Olympus se uhvatio 3/4 senzora koje preferiraju vecinom istočnjaci turisti, a za bilo kakvu profi upotrebu budu nedostatni (cim nema dovoljno svjetla). Po meni su mogli imat odlican mirrorless APS-C, koji bi kupovali amateri fotografi i entuzijasti. Ne isplati se platiti 1000$ za nesto nesto sto nije ta razina
Olympus prestaje proizvoditi fotoaparate
- poruka: 48
- |
- čitano: 15.949
- |
- moderatori:
vincimus
Moj prvi fotoaparat koji nije slikao na role filma je bio OLYMPUS, oni wide zoom c7070, čak sam mogao i pod vodom snimati, odnosno mogu još jer ga još imam !

Olympus E-10 u svojoj kategoriji nekada 4 megapixelni profesionalac, poklonio sam ga nekome čak se i nesjećam kome.
Sad plačem za njim. A tada sam imao najveći apetit za kreativnost.
Prvi digitalac mi je bio Olympus C-5050... Odličan fotić.
Neki dan sam ga pronašao i radi bez greške.
Olympus se uhvatio 3/4 senzora koje preferiraju vecinom istočnjaci turisti, a za bilo kakvu profi upotrebu budu nedostatni (cim nema dovoljno svjetla). Po meni su mogli imat odlican mirrorless APS-C, koji bi kupovali amateri fotografi i entuzijasti. Ne isplati se platiti 1000$ za nesto nesto sto nije ta razina
m4/3 (ne 3/4) je napravio revoluciju među "malim aparatima". Sama veličina senzora nije toliko bitna u cijeloj priči, jer sve ovo što si napisao se može isto napisati ako umjesto m4/3 napišeš APS-C a umjesto APS-C napišeš FF.
Jednostavno je stanje na tržištu takvo da se ljudi zadovoljavaju ili mobitelom ili profi opremom. Sredine je sve manje. Zato danas APS-C mirrorlessi koštaju po 1500€ (Fuji X-T$ 2300€) dok si takav prije mogao kupiti za 500-600€.
Olympus jednostavno nije tako velika firma da si može priuštiti održavanje neprofitabilnog sektora. Čak je i Samsung odustao od fotoaparata i nimalo im nije pomoglo što su im mirrorlessi bili s APS-C senzorom.
Nije sigurno propao jer je valjao
Mnoge firme propadnu, a uopšte nemaju loš proizvod. Između troškova R&D-a, marketinga, pogađanja onoga što kupcima treba, kao i onoga što kupci žele, i promenljivih trendova, lako je doći u situaciju gde prodaja ne vraća uloženo. Digitalni fotoaparati su prvo postali jeftini, a zatim su najmasovniji deo tržišta sve više počeli nagrizati smartphonei. I odjednom tržište manje, cene niže, a broj kompanija isti. Neki neminovno ispadaju iz posla, koliko god se svi trudili. Npr Minolta i Konica su se 2003. spojile da bi opstale, pa su samo 3 godine kasnije prodale svoj posao sa fotoaparatima Sonyju; Kodak je još jedno legendarno ime, ali, uprkos tome što su prvi na svetu imali komercijalno dostupni DSLR ('91.) i što su početkom trećeg milenijuma bili drugi najprodavaniji brend digitalnih fotoaparata u US (iza Sonyja), nikad se nisu stvarno prilagodili promenama na tržištu i 2012. su bankrotirali. Olympus je izdržao duže od mnogih.
Prvi digitalac mi je bio Olympus C-5050... Odličan fotić.
Neki dan sam ga pronašao i radi bez greške.
Sad otišao u ladicu, stavio baterije u C-2040 i - radi.
Preko 19 godina star.
Nije sigurno propao jer je valjao
Mnoge firme propadnu, a uopšte nemaju loš proizvod. Između troškova R&D-a, marketinga, pogađanja onoga što kupcima treba, kao i onoga što kupci žele, i promenljivih trendova, lako je doći u situaciju gde prodaja ne vraća uloženo. Digitalni fotoaparati su prvo postali jeftini, a zatim su najmasovniji deo tržišta sve više počeli nagrizati smartphonei. I odjednom tržište manje, cene niže, a broj kompanija isti. Neki neminovno ispadaju iz posla, koliko god se svi trudili. Npr Minolta i Konica su se 2003. spojile da bi opstale, pa su samo 3 godine kasnije prodale svoj posao sa fotoaparatima Sonyju; Kodak je još jedno legendarno ime, ali, uprkos tome što su prvi na svetu imali komercijalno dostupni DSLR ('91.) i što su početkom trećeg milenijuma bili drugi najprodavaniji brend digitalnih fotoaparata u US (iza Sonyja), nikad se nisu stvarno prilagodili promenama na tržištu i 2012. su bankrotirali. Olympus je izdržao duže od mnogih.
