Mozete li mi reci sta oznacava broj 7 u Imaj7 ili Amaj7... na slici u prilogu?
Ukapirao sam harmonizaciju, njihovo numerisanje/obiljezavanje, ali ova 7 me malo buni.
Dakle, kao sto kaze: "Instead of harmonizing scale with triads, we can use four-note chords".
Ukratko, akord je suzvuk triju ili vise tonova. Ako su tocno tri tona, rijec je o trozvucima, tj. kvintakordima. Nazivaju se kvintakordima jer se sastoje od temeljnog tona (root note), terce i kvinte. Npr., C-E-G. C je temeljni ton, E je terca, G je kvinta. Ili E-Gis-H, ista stvar, E je temeljni ton, Gis je terca, a H je kvinta. Zato kvintakordi. Primjeti da je razmak izmedu tonova u kvintakordu terca, pa se jos zovu i tercijarni akordi. Npr., C-E je terca, E-G je takoder terca. Tocnije, C-E je velika terca, E-G je mala terca, ali obje su terce. No, ako krenemo korak dalje, prirodno je dodati jos jedan ton na ova tri. Pa dodajmo onda jos jednu tercu. U tom slucaju, dobit cemo septakord, npr. CMaj7 se sastoji od sljedeca cetiri tona: C-E-G-H. To su redom temeljni ton, terca, kvinta i septima, zato septakord.
Kod kvintakorda postoji vise razlicitih vrsta, npr., durski kvintakord, molski, povecani, smanjeni. Kakav ce kvintakord biti, ovisi o intervalima. Durski ima temeljni ton, veliku tercu, kvintu, npr. C-E-G. Molski ima temeljni ton, malu tercu, kvintu, npr. C-Es-G. Povecani ima temeljni ton, veliku tercu, povecanu kvintu, npr. C-E-Gis. Smanjeni ima temeljni ton, malu tercu, smanjenu kvintu, npr. C-Es-Ges. Kao sto mozes primjetiti mogu se napraviti i druge kombinacije, npr. temeljni ton, mala terca, povecana kvinta. No, nisu toliko ceste pa niti nemaju neki poseban naziv.
Eh sad, to je kod kvintakorda, ako dodamo jos jedan ton i dobijemo septakord, broj mogucih kombinacija se svakako povecao. Tako imamo veliki durski septakord, dominantni septakord (najcesce koristeni septakord, toliko cesto koristen da se kolokvijano kaze "sviraj sedmicu" i misli se na upravo taj akord), mali molski, veliki molski, smanjeni... Kakav je septakord, naravno opet odreduju intervali izmedu nota. Ako je rijec o velikom durskom septakordu, on se gradi na nacin da uzmemo durski kvintakord (objasnjen u poglavlju iznad) i na njega dodamo veliku septimu. Npr. C-E-G-H. C-E-G je durski kvintakord, a kad na njega dodamo H (H je velika septima na ton C) dobijemo veliki durski septakord. Da bi dobili jedan od najvaznijih septakorda, dominantni septakord, uzmemo durski kvintakord i dodamo malu septimu na njega, npr. C-E-G-b (ili ako koristis zapadne oznake - Bb).
Slicno se grade i ostali septakordi samo ovisi koji su intervali. Naravno, kao i kod kvintakorda nemaju sve moguce kombinacije intervala ime, tako da postoji jos septakorda bez imena jer nisu toliko cesti.