Povratak stare baterije

poruka: 84
|
čitano: 16.915
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Povratak stare baterije".
17 godina
offline
Re: Povratak stare baterije
Jakovp kaže...
SupremeCommander kaže...
Jakovp kaže...

Normalan el auto troši 12 kwh

 Jedino nizbrdo. Sluzbena potrosnja Nissan Leafa je 17.5kWh/100km (171km@30kwh), a znamo koliko su realni sluzbeni podaci. 

Netočno, službena potrošnja je 150 Wh/km, što je 15 kwh na 100 km, realno je između 100-120 kwh, po iskustvima vlasnika. Nizbrdo je negativna potrošnja.  Btw auti koji su u klasi tesle koji troši 24 kwh/100km i ima 2.2 tone i 450 ks, troše barem 20 litara (ako ne i više) pa napravi tu usporedbu.

Od kuda izvlacis te podatke?

 

Npr. e-golf (stari model) je auto normalne tezine i ima 24.3kWh baterija. Sa potrosnjom od 10kWh/100km koju tvrdis taj auto bi mogao proci 240km. Nadji mi nekog tko je prosao toliko? Sluzbeni domet je 133km.

 

"Conversely, the lowest return result stood at 58 miles (93 km), but at the time it was just 30°F (-1°C) with heating on/travelling at 70 mph – basically the “death” scenario for an all-electric vehicle."

93km@24.3kWh je 26kWh/100km. No slazem se, to je najgori slucaj (ako se voznja po autocesti od 112km/h moze nazvati normalnom voznjom ) ali ne za Teslu nego za normalan elektricni auto.

 

No i ovako mozemo raditi usporedbu. Koliko trosi dizel golf na autocesti u istim uvjetima?

 

 

Those damn scientist people have been promising global warming for years now. But when I go outside it's still very cold. I want the global warming like they promised NOW! I hate being col
Poruka je uređivana zadnji put sub 13.5.2017 13:21 (SupremeCommander).
17 godina
offline
Povratak stare baterije

SupremeCommander,

možeš ti voljeti benzince i dizelaše koliko hoćeš, no bolje od 5l/100km nećeš vidjeti dok je s druge strane nesumnjivo da će se kapacitet baterija povećavati.

Prihvati činjenicu da parni strojevi odlaze u povijest.

 

 
3 0 hvala 0
15 godina
odjavljen
offline
Re: Povratak stare baterije
SupremeCommander kaže...

Od kuda izvlacis te podatke?

 

Npr. e-golf (stari model) je auto normalne tezine i ima 24.3kWh baterija. Sa potrosnjom od 10kWh/100km koju tvrdis taj auto bi mogao proci 240km. Nadji mi nekog tko je prosao toliko? Sluzbeni domet je 133km.

 

"Conversely, the lowest return result stood at 58 miles (93 km), but at the time it was just 30°F (-1°C) with heating on/travelling at 70 mph – basically the “death” scenario for an all-electric vehicle."

93km@24.3kWh je 26kWh/100km. No slazem se, to je najgori slucaj (ako se voznja po autocesti od 112km/h moze nazvati normalnom voznjom ) ali ne za Teslu nego za normalan elektricni auto.

 

No i ovako mozemo raditi usporedbu. Koliko trosi dizel golf na autocesti u istim uvjetima?

 

 

 

To je realno koliko auto troši (po putnom računalu koje je 100% točno za razliku od ICE auta di ne može biti), ne možeš gledati koliki mu je "tank" i koliki mu je domet jer se obično uzme u obzir da se ne prazni tank do kraja. Proguglaj za teslu, vlasnici su prijavili potrošne između 22 i 25 kwh/100km.

http://www.bug.hr/forum/post/predstavljanje/slike-vaseg-hardvera/1959989.aspx
15 godina
offline
Re: Povratak stare baterije
PaleRider kaže...
SupremeCommander kaže...
 

Ono što će mnogima postati jasno tek kad kupe električni automobil je cijena vožnje po kilometru. Zasad se na većini punionica električna energija ne plaća ništa i cijena goriva je zanemariva. Međutim, u usporedbi sa modernim dizel/benzinskim automobilima i današnjim cijenama goriva i električne energije razlika i nije tako velika, cca. 2x. I to kad znamo da većina cijene goriva uopće nije cijena goriva već razna davanja od cestarina do raznih beskorisnih poreza. Jednom kad se to uvede i za električna vozila i kad električna energija za vozila više ne bude đabe, slijedi priličan šok.

 

 Ako ga puniš kod kuće, dakle ne besplatno na punionicama, jeftinije je oko 5x od goriva a ne 2x (do the math -ja jesam). Da li si siguran da će uvesti trošarine na el. energiju koju trošiš kod kuće samo zato što može biti iskorištena za punjenje auta (energija za auto se pod svaku cijenu mora oporezivati bez obzira odakle dolazi?) ?

Mene bi šokiralo da za 50 godina još vozimo na benzinu..

 Poznavajući naše majstore na vlasti, ne bih se ni malo čudio da smisle neki extra porez za one koje električne aute pune kod kuće. Na kraju krajeva, od nečega se mora naplatiti održavanje cesta, ( i punjenje crnih rupa bez dna zvanih proračun), zar ne? I onako, usput, naišao sam na podatak da se u Španjolskoj ne smiju privatno praviti solarne elektrane, čak ni za kućnu upotrebu, jer od čega će pobogu njihova elektra ili kako se već zove živjeti. Ja osobno, da imam love kupiti neki dobar elektroauto, dao bih si truda i stavio 10 - 15 kW solarki, pa ako je auto zelen, neka stvarno bude zelen (možda bih ga i ofarbao u zeleno).

dolazim odmah - Godo
Poruka je uređivana zadnji put uto 16.5.2017 13:32 (učo).
12 godina
offline
Re: Povratak stare baterije
Mene zanima par stvari ovdje, pa neka mi neko iskusniji malo to objasni (možete staviti samo link gdje je to objašnjeno). Nisam čitao sve komentare ranije pa je vjerojatno da je možda već netko ranije odgovorio na ova pitanja.
1. Kod punjenja baterije koliko el. energije disipira, odnosno koliko energije odlazi nepotrebno npr. u toplinsku energiju?
2. Je li manje el. energije potrebno da se napravi elektrolizom određena količina vodika, u odnosu na energiju potrebnu da se napuni neka baterija? Tu mislim na količinu vodika koja u sebi ima pohranjenu količinu energije koja odgovara onoj u bateriji koju mislimo napuniti.
3. Vidio sam prije par godina automobile na vodik koji su u nekakvoj kampanji putovali cijelim svijetom i najavljivali da je to budućnost automobilske industrije. Zanima me što je s time danas. Kolika je efikasnost vodika, odnosno motora na vodik? Koliko je vodika potrebno da bi se prošlo npr. 100 km?
 
0 0 hvala 0
17 godina
offline
Re: Povratak stare baterije
CVET2 kaže...
Mene zanima par stvari ovdje, pa neka mi neko iskusniji malo to objasni (možete staviti samo link gdje je to objašnjeno). Nisam čitao sve komentare ranije pa je vjerojatno da je možda već netko ranije odgovorio na ova pitanja.
1. Kod punjenja baterije koliko el. energije disipira, odnosno koliko energije odlazi nepotrebno npr. u toplinsku energiju?
2. Je li manje el. energije potrebno da se napravi elektrolizom određena količina vodika, u odnosu na energiju potrebnu da se napuni neka baterija? Tu mislim na količinu vodika koja u sebi ima pohranjenu količinu energije koja odgovara onoj u bateriji koju mislimo napuniti.
3. Vidio sam prije par godina automobile na vodik koji su u nekakvoj kampanji putovali cijelim svijetom i najavljivali da je to budućnost automobilske industrije. Zanima me što je s time danas. Kolika je efikasnost vodika, odnosno motora na vodik? Koliko je vodika potrebno da bi se prošlo npr. 100 km?

