Lako je složit, samo ti treba nož
Rubikova kocka
- poruka: 40
- |
- čitano: 21.341
- |
- moderatori:
DrNasty, pirat, Lazarus Long, XXX-Man, vincimus
Ja sam je kupio 2012 u splitu kad sam bio, bila je slozena i ona mi u ducanu daje i izpremjesta sve, odtad je nisam slozio
Eh, prije par godina sam ju slagao u 20 ak sekundi prosjecno.. oko 16 sekundi mi je bio najbrzi solve.. A sad ju slozim za oko minutu, pozaboravljalo se dosta toga...
Znam i 4x4 slozit, 2x2 naravno i pyraminx..
mozemo li opet pokrenuti ovu temu?
gdje se moze naruciti kocka ?
gdje se moze naruciti kocka ?
U Algoritmu imaju originalne kocke.
Pozdrav! vidim da tema nije aktivna vec dugo, ali naisao sam slucajno jer sam trazio jel ima neko u hrv ko rijesava kocke... vidim da ima dosta nepovjerenja u vezi toga je li rekord od samo nekoliko sekundi moguc ili ne, odnosno namjesten. Mogu sa sigurnoscu reci da nije namjesteno, a ako jos ima zanimanja za ovu temu, mogu i objasniti kako je moguce i koja metoda se zapravo koristi. Ja rjesavam u zadnje vrijeme, za obicnu kakva se prikazuje na videima mi treba oko 25 sekundi, bez obzira na to ko ju mjesa, kak ju je izmjeso i gdje sam bio u tom trenutku:D pa eto, ako nekog jos zanima:)
Slobodno idi u detalje, mene zanima.
Proučavao sam jednom prilikom algoritme za rješavanje i čine mi se malo prekomplicirani za priprostog momka poput mene, a i nisam azijat rodom.
Moze se nauciti, nije tolko tesko uopce, sam treba malo truda. Veci je problem sto zna postat ovisnost:D
Ja slazem takozvanom CFOP metodnom, koja se spominjala vec prije u temi kao Fridrich metoda. Sastoji se od 4 koraka, odakle i naziv:
C = eng. cross = križ
F = f2l = eng. first two layers = prva dva sloja
O = OLL = eng. orientation (of the) last layer = orijentacija zadnjeg sloja
P = PLL = eng. permutation (of the) last layer = permutacija (zamjena) zadnjeg sloja
Kolko god ovo mozda zvucalo komplicirano, kad se pokaze nije. Prva dva koraka su intuitivna, bez ucenja algoritama napamet te se sve radi "iz glave". Za zadnja dva koraka (PLL,OLL) trebaju algoritmi,
moze se rjesiti najjednostavnije sa oko 4 algoritma, no cijela metoda ima ukupno 78 algoritama (57 slucajeva za OLL, 21 slucaj za PLL). Kolko ce netko algoritama nauciti je osobni odabir, no sto ih se vise nauci
brze se moze sloziti ako se dobije taj slucaj.
U prvom koraku slaze se križ jedne boje koji se podudara sa sredinama drugih boja. Uglavnom se slaze bijeli, ali to je iskljucivo jer je nasem mozgu lakse brze prepoznati sto treba napraviti ako se navikava na jednu boju, tako da se moze slagati bilo koji. Ja osobno slazem bijeli.
Drugi korak se odnosi na spajanje parova koji moraju biti umetnuti između dva kraka bijelog kriza koji sam napravio. Odnosno, trazim kutni dio s bijelom bojom, i rubni dio koji mu odgovara s druge dvije boje. Ovi dijelovi se nikad ne mjesaju -> sredine su uvijek sredine, kutovi uvijek kutovi i rubovi rubovi, te se uvijek vracaju na svoje isto mjesto kada je kocka slozena. Primjer, pronađem kut koji ima bijelu plavu i naranđastu, spojim ga sa rubom koji ima plavu i naranđastu te ih zajedno spremim tamo gdje moraju ici- između bijele plave i naranđaste sredine ( sredine su jedine fiksirane za jezgru te se ne mogu micati sa svojeg mjesta). Ovo se radi 4 puta, jer kocka ima 4 paralelna brida.
Treci korak je prepoznavanje uzorka u zutoj boji (jer svaki dio koji nije rijesen ima zutu na sebi posto je zuta suprotna bijeloj na kocki, tako da nema ni jedan dio sa obje boje). Tu dolaze algoritmi. Ako se nauci svih 57 kolko ima i slucajeva za ovaj korak, ovo se rijesava u jednom algoritmu. ja osobno rjesavam takozvanim two look OLL-om, odnosno rijesavam ga u dva algoritma, i prepoznajem dva uzorka. Ovo mi omogucava da rijesim ovaj korak u oko 2 do 3 sekunde sa znanjem od samo 9 algoritama umjesto 57. No jos uvijek je sporije, jer moram izvesti i prepoznati dva slucaja umjesto jedan. Nakon ovog koraka pomocu algoritma sam okrenio (orijentirao) sve djelove koji nisu rijeseni tako da su im svima zute strane okrenute prema zutoj sredini; odnosno rijesene.
Zadnji korak je samo pomicanje tih dijelova ali bez da ih se okrece, jer trenutno imamo slozenu cijelu kocku osim sto zadnji sloj, iako dobro okrenut, nije dobro poslagan. Za ovo je Potrebno jos minimum 2 algoritma, ali ih ima ukupno 21. Ja rijesavam sa full PLL-om, sto znaci da znam svih 21 algoritama, i mogu rijesiti ovaj korak u jednom algoritmu koji god da slucaj dobim.
Sto se tice metode, to je to. Sve ostalo o cem ovisi koliko brzo se moze rijesiti kocka je opcenito brzina ruku i efikasnost nacina na koji određena osoba izvodi algoritam, te naravno jako jako jako puno vjezbe kako bi se slucaj mogao prepoznati i rijesiti. Najbrzi "cuberi" prije nego uopce krenu rijesavati kocku, odnosno kad ju pregledavaju (za sto na natjecanjima imaju 15 sekundi), vec znaju sto tocno trebaju napraviti kako bi rijesili cijeli prvi korak i polovicu drugog, tako da dok rijesavaju taj dio mogu se vec fokusirati da unaprijed gledaju kak ce im se postavit kocka za sljedece korake. Također, najbrzi u ovom hobiju cesto uce velike setove dodatnih algoritama koji im pomazu preskakanje određenih koraka, no to su uglavnom setovi od 500+ algoritama.
Ja trenutno rijesavam u oko 24 sekunde za 3x3, oko 2 minute za 4x4 (nisam jos imao priliku poceti ni zapravo vjezbati), te oko 6 sekundi za 2x2. Na putu su mi i 5x5 te jos nekoliko verzija kocki koje se okrecu i funkcioniraju na dosta razlicite nacine, nebi vjerovali sto sve postoji. Također osim razlicitih vrsta kocki u kojima se moze natjecati (2x2-7x7, skewb, square 1, pyraminx...), ima i razlicitih vrsta natjecanja tipa blindfolded odnosno bez gledanja -> sa povezom preko ociju, sa jednom rukom itd. I da, sve je moguce, ja rijesavam i na slijepo, i s jednom rukom. Nisam nesto predobar, ali tek sam krenio vjezbati, te mi za s jednom rukom treba oko minutu, a za slijepo da bi pregledao sve, popamtio i rijesio oko 10 minuta. U svakom slucaju, nikad dosadno, svaka kocka se rjesava drukcije, i svaka donosi nesto novo:) Trenutni rekord za 3x3 rjesavanje u prosijeku (znaci ne jednom, nego nekoliko zaredom i onda se racuna aritmeticka sredina, tako da ne ispadne da mu se posrecilo) je 5:80 sekundi, i drzi ga Feliks Zemdegs, koji drzi i dosta drugih rekorda. I da, australac je, nije azijat:D
Eto, raspiso sam se, al mislim da je dobro da bar negdje na netu ima da ljudi mogu vidjeti otprilike kako je moguce i da stvarno je moguce. Probat cu stavit i neke fotke koje malo bolje opisuju redom ono sto sam pisao o metodi, puno je lakse objasniti ako se vidi pa se nadam da cu moci poslati. Ako nije jasno dovoljno, ako se nesto ne razumije, ili ako bi da stavim video neki rijesavanja svojeg osobno, mogu i to probati.
Nadam se da je pomoglo:)
Prva fotka je razmjesana, druga i treca je slozeni kriz (prvi korak), cetvrta peta sesta i sedma je sklapanje i slaganje parova jedan po jedan (drugi korak), osma je zuti uzorak koji se treba prepoznati te se izvodi algoritam (treci korak) koji vodi u devetu fotku di se opet prepoznaje uzorak odnosno slucaj samo ne gornje strane nego ovih bocnih te se izvodi zadnji algoritam.
Online verzija rubikove kocke