da sam znao da je hp ovakav SHIT rade bi uzeo Dell kojem mozes mjenjati BIOS kolko hoces mjenjati dijelove on je neunistiv pogotovo STUDIO
Trebao si se raspitati malo... sto se tice Toshibe tu mogu potvrditi da ce ti na garantni rok uzeti cak i ako ti prouzrocis kvar i popraviti ga bez naknade (kao meni kad sam upgrejdo bios, pa sam zafrknuo update (iliti restartalo mi se pred sam kraj)... za 2 dana mi je popravljen...
Ja imam 3 HPova laptopa i ultra zadovoljan sam s njima, sve je na nivou, tako da ti ne daji zakljucke i ne pricaj okolo kako je shit zbog jednog primjerka
Ja imam 3 HPova laptopa i ultra zadovoljan sam s njima, sve je na nivou, tako da ti ne daji zakljucke i ne pricaj okolo kako je shit zbog jednog primjerka
Kojeg je ocito sam sredio... mislim samo btw... ni ja ne podrzavam tu njegovu izjavu...
Ne znam koliko ova(kva) tema ima smisla posto je nama nemoguce utvrditi cinjenicno stanje. Na temi su pale teske rijeci, pozivi na linc, slanje inspektorata i sl. - a da se zapravo ne zna sto se tocno dogodilo!
Prvo - ni nakon sve ove hrpe poruka nije mi jasno u kom trenutku je laptop prestao funkcionirati.
a kako sam onda instalirato drivere poslje biosa ??? sve je radilo cjelu noc sutra dan bbuf neradi
Znaci, nakon flashanja i podesavanja BIOS-a, ti racunalo nisi ugasio? Kad si konacno drugi dan ugasio racunalo i ponovno ga ukljucio, vise nije radilo? To moze, ali i ne mora, biti posljedica petljanja s BIOS-om.
Dalje - racunalo ti je mrtvo? Uopce se ne pali? Nije mi jasno na koji nacin je ekipa iz ducana u kojem si kupio racunalo utvrdila da si flashao BIOS pogresnom verzijom. Pitali te sto si radio, ti rekao flashao BIOS i onda oni automatski rekli da si sigurno flashao krivom verzijom?
Dalje - jesi ti 100% siguran da si skinuo BIOS bas za svoj laptop i da te program za nadogradnju BIOS-a nije upozorio da svoje racunalo namjeravas flashati BIOS-om za drugo racunalo?
Dakle, stvar je u tome da su ti isporucili ispravan laptop, da ti nesto jesi petljao po laptopu, laptop vise ne radi, i zbog toga sto ti jesi nesto petljao ljudi u ducanu ne mogu znati jesi li ti kriv za to sto se dogodilo laptopu ili ne. Oni bi ti trebali dati novi laptop ili vratiti novac unutar 7-8 dana od kupnje kad bi znali da stanje u kojem se laptop nalazi nije tvoja krivica. Ovako .
Vrati laptop u ducan u kojem si ga kupio i reci neka ga servisiraju ili posalju na ovlasteni servis ili ga sam dostavi u ovlasteni servis. Ako si ti zeznuo stvar platit ces popravak, ako nisi - ide ti pod garanciju. Ne kuzim cemu sad takva strka. Ako si ti zeznuo stvar - onda je fer da i platis popravak. Ako nisi - onda ga neces platiti.
i nadovezao bi se na mbaksu..
ako si krivo flashao bios, javi u kojem servisu/dućanu ćeš raditi kad napuniš 18.. :P
nikad nisam shvaćao mlade i nadobudne koji petljaju po nečemu što radi..
- nitko nezna kako, kada... je došlo do problema, još manje uzrok.
-Flashanje BIOSa je 99% isključeno kao moguć uzrok. Svi winflashevi chekiraju verziju, na nekima je nemoguće npr staviti stariju... kamoli pogrešnu. U tom postupku može biti samo jedan problem, nestanak struje ili nestrpljivost... Ako je vjerovati napisanom, instalirao je OS, drivere (to podrazumjeva i restart...) tako da je vjerojatno BIOS ispravan.
- nabavi liveCD kao ovo i bootaj. Ako radi, onda nije kvar (nego soft.) s čime servis-garancija nemaju veze.
- sad malo o pravima i zabludama u vezi prava kupca.
-Kupac može (po zakonu) vratiti robu, ispravnu i tražiti povrat... za ovakve stvari trgovac to nemora prihvatiti, može inzistirati na neoštećenoj ambalaži, pronaći 'oštećenje' itd.. i ostaje natezanje 'tko je jači' (zakon nema puno veze s tim).