1. Efikasnost je 80-90%

 

Po meni aute na vodik ne treba uopće razmatrati.

Prvo trebaš potrošiti energiju da dobiješ vodik a onda potrošiti energiju za kompresiju, na kraju je efikasnost 40-60% (ako govorimo o gorivim ćelijama, ne ICE na vodik).

Uz lošu efikasnost opet imaš skalameriju dijelova kao kod benzinaca.

 

Vodik je jednostavno nepotrebno kompliciranje stvari.

16 godina
odjavljen
offline
Re: Povratak stare baterije
Elektroliza vode je poprilično neefikasna, a sagorijevanje vodika u motoru s unutarnjim izgaranjem nije baš najbolje rješenje. U vodik se nade polažu kroz poboljšanje efikasnosti gorivnih članaka i razvoj dugih metoda dobijanja vodika.

Jedan od načina koji najviše obećavaju je pomoću Sunčeve svjetlosti​.
Big wheel keep on turning, Proud Mary keep on burning, Trolling, trolling, trolling on the river.
17 godina
offline
Re: Povratak stare baterije
MrBlc kaže...
Elektroliza vode je poprilično neefikasna, a sagorijevanje vodika u motoru s unutarnjim izgaranjem nije baš najbolje rješenje. U vodik se nade polažu kroz poboljšanje efikasnosti gorivnih članaka i razvoj dugih metoda dobijanja vodika.

Jedan od načina koji najviše obećavaju je pomoću Sunčeve svjetlosti​.

 

Mišljenja sam da treba težit jednostavnosti, pa u skladu s tim - razvijat tehnologiju električnog pogona a ne ovoga.

16 godina
odjavljen
offline
Re: Povratak stare baterije
PaleRider kaže...

Mišljenja sam da treba težit jednostavnosti, pa u skladu s tim - razvijat tehnologiju električnog pogona a ne ovoga.

To i jest električni pogon. Ideja je da umjesto:

1.) proizvedeš struju preko panela

2.) puniš bateriju

3.) voziš auto na bateriju

 

ide:

 

1.) direktno iz sunčeve energije proizvodiš vodik

2.) tankaš vodik

3.) u autu se preko gorivnih čelija proizvodi struja

4.) auto vozi na tu struju

 

Glavna prednost tog pristupa leži u činjenici da je lakše utankati vodik nego puniti bateriju, što se savršeno uklapa u težnju prema jednostavnosti.

 

Kod električnog pogona se nema što dalje razvijati, problem je u pohrani koja može biti ili baterija (sporo punjenje, velika masa/volumen) ili gorivni članci (trenutno su loše efikasnosti i velikih dimenzija, ali imaju dosta prostora za napredak).

Big wheel keep on turning, Proud Mary keep on burning, Trolling, trolling, trolling on the river.
15 godina
odjavljen
offline
Re: Povratak stare baterije
MrBlc kaže...

 

Glavna prednost tog pristupa leži u činjenici da je lakše utankati vodik nego puniti bateriju, što se savršeno uklapa u težnju prema jednostavnosti.

 

 

 Ma je, jako jednostavno, znaš kakva je distribucija i kakvi su tankovi za vodik. Baterije su već sada dosta dobre a kada se još malo razviju (uskoro dolaze baterije sa solid elektrolitom), nitko više neće razmišljati o vodiku. A ne bi trebalo ni sada. Čak i da dobiješ vodik učinkovito, direktno od sunca, gorive ćelije nemaju baš bajnu efikasnost.

http://www.bug.hr/forum/post/predstavljanje/slike-vaseg-hardvera/1959989.aspx
16 godina
odjavljen
offline
Re: Povratak stare baterije

Radi se na sve tri fronte paralelno (proizvodnja, skladištenje i čelije). Nije baš da s baterijama nema nikakvih problema. Radije bih imao prometnu s autom u kojem je tank vodika, nego par kila litija.

Big wheel keep on turning, Proud Mary keep on burning, Trolling, trolling, trolling on the river.
15 godina
odjavljen
offline
Re: Povratak stare baterije

Mislim da biš se predomislio :)

http://www.bug.hr/forum/post/predstavljanje/slike-vaseg-hardvera/1959989.aspx
16 godina
odjavljen
offline
Re: Povratak stare baterije
Možeš malo argumentirati? Današnji spremnici mogu preživjeti sudar bez eksplozije, a u slučaju curenja, vodik je lakši od zraka, sam ide prema gore, ako se zapali, gori iznad auta, čak se i iz tunela lakše izvuće ventilacijom nego kad imaš curenje propan - butana ili prolijevanje bezina.

S druge strane, litijeve baterije gore poprilično divljim plamenom i ako nisi u stanju napustiti vozilo, loše ti se piše.
Big wheel keep on turning, Proud Mary keep on burning, Trolling, trolling, trolling on the river.
15 godina
odjavljen
offline
Re: Povratak stare baterije
Vodik je u tim tankovima pod ekstremnim tlakom, i spremnici au veliki a cak i takvi ne nude veliki domet, dakle mora se jako tlaciti i spremnici moraju imati debele stijenke i biti jako cvrsti. Sam vodik je prilicno eksplozivan, naravno ne u svim koncentracijama.

S druge strane vidio sam jako puno skrsenih el auta ali nisam bas cuo za neke pozare kod sudara, onih par tesli sto je gorilo je bilo zbog penetracije nekog objekta u pod, ali su onda ojacali podnicu i od tada vise nisam cuo za pozare. Takoder same celije su vec sada prilicno sigurne i tesko ce se zapaliti, a u buducnosti ce biti samo sigurnije, dok kod vodika to je to, ovo sto imamo danas je vise manje to.
http://www.bug.hr/forum/post/predstavljanje/slike-vaseg-hardvera/1959989.aspx
 
0 0 hvala 0
17 godina
offline
Re: Povratak stare baterije
MrBlc kaže...
1.) direktno iz sunčeve energije proizvodiš vodik

2.) tankaš vodik

3.) u autu se preko gorivnih čelija proizvodi struja

4.) auto vozi na tu struju

 

Glavna prednost tog pristupa leži u činjenici da je lakše utankati vodik nego puniti bateriju, što se savršeno uklapa u težnju prema jednostavnosti.

 

Kod električnog pogona se nema što dalje razvijati, problem je u pohrani koja može biti ili baterija (sporo punjenje, velika masa/volumen) ili gorivni članci (trenutno su loše efikasnosti i velikih dimenzija, ali imaju dosta prostora za napredak).

 

Lakše utankati vodik nego puniti bateriju? Punjenje baterije samo DUŽE traje, za sada.. nije uopće teže.

Kako može biti jednostavnije iz sunčeve energije proizvoditi vodik pa vodik u struju nego iz sunčeve energije proizvoditi direktno struju??

 

Kad sam spomenuo razvoj tehnologije el. pogona nisam mislio da se konkretno motor treba razvijati, nego cijela tehnologija - primarno baterije, a tu ima prostora za napredak.

15 godina
offline
Povratak stare baterije

Treba istraživati i unapređivati sve varijante. Ponekad se i beznadna tehnologija prometne u mainstream (često puta i zbog slučajnog otkrića koje nema direktne veze sa samom tehnologijom). Trenutnim statusom tehnologije nije pametno ograničavati razvoj i usmjeravati se na samo jednu tehnologiju. Što ako ona završi u slijepoj ulici?

Stručnjak za odmaganje...
 
1 0 hvala 0
16 godina
odjavljen
offline
Re: Povratak stare baterije
PaleRider kaže...

Lakše utankati vodik nego puniti bateriju? Punjenje baterije samo DUŽE traje, za sada.. nije uopće teže.

Kako može biti jednostavnije iz sunčeve energije proizvoditi vodik pa vodik u struju nego iz sunčeve energije proizvoditi direktno struju??

Radi se i na spremnicima koji vezuju vodik na način da se ne mora ići na takav tlak već se spremanje postiže kemijskom vezom. Ok, sad je lakše spojiti punjač, iako to traje, ali s vodikom se razvijaju tehnologije koje će olakšati proces, a ako to ne povuće za sobom znatno sporije punjenje, bingo.

 

Fotonaponski paneli imaju niže teoretsko ograničenje iskoristivosti, a termosolarne elektrane mogu raditi samo na ograničenom području. Pun pogodak bi bio kad bi se vodik i struja mogli proizvoditi iz različitih dijelova spektra, pa da ista elektrana daje jedno i drugo.

 

PaleRider kaže...

Kad sam spomenuo razvoj tehnologije el. pogona nisam mislio da se konkretno motor treba razvijati, nego cijela tehnologija - primarno baterije, a tu ima prostora za napredak.

Nikad nemoj držati sva jaja u istoj košari.

Big wheel keep on turning, Proud Mary keep on burning, Trolling, trolling, trolling on the river.
17 godina
offline
Re: Povratak stare baterije
MrBlc kaže...

Radi se i na spremnicima koji vezuju vodik na način da se ne mora ići na takav tlak već se spremanje postiže kemijskom vezom. Ok, sad je lakše spojiti punjač, iako to traje, ali s vodikom se razvijaju tehnologije koje će olakšati proces, a ako to ne povuće za sobom znatno sporije punjenje, bingo.

 

Fotonaponski paneli imaju niže teoretsko ograničenje iskoristivosti, a termosolarne elektrane mogu raditi samo na ograničenom području. Pun pogodak bi bio kad bi se vodik i struja mogli proizvoditi iz različitih dijelova spektra, pa da ista elektrana daje jedno i drugo.

 

 

Skladištenje vodika čak ne smatram tolikim problemom koliko gustoću energije, proizvodnju i transport.

Vodik moraš proizvesti nekako a ako ga ne proizvedeš energijom iz obnovljivih izvora nema smisla, jer ako ćemo ga dobivati preko fosilnih goriva onda je bolje koristiti fosilna goriva jer su efikasnija.

 

To znači da moraš imati elektrolizu vode blizu 100% efikasnosti da bi vodik bio bolji od baterije.

 

Dobivenu energiju iz obnovljivih izvora pohranjuješ u bateriju ili vodik, a efikasnost punjenja baterije je puno veća nego efikasnost elektrolize za dobivanje vodika!

 

Nikad nemoj držati sva jaja u istoj košari.

 

A pokvarena jaja nemoj držati ni u jednoj.

Poruka je uređivana zadnji put pet 9.6.2017 10:08 (PaleRider).
16 godina
odjavljen
offline
Re: Povratak stare baterije

Čitava priča s vodikom ima smisla ako se preskoči struja u dijelu prirodni resurs -> struja -> vodik, na čemu se trenutno radi, a što sam već i napisao. Ako se to ne uspije, naravno da vodik nema smisla, osim u slučajevima specifičnih zahtjeva.

 

Jedan hrvatski znanstvenik je radio na jednom institutu smještenom na otočiću u međunarodnim vodama. Kompletna opskrba je bila iz obnovljivih izvora, uz pohranu u baterije. Onda su nakon nekon vremena shvatili da imaju veliki problem: stare baterije su im se počele gomilati, a nisu ih mogli nigdje zbrinuti jer bi ih za to prvo morali uvesti u neku državu, a okolne države to ne dopuštaju. Zbog toga su prešli na vodik s kojim tog problema nemaju. Takvi slučajevi su možda rijetki, ali gone tehnologiju naprijed jer je institut dijelom i zbog vlastitih potreba počeo razvijati tehnologije temeljene na vodiku.

Big wheel keep on turning, Proud Mary keep on burning, Trolling, trolling, trolling on the river.
17 godina
offline
Re: Povratak stare baterije
MrBlc kaže...

Čitava priča s vodikom ima smisla ako se preskoči struja u dijelu prirodni resurs -> struja -> vodik, na čemu se trenutno radi, a što sam već i napisao.

 

Reference?

16 godina
odjavljen
offline
Re: Povratak stare baterije
PaleRider kaže...
MrBlc kaže...

Čitava priča s vodikom ima smisla ako se preskoči struja u dijelu prirodni resurs -> struja -> vodik, na čemu se trenutno radi, a što sam već i napisao.

Reference?

Nešto je skupljeno sa znanstvenog kafića, a mislim da je i na Bugu bio članak o nekoj konverziji pomoću sunčeve energije. Naravno, sve je to daleko od toga bude komercijalno isplativo, ali dok ima znanstvenika koji na tome rade, postoji i šansa da će biti. 

Big wheel keep on turning, Proud Mary keep on burning, Trolling, trolling, trolling on the river.
16 godina
odjavljen
offline
Re: Povratak stare baterije
Jakovp kaže...
S druge strane vidio sam jako puno skrsenih el auta ali nisam bas cuo za neke pozare kod sudara, onih par tesli sto je gorilo je bilo zbog penetracije nekog objekta u pod, ali su onda ojacali podnicu i od tada vise nisam cuo za pozare. Takoder same celije su vec sada prilicno sigurne i tesko ce se zapaliti, a u buducnosti ce biti samo sigurnije, dok kod vodika to je to, ovo sto imamo danas je vise manje to.

Khm, možda si urekao Rimca: http://www.bug.hr/vijesti/richard-hammond-izletio-ceste-rimcevom-autu-c/160747.aspx

Big wheel keep on turning, Proud Mary keep on burning, Trolling, trolling, trolling on the river.
15 godina
odjavljen
offline
Povratak stare baterije

Haha a nadam se da nisam :) Ok ovo nije velikoserijska produkcija, i znam da im je paket prošao neke testove, ali eto, gdje ima puno pohranjene energije, ovakvi slučajevi nisu nemogući, pogotovo kad je ovako ekstremna nesreća. Ni za baterije, ni za vodik, a pogotovo za klasična goriva.

 

Barem se auto pokazao ful siguran konstrukcijski.

http://www.bug.hr/forum/post/predstavljanje/slike-vaseg-hardvera/1959989.aspx
 
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Povratak stare baterije
danen kaže...
Što znači kad čitateljica kaže:

Da, termoelektrane-toplane imaju iskorištenje oko 90%. Mi u Osijeku imamo jednu takvu na plin, daje 35MW struje i duplo toliko topline za grad i industriju, znam jer sam bio tamo sa učenicima u sklopu nastave, pa su nam sve pokazali. Plinske turbine imaju relativno nizak stupanj efikasnosti, ali njihovi ispušni plinovi predgrijavaju vodu za parnu turbinu. Treba im svega oko 5-10 minuta za start, dok parna treba nekoliko sati. Uključuju ih samo u špicevima potrošnje, inače ne.

Termoelektrana nema iskorištenja 90 % nego manje od 33 % jer ono "duplo topline" zapravo je otpadna toplina, dakle ona energija koja se ne može pretvoriti u koristan rad i u konačnici u električnu struju.

 Znači da nisi shvatio što sam napisao. Što se tiče proizvodnje električne energije, iskoristivost sustava turbina - generator je oko 33%, ali otpadna energija nije otpadna zato što se koristi za zagrijavanje i razne industrijske procese, pa iako se ne može pretvoriti u električnu energiju svejedno se korisno upotrijebi, dakle ne baca se u okolni prostor bez ikakve svrhe. 

dolazim odmah - Godo
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice