Pitanje je što bi se predavalo.
Mislim da se ovo kosi s uvodjenjem domoljubnog odgoja dice...
-da bi bilo po školskom programu, prvo moramo imati kvalificirane nastavnike-profesore.. koji prvo moraju proći odgovarajuće kolegije.. i tad, ili će svatko imati 'papir' ili će ovisiti o entuziazmu.. jer nisu svi za sve.
-s druge strane, gledajući činjenice, postižemo daleko bolje rezultate .. entuziazam, ljudi koji znaju-hoće, dok u redovnim to ovisi o sistemu koji je trom, nedovoljno resursa (novca, ljudi, volje..).. ali, da, treba.. no feeling da nakon tog, nećemo svakih par dana imati vijesti, ''pobjednici''.. s raznih najtecanja iz informatike. Umjesto izmišljanja tople vode, teorije, praksa (postojeća, dokazana jer su rezultati tu) je nekim neobjačnjivim čudom bolja od bezbrojnih kurikuluma drugih zemalja koje imaju daleko više resursa. Tako zaključujem da je stvar u ljudima, ne u kurikulumskim natezanjima (anti)jokičevskih grupacija ili proforme papira kojim će nastavnik biti osposobljen za sjedenje po 45minuta tjedno s djecom koja igraju tetris.. to može i portir :)
država slučaj, umjesto sistemskog odgovora, ali paradoks, u ovom smo OK, što će biti kad i to pokvarimo? .. ili će biti još bolje nego je postojeće (rezultati!).. 'bojim se'.. jer KISS kaže, ne popravljaj.. ali to je OK, ideja-želja plan.. podržavam (i ipak se bojim, povijest-činjenice nam to dokazuju vs teorije da će biti bolje). :)
možemo gledati i s druge strane, odlazak maldih van. Pripremamo ih za druge države? Tad je bolje da ih gurnemo u KKK (kuhari, konobari, .. i treća uslužna djelatnost, osim konjušara..) jer to nam je deficitarno za turizam, dok drugima (konkurenciji-EU) nismo potrebni za 'pravi posao', kao država-narod, nego kao sirovina, jeftina radna snaga i KKK kad dođu na more. Educirati ih za irelandiju i germaniju.. bit će i EU fondova za to, ali i tog me strah, jel to za nas, našu djecu, interes društva koje odumire ili za njihov? Bez formi koje rade tu, mlada osoba koja zna 2+2 (informatičar..) nema što misliti nego spakirati se.
Nek uče, jezike, informatiku.. bit će im lakše, bolje. .. no hoće li to biti tu ili tamo? Dok to ne patchiramo imamo ustaše i partizane, (anti)jokićevce, interesne skupine koje se oko izbora ili promjena ravnatelja uskomešaju. Ne zbog naše budućnosti, nego zbog fotelje. Strah me da i ovo malo, rezultati koje postižu, izgubimo. Tad baš ništa osim KKKa ne preostaje. (ne za mene, nego za djecu, za sutra..).
- pseimizam ili činjenice? Oboje. Sretno. (posljednji nek ugasi svjetlo..)
Klinac ima ove godine informatiku kao izborni u petom osnovne. Prva dva sata je bila zabava sa microBitom i to im je bilo zakon. Klinac je bio oduševljen.
Nakon toga 4 sata uče bitove, bajtove, binarne i heksadecimalne brojeve. Ako nekom želiš zgadit informatiku od početka, uči ga binarne i heksadecimalne brojeve.
Pogotovo u petom osnovne, kad nitko ne može shvatiti poantu toga. Umjesto da ih uče osnove nekakvog programerskog razmišljanja za djecu. Sigurno bude kasnije, ali ovo me full iznerviralo dok sam vidio.
Lici na Bepu Joseph"
Ubio si me ovim 😂
Bit i bajt se treba učiti od početka, radi se naprosto o tome da se prihvati činjenica da računala rade samo s 0 i 1 .
Hexa brojevi (kao "kraći zapis") su pak potpuni višak, umniji učitelj to neće ni predavati.
Bit i bajt se treba učiti od početka, radi se naprosto o tome da se prihvati činjenica da računala rade samo s 0 i 1 .
Hexa brojevi (kao "kraći zapis") su pak potpuni višak, umniji učitelj to neće ni predavati.
Pa HEX brojevi se koriste dosta u high-level programiranju. Definicije boja u HTMLu su u HEX brojevima, stoga je korisnije znati HEX nego binarno.
Binarne ne znam kad sam zadnji put koristio (osim za neke flagove u nekim old school API-jima).
Ali nije u tome stvar, ovo je stvar matematike, a brojevni sustavi se uče puno kasnije u matematici tako da to nije uopće dobro usklađeno i djeci zgadi informatiku.
Programiranje za djecu je na skroz višem nivou i djecu se može učiti bez potrebe za kompliciranjem s bitovima i bajtovima od 5. razreda. Dobro da ih ne uče odmah i tranzistore, clock i sabirnicu.
U toj dobi djecu treba zainteresirati, al dobro, valjda bude.
EDIT:
Znači, matematika 4. srednje ;-)
Klinac ima ove godine informatiku kao izborni u petom osnovne. Prva dva sata je bila zabava sa microBitom i to im je bilo zakon. Klinac je bio oduševljen.
Nakon toga 4 sata uče bitove, bajtove, binarne i heksadecimalne brojeve. Ako nekom želiš zgadit informatiku od početka, uči ga binarne i heksadecimalne brojeve.
Pogotovo u petom osnovne, kad nitko ne može shvatiti poantu toga. Umjesto da ih uče osnove nekakvog programerskog razmišljanja za djecu. Sigurno bude kasnije, ali ovo me full iznerviralo dok sam vidio.
Da, to je ziva istina, to je full ono gadno, dosadno, nasiroko. Gradivo je nazalost takvo, tesko da nastavnik ima tu neku slobodu ako prati plan i program.
No, ima i nas mlađih koji takve sate znamo uciniti i full zanimljivim.
Jer kako ihush kaze, nisu svi za sve...
Klinac ima ove godine informatiku kao izborni u petom osnovne. Prva dva sata je bila zabava sa microBitom i to im je bilo zakon. Klinac je bio oduševljen.
Nakon toga 4 sata uče bitove, bajtove, binarne i heksadecimalne brojeve. Ako nekom želiš zgadit informatiku od početka, uči ga binarne i heksadecimalne brojeve.
Pogotovo u petom osnovne, kad nitko ne može shvatiti poantu toga. Umjesto da ih uče osnove nekakvog programerskog razmišljanja za djecu. Sigurno bude kasnije, ali ovo me full iznerviralo dok sam vidio.
Mene nije iznerviralo. Jer vidim da mnogi ne znaju razlikovati bitove od bajtova. Primjer su ti brojne poruke na ovom forumu.
Kupi mu microbit, pa ga uči doma. Nit je skupo, nit je nedostupno.
Mene nije iznerviralo. Jer vidim da mnogi ne znaju razlikovati bitove od bajtova. Primjer su ti brojne poruke na ovom forumu.
Kupi mu microbit, pa ga uči doma. Nit je skupo, nit je nedostupno.
Imam microBit doma. Nigdje se ne koriste bitovi i bajtovi u njemu.
-da bi bilo po školskom programu, prvo moramo imati kvalificirane nastavnike-profesore..
Prvo treba složiti školski program koji je kvalitetan, zanimljiv i održiv u sljedećih nekoliko godina. I oko toga se trebaju složiti svi bitni faktori koji se bave obrazovanjem ali tako da zatome svoj ego tj. da sebi ne podižu spomenik "svojom reformom". Kasnije taj program lijepo treba dorađivati i profe školovati da provode taj program (ako su već krenuli tim putem, a ne slati frustrirance na rad u školu). Škole treba opremiti puno, puno bolje nego sada, a za to nije dovoljno kupiti microbitove ili hexapode. Dug je to put i ima tu puno posla ali se sve to da napraviti.
Klinac ima ove godine informatiku kao izborni u petom osnovne. Prva dva sata je bila zabava sa microBitom i to im je bilo zakon. Klinac je bio oduševljen.
Nakon toga 4 sata uče bitove, bajtove, binarne i heksadecimalne brojeve. Ako nekom želiš zgadit informatiku od početka, uči ga binarne i heksadecimalne brojeve.
Pogotovo u petom osnovne, kad nitko ne može shvatiti poantu toga. Umjesto da ih uče osnove nekakvog programerskog razmišljanja za djecu. Sigurno bude kasnije, ali ovo me full iznerviralo dok sam vidio.
Da, to je ziva istina, to je full ono gadno, dosadno, nasiroko. Gradivo je nazalost takvo, tesko da nastavnik ima tu neku slobodu ako prati plan i program.
No, ima i nas mlađih koji takve sate znamo uciniti i full zanimljivim.
Jer kako ihush kaze, nisu svi za sve...
Ma nisam ni mislio da je problem u nastavnicima, nego u programu koji uopće nije prilagođen.
Tako da i mene živo zanima na šta će ličiti informatika od 1. razreda osnovne. Vjerojatno isto, odmah bitovi i bajtovi i rokaj po binarnom. ;-)
Dobro da ih ne uče odmah i tranzistore, clock i sabirnicu.
Dio klinaca zna više od onoga što im se nudi u školi jer su već naučili ili isprobali kod kuće ili prijatelja ili negdje drugdje.
Mene nije iznerviralo. Jer vidim da mnogi ne znaju razlikovati bitove od bajtova. Primjer su ti brojne poruke na ovom forumu.
Kupi mu microbit, pa ga uči doma. Nit je skupo, nit je nedostupno.
Imam microBit doma. Nigdje se ne koriste bitovi i bajtovi u njemu.
http://microbit-micropython.readthedocs.io/en/latest/tutorials/radio.html#bytes
Ma nisam ni mislio da je problem u nastavnicima, nego u programu koji uopće nije prilagođen.
Tako da i mene živo zanima na šta će ličiti informatika od 1. razreda osnovne. Vjerojatno isto, odmah bitovi i bajtovi i rokaj po binarnom. ;-)
Pa napravi svoj prijedlog programa i pošalji im ga. Pa nek rokaju po čemu god žele osam razreda, ali da ima smisla i da je primjenjivo u životu.
Jasno ti je da to nije za djecu od 10 godina? python i sl.
To što se može ne znači da je i potrebno odmah na 2. satu informatike.
Ma nisam ni mislio da je problem u nastavnicima, nego u programu koji uopće nije prilagođen.
Tako da i mene živo zanima na šta će ličiti informatika od 1. razreda osnovne. Vjerojatno isto, odmah bitovi i bajtovi i rokaj po binarnom. ;-)
Pa napravi svoj prijedlog programa i pošalji im ga. Pa nek rokaju po čemu god žele osam razreda, ali da ima smisla i da je primjenjivo u životu.
To nije moj posao. Ja sam stručnjak u svom poslu, plaćam poreze, od toga neka plate ljude koji su stručni u programima za djecu i informatiku pa nek smišljaju programe.
A ja ću ih kritizirati ako mislim da nisu u redu i prilagođeni.
Jasno ti je da to nije za djecu od 10 godina? python i sl.
To što se može ne znači da je i potrebno odmah na 2. satu informatike.
Itekako je potrebno (EDIT: poznavati binarni i ostale brojevne sustave). Jer će se to znanje protezati kroz cijelo obrazovanje, bavio se netko informatikom ili nečim drugim.
http://pyvideo.org/pygotham-2014/how-i-taught-a-10-year-old-to-love-python-and-pro.html
https://www.reddit.com/r/Python/comments/1aobir/preparing_a_python_class_for_1011_yearolds/
Nije to tako neobično.
Pajdo brojevni sustav je osnova, osnove - kako programiranja, tako i digitalne el.
Kako mislis ucit klince prog. bez toga? Dim as ' Nisam ucio'?
Ma nisam ni mislio da je problem u nastavnicima, nego u programu koji uopće nije prilagođen.
Tako da i mene živo zanima na šta će ličiti informatika od 1. razreda osnovne. Vjerojatno isto, odmah bitovi i bajtovi i rokaj po binarnom. ;-)
Pa napravi svoj prijedlog programa i pošalji im ga. Pa nek rokaju po čemu god žele osam razreda, ali da ima smisla i da je primjenjivo u životu.
To nije moj posao. Ja sam stručnjak u svom poslu, plaćam poreze, od toga neka plate ljude koji su stručni u programima za djecu i informatiku pa nek smišljaju programe.
A ja ću ih kritizirati ako mislim da nisu u redu i prilagođeni.
Svatko, ali baš svatko može dati svoj prijedlog. Ako si spreman krtizirati (Kako ćeš kritizirati ako nisi stručan "u programima za djecu i informatiku"?), onda si spreman i napisati kratak prijedlog što bi ti volio da tvoja djeca uče na satovima informatike u školi.
Uopće nismo na istoj valnoj duljini ti i ja.
Pa cijelo vrijeme govorim u tom smislu - bolje da uče python nego binarne brojeve. Binarni brojevi nikog ne zanimaju u high level programiranju.
Da su naučili deklaraciju varijabli u pythonu za ta dva sata bilo bi korisnije nego pretvaranje decimalnog broja u binarno.
Izvukao si neke linkove iz python dokumentacije gdje se objašnjava binarni sustav. I onda si pokaza par programa za microbit koji koriste binarni broj iako za njim uopće nema potrebe.
Ja i danas , neznam te brojevne sustave na pamet pretvaranja , pa znam koristiti PC bez problema.... A oni to u 5om razr. oš?!
Pajdo brojevni sustav je osnova, osnove - kako programiranja, tako i digitalne el.
Kako mislis ucit klince prog. bez toga? Dim as ' Nisam ucio'?
Glupost teška. Brojevni sustav u programiranju je dekadski osim ako radiš low level programiranje u asembleru i shiftaš bajtove, a to 99% programera ne radi.
A digitalna elektronika nema veze s programiranjem.
Boze gluparija...Ucit napredno program. bez poznavanja uvijeta...Pa sami pocetak if then else (odnosno or not xor) je na binarnoj bazi...Koji kc? Inace, uvod u program. je u basicu...Barem na mom faksu bio...Dobri stari Plazibat.
Uopće nismo na istoj valnoj duljini ti i ja.
Pa cijelo vrijeme govorim u tom smislu - bolje da uče python nego binarne brojeve. Binarni brojevi nikog ne zanimaju u high level programiranju.
Da su naučili deklaraciju varijabli u pythonu za ta dva sata bilo bi korisnije nego pretvaranje decimalnog broja u binarno.
Izvukao si neke linkove iz python dokumentacije gdje se objašnjava binarni sustav. I onda si pokaza par programa za microbit koji koriste binarni broj iako za njim uopće nema potrebe.
Binarni broj ti je potreban svugdje u životu. Nemoj me samo pitati u kojim situacijama jer će to biti izrazito zabrinjavajuće. Daj da ostanemo na ovom što je napisano i gotovo.
Bas, jebote ja sam jos paf od ovakvih postova.
Boze gluparija...Ucit napredno program. bez poznavanja uvijeta...Pa sami pocetak if then else je na binarnoj bazi...Koji kc?
If then else iako je sličan je logički izraz, true ili false, istina ili laž. To nema baš puno veze s brojevnim sustavima. Za to shvatiti nema potrebe za učenjem binarnog sustava brojeva i da je 14 -> 1110
Bit je znamenka binarnog broja koja može biti 0 ili 1. Jedno i drugo nemaju veze osim što si pašu jer oboje mogu imati vrijednosti samo 0 ili 1.
No, i sa dekadskim brojem možeš zapisati 0 ili 1.
EDIT: Da li znaš da je Boolean tip u .NETu zapisan sa 2 bytea u memoriji? Znači, cijelih 16 bitova za jedan 1 ili 0 (true ili false)?
Binarni broj ti je potreban svugdje u životu. Nemoj me samo pitati u kojim situacijama jer će to biti izrazito zabrinjavajuće. Daj da ostanemo na ovom što je napisano i gotovo.
Ajde, u kojim situacijama?! Ja ti garantiram da nisam koristio binarni broj u 10 godina radnog staža kao .NET programer. A kamoli svugdje u životu.
Hexadecimalni često koristim.
Dok je večina vas zapela u programiranju, zašto jednostavno ne krenu od sastavljanja računala, dizanja sustava itd..?