-Kvarove rješava ovlašteni servis. NE TRGOVAC. Bar ne u ovakvim trgovačkim lancima, to je samo u slučaju kad je npr HGspot, uvoznik, distributer, trgovina i ovlašteni servis. Trgovac samo mora (ali nije strogo definirano) zaprimiti i prosljedit ovlaštenom servisu. Trgovac nikako neće dati novi, bar dok mu iz ovlaštenog servisa ne stigne takva potvrda. Servis to pak radi u dogovoru s distributerom. Ponekad ih se sve mora 'uloviti za rukav' na hrpu i 'natjerati' servis da po uputi distributera izda takav nalog trgovcu. (jasno?). Tu pomaže plač, prijetnje, histerija, molba, prijetnja (inspekcijom..) itd. Svako od odabranih načina ima cca 6% izgleda za uspjeh, nisu kumulativni. Jedino se upornost isplati.
... i da, najvažnije, moraš biti u pravu, znati to i to dokazati.
nije to nista, cim tata kupi lg tv od 4k kuna, otvaraju se topici, kako tati unistit tv da bi ovaj vrtio mkv sa kvacicama.
samo da podsjetim. prije nekoliko postova sam napisao da smo culi samo jednu stranu price. uvijek postoji i druga strana.
glavno da smo mi vec deset puta zapalili pola rijeke zbog tehnomaxa.
ljudi da obnovimo temu DOKAZANO u MR SERVISU KUPAC NIJE KRIV problematicna maticna ploca malo radi malo ne
Status naloga:3 - Čeka dijelove/podrškuOpis radova:Problematična matična ploča, naručena.
ljudi da obnovimo temu DOKAZANO u MR SERVISU KUPAC NIJE KRIV problematicna maticna ploca malo radi malo ne
Status naloga:3 - Čeka dijelove/podrškuOpis radova:Problematična matična ploča, naručena.
dakle ipak su bili u krivu
ljudi da obnovimo temu DOKAZANO u MR SERVISU KUPAC NIJE KRIV problematicna maticna ploca malo radi malo ne
Status naloga:3 - Čeka dijelove/podrškuOpis radova:Problematična matična ploča, naručena.
Pobrini se da ti produze garanciju za to vrijeme koje prijenosnik nisi mogao koristiti.
Mozes pokusati traziti novi prijenosnik, ali sumnjam da ce ti ga dati. Prouci:
Zakon o zastiti potrosaca: http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/298920.html
Izmjene zakona o zastiti potrosaca: http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2009_07_79_1879.html
U potonjem pise: »(2) U slučaju materijalnog nedostatka na proizvodu na odnose potrošača i trgovca primjenjuju se odredbe Zakona o obveznim odnosima o odgovornosti za materijalne nedostatke stvari te je u skladu s tim odredbama trgovac dužan prema izboru potrošača ukloniti nedostatak na proizvodu, predati drugi proizvod bez nedostatka, sniziti cijenu ili vratiti plaćeni iznos za proizvod, te ispuniti i druge obveze propisane tim odredbama.
Iako mislim da nije nuzno inzistirati na novom prijenosniku, u najmanju ruku bilo bi fer od firme koja ti je prodala prijenosnik da ti se ispricaju sto su te optuzili da si sam pokvario prijenosnik. A ti ubuduce budi pametniji i kad te pitaju "Sto se dogodilo" - ne znas, samo je odjednom prestao raditi ili vise se nije htio ukljuciti. A ne da im velis da si flashao BIOS i da im na taj nacin omogucis da te pokusaju prevariti (oni su eksplicitno napisali da je instaliran krivi BIOS!).
ljudi da obnovimo temu DOKAZANO u MR SERVISU KUPAC NIJE KRIV problematicna maticna ploca malo radi malo ne
Status naloga:3 - Čeka dijelove/podrškuOpis radova:Problematična matična ploča, naručena.
Pobrini se da ti produze garanciju za to vrijeme koje prijenosnik nisi mogao koristiti.
Mozes pokusati traziti novi prijenosnik, ali sumnjam da ce ti ga dati. Prouci:
Zakon o zastiti potrosaca: http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/298920.html
Izmjene zakona o zastiti potrosaca: http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2009_07_79_1879.html
U potonjem pise: »(2) U slučaju materijalnog nedostatka na proizvodu na odnose potrošača i trgovca primjenjuju se odredbe Zakona o obveznim odnosima o odgovornosti za materijalne nedostatke stvari te je u skladu s tim odredbama trgovac dužan prema izboru potrošača ukloniti nedostatak na proizvodu, predati drugi proizvod bez nedostatka, sniziti cijenu ili vratiti plaćeni iznos za proizvod, te ispuniti i druge obveze propisane tim odredbama.
Iako mislim da nije nuzno inzistirati na novom prijenosniku, u najmanju ruku bilo bi fer od firme koja ti je prodala prijenosnik da ti se ispricaju sto su te optuzili da si sam pokvario prijenosnik. A ti ubuduce budi pametniji i kad te pitaju "Sto se dogodilo" - ne znas, samo je odjednom prestao raditi ili vise se nije htio ukljuciti. A ne da im velis da si flashao BIOS i da im na taj nacin omogucis da te pokusaju prevariti (oni su eksplicitno napisali da je instaliran krivi BIOS!).
Nedostatak nije neispravnost, kao u slučaju ovog prijenosnika i ti članci u ovom slučaju ne vrijede.
A ti ubuduce budi pametniji i kad te pitaju "Sto se dogodilo" - ne znas, samo je odjednom prestao raditi ili vise se nije htio ukljuciti.
Moja nadraža rečenica :)
Nedostatak nije neispravnost, kao u slučaju ovog prijenosnika i ti članci u ovom slučaju ne vrijede.
U ovom slučaju je. Radi se o neispravnosti zbog nedostatka na uređaju, a taj nedostatak se može pojaviti bilo kad u garantnom roku uređaja.
Nedostatak nije neispravnost, kao u slučaju ovog prijenosnika i ti članci u ovom slučaju ne vrijede.
U ovom slučaju je. Radi se o neispravnosti zbog nedostatka na uređaju, a taj nedostatak se može pojaviti bilo kad u garantnom roku uređaja.
Provjeri zakonsku definiciju nedostatka. Nema nikakve veze s neispravnošću i ne može se "pojaviti" već uređaj to ima u startu.
... kao što se stalno zaboravlja da je ovo 'široki zakon' za sve robe, usluge itd. dok je za teh. robu standardna procedura ovlašteni servis.
U konkretnom zakonu se spominje 'trgovac' kao odgovoran za to kao i za PET ambalažu, dok je u ovom slučaju distributer, također trgovac, ili VELE-trgovac taj koji osigurava servis-garancije i reklamacije. Samo ovlašteni serviser ima pravo pod garantnim uvijetima raditi bilo što ili proglasiti uređaj ispravan-neispravan (to stoji u garanciji), te na temelju tog potpisa kupac ima pravo na zamjenu ili otklanjanje kvara.
Serviser može i otkloniti kvar (trgovac ne. -garancija!).
Zapravo je vele-trgovac (uvoznik-distributer) taj na kojeg se odnosi zakon ili npr ispravna deklaracija na robi, ali krajnji kupac nema direktan kontakt, nego posrednika - trgovca na malo.
Trgovac (maloprodaja) je samo 'dužan' zaprimiti robu (jer zakon tu ne radi razliku, kao PET ili odbaćena ambalaža-smeće, stare baterije itd..), ali za teh. robu može uvijek inzistirati na servisu.
To zapravo i piše u garantnom listu, tj. adrese ovlaštenih servisa, to je dio 'ugovora' tj uvjeti garancije koji kupac preuzima kupnjom.
Zakon je želio zaštititi kupca u slučaju da je servis u drugom gradu (udaljen) tad trgovac mora zaprimiti reklamaciju i bez dodatnih troškova za kupca prosljediti...
Tumačenje zakona...
"Od trgovca možete, na temelju odredbi članka 5. stavak 2. Zakona o zaštiti potrošača, te članka 410. stavak 1., 2. i 3. Zakona o obveznim odnosima, bilo da je riječ o vidljivom ili skrivenom nedostatku, tražiti zamjenu, popravak, ili sniženje cijene, prema Vašem izboru. Ukoliko trgovac odbija izvršiti svoje obveze, možete, temeljem odredbi članka 5. stavak 3. i 4.. Zakona o zaštiti potrošača, nakon što ste trgovcu dali primjeren rok, raskinuti ugovor i tražiti povrat novca. Također možete tražiti naknadu štete koju ste pretrpjeli zbog neispravnosti."
Ako imaš definiciju jedne i druge riječi, slobodno je linkaj ovdje.
"Traženje popravka ili zamjene
Članak 424.
(1) Kupac može zbog neispravnosti stvari zahtijevati od prodavatelja, odnosno od proizvođača popravak ili zamjenu stvari u tijeku jamstvenog roka, bez obzira na to kad se nedostatak pojavio."
Za laptope ti je uvoznik većinom Megatrend...
Inače, u jamstvenom listu stoji (ili bi trebalo stajati) nešto tipa ovo:
"U slučaju da kupac nije zadovoljan proizvodom,
može je bez naknade vratiti ili zamijeniti za drugi u roku od 7 dana,
za proizvod uz naknadu za razliku u cijeni.
