Integriran u baterijske module? Znači dodatni dijelovi u baterijama, koje su potrošna roba, pa će potencijalna zamjena baterija, koja je i ovako paprena, biti još skuplja zbog više stvari u njima.
A rekao bih da im je već duže vrijeme politika firme da integriraju što više toga u potrošne dijelove. Sjećam se još prije 4-5 godina na Insignii od mojih, treba zamjeniti grijače goriva (diesel) i jedan je bio 1200 kn jer su svakojake senzore integrirali sa njima. A na mom Ceed-u za 400 kn sva 4 zamjenili jer je grijač samo grijač...
Stellantis najavljuje pojednostavljivanje konstruk
- poruka: 5
- |
- čitano: 10.340
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Integriran u baterijske module? Znači dodatni dijelovi u baterijama, koje su potrošna roba, pa će potencijalna zamjena baterija, koja je i ovako paprena, biti još skuplja zbog više stvari u njima.
Kao krajnjeg korisnika, nije me briga jer firma pokriva eventualne troskove popravka. Ja sam samo skeptican u vezi izjave da ce poboljsati domet -> kako ako se kolicina prostora za beterijske celije unutar modula smanjuje jer je portebno ugurati dodatno sklopovlje unutra? Jednako tako ukupan prostor za baterijske module se ne povecava jer se oslobodeni prostor nalazu u "frunku", a ne u podnici.
Nisam siguran da je garancija na baterije ista kao i na vozilo 😬. Uostalom kao i kod laptopa, garancija je 2 godine, a baterija ima 1 godinu.
Na teslama baterija je bila oko $10000, prije svih ovih poskupljenja, što zbog covida, što zbog Ukrajine. Sa ovim dodatnim stvarima teško da će biti jeftinija...
Kao krajnjeg korisnika, nije me briga jer firma pokriva eventualne troskove popravka. Ja sam samo skeptican u vezi izjave da ce poboljsati domet -> kako ako se kolicina prostora za beterijske celije unutar modula smanjuje jer je portebno ugurati dodatno sklopovlje unutra? Jednako tako ukupan prostor za baterijske module se ne povecava jer se oslobodeni prostor nalazu u "frunku", a ne u podnici.
Pa vjerovatno misle na to da se punjač/inverter integrira u kućište baterije (koje onda samo malo produžiš za isti kapacitet, ionak po dužini u podnici ima viška mjesta), a jako puno uštediš već na samoj težini ožičenja između baterija i elektronike, na hlađenju, itd.
I ono kaj kolega misli da će dodatno poskupiti zamjenu baterije - nisu baš tak glupi, elektronika bude odvojiva od baterije, pa ak krepa inverter/punjač samo ga se odšarafi i zamijeni kao i do sad.
Problem će i dalje biti cijena. Za osrednji autić moraš iskrcati bogatstvo. Zato mi i dalje prija mili zvuk dizelaša.