Nije loš, ali za gaming treba duplo RAM-a i SSD
MSI Katana 15 HX za 2000 eura stiže s RTX 5070 gra
- poruka: 11
- |
- čitano: 1.651
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Mogli su napraviti bar malo veći. Npr. od 17”
Slazem se da je 16gb malo.Graficka rtx 5070 8gb ??115w ima i 17 incha ekran isto samo sto su cijene strasne kod nas 1750e taj laptop kosta dok u austriji 1500e...
sve je to ok, previse para za premalo muzike, nikad nisu bili takvi laptopi isplativi, danas pogotovo, ali hajde, tko ima, zasto ne, ali taj ce vjerovatno ipak ciljati na nesto dugotrajnije, sa 32gb rama i 16gb vrama, pa makar i na 2k rezoluciji ekrana.
medjutim, kad Bug vec na neki nacin s ovim clankom reklamira "instar" (sto nije apsolutno nista lose), bilo bi super kad bi se u reklami osvrnuo na jedan detaljcic koji iskoci kad (i ako) kliknete na link, te na navedenom shopu otvorite spomenuti prijenosnik.
A on glasi: "pravo na jednostrani raskid ugovora je isključeno ukoliko uređaj nakon kupovine bude korišten."
Pa da se to malo pojasni, sto to znaci, s obzirom da smo do sada nekako navikli da imamo pravo povrata bez obzira sto smo uredjaj isprobali (radi utvrdjivanja obiljezja i funkcionalnosti), dali to znaci da ovo kad netko i kupi ne smije niti upaliti, a kamoli instalirati windowse, par igara, isprobati u radu (igrama),a da ne izgubi pravo raskida ugovora?
Prvo sam pomislio da je stvar zbog win licence, ali nije, nisam pronasao niti jedan drugi laptop kod njih a da vrijedi ovo pravilo, gledao sam u pravilu skuplje, jer sam mislio mozda je cijena faktor, ali ne, onoga od 7000e izgleda mozes vratiti, odnosno nema takve odredbe, ali za ovaj ima? Zanimljivo, druge trgovine nemaju ovakvo "ogranicenje".
Zasto?
-nemaju jer ne postoji takav jamstveni uvjet, nego je to maštovitost trgovca (maloprodaje) koji nema pravo tako nešto određivati, no eto rade.. i znamo zašto itd.
btw, link na drugi-jeftiniji model, protis-cijena 1346,70 .. i da, protis je bolje izbaciti iz reklama.. :)
edit: evo i njihove verzije općih uvjeta.. dio za povrat:
Za slučaj spora potrošač je dužan dokazati da je svoje pravo na raskid ugovora ostvario u skladu s odredbama članka 81. Zakona o zaštiti potrošača.
Preduvjet jednostranog raskida Ugovora jest da proizvod nije korišten.
Za slučaj jednostranog raskida ugovora potrošač ne smije koristiti digitalni sadržaj ili digitalne usluge te ih ne smije stavljati na raspolaganje trećim osobama.
-pa krenimo, .. ne, potrošač nije dužan dokazivati svoje zakonsko pravo.. potrošač pravo naprosto ima.
-preduvjet da uređaj nije korišten je što.. maštovit opis, pošto se nalazi u općim uvjetima odnosi se na sve, neovisno jesu li istaknuli kao u ovom primjeru.. no zakon kaže nešto drugo, kaže da potrošač ima pravo vratiti u roku 14 dana.. ne da ne smije u tom roku koristiti, a pošto trgovac pa ni davatelj jamstva nisu oni koji to pravo daju, ne mogu ga ni uvjetovati.. tj izuzetak da bi bio izuzetak mora biti stvarno izuzetak.. npr kupnja kino-avio karata je izuzetak i sl. .. ne ovo, ne zato jer se netko nešto maštovitog sjetio napisati..
-ali.. da, to znači da bi u slučaju povrata, korištenja prava potrošač imao problema, mogao bi imati problema, natezanja... i rezultat nikad nije zajamčen, jer imati prvao i ostvariti nisu baš sinonimi..
Nikako mi nije objasnjiv taj detalj, zato sam ga i spomenuo, da pokusamo (ok, ne mi, ali bug, kad vec stavlja clanak-reklamu) odgonetnuti svima koji bi eventualno bili zainteresirani, sto to tocno znaci.
Doduse, sjecam se, ima tome vec, kod instara sam znao naletiti i na formulaciju tipa "roba s vanjskog skladista" (ok, mozda se nije tako zvalo, ne hvatajte se za rijeci), na koju isto "nije bilo pravo povrata od 14 dana".... ali nikad me nista od toga nije zanimalo, pa....
-takve formulacije su eufemizmi šverca mimo normalnog distributerskog lanca.. danas nije problem direktno iz kine nabaviti robu.. malo zaobići ostale papire recimo prešutjeti da nisi pravi uvoznik koji bi tad imao i prave obveze za eu tržište..
-odnosno, možemo čekati da bug postavi takvo pitanje, no neće, nije do sad.. jer živi od naplaćenih reklama koje plaćaju.. a pošto je to tako, čak legitimno, razumljivo, potrošač treba biti jednako razumljiv i birati gdje će što kupiti, ako mu je to pravo bitno, kupiti drugdje, u 'pravoj' trgovini koja neće barem unaprijed-formalno najaviti problem.. no to ne znači da problema neće biti :) .. pa su u ovom slučaju ovi barem 'pošteni' itd.
-čemu služi reklama.. ako otjera kupca konkurentu?
-velike trgovine, dovoljno velike da podnesu takav trošak-rizik.. bi morale biti velike i u razmišljanju, poslovnoj praksi, pa ne ciganiti oko ovakvih 'sitnica'.. tj to je ona razlika između stvarno velikih i za naše gabarite.. kod velikih takvih problema u pravilu nema, ..
-ali.. i kupac-potrošač.. kupuje zato da bi vraćao? probao? testirao snagu zakona ili trgovca? .. trgovac je jači, inspektorata nema.. pa u slučaju problema zaboravite na zakon-papir-pravo.. tj treba pravo ostvariti a to nije lako, pogotovo kad to trgovac ovako lijepo najavi.. pa tko želi biti beta-tester i natezati se s par tisuća eurića oko prava.. može, .. no opet, kupujemo li zbog potrebe kupnje ili gušta ili natezanja i testiranja zakona? dok inspektorata nema pa su trgovci duplo jači itd.
-a svaki kupac-potrošač prije kupnje treba provjeriti sve što njega zanima, birati što kupuje, gdje i pod kojim uvjetima.. pa i kao btw ne nasjedati dodatnim produljenjima 'osiguranja' jer su .. razmisliti.
edit: .. ili ovako, zaboravite na tren na zakonsko pravo povrata kupnje na daljinu, eu.. prisjetite se 'zapada' i standarda, pogotovo za usa..
-ne za kupnju na daljinu, ne kao zaštita zakona, nego je praktički svaka trgovina sama davala to pravo kupcu, kupiš, drugi dan vratiš... u usa je to extrem-do-bola-karikiran.. pa ljudi kupe neki muzički stup, koriste mjesec-dva i vrate.. trgovac bez pitanja primi.. onak, .. za nas nestvarno, pogotovo u ovom kontekstu gdje i zakonsko pravo nije dovoljno ako trgovac ne želi..
-odnosno, neovisno o zakonu, razne trgovine, velike, daju takvo pravo, neovisno o povratu kupnje na daljinu, za kupnju u trgovini recimo 30 dana.. to tad kao pravo kupcu daje trgovina, to je prava reklama, tad kupac kupuje.. pa ako vidi da mu ne treba, vrati.. i to je zapad odavno skužio-izračunao kao isplativ trošak-rizik, jer više će kupaca kupiti i zadržati.. uklalkuliran trošak, odnosno i reklama je trošak pa se opet plaća.. i sve je zakon velikih brojeva, pa tako veliki vide da im se recimo 5% robe vraća ali prodaju više.. i ta razlika tad opravda takav rizik, mada ga u startu trogvac ne mora dati, daje ga kao što i dalje plaća reklamu, jer ako ne plaća padne promet.. odavno provjereno-potvrđeno i zato to tako i rade.
-no naši, mali.. nisu oni veliki, nisu ista klasa-kategorija.. pogotovo kad im je to mjesečna plaća-trošak.. ili kad se malo maštovitije bave uvozom pa time sve lančano povezano uz jamstvo itd..
-tj trgovac koji radi problem oko jamstva-povrata i sl. je mali ili švercer, jer malog mali val potopi a švercer nema logistički amortizer, tj oba plaćaju iz džepa i osjete.. pa zato to tako i rade, džonom na prvu.. dok ne nalete na ponekog otpornijeg kupca kad moraju ispoštivati zakon, no tad to rade rutinski prema svima pa je bolje zaobići ih.. jer jači su i imaju prednost dok je zakon spor i nije lako ostvariti pravo..
edit2:
-kupnja, odnosno prodaja na daljinu.. pošto je pod eu regulativom, jednostavno.. trgovac kojem se taj rizik ne isplati ne treba prodavati na daljinu, online.. no prevelika razlika prometa-zarade.. pa to rade svi.. s kriterijem ili-ili.. odnosno ako su prihvatili prodaju na daljinu zbog isplativosti s time ide i rizik-trošak prava povrata.. i ona razlika mali-veliki, ako nije pokriven distributerskim lancem pa ga tad takav trošak povrata par tisuća eura baci u minus, .. mora preživljavati, ne nužno pošteno-legitimno.. opstanak, pri čemu je opet kupac-potrošač slabiji i ovisi o zaštiti zakona, odnosno zato je eu i uvela taj zakon-pravo jer je kupac-potrošač slabiji.. dok je danas sve online a pogotovo računala nisu roba koja trpi povrat kao npr textil-čarape-cipele.. nitko ne vraća npr bojler koji ugradi.. vrlo malo primjera da netko vrati npr frižider.. ali mobač-tv-računala.. roba koju je lako vratiti fizički.. dok je tehnika, jamstvo, soft-licence kao i npr pravo korištenja igre..
..i da ..*** dodatni moguć razlog, objašnjenje zašto je za ovaj model takva dodatna napomena.. jer uz laptop msi daje licencu-aktviaciju za igru.. kupon-bon, pa ako se iskoristi-registrira.. dovoljno dobar razlog, razumljiv čak prihvatljiv-opravdan.. tj za kupca koji misli ušićariti ili zezati.. ne radite to, nisu ni trgovci pali s kruške ili netko misli da su slabiji? jači su.
** One month of PC Game Pass ..
medjutim, kad Bug vec na neki nacin s ovim clankom reklamira "instar" (sto nije apsolutno nista lose), bilo bi super kad bi se u reklami osvrnuo na jedan detaljcic koji iskoci kad (i ako) kliknete na link, te na navedenom shopu otvorite spomenuti prijenosnik.
Instar je ok, no dobavljivu robu se čeka duže nego s Amazon.es
uzimao sam od njih neke sitnice, periferiju uglavnom, stol.... ne mogu reci da sam cekao duze od 2 dana, danas narucio, sutra poslali, preksutra stiglo, svaki put, stvarno nemam zamjerke na njih, sve korektno, cak su mi 2 puta slali i rgb elemente za stol, reklamacija na osnovu slike, jer su ledice nesto zezale, jedna strana svjetlila jace od druge.... sve rijesili u par dana

Ihush
da, vidis, nisam ni skuzio da ima taj kod, ali sam izgleda bio na dobrom tragu da mozda ima veze s kakvom licencom....
u tom slucaju zamjerki nema, jbg..... sta ce slijedeci kupac s iskoristenim kodom, iako, i to se moze rijesiti uz dobru volju...

-u ovakvom slučaju 'jednostavno' riješenje bi bilo da ako juzer nešto aktivira, mora vratiti.. mora vratiti sve što je dobio-kupio pa tako i aktivaciju.. a tad naplata koliko košta konkretni gamepass za mjesec, jedino što to nije jednostavno, jer nije pravno-ugovorno regulirano, jer uključuje treće strane i nema konkretnog iznosa.. tj da se to može vidjeti kao neka stavka bilo bi pravno jasnije, dok zakon s cijenama nema ništa a naknade se mogu potraživati samo za konkretno dokaziv dio kao trošak.. bilo bi jednostavno da to tako može-ide.. što si uzeo to vraćaš ako želiš vratiti.. a ako nešto nema, po važećem cjeniku to kupiš-platiš, pri čemu to može biti bilo što npr punjač mobitela kojeg si recimo izgubio-zaboravio vratiti, mrežni kabel, bilo što.. sve ima cijenu i idući kupac mora dobiti, dok je i sadašnje pravilo da moraš vratiti sve.. ako nemaš sve, nemaš pravo povrata, pri čemu je jedini problem to što se soft-ostalo ne navodi kao dio robe, tj može i ne mora biti, kao normativ bilo čega, npr pizza s kulenom, .. oem paket softa koji je i nije definiran.. maglovito a trebalo bi biti jasnije tj po postojećem pravilu da vraćaš sve je već i to pokriveno .. itd.
+ da tako konkretno u općim uvjetima to navedu, npr ako kupac aktivira acc-licencu-paket.. neku soft-uslugu pogotovo s registracijom, tad ne može vratiti tj koristiti pravo povrata, jer ne može vratiti kupljeno, može dio.. a tad to pravo i osnova nisu ispunjeni.. ne primjenjuju se, potrošeno pravo.. pa bi bilo zgodno da se to tako navede-upozori a i da zakonodavac to tako spomene u nekom primjeru pitanja-odgovora koje eu obožava za banalne primjere.. a ovaj bi bio poželjan, jer je dosta takve robe kao laptop-mobitel-tablet.. nije marginalan dio kao i iznosi takvih poklon-paket-aktivacija-popusta koji se ugl vrte oko 10-50€.. pa kumulativno predstavljaju dovoljno značajan dio za eu tržište..
edit: ili suprotno riješenje.. zabraniti da se takve treća-strana soft licence-paketi distribuiraju s robom, koja nije direktno povezana s uređajem,.. tj mobitel nije računalo, igra nije jedna stvar-stavka koju to računalo radi, pogotovo kad je to kao roba odvojen proizvod i nije u vlasništvu proizvođača.. tj moguć tying-kartel zabranjen odnos, tj nemaju što dvije firme raditi zajedno kao proizvod pa to tad nije jedan jedinstveni proizvod nego dva odvojena, koja tad moraju biti dvije odvojene stavke kupnje itd.. zabraniti, može os jer je nužan za rad uređaja-računala.. ništa više jer nije nužno a ono što treba ili želi kupac ionako mora kupiti, tj ove aktivacije tad mogu biti isključivo free-poklon, navlakuša-mamac.. nešto što kao free-demo-uzorak bilo tko dobije bez obveze vraćanja .. i eto riješenja a da se ništa ne mijenja kao novi zakon itd..