Tko se to trudi? koga briga tko je što izmislio prije 300g, ovim trudom ce izgleda ostati samo Canon i Sony, ostali su vec na pola puta za propast statistika sve govori, sljedeci je definitivno Panasonic ili Nikon na listi za otpis, pola svijeta jos uvijek koristi klasicno dslr tijelo a u tom svijetu za njih nema apsolutno nista novo, Canon i Sony objektivi izlaze kao na traci, nova tijela, za mirrorles ima toliko jos toga da se u njih utrpa da to nisu istine, pa jedan a7rII od 2000€ nema intervalometar u sebi, za astro fotografiju jedan pisljivi d5300 je jos uvijek king of the hill za astrofotografiju do cca 1200-1300€, sramotno cak i za ff tijela.
Fokus peaking sam prvi put vidio na svom Canonu iz 2000 godine, danas pola fotoaparata to uopce nema, Nikon izbaci predzadnju liniju apsc na kojem mozes u liew viewu mijenjati otvor blende, na zadnjoj to izbace, liew view ti postane doslovno beskoristan, ili ako odes u zoom fotic doslovno krepa koliko steka, na generaciji prije pak leti, rade takve budalastine da je to doslovno za propast, pa neka propadnu tko se god ozbiljno neuhvati neke stvari koja kosta 1000-2000 ili 3000€ i da rade takve budalastine. Mislim ovakve stvari svi rade.
zato i propali
jer im uređaji rade preko 20g
zato i propali
jer im uređaji rade preko 20g
Totalno krivo, neka ti vele koliko su s njima okidanja napravili sve ce ti biti jasno.
Moj prvi fotoaparat (ako se zanemare Polaroidi i Kodak analogni koje sam dobio na poklon kao dijete) bio je Olympus FE-130
Iako sam bio i ostao totalni amater što se tiče fotografije, moram priznati da nikad goreg, očajnijeg i lošijeg fotoaparat nisam imao. Ni dan danas ne mogu vjerovati koliko je očajne fotke radio čak i u lijepim sunčanim uvjetima. A budući da nije imao punjivu bateriju (vjerujem da tada 2006. godine to još nije bilo aktualno), tražio je dvije AA baterije. Morao sam staviti Duracell, i trajale su otprilike za 50 fotki.
To je valjda bio početak tih digitalnih fotoaparata pa mu je brzina okidanja bila otprilike 1-2 sekunde, a kod snimanja u lošim uvjetima preko 5 sekundi (uz suludu količinu zrnatosti). Hvala, nikad više. Zamrzio fotografiju od tog dana. A onda je nakon više od 10 godina kupljena Sony Alpha 6000 (mirrorless). Tada sam ponovno zavolio fotografiju.
Prvi fotic koji sam imao bio je fe-310 i bio je cisti uzas jer je za slikanje par desetaka fotografija na fotic trebalo imati prikljucenu nuklearnu elektranu da bi bilo dovoljno struje za fotografiranje
- Jedine baterije koje su ga mogle koliko toliko drzati u pogonu su bile neke varta punjive a sve ostale su bile bacanje novaca
m4/3 je zakon.
Nakon prodaje Nikona vozim E-M5mk1, ne mogu biti zadovoljniji. Vjerovatno ću si kupiti mk3 i voziti ga dok se ne raspadne.
Ako bi morao s Olyja, gledao bih Fuji, ali ovo što sad nude je ili kompromis ili preskupo (X-T4).
Glavni razlog je da većina ljudi više ne koristi "standalone" fotoaparate, nego većina koristi tu funkciju na mobitelu. Prije 15-ak godina je bio uobičajeno kupiti digitalac za "općenitu" namjenu. Kako su mobiteli postali sve bolji na tom području sve manje ljudi se odlučuje za fotić, osim za (polu) profesionalnu upotrebu. Olympus je na ovom području bio jedan od najboljih izbora, još uvijek imam C-770 UltraZoom, no ne koristim ga između ostaloga i jer mi je postalo gnjavaža spajati fotić na računalo za svako prebacivanje.
Taj Olympus je bio makina 2004. i verujem da te za njega vezuju lepe uspomene, ali za današnje pojmove pravi prilično slabe fotografije, pa pretpostavljam da zato i ne vidi mnogo upotrebe. Evo na šta liči slika pri maksimalnih ISO400.
Jednostavno, ipak je tehnologija dosta napredovala, senzor je prestar i premali (nevelik čak i za današnje telefone), šum je užasan, dinamički opseg slab, široki ugao nije širok (38mm), postprocesing skroman... Ono gde i dalje tuče telefone je zum i otvor blende od 3.7 na telefoto kraju (380mm) je impresivan za jedan ultrazum kompakt, ali sve ostalo je davno pregaženo.

To ti je u fotografiji skroz normalna stvar. Ljudi vide stvari iz svoje perspektive,a vecina nije nit probala vise sistema (jer je to skupo skakat s jednog na drugi) i tesko im je shvatit zasto drugima odgovara bolje neki drugi brand.
I sam se mogu nac u tome.
Treba i shvatit isto da kad uđes u neki sistem tipa Nikon teško je iz njega izac zbog velike investicije u objektivima, a i ostalim stvarima.
To ti je u fotografiji skroz normalna stvar. Ljudi vide stvari iz svoje perspektive,a vecina nije nit probala vise sistema (jer je to skupo skakat s jednog na drugi) i tesko im je shvatit zasto drugima odgovara bolje neki drugi brand.
I sam se mogu nac u tome.
Treba i shvatit isto da kad uđes u neki sistem tipa Nikon teško je iz njega izac zbog velike investicije u objektivima, a i ostalim stvarima.
ali SLR su drugi svijet i drugačija namjena
"mali kućni" fotići i kamere za rođendane su izumrli, odnosno asimilirali su ih mobiteli
eto moj Redmi 8 pro ima 64MP, dakle za po doma je više nego dovoljan
To ti je u fotografiji skroz normalna stvar. Ljudi vide stvari iz svoje perspektive,a vecina nije nit probala vise sistema (jer je to skupo skakat s jednog na drugi) i tesko im je shvatit zasto drugima odgovara bolje neki drugi brand.
I sam se mogu nac u tome.
Treba i shvatit isto da kad uđes u neki sistem tipa Nikon teško je iz njega izac zbog velike investicije u objektivima, a i ostalim stvarima.
ali SLR su drugi svijet i drugačija namjena
"mali kućni" fotići i kamere za rođendane su izumrli, odnosno asimilirali su ih mobiteli
eto moj Redmi 8 pro ima 64MP, dakle za po doma je više nego dovoljan
Sry nisam vidio da se prica o tim malim foticima. Iskreno vec sam zaboravio da postoje
Pa valjda zato postoji taj upravni odbor, osim ako i on nije kompletno korumpiran. Ali koliko ja znam nema ljudi odanijih poslu, državi i tačnosti kao japanci.
Još uvijek čekamo pravu istinu.
* * *
Sry nisam vidio da se prica o tim malim foticima. Iskreno vec sam zaboravio da postoje
A te kompakte lako je projektovati i još lakše producirati, a i vrlo lako donese dobru mažu kompaniji (kao kifle pekari) kada i ako se prodaju. Ali kao što ti kažeš te komakte su pojeli telefoni. Ali to opet ne znači da se Olympusova optika nije mogla naći u nekom od telefona. Kao primjer Zaissa u Nokiji.
Ovdje nešto debelo smrti.
Pa valjda zato postoji taj upravni odbor, osim ako i on nije kompletno korumpiran. Ali koliko ja znam nema ljudi odanijih poslu, državi i tačnosti kao japanci.
Još uvijek čekamo pravu istinu.
* * *
Sry nisam vidio da se prica o tim malim foticima. Iskreno vec sam zaboravio da postoje
A te kompakte lako je projektovati i još lakše producirati, a i vrlo lako donese dobru mažu kompaniji (kao kifle pekari) kada i ako se prodaju. Ali kao što ti kažeš te komakte su pojeli telefoni. Ali to opet ne znači da se Olympusova optika nije mogla naći u nekom od telefona. Kao primjer Zaissa u Nokiji.
Ovdje nešto debelo smrti.
Te kompakte je lagano napravit kad ih radis 2-3 puta u 10 godina, a svake godine izlaze "novi". Danas se jedino prodaju malo bolje oni koji idu pod vodu.
Ma joj to u telefonima je samo branding kao npr. Leica u Huawei. Leica i Zeiss su zvucna imena u proizvodnji optike dok Oly nije.
Btw. Svaka pohvala Leica-i za njihovu strategiju i poslovanje.
Ovdje nešto debelo smrti.
pa isto kako je propao KODAK
očito su izgubili viziju...
BTW, još prije 15 godina je kružila priča o Olympus apratima u HR (među distributerima)
dakle, po njima Olympus je bio totalno smeće, daleko ispod Canona, Fuji, Nikona ali odlično su se prodavali jer su imali odličan marketing i podršku na terenu te su time anulirali loše aparate
ali kad su mobiteli su zaposjeli tržište di je Olympus vladao (mali kompakni aparati) ostali su na suhom
Ovdje nešto debelo smrti.
pa isto kako je propao KODAK
očito su izgubili viziju...
BTW, još prije 15 godina je kružila priča o Olympus apratima u HR (među distributerima)
dakle, po njima Olympus je bio totalno smeće, daleko ispod Canona, Fuji, Nikona ali odlično su se prodavali jer su imali odličan marketing i podršku na terenu te su time anulirali loše aparate
ali kad su mobiteli su zaposjeli tržište di je Olympus vladao (mali kompakni aparati) ostali su na suhom
KODAK zivi vjecno :P
To ti je u fotografiji skroz normalna stvar. Ljudi vide stvari iz svoje perspektive,a vecina nije nit probala vise sistema (jer je to skupo skakat s jednog na drugi) i tesko im je shvatit zasto drugima odgovara bolje neki drugi brand.
I sam se mogu nac u tome.
Treba i shvatit isto da kad uđes u neki sistem tipa Nikon teško je iz njega izac zbog velike investicije u objektivima, a i ostalim stvarima.
ali SLR su drugi svijet i drugačija namjena
"mali kućni" fotići i kamere za rođendane su izumrli, odnosno asimilirali su ih mobiteli
eto moj Redmi 8 pro ima 64MP, dakle za po doma je više nego dovoljan
A 12Mpx nije dovoljno? MPX ti ne govori nista o kvaliteti fotografije....
A 12Mpx nije dovoljno? MPX ti ne govori nista o kvaliteti fotografije....
poanta je da je za rekreativno slikanje mobač sad sasvim dosta.
ako se želiš baviti slikanjem profesionalno onda ideš na SLR
A 12Mpx nije dovoljno? MPX ti ne govori nista o kvaliteti fotografije....
poanta je da je za rekreativno slikanje mobač sad sasvim dosta.
ako se želiš baviti slikanjem profesionalno onda ideš na SLR
To stoji....
MAda meni licno te slike nisu bog zna sta i uglavnom mi sluze za slikanje dokumenata i sl....
poanta je da je za rekreativno slikanje mobač sad sasvim dosta.
ako se želiš baviti slikanjem profesionalno onda ideš na SLR
To je govorio i kolega iz kancelarije, i onda je, iako ima Sony XZ2, vremenom zaključio da je slikanje mobilnim počelo dosta da ga nervira. Slikaš grupu ljudi - svi koji nisu u sredini kadra široki, izdeformisani; slikaš portret - faca neprirodno izobličena; slikaš vani nešto čemu ne možeš dovoljno prići - kamera uhvati toliko toga da se ne zna šta je poenta fotografije. I naravno, na detaljima vidljiv post procesing. I onda, čisto pošto je bio radoznao, donesemo drugi kolega i ja u kanc svoje aparate (on neki entry level Canon DSLR, ja običan malo bolji kompakt, Lumix TZ100) i napravimo raznim uređajima nešto slika po kancelariji i oko nje. Bilo šta od ta dva u odnosu na telefon - velika razlika: "Nateraćeš me da promenim profilnu posle 100 godina!" - a ja samo namestio žižnu daljinu na ekvivalent 90mm i škljocnuo. Normalna slika, prirodna geometrija lica, prirodne boje, prirodni detalji (i uhvaćen prirodan osmeh) i to je sve. Ali tu "magiju" telefoni još ne postižu.
To je govorio i kolega iz kancelarije, i onda je, iako ima Sony XZ2, vremenom zaključio da je slikanje mobilnim počelo dosta da ga nervira. Slikaš grupu ljudi - svi koji nisu u sredini kadra široki, izdeformisani; slikaš portret - faca neprirodno izobličena; slikaš vani nešto čemu ne možeš dovoljno prići - kamera uhvati toliko toga da se ne zna šta je poenta fotografije. I naravno, na detaljima vidljiv post procesing. I onda, čisto pošto je bio radoznao, donesemo drugi kolega i ja u kanc svoje aparate (on neki entry level Canon DSLR, ja običan malo bolji kompakt, Lumix TZ100) i napravimo raznim uređajima nešto slika po kancelariji i oko nje. Bilo šta od ta dva u odnosu na telefon - velika razlika: "Nateraćeš me da promenim profilnu posle 100 godina!" - a ja samo namestio žižnu daljinu na ekvivalent 90mm i škljocnuo. Normalna slika, prirodna geometrija lica, prirodne boje, prirodni detalji (i uhvaćen prirodan osmeh) i to je sve. Ali tu "magiju" telefoni još ne postižu.
već sam u prvom postu napomenuo da su SLR drugi svijet
to je ko da uspoređuješ fiću sa mercedesom SL