Sa mall.hr-om imam mješovita iskustva. Neke cijene su dosta povoljne ali kada narucujem tamo onda znam da mogu ocekivati svasta. Jedne gume za auto sam cekao 2 mjeseca i nakon toga odustao i kasnije dobio lovu nazad. Vecina ostalih kupovina je prosla ok ali obicno uz kasnjenje artikala.
Sada imam nesto ozbiljniji problem. U 12. mjesecu 2018. godine kupio sam perilicu posuđa Candy CDS 2D 35X u mall.hr-u. Kupio sam je tamo jer je drugdje uglavnom bila rasprodana i zato jer su reklamirali 2 godine jamstva + 3 dodatne godine jamstva uz prijavu na Candy Hoover web stranicama (druga firma). To dodatno jamstvo je oglašavano na web stranici mall.hr trgovine i to u opisu tog artikla u tekstualnom obliku + veliki banner pored samog artikla, dakle odnosilo se na taj konkretni uređaj.
Screenshot koji sam napravio tada
Nedavno se pojavio problem s perilicom pa sam se obratio ovlaštenom servisu za Candy proizvode uz napomenu da je proizvod još pod garancijom (dakle sada je prošlo 3 godine od kupovine uređaja) i poslao sam im podatke o uređaju kao i certifikat o produljenju jamstva. Od servisa sam dobio sljedecu poruku:
"Za Vašu suđericu jamstvo ne vrijedi, jer uređaji kupljeni preko Internet Mall Hr-a nemaju opciju za produljenje jamstva. Razlog tome je jer oni nisu ovlašteni uvoznici za Candy/Hoover proizvode."
Za sada sam u još procesu istraživanja svojih prava. Nisam siguran niti tko je tu kriv ali netko me opako zahebo? Da li je kriv internet ducan koji je u ternutku kada je uređaj kupljen oglašavao 2+3 g. jamstva (screenshot iz tog vremena u privitku) ili je kriva tvrtka Candy Hoover Zagreb d.o.o. koja mi je omogucila registraciju perilice na njihovim stranicama za produljenje jamstva (zajedno sa podacima kao što su br. racuna, trgovina u kojoj je uređaj kupljen, datum kupnje, model i serijski broj uređaja itd.) i poslala email u kojem pise da sam uspjesno ostvario svoje produljenje jamstva i certifikat od 5g jamstva u privitku?
Prijavio sam ih na par adresa za sad pa cemo vidjeti sto ce biti. Napisat cu rezultat svakako.
Nakon odbijenice iz Candy servisa poslao sam mail mall.hr-u i opisao problem. Njihovo odgovor je bio:
"Dužina trajanja jamstva i mogućnost produljenja, ovisi o proizvođaču i dobavljaču za pojedinu marku, odnosno model. Candy i Hoover uređaji iz naše ponude imaju 2 godine jamstva bez mogućnosti produženja. Mi općenito ne oglašavamo mogućnosti produženog jamstva na uređaje na našim stranicama niti kada je to moguće jer to daje proizvođač"
plus još isprika s njihove strane.
Nakon toga učlanio sam se u jednu udrugu za zaštitu potrošača (uplata 30 kn i postao član unutar 24h), jer sam htio pravni savjet. Njima sam opisao svoj problem pa prenosim njihov odgovor u cijelosti, možda i nekom drugom pomogne:
"Vi ste preko web-a kupili perilicu koja ima 5 godina jamstva što dokazujete certifikatom o produljenom jamstvu.
Serviser kojem ste se obratili ne priznaje jamstvo jer može biti da je prestao servisirati navedene uređaje ili mu je oduzeto to pravo.
Predlažemo da se najprije obratite trgovcu koji mora znati kome da se obratite . Trgovac je Internet Maill. On Vam mora odgovorit u roku 15 dana, a radi žurnosti postupka probajte ih nazvati telefonom ako imaju nekakav broj.
Ukoliko budete s odgovorom nezadovoljni ili ga uopće ne dobijete prijavite trgovca državnim inspektorima, a od trgovaca zatražite povrat novca ili zamjenu proizvoda. Ako trgovac ne pristaje niti na to opet prijavite državnim inspektorima ŠUBIĆEVA 29, 10000 ZAGREB, (01) 237 5100 , WEB : [url]https://dirh.gov.hr[/url] , e-mail: [email]pisarnica.dirh@dirh.hr[/email] ; [url]https://dirh.gov.hr/podnosenje-prijava/83[/url] ."
Sljedeće sam napisao pisani prigovor mall.hr-u (zapravo sam prijavio kvar njima, pa nek se oni brinu o tome tko će meni to doć doma popravit):
"Poštovani,
Sukladno članku 10. stavku 1. Zakona o zaštiti potrošača upućujem Vam pisani prigovor koji se odnosi na proizvod XXXXXXXXX kupljen-u dana XXXXXXXXX
Br. računa: XXXXXXXXX (račun u privitku)
Garancija: 2 godine + 3 dodatne godine uz prijavu na Candy web stranicama u roku od 30 dana od kupnje proizvoda (screenshot proizvoda na vašim stranicama iz tog vremena na kojem je to jasno vidljivo, certifikat o jamstvu također u privitku)
Na proizvod (uslugu) