"Nova godina, stara nadanja, neka skoče svi bandwithi..."
Nova godina, nova pravila za telekome – minimalna
- poruka: 19
- |
- čitano: 7.840
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Korisnici koji žive u područjima gdje je infrastruktura pristupa Internetu još uvijek bakrena, a vod do njihovog doma je predugačak za veće brzine ili potrebnu kvalitetu. U tom slučaju, ako pokušaju sklopiti ugovor za neki paket za pristup Internetu s brzinom od najmanje 14 Mbit/s u svakom trenutku operatori možda neće imati tehničke mogućnosti za realizaciju priključka i odbit će korisnika. Tad se korisnik može obratiti operatoru koji je proglašen za operatora univerzalne usluge pristupa Internetu i od njega tražiti realizaciju univerzalne usluge.
Tako će morati dobiti internetski priključak na svojoj lokaciji. Od 1.1.2025. minimalna brzina univerzalne usluge podiže se sa 7 na 14 Mbit/s. Cijena "nove" univerzalne usluge, s minimalnom količinom podataka od 100 GB mjesečno i upload brzinom od najmanje 1 Mbit/s, ne bi smjela prelaziti 29,21 eura (PDV uključen).
nigdje u izmjenama, koliko sam nabrzaka mogao iščitati, ne spominju se rokovi
a bogme niti u originalnom članku 13. se također ne spominju rokovi, kao niti u cijelom pravilniku...
što u praksi znači da ćeš, vrlo vjerojatno, tražiti realizaciju univerzalne usluge i čekati je dok se teleopoerateru ne sprdne dovući otpičke optički kabel
Ovo je doslovce "ako nema kruha, neka jedu kolače" sa dodatnim birokratskim floskulama, tako da izgleda "ozbiljnije". Što je najsmješnije, kad bi se novac trošio na infrastrukturu, a ne na državnu birokraciju koja smišlja ovakve besmislice... možda bi telekomi stvarno i mogli isporučiti tih minimalnih 14 Mbit/s.
Jos par dana pa ces biti na Edge ili 4G, ako imas srece. 3G se gasi...
I ljudi bi imali rekordne place da mogu prisilno staviti inflacijsku klauzulu na place.
Sve raste s inflacijom, samo iz nekog razloga place ne. Tko tu koga?
Kao što se je Vlada dogovorila s Microsoftom ili Google-om (Windows, Office 365, Google Workspace licence...), može li se dogovoriti i sa Starlinkom? Da Starlink bude jedan od davatelja univerzalnog pristupa internetu.
Na taj način bi cijela RH bila pokrivena i kvaliteta usluge bi bila solidna.
Jer, imam dojam da će "naši" telekomi svakakve izgovore izmišljati zašto im je problem to nekom realizirati.
Paaa imas bas drzavnih firmi koje imaju tu klauzulu... mislim da je HEP jedna od njih....
I ljudi bi imali rekordne place da mogu prisilno staviti inflacijsku klauzulu na place.
Sve raste s inflacijom, samo iz nekog razloga place ne. Tko tu koga?
Kako ne?
Pa Ucitelji, Profesori, Doktori, Medicinsko osoblje, Policija, Vojska, Drzavni slubenici......... svi su dobijali povecanja nekoliko puta u zadnjih par godina (i opet ce u 2025).
A sad druga je stvar sto to ne ide tako lako u privatnom sektoru koji BTW treba to sve zaraditi/platiti da ovi gore spomenuti sektori dobiju te povisice :).
-hakom.. umjesto zaštite interesa društva-građana i dalje je expozitura operatera, podstanar, kujica i pokrovitelj derneka kao i marketinga..
.. tj, da je hakom regulator, tad bi nacionalnim operaterima (ako su u množini) rekao (svašta) npr da ne može biti na tv-mreži nacionalno pokrivena reklama ako ista usluga nije dostupna, kao i zavaravajuće oglašavanje u istom slučaju ako nije moguće isporučiti tako reklamiranu uslugu .. i kažnjavao bi, češće-više nego što do sad radi, onako, sporadično tek da se ispuni godišnja kvota jer eto ipak postoje...
-važnije-konkretnije, ne bi operaterima dao 'bjanko mjenice' pravo na podizanje cijena, tj slobodno tržište i formiranje cijena je jedna stvar, stvar tržišta-kapitalizma.. no ne za usluge koje se ugovaraju dodatnim-zasebnim ugovorom, tj nikako da se tekući cjenik i dodatna ugovorna spoje u uvjetima koje operater mora izvršiti kao što bilo koja strana u ugovoru mora izvršiti preuzete obveze ili snositi posljedice.. no operater unazad godinu ima pravo proizvoljno podići cijene, što se mudro u izjavama regulatora referira na tekući cjenik, no kao slučajno svaki put 'previde' ugovorne, dodatne ugovore na rok, koji postoje upravo zato.. osnovna razlika, osnovna klauzula koja razlikuje ugovornu vs tekuću cijenu je upravo to, rok-period koji se tad primjenjuje na ugovorne strane, ne tekući cjenik .. kojeg operater može mijenjati kad poželi uz rokove koje mora poštivati kao 30 dana obavijesti, korisnika i regulatora (koji odobrava cjenik) što će reći, teoretski max je 12 podizanja cijena tekućeg cjenika godišnje i to je stvar tržišta, ne nešto protiv čega pišem, nego ugovorna, koja upravo taj cijenik eliminira, suspendira, jer je tim ugovorom, koji je dodatak osnovnom, zasebno, neovisno o tekućem cjeniku, korisnik s operaterom ugovara zasebne uvjete, pakete-cijene.. ne po tekućem, nego kako su u tom trenutku strane dogovorile. Kako to da kao pravni temelj, ugovor-ugovorna, ne vrijede ni koliko sam list papira? koji je to pravni primjer-presedan u povijesit da ugovor nema snagu, obvezu, obju strana? .. a osnovno-temeljno u takvoj ugovornoj je upravo cijena kao i period-rok .. i to hakom onako kao naivno prešućuje, preskače, 'ne vidi', u odobravanju inflatornih klauzula, pri čemu dobro paze da u svakom primjeru pitanja-odgovora (za tudume) uvjek referiraju na tekući cjenik usluga.. što je ok, no što s ugovornom? .. godinama ponavljam isto, godinama to hakom ne primjećuje? smiješno-tužno.. uz podsjetnik da jednako nisu primjetili u slučaju pošte-naknade dok im poštanska unija nije rekla da tako ne može... i opet ništa, ujo-vuk-magare.. i to je hakom, regulator ili kujica?
