Kako sam pisao o prve tri igre iz serijala, red je da napisem nesto i o ovoj cetvrtoj, zadnjoj u "prvoj sezoni"....
Kako su prva dva dijela bili neki psiholoski kvazi-horrori, a treci "svasta-nesta" horror, za cetvrti dio su odabrali klasicni "serijski ubojica i kuca puna zamki" pristup.
S tehnicke strane, igra lijepo izgleda, dobro radi, ne pravi probleme. No, kako cu to jos puno puta spomenuti - sto je veci nastavak, to u biti losije izgleda. Pristojno. Ali losije od THOA, koji je opet bio losiji od LH, a svi do sada su losiji od UD....
S obzirom da je cijela igra ili staticne pozadine, ili unaprijed predefinirane animacije, moglo se vise paznje posvetiti likovima i grafici. S tehnicke strane, jasno.
Prica je kako sam rekao, mali odmak od dosadasnjih, i bavi se prvim serijskim ubojicom u Americi, i, puno godina kasnije, copycatom, te filmskom ekipom koja dolazi na otok, u spomenutu kucu snimati dokumentarac, gdje, naravno, ode sve u tri krasne.... Nije najoriginalnija ideja i prica, ali, funkcionira, u odredjenoj mjeri. No, igra je realno dosadna. Grubo zvuci, ali, stvarno je tako.
Prvenstveno zbog minimalne interakcije igraca sa samom igrom, premalo izbora, premalo odluka, premalo "igre". Sve se svodi na setnju kroz lokacije, povremeno citanje kakvog dokumenta/gledanje/slusanje zapisa, kupljenje nekog predmeta, kojeg ionako odmah upotrijebis, znaci, linearno, predvidljivo, i vecinu vremena gledas. Ne igras.
Sto u osnovi nebi bilo nimalo lose, jer to je takav tip igre, da je to sto gledas zanimljivo, no jednostavno nije. Nema atmosfere, nema napetosti, nema iznenadjenja..... Nema nicega.
Likovi su jednolicni, ne stvoris nikakvu povezanost s njima, a niti medju njima (kako je to bilo u dosadasnjim igrama). Briga te, briga njih, briga sve. I tako prolazis kroz igru, povremeno stisnes neku tipku, povremeno "odlucis" nesto, i upravo to me dovodi do najvece boljke ove igre.
Svi putevi vode u Rim. Igra ima samo dva nacina da zavrsi. I osim u slucaju izostanka interakcije igraca (dakle, ne napravis nista u nekom momentu), vodi jednom kraju. Dodatno, zbunjena logika igre ne pomaze ni najmanje, napravis logican i zdravorazumski izbor - igra te kazni zbog toga. Napravis najgluplju mogucu stvar, i to je ok. Sto samo govori, igra ide svojim tijekom bez obzira sto ti napravio. A sve je to toliko rijetko i random, da ustvari nemas osjecaj da igras.
No, ono sto definitivno najvise ubija je kretanje likova. Likovi se krecu toliko tromo i sporo, da trava naraste dok predjes jednu sobu ili dio. Zato je "run" jedina opcija, sto opet, s cudnim kutevima i micanjima kamere dovodi samo do toga da fulas nesto bitno, neki prolaz, neki item.... a onda se kao budala vrtis u krug...trcis u krug, i dalje fulas to sto trebas naci.... Neznam koji je razlog takvog kretanja likova,stvarno, ali ubija i ono malo volje za igrom.
Definitivno najlosiji dio u ovom serijalu po meni, no, nije to sve skupa tako lose kako se cini. Z'Bregov verzija, jedno popodne za ubiti.....zasto da ne....
Nagodinu - sezona 2 - Directive 8020, koja bi po vidjenom (da, kao i sve, i ova igra ima mali preview nadolazeceg dijela serijala) trebala biti sf horror...
Bumo vidjeli, od ovoga moze samo bolje, nadam se.