I ne treba suditi olako o onih 5 milijuna ako je to razvučeno na više godina. Ako na sustavu konstantno rade 2 dobra programera koja firmu brutto koštaju 20K mjesečno pa pribrojimo menadžment i ostale troškove firme, pa ispadne cca 60K mjesečno, to je godišnje 720K, u pet godina 3,6M Kuna. Hardver, licence,..
Iako se generalno slazem sa tvojim stavom, u ovom konkretnom slucaju mislim da nema opravdanja. 5 godina za razvoj jedne aplikacije, koja u svojoj osnovi nije previse razlicita od prvih skolskih zadataka je apsolutno nemoguce opravdati.
Koliko bi trebalo programerima tog kalibra napraviti jedan ozbiljniji webshop? Na stotine tisuca artikala, raznih cijena, popusta, IMENIK kupaca, dobavljaca, ispis racuna u PDF-u...... Zivo me zanima koliki bi iznos bio na King-ICT fakturi i koliko desetljeca bi potrosili na razvoj?
Nekoliko stvari ovdje nisu u redu.
1. Nitko ne kaze da ministar mora biti IT strucnjak, no zbog toga postoje razni savjetnici, pa i IT savjetnici pri ministarstvu koji rade upravo to - savjetuju! Ja se mogu kladiti da netko s tom titulom prima placu u tom istom ministarstvu i kojemu puca prsluk za sve ove dogadjaje
2. Ocito se pristupilo izradi programa bez jasne vizije sto se uopce ocekuje od takvog programa i sto bi on uopce trebao raditi. Vjerojatno se radilo na valu e-Hrvatska akcije pa se nesto odradilo tek toliko da se kaze eto i mi smo "e-nesto"
3. Kada vec narucitelj nije znao sto bi, onda izvoditelj se treba potruditi doznati i savjetovati narucitelja (kad vec onaj prvi savjetnik ne radi svoj posao) sto bi mu bilo bolje, isplativije i pouzdanije. Na kraju krajeva sto kvalitetnije obavis posao, manje reklamacija, zadovoljniji kupac i preporuka za slijedeci posao ( u nekom normalnom svijetu dakako)
4. Apsolutno se slazem da na kraju ocito nije bilo adekvatnog znanja za odraditi posao do kraja. Skolski primjer ucenja u hodu.
Iako nisam vidio program, citanjem par ispovijedi nastavnika koji su imali tu cast sudjelovati u bdijenju za svjedodzbama i njihovim problemima sa otkljucavanjima zakljucavanjima, ovlastima tko sto smije uopce mijenjati i upisivati pa na kraju krajeva i generiranjem PDF dokumenata, koji ispada razlicit od onoga sto je upisano, posve je neosporno da nitko od samih nastavnika, dakle onih za koga se izradjuje program, nije sudjelovao u planiranju aplikacije.
Sudeci po ovom projektu i njihovim tvorcima a i opravdanjima koja citam u tisku, amazon.com ne moze postojati.
Iako se generalno slazem sa tvojim stavom, u ovom konkretnom slucaju mislim da nema opravdanja. 5 godina za razvoj jedne aplikacije, koja u svojoj osnovi nije previse razlicita od prvih skolskih zadataka je apsolutno nemoguce opravdati.
2. Ocito se pristupilo izradi programa bez jasne vizije sto se uopce ocekuje od takvog programa i sto bi on uopce trebao raditi. Vjerojatno se radilo na valu e-Hrvatska akcije pa se nesto odradilo tek toliko da se kaze eto i mi smo "e-nesto"
3. Kada vec narucitelj nije znao sto bi, onda izvoditelj se treba potruditi doznati i savjetovati narucitelja (kad vec onaj prvi savjetnik ne radi svoj posao) sto bi mu bilo bolje, isplativije i pouzdanije. Na kraju krajeva sto kvalitetnije obavis posao, manje reklamacija, zadovoljniji kupac i preporuka za slijedeci posao ( u nekom normalnom svijetu dakako)
4. Apsolutno se slazem da na kraju ocito nije bilo adekvatnog znanja za odraditi posao do kraja. Skolski primjer ucenja u hodu.
Iako nisam vidio program, citanjem par ispovijedi nastavnika koji su imali tu cast sudjelovati u bdijenju za svjedodzbama i njihovim problemima sa otkljucavanjima zakljucavanjima, ovlastima tko sto smije uopce mijenjati i upisivati pa na kraju krajeva i generiranjem PDF dokumenata, koji ispada razlicit od onoga sto je upisano, posve je neosporno da nitko od samih nastavnika, dakle onih za koga se izradjuje program, nije sudjelovao u planiranju aplikacije.
Što se vremena tiče, ne znam, nisam vidio aplikaciju, ne znam koje sve ima funkcionalnosti i koliko je složena ali sumnjam da je toliko da bi ljudi na njoj konstantno radili 5 godina. Aplikacije koje sam dosad radio, nekog srednjeg reda složenosti, za naručitelje tipa ministarstava su bile prodavane za ne više od 500K + održavanje koje je uvrh glave bilo par somova mjesečno + ekstra zahtjevi gdje se znalo nakupiti 100,200K godišnje. Na tome je u peaku razvoja radilo troje programera a inače i manje.
Što se tiče točke 2 i vizije, da, radio sam na jednom e-hrvatska projektu i koliko se sjećam, Microsoftu je primarni motiv bio uvaljati licence za Windowse, office i serverski software a onda su uz to išli razni e-projekti, koje je MS čak i sponzorirao samo da glavna stvar lakše prođe. Pa je jedan partner radio jedno, drugi drugo itd. Vizija je uglavnom bila take money and run.
3. Da naručitelj najčešće ne zna što ustvari želi je poznata stvar u ovom poslu. Izvoditelj je onaj koji ga doslovno mora vući za rukicu i otvarati mu oči da bi ovaj konačno shvatio mogućnosti tehnologije. Nažalost, ovo često ide po principu prvo nešto napraviš bez da korisnik uopće zna što će dobiti i kad dobije, onda skuži da to nema veze s njegovim poslom i praktički moraš raditi otpočetka i krene lavina ideja i zahtjeva. Ovdje odgovornost najčešće leži na izvoditelju jer se to trebalo riješiti kroz dobre funkcionalne specifikacije, prototipove i sl. U stvarnosti se ugovor potpiše u zadnji čas i onda imaš par mjeseci za posao od realno godinu dana, pa sve napraviš na brzinu i pod pritiskom a naravno, to se kasnije obije o glavu kroz nezadovoljnog klijenta, stalne debug-release cikluse i sl.
4. A ovo za nastavnike koji nisu sudjelovali u planiranju aplikacije, pa to je skoro pa pravilo u struci. Krajnje korisnike se ne pita, oni će morati koristiti aplikaciju jer će naručitelj (šef odjela, ustanove, IT-a ..) narediti da moraju pa će im preostati samo grintanje. Ne moram ti reći koliko puta sam pi..io na takve situacije, tražio da se uključe krajnji korisnici, da se testira iz perspektive korisnika, usabilitiy, user-friendly sučelje i sl ali klasičan je odgovor da za to nema vremena. I onda si kao programer moraš nametnuti disciplinu i stalno razmišljati "kao korisnik" a što realno ne bi trebao ti nego voditelj projekta i oni koji planiraju i dogovaraju.
Natjeralo me ovo da malo proguglam portal javne nabave da vidim što je king dobio u zadnje vrijeme. Hm, prošli mjesec im je bio dobro popunjen.
Cijene su bez PDVa
KING-ICT, 202 zaposlena u 2009.
Google pretraga po portalu javne nabave http://www.google.hr/search?q=king-ict+site:nn.hr
29/06/2010 MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, RIBARSTVA I RURALNOG RAZVOJA
Nabava i isporuka informatičke opreme za potrebe Ministarstva poljoprivrede, ribarstva i ruralnog razvoja s rokom trajanja ugovora do 30.06.2010
Prvobitno procijenjena ukupna vrijednost nabave (ako je određena): vrijednost: 955.500,00 HRK
Konačna ukupna vrijednost ugovora: 931.208,00 HRK
Broj zaprimljenih ponuda: 1
21.06.2010 Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju
Nadogradnja integriranog sustava administriranja potpora u Agenciji za plaćanja ...
Procijenjena vrijednost nabave: 5.500.000,00 HRK (!)
Pregovarački postupak bez prethodne objave
15.06.2010 Agencija za podršku informacijskim sustavima i informacijskim tehnologijama d.o.o.
Održavanje sustava tehničke zaštite
Procijenjena vrijednost nabave: 400.000,00 HRK
10/06/2010 HRVATSKI ZAVOD ZA MIROVINSKO OSIGURANJE
Usluga kontinuiteta održavanja i prava nadogradnje softverskih licenci potrebnih za rad aplikacije Elektroničkog sustava upravljanja dokumentima
Prvobitno procijenjena ukupna vrijednost nabave(ako je određena): vrijednost: 570.000 HRK
Konačna ukupna vrijednost ugovora:vrijednost: 569105,69 HRK
01/06/2010 Hrvatska Lutrija d.o.o.
Nabava osobnih računala
Prvobitno procijenjena ukupna vrijednost nabave (ako je određena): vrijednost: 370.000,00 HRK
Konačna ukupna vrijednost ugovora:
vrijednost: 335.340,00 HRK
Za mene su ovo predugačke poruke da čitam
Za mene su ovo predugačke poruke da čitam
Pa malo trolas, jel?
Uglavnom, cinjenica je da nam je drzava u banani, i jos gore od toga je sto vlada divlji kapitalizam koji je legaliziran jer
je vladajuca struktura duboko zagrizla u korupciju i kriminal (afere nicu ko gljive poslije kise).
*-*
Citam upravo u Novom listu kako je u e-maticu zapravo utroseno 7.5 milijuna kuna, odnosno 4 milijuna za izradu, a onda, pazi sad, za odrzavanje i preuredjenje jos 3,5 milijuna kuna.
No ovo je sada vec otvorena pljuska svima koji zive od rada u IT-u.

Citam upravo u Novom listu kako je u e-maticu zapravo utroseno 7.5 milijuna kuna, odnosno 4 milijuna za izradu, a onda, pazi sad, za odrzavanje i preuredjenje jos 3,5 milijuna kuna.
No ovo je sada vec otvorena pljuska svima koji zive od rada u IT-u.
Kad vec mogu naplatit popravak onoga sto su sami zasrali, zasto ne?
Poanta kompletne price nije KingITC nego shebana drzava, lopovska vlada i sheban narod koji je ovu vladu i postavio. Lijepa nasa Hrvatska...
Da, tocno to, poanta nije KING ili neko treci. Problem je što su naše IT tvrtke već odavno podijelile kupce, regije... Ima kupaca koji su nedodirljivi izvana.
Tvrtka A se javi na natječaj, i kaže tvrtki B da se ne javlja, ali da se onda neće javljat na natječaj na koji će se javiti tvrtka B. Vuk sit, koza cijela, a sve cijene samo par lipa ispod planiranih. Plaćeno iz državnog budžeta,da li se moglo jeftinije i bolje, nije problem. Problem je kad se dira u Bogom Dano Pravo Regresa i Božićnice (tm).
5,6,7 mil kuna .. nebitno .. da se sustav takve kompleksnosti, tih performansi i takve izvedbe prodavao nekoj privatnoj firmi umjesto državi, koštao bi 30x manje.
A i s druge strane ugovora, vrlo je lako odrediti točno koja firma treba dobiti posao - samo u zahtjeve staviš certifikate, točno one i točno u broju koji ima željena firma. Sasvim legalan način da se u javnu nabavu ubaci nešto što nema veze s traženim, a služi isključivo za filtriranje željenih od neželjenih.
tl;dr verzija: riba smrdi i od glave i od repa.
A i s druge strane ugovora, vrlo je lako odrediti točno koja firma treba dobiti posao - samo u zahtjeve staviš certifikate, točno one i točno u broju koji ima željena firma. Sasvim legalan način da se u javnu nabavu ubaci nešto što nema veze s traženim, a služi isključivo za filtriranje željenih od neželjenih.
kak to misliš da nema veze s traženim, meni je čist logično da se za održavanje mrežnih printera traži i cisco mrežni specijalisti
kaj se same teme tiče:
- nisam ni programer ni dba tako da ne želim ulazit u taj aspekt problematike al kaj se tiče samog hardveraja tu se tako bijsni nlb, hac mogo složit da bi to sve skupa sa svim otvorenim petljama, neoptimiziranim kodom i dalje najnormalnije radilo
- ovo za nenamjerni ddos nemam kaj komentirat
- kaj se lepog tiče, smatram da modovi nisu u pravu al opet kad se sjetim zbog čega sam ja sve dobival opomene i kartone, ovo me niš ne čudi......(nažalost nije da imam alternativu)
- sve u svemu daj narodu red simone, ave i maje i zaboravit će na sve krađe i lopovluke (hint: 26 tisuća tona pšenice)
Tko je jamio jamio je. A bome i dalje ce.