+ ... ugovorna, operater nema pravo izmjene-raskida, jednostranog, korisnik ima.. postojeći zakoni-pravila na koje je ugurana inflatorna klauzula koja je sasvim suprotna smislu-srži istog zakona-pravila, no kod hakoma je to ok..
-pro takvom jednostanom raskidu-izmjeni, svaki ugovor se može raskinuti, no postoje penali, štetne posljedice.. pa korisnik kad želi raskid, plaća .. ali korisnik ima to pravo raskida.. operater nema, tj ovo je prvi i jedini primjer u svemiru i šire da se takvo pravo daje operateru inflatornom klauzulom, što samo postojanje ugovorne stavlja u besmislenost.. jer čemu tad bilo koji takav ugovor na rok o cijeni i usluzi.. npr isporuka plina, struje.. no i tu je odgovor sličan-isti, tj prisjetite se plinskog problema-krize-energenti i kako je to prošlo, sukočila država kroz hep, tj kod nas, distributeri koji su vidjeli podizanje cijena jednostavno nisu nabavili-isporučili plin i tu je država uskočila jer bi u suprotnom bio raspad sustava.. pri tome je plin-struja-energenti.. nužnost, važno za osnovne životne potrebe kao grijanje-kuhanje.. dok je telekom-internet tek nedavno podignut na takav nivo, pravo, kao zajamčena brzina no i dalje nisu 'u istoj klasi' kao životne potrebe (stan-hrana-grijanje...), tj nije neobično što je praktički čitava eu imala problem, krizu... i što tad prolazi sve, pa i ono što pravno nikad ne bi prošlo, tj ako već prođe kujicu od regulatora, ne bi prošlo viši-ustavni sud, no nema suprotne strane, nema građanskih udruga koje bi nešto tražile-pokrenule, nema kao za banke-švicarce.. nema.. kako to? ima za banke-švicarce, nema za telekome i plin? ne samo hr, globalno.. pri čemu hr ima bitno različitu situaciju od npr dojča, tj vlasništvo-operater, kolonija.. pa tu može što doma ne može.. itd..
T-Com: 150mbit prvih 100Gb nakon toga 14 flat- 6,77eur
A1: 14 Mbit prvih 100Gb nakon toga flat na 14 Mbit 6,77eur
Telemach:14mbit prvih 100Gb nakon toga smanjenje na 2mbit 6,77eur.Nakon toga mogućnost nadoplate za blokove prometa od 10, 50,100Gb. Smradovi
Problem, aktivan iptv na 2 nekad i 3 TV-a.
Da nije toga ne bih razmišljao o prelazu, nešto možda iskombinirati sa T-Com simicom za turiste ili slično.
Kakav god da je net, plaćati ga ispod 7eur me jako privlači,sto uraditi?
nije pitanje da li bi prešli na bolju opciju
pitanje je - koliko ćeš čekati da te prebace na tu uslugu nakon što podneseš zahtjev
jer to može biti par mjeseci ili par godina
nije pitanje da li bi prešli na bolju opciju
pitanje je - koliko ćeš čekati da te prebace na tu uslugu nakon što podneseš zahtjev
jer to može biti par mjeseci ili par godina
-ne, ne može.. mora biti 'trenutno' odnosno, kad korisnik zatraži po nekoj od osnovi.. (dok za univerzalni pristup-brzinu imaju 30 dana tehničkog riješenja npr uvođenja nove linije, no u pravilu se to riješava mobilnom mrežom).
-odnosno, nema smisla-korisit ovako nagađati, korisnik koji ima pravo (pa i onaj koji nema, bit će odbijen uz obrazloženje) će tad dobiti odgovor, rokove, sve potrebne info, koje tu (na forumu) naravno neće dobiti (nikad, što je vremenski duži termin..) :)
Imaš li u aplikaciji od Telemach kolika ti je mjesečna potrošnja pa bi po tome mogao vidjeti otprilike koliko trošiš, ali bojim se da je to puno više od 100Gb jer IPTV ti troši od 1-2Gb po satu (koliko sam vidio kod sebe) i nisam siguran kako će se ponašati ta 3 IPTV-a na brzini od 14Mbit.
Da budemo fer menw HT već mjesec dana zove da produžim ugovor i uvjeti su bolji i jeftiniji. Bolja IPTV usluga, dodan Netflix u uslugu (osnovni), i nude mi 1Gbps/500Mbps za nižu cijenu. Trenutno imam 500/250.