Uređaj mora sadržavati originalnu ambalažu,
kao i svu priloženu periferiju.
Zamjena nije moguća ako je uređaj neispravan,
nego podliježe garantnom listu i nužno
je obaviti servis."
Dakle problem je taj što je laptop SIGURNO
oguljen od svojih zaštitnih folija,
sigurno fali tu i tamo koja folija,
i to ti je već PRVI uvjet da ne možeš zamijeniti odmah za drugi.
Jer stavi sebe u u položaj drugog kupca.
Dođeš po novi laptop, ali ti prodavač
daje "ovaj" koji je otpakiran i recimo
da ima dva-tri otiska itd, diran OS itd...
Šta bi ti rekao?
"Eh, nebi taj, dajte mi novi."
Kako da prodavač proda taj tvoj laptop
ako ga nitko neće?
Nikako.
Druga stvar, uređaj je neispravan.
nema šanse da odmah dobiješ novi laptop.
Why?
Nije to ploča ili ram gdje se odmah vidi dali ima fizičkih oštećenja.
Šta ako ti je pao i odlomio se komad tiskane pločice?
To je tvoja krivica, to ne podliježe jamstvu..
Mislim da je sad bar malo jasnije u vezi zamjene robe.
Recimo da kupiš laptop sa 250GB diska,
a u prospektu si gledao isti model sa 320GB diska,
dođeš doma, otpakiraš ga,
i skužiš da to nije to.
Zapakiraš, odmah odeš i zamjeniš ga za drugi,
i to je to.
Ako ne možeš odmah doći, nazoveš trgovinu,
fino sve objasniš,
uzmeš ime trgovca s kojim si dogovorio zamjenu,
i kažeš kad ćeš doči, i problem riješen...
Usput, nije isto za laptope i ploče-
Recimo ploča iz kutije odmah ne radi,
ili ne radi zvuk ili nešto treće.
Vidi se da nema fizičkih oštećenja.
Odmah dobiješ novu i to je to.
PS - Microman, ovo je za autora teme, tebe sam samo Quotao u vezi uvoznika. ;)
Ako imaš definiciju jedne i druge riječi, slobodno je linkaj ovdje.
Pogledaj članak 401. ZOO-a, a i članke nadalje.
Ako imaš definiciju jedne i druge riječi, slobodno je linkaj ovdje.
Pogledaj članak 401. ZOO-a, a i članke nadalje.
A definicija neispravnosti?
Btw, zašto ne komentiraš članak 424. tog istog zakona?
Ebo me članak... 8)
Manje politike više hardwarea...
Usput, Technomax je možda i uvezao
taj laptop, pa je politika jamstva opet drugačija...
Ali oni su prilično pošteni,
RenoProm je dugo po području HR,
i propao bi da nisu dobri...
MSI, PQI, Senheiser i mnogo drugih lijepih stvari je baš od njih...
Don Kihoty navodi stvarno stanje (točno). Ipak ima par stvari koje zakonski ili 'na papiru' ne vrijede mada je tako u praksi.
Recimo, dodatni uvijeti, nisu na garantnom listu nego na pc-shopovskom word dokumentu, koji nema nikakve pravne osnove, samim tim jer svaku štetnu klauzulu za kupca ovaj zakon proglašava ništavnom. Tako nemože biti uvijet ambalaža jer ju zakon ne predviđa. Dodatno trgovci ne žele otvoriti uređaj, uključiti ga (što bi trebali) i po zakonu moraju ako kupac traži zbrinuti ambalažu.
Razlika za notebook s predinstaliranim OSom je nešto pravno drugačija, jer već prvim paljenjem korisnik prihvaća i te uvijete -EULA... i unosi svoje podatke, aktivacija itd.
Za sve ostale slučajeve trgovac mora (po zakonu) bez ikakvog obrazloženja primiti ispravnu robu nazad u roku od 8 dana i vratiti plaćen novac. Roba samo treba biti ispravna, neoštećena i kompletna. (to je zakon, na zapadu to funkcionira).
Spomenuto pakiranje-ambalaža je problem trgovca-proizvođača. Svaki kupac mora robu dobiti u originalnoj neoštećenoj ambalaži, otvorena roba se vraća proizvođaču i prepakirava ili se može prodavati na akciji-sniženju. To je zakon, na papiru ili na zapadu..
Recimo Toshibina (reklama) ''no matther what'' nema baš nikakve veze s trgovcem ili njegovim 'uvjetima' koje ispiše na papiriću, to je odluka proizvođača i pravo kupca.
(nije kritika Don K., jer je točno što kaže, nego samo usporedba zakona i prakse)
Također, za svako pozivanje na zakon, treba isčitavati hrpe papira, uz izmjene-dopune. Korišten termin 'neispravan' je zamijenjen s 'materijalni nedostatak'.
A definicija neispravnosti?
Btw, zašto ne komentiraš članak 424. tog istog zakona?
Zato jer on govori o neispravnosti, što nema veze s nedostatkom.
Don Kihoty navodi stvarno stanje (točno). Ipak ima par stvari koje zakonski ili 'na papiru' ne vrijede mada je tako u praksi.
Recimo, dodatni uvijeti, nisu na garantnom listu nego na pc-shopovskom word dokumentu, koji nema nikakve pravne osnove, samim tim jer svaku štetnu klauzulu za kupca ovaj zakon proglašava ništavnom. Tako nemože biti uvijet ambalaža jer ju zakon ne predviđa. Dodatno trgovci ne žele otvoriti uređaj, uključiti ga (što bi trebali) i po zakonu moraju ako kupac traži zbrinuti ambalažu.
Razlika za notebook s predinstaliranim OSom je nešto pravno drugačija, jer već prvim paljenjem korisnik prihvaća i te uvijete -EULA... i unosi svoje podatke, aktivacija itd.
Za sve ostale slučajeve trgovac mora (po zakonu) bez ikakvog obrazloženja primiti ispravnu robu nazad u roku od 8 dana i vratiti plaćen novac. Roba samo treba biti ispravna, neoštećena i kompletna. (to je zakon, na zapadu to funkcionira).
Spomenuto pakiranje-ambalaža je problem trgovca-proizvođača. Svaki kupac mora robu dobiti u originalnoj neoštećenoj ambalaži, otvorena roba se vraća proizvođaču i prepakirava ili se može prodavati na akciji-sniženju. To je zakon, na papiru ili na zapadu..
Recimo Toshibina (reklama) ''no matther what'' nema baš nikakve veze s trgovcem ili njegovim 'uvjetima' koje ispiše na papiriću, to je odluka proizvođača i pravo kupca.
(nije kritika Don K., jer je točno što kaže, nego samo usporedba zakona i prakse)
Također, za svako pozivanje na zakon, treba isčitavati hrpe papira, uz izmjene-dopune. Korišten termin 'neispravan' je zamijenjen s 'materijalni nedostatak'.
Svaki dokument koji je u suprotnosti sa zakonom je nevažeći. Isto tako, proizvođač nije pravna osoba u RH i samim time je bitno što kaže pravno odgovorna osoba, ne on.
I gdje je to "neispravnost" zamijenjena "matrerijalnim nedostatkom"?
Nedostatak nije neispravnost, kao u slučaju ovog prijenosnika i ti članci u ovom slučaju ne vrijede.
U ovom slučaju je. Radi se o neispravnosti zbog nedostatka na uređaju, a taj nedostatak se može pojaviti bilo kad u garantnom roku uređaja.
Provjeri zakonsku definiciju nedostatka. Nema nikakve veze s neispravnošću i ne može se "pojaviti" već uređaj to ima u startu.
Kad vec tako reagiras, ocekivalo bi se od tebe da navedes "zakonsku definiciju nedostatka", a ne da druge saljes da "provjeravaju" definiciju koju ni sam ne znas, dok komentarom impliciras da znas i da to nije ono sto Elles D. ili ja smatramo nedostatkom.
Nasao sam ovo u jednom dokumentu:
Stoga, definirajući materijalni nedostatak, čl. 2. st. 1. Smjernice 1999/44
kao temeljno pravilo postavlja odredbu da je “prodavatelj dužan predati
potrošaču stvar koja je u skladu s ugovorom o prodaji”,64 što znači da je
svako odstupanje od ugovorenog kvaliteta i svojstava stvari materijalni
nedostatak za koji se odgovara.65 Drugim riječima, ugovorena svojstva i
kvaliteta stvari odlučujući su faktor u utvrđivanju (ne)postojanja nedostatka,
a ne objektivna procjena kvalitete, odnosno svojstava stvari.66 Dakle,
nedostatak je definiran negativno, kao svako odstupanje od ugovora (tzv.
“non-conformity”).
Prema ovome, neispravno racunalo ima materijalni nedostatak. Sad - ako ti znas "zakonsku definiciju nedostatka" - navedi je, nemoj nas drzati u neizvjesnosti.
Ako imaš definiciju jedne i druge riječi, slobodno je linkaj ovdje.
Pogledaj članak 401. ZOO-a, a i članke nadalje.
Ovo sam preskocio. Pa pogledaj ga!
(1) Nedostatak postoji:
1) ako stvar nema potrebna svojstva za svoju redovitu uporabu ili za promet, --- UREDJAJ NE RADI! DAKLE NEMA SVOJSTVA ZA SVOJU REDOVITU UPORABU!
2) ako stvar nema potrebna svojstva za posebnu uporabu za koju je kupac nabavlja, a koja je bila poznata prodavatelju ili mu je morala biti poznata,
3) ako stvar nema svojstva i odlike koje su izrijekom ili prešutno ugovorene, odnosno propisane,
4) kad je prodavatelj predao stvar koja nije jednaka uzorku ili modelu, osim ako su uzorak ili model pokazani samo radi obavijesti, --- MODEL BI TREBAO RADITI!
5) ako stvar nema svojstva koja inače postoje kod drugih stvari iste vrste i koja je kupac mogao opravdano očekivati prema naravi stvari, posebno uzimajući u obzir javne izjave prodavatelja, proizvođača i njihovih predstavnika o svojstvima stvari (reklame, označavanje stvari i dr.),
6) ako je stvar nepravilno montirana pod uvjetom da je usluga montaže uključena u ispunjenje ugovora o prodaji,
7) ako je nepravilna montaža posljedica nedostataka u uputama za montažu.
(2) Ako je kupac na temelju izjava proizvođača ili njegova predstavnika očekivao postojanje određenih svojstava stvari, nedostatak se ne uzima u obzir ako prodavatelj nije znao niti morao znati za te izjave, ili su te izjave bile opovrgnute do trenutka sklapanja ugovora ili one nisu utjecale na odluku kupca da sklopi ugovor.
-ovdije... što je već stavljeno gore u link.
Članak 2.
U članku 5. stavci 2. i 3. mijenjaju se i glase:
»(2) U slučaju materijalnog nedostatka na proizvodu na odnose potrošača i trgovca primjenjuju se odredbe Zakona o obveznim odnosima o odgovornosti za materijalne nedostatke stvari te je u skladu s tim odredbama trgovac dužan prema izboru potrošača ukloniti nedostatak na proizvodu, predati drugi proizvod bez nedostatka, sniziti cijenu ili vratiti plaćeni iznos za proizvod, te ispuniti i druge obveze propisane tim odredbama.
(3) Odredba stavka 2. ovoga članka na odgovarajući se način primjenjuje i na odgovornost trgovca za obavljenu uslugu.«
Stavak 4. briše se.
Dosadašnji stavak 5. postaje stavak 4.
Ako imaš definiciju jedne i druge riječi, slobodno je linkaj ovdje.
Pogledaj članak 401. ZOO-a, a i članke nadalje.
Ovo sam preskocio. Pa pogledaj ga!
(1) Nedostatak postoji:
1) ako stvar nema potrebna svojstva za svoju redovitu uporabu ili za promet, --- UREDJAJ NE RADI! DAKLE NEMA SVOJSTVA ZA SVOJU REDOVITU UPORABU!
2) ako stvar nema potrebna svojstva za posebnu uporabu za koju je kupac nabavlja, a koja je bila poznata prodavatelju ili mu je morala biti poznata,
3) ako stvar nema svojstva i odlike koje su izrijekom ili prešutno ugovorene, odnosno propisane,
4) kad je prodavatelj predao stvar koja nije jednaka uzorku ili modelu, osim ako su uzorak ili model pokazani samo radi obavijesti, --- MODEL BI TREBAO RADITI!
5) ako stvar nema svojstva koja inače postoje kod drugih stvari iste vrste i koja je kupac mogao opravdano očekivati prema naravi stvari, posebno uzimajući u obzir javne izjave prodavatelja, proizvođača i njihovih predstavnika o svojstvima stvari (reklame, označavanje stvari i dr.),
6) ako je stvar nepravilno montirana pod uvjetom da je usluga montaže uključena u ispunjenje ugovora o prodaji,
7) ako je nepravilna montaža posljedica nedostataka u uputama za montažu.
(2) Ako je kupac na temelju izjava proizvođača ili njegova predstavnika očekivao postojanje određenih svojstava stvari, nedostatak se ne uzima u obzir ako prodavatelj nije znao niti morao znati za te izjave, ili su te izjave bile opovrgnute do trenutka sklapanja ugovora ili one nisu utjecale na odluku kupca da sklopi ugovor.
Imaš osnovne probleme sa shvaćanjem. Imaš i ZOO i ZoZP, malo čitaj i sve će ti biti jasnije. A i DI i udruge pa se raspitaj.
To što si podvukao ti misliš da je nedostatak, ali je u pitanju neispravnost. Dvije potpuno logički i pravno odvojene stvari. Uređaj može biti neispravan, ali nema nedostatak.
Ovo što si napisao je članak 401, koji sam i rekao da pročitaš.
-ovdije... što je već stavljeno gore u link.
Članak 2.
U članku 5. stavci 2. i 3. mijenjaju se i glase:
»(2) U slučaju materijalnog nedostatka na proizvodu na odnose potrošača i trgovca primjenjuju se odredbe Zakona o obveznim odnosima o odgovornosti za materijalne nedostatke stvari te je u skladu s tim odredbama trgovac dužan prema izboru potrošača ukloniti nedostatak na proizvodu, predati drugi proizvod bez nedostatka, sniziti cijenu ili vratiti plaćeni iznos za proizvod, te ispuniti i druge obveze propisane tim odredbama.
(3) Odredba stavka 2. ovoga članka na odgovarajući se način primjenjuje i na odgovornost trgovca za obavljenu uslugu.«
Stavak 4. briše se.
Dosadašnji stavak 5. postaje stavak 4.
I? Isti odgovor kao i gore.
EDIT:
Ovo je odg. za ihush-a, dok sam natipkao
došlo je par postova.
___________________________________
Sve je to točno,
ali moraš se staviti i u kožu krajnjeg trgovca.
Koji zakon njega štiti?
Recimo, ti hoćeš natrag novac, a uzeo si robu
prije 5 dana na Mastercard karticu.
Meni banka uzima 6%, a ja sam tebi dao laptop kao za keš,
a moja zarada je recimo 10-12%.
I ne samo to, meni ti novci ne dolaze odmah, nego
banka uplaćuje u roku od 45 dana.
I šta se desi, kupio si Masterkard,
dobio si cijenu kao za keš, moja zarada više ni nije
6%, nego iz bruta nekih 3.6%,
dakle pišljivih 108kn.
I sad ti doneseš laptop koji je opakiran,
ali recimo ispravan, ok, može zamjena uz nadoplatu za skuplji uređaj,
novac ti ne mogu vratiti, jer ne mogu stornirati karticu
nakon 12+h.
Ako izvačim keš sa računa firme, gubim još kojih 10-12% posto i na gubitku sam
već sigurno 300kn od toga i bar 6% od banke (180kn),
dakle 480kn.
I sad kad netko dođe, i vidi da je kutija otvarana, i još želi sniženje,
kako da ja taj uređaj snizim na nižu cijenu?
OK, mogu, stavit ću ga 150kn niže, recimo na nabavnu cijenu bez zarade,
ali tada mi ostaje minus od 480kn.
To se ne vidi na jednom proizvodu, ali ajde tako 1000 proizvoda
riješavaj, pa ćeš vidjeti zakon velikih i malih brojeva.
Zato su laptopi čudna stvar. Najgori su, marže su najmanje,
i problem je kod tih malih trgovina.
za velike nije problem, milijunski su prometi,
banke skidaju malu premiju, ako su uvoznici
mogu sami urgirati cijene itd itd...
To kupac nikad ne gleda.
Svi kažu "da, 3000kn, prodate 1000 laptopa i imate 3.000.000kn zarade".
How Yes No...
Ako je recimo zarada cca 150-200, MAX 250kn po laptopu,
tu je 200.000kn zarade na 1000 komada,
ali male firme ih godišnje ne prodaju toliko,
nego recimo realno 80-120 komada godišnje.
Evo da je 200 godišnje,
to je prosječna zarada od 40.000kn,
što nije dovoljno ni za 5 bruto plaća radnika za jedan mjesec,
a kamoli režije, doprinosi,
prostor, dostava, itd itd...
Što se mene tiče, nikad laptop i vraćanje novca, nema šanse,
eventualno ako je kupljen na keš,
onda da, ako je ispravan i sve ok.
Nekad radiš i protiv zakona, recimo storniranje proizvoda
nakon tekućeg mjeseca, što ne smiješ.
Ali ideš na ruku kupcu.
Evo primjer, dečko kupi 2GB DDR3 RAM-a,
i nakon tri mjeseca se pokvari, ima bad sektore.
Znam da bez PC-a nemože,
a u Zagrebu kod uvoznika taj RAM može biti po zakonu do
45 dana, plus slanje tamo-vamo,
dakle cca 50 dana.
Skoro dva mjeseca. Ludilo zar ne?
Nemam takav isti da odmah zamjenim.
Šta radim? Ako je plaćen kešom,
odmah storniram račun i radim mu novi račun
za drugi RAM, recimo imao je Kingmax,
a dobija Corsair za iste pare,
makar je skuplji.
Samo zato da krajnji kupac ne pati,
jer mu PC treba za faks itd.
Nabroji mi koliko će ti to trgovina napraviti?
Možda u HR 10, i to sve manjih obrta,
dok kod velikih to možeš zaboraviti...
Dakle sve ovisi o situaciji.
I još je bitna stvar gdje je servis.
Recimo, TechnoMax može imati i u toj poslovnici i servis,
a i ne mora. Ako nije servis tamo gdje je prodaja, banana.
Dok recimo mi imamo i servis. Imam ovlasti od uvoznika
otvoriti laptop i istestirati ga.
Primjer: neispravan RAM.
Laptop star 4 mjeseca.
Posuđujem svoj RAM sa servisa, makar je samo 1GB
a ne 2GB, korisnik se može time koristiti.
Neispravan šaljem uvozniku, a kad dođe drugi,
opet zovem kupca, ugrađujem mu njegov novi RAM,
a svoj vraćam na servis.
To je recimo super stvar, jer zbog servisa i same trgovine
veća je fleksibilnost.
Sve ovisi od situacije do situacije...
PS - Ovaj post je već predugačak, smučit će vam se od čitanja,
ali eto, bolje iznijeti konkretne primjere nego da
se pljuje bez ikakvih dokaza, i teoretskih pretpostavki.
Jer papir nikad nije jednak kao praksa...
Ako imaš definiciju jedne i druge riječi, slobodno je linkaj ovdje.
Pogledaj članak 401. ZOO-a, a i članke nadalje.
Ovo sam preskocio. Pa pogledaj ga!
(1) Nedostatak postoji:
1) ako stvar nema potrebna svojstva za svoju redovitu uporabu ili za promet, --- UREDJAJ NE RADI! DAKLE NEMA SVOJSTVA ZA SVOJU REDOVITU UPORABU!
2) ako stvar nema potrebna svojstva za posebnu uporabu za koju je kupac nabavlja, a koja je bila poznata prodavatelju ili mu je morala biti poznata,
3) ako stvar nema svojstva i odlike koje su izrijekom ili prešutno ugovorene, odnosno propisane,
4) kad je prodavatelj predao stvar koja nije jednaka uzorku ili modelu, osim ako su uzorak ili model pokazani samo radi obavijesti, --- MODEL BI TREBAO RADITI!
5) ako stvar nema svojstva koja inače postoje kod drugih stvari iste vrste i koja je kupac mogao opravdano očekivati prema naravi stvari, posebno uzimajući u obzir javne izjave prodavatelja, proizvođača i njihovih predstavnika o svojstvima stvari (reklame, označavanje stvari i dr.),
6) ako je stvar nepravilno montirana pod uvjetom da je usluga montaže uključena u ispunjenje ugovora o prodaji,
7) ako je nepravilna montaža posljedica nedostataka u uputama za montažu.
(2) Ako je kupac na temelju izjava proizvođača ili njegova predstavnika očekivao postojanje određenih svojstava stvari, nedostatak se ne uzima u obzir ako prodavatelj nije znao niti morao znati za te izjave, ili su te izjave bile opovrgnute do trenutka sklapanja ugovora ili one nisu utjecale na odluku kupca da sklopi ugovor.
Imaš osnovne probleme sa shvaćanjem. Imaš i ZOO i ZoZP, malo čitaj i sve će ti biti jasnije. A i DI i udruge pa se raspitaj.
To što si podvukao ti misliš da je nedostatak, ali je u pitanju neispravnost. Dvije potpuno logički i pravno odvojene stvari. Uređaj može biti neispravan, ali nema nedostatak.
Ovo što si napisao je članak 401, koji sam i rekao da pročitaš.
Ti imas osnovne probleme sa shvacanjem. Elektronicki/tehnicki neispravan proizvod ima materijalni nedostatak (kao prijenosnik od pokretaca teme). On je zbog tog nedostatka neispravan. Druga je stvar ako racunalo ima instaliran krivi driver ili mu je BIOS krivo podesen.
Imaš osnovne probleme sa shvaćanjem. Imaš i ZOO i ZoZP, malo čitaj i sve će ti biti jasnije. A i DI i udruge pa se raspitaj.
To što si podvukao ti misliš da je nedostatak, ali je u pitanju neispravnost. Dvije potpuno logički i pravno odvojene stvari. Uređaj može biti neispravan, ali nema nedostatak.
Ovo što si napisao je članak 401, koji sam i rekao da pročitaš.
Ti imas osnovne probleme sa shvacanjem. Elektronicki/tehnicki neispravan proizvod ima materijalni nedostatak (kao prijenosnik od pokretaca teme). On je zbog tog nedostatka neispravan. Druga je stvar ako racunalo ima instaliran krivi driver ili mu je BIOS krivo podesen.
To što je to tebi logički nedostatak ne znači i da je pravno gledano nedostatak. U tome je osnovni problem i na što se brdo onih koji provire u zakon love k'o muhe na ljepilo.
Jasno je navedeno što je i kako nedostatak. Neispravnost ne spada tu.