sam neki RAMPS 1.4,elektroniku mi je krivo poslao kinez (neznam više ni kaj sam bio naručio),imam i MEGU,pa sad jeli mi bolje kupovati drivere ili ovu elektroniku koja je na printeru trenutno ???
Naručio i drivere,ali svejedno ostaje pitanje kaj je bolje ???
Hmm, ali zamjenom motora nisi ništa otkrio, motori rade samo ono što im kaže matična, tj. kada pusti struju vrte se, kada ugasi struju stanu. Problem je što negdje zapinje signal koji matičnoj kaže da zaustavi motor.
Ja bi prvo pogledao da li su prekidači OK i nakon toga da li su kablovi OK, da ne bi ispalo da su zakrimpali plastiku umjesto jezgre žice pa da uopće nema kontakta :/.
Ramps je bila jedna od prvih. OK je, nije gora od ove tvoje sigurno, vjerojatno ima i više mogućnosti :), jer su ove "specijalizirane" zapravo skresane i integrirane, a bazirane su na RAMPS ploči. Kada bi složio bi radilo bez problema i ništa lošije od o specijaliziranih, samo je zez sa tim slaganjem. Tj. titranje sa firmware-om i kuda što spojiti :).
Najbolje bi ti bilo nabaviti neku popularniju matičnu atmega (npr. MKS Gen L) ili 32bit ploču (SKR v1.3/1.4 ili MKS SGen L) i na nju staviti TMC2208 ili TMC2209 drivere (plus LV8729 za extruder). Mada ako ćeš se već zezati sa tim onda bolje 32bit, tim više što je razlika u cijeni matične 2-3 dolara. Nakon upgrade-a na te drivere će ti najbučniji dio printera biti ventilator. Ali mislim da je mali overkill to raditi na ovom printeru. Koštalo bi skoro kao pola printera :), nova matična je oko $16, npr. SKR v1.3 ili MKS SGen L, TMC 2208 su $3 pa na dalje (prije par tjedana kada sam spržio dva komada sam naručio set od 4 komada za $12,8 ), TMC2209 su od $6 na dalje, LV8729 su $3 pa na dalje. Nova matična, 3x TMC2208 , 1x LV8729 bi bili 30 - 40 dolara.
Ma ovoga treba proraditi pa onda razmišljati o upgrade-u. Pa kada/ako jednog dana pređeš na neki noviji možeš prebaciti tu novu matičnu/drivere na nju.
Prvo bih istestirao da li prekidač uopće radi kako treba. Ako on prekida/spaja kontakt kako treba bih prekontrolirao kabel, da li ima kontakt sa konektora na jednom kraju do drugog konektora.
Ako i to bude OK onda bih išao kontrolirati kontakte na matičnoj. Na githubu sam našao shemu te ANET ploče koju imaš. Y-Stop signal je spojen na pin 22 mikrokontrolera i dodatno ima dvije testne točke gdje se može ispitati da li postoji kontinuitet u vodu, T57 i T58. Evo slike
Na konektoru je jedan or rubnih pinova, srednji je +5V,. Po shemi pretpostavljam da je ovaj gornji sa slike, bliži točki T58. Ako multimetar kaže da je prekid negdje između ovih točki znači tamo je problem pa bi trebalo prebrikati taj dio lemljenjem žičice.
Vrlo si mi lijepo ovo opisao ... Hvala ...
Da krenem nekim redom ...
1.Na netu sam za ovaj RAMPS našao neke sheme za spajanje motora i prekidača i objašnjenja koji software ide gore,pa ću s time se poigrati kad dođu driveri ...
Uzeo sam DRV8825 drivere,vele da su bolji od onih 49xx,barem koliko sam gledao na webu (dućan na jarunskom placu) a i jeftiniji nego u istom dućanu (jedan je 32 kn) ...
2.Ma gledao sam i tu SKL 1.4 ploču,isto vidio da treba drivere,ali otom ćemo potom ...
3.Prekidać sam testnuo i ok je,otvara/zatvara na kraju,tak da onda samo preostaje testiranje matične ploče ...
4.Shemu koju si našao je za 1.0 verziju,ja imam 1.5,valjda su iste ...
Evo zvuk koji se javlja na printeru : https://www.dropbox.com/s/5wv04jr9m98swv6/20200113_120854.mp4?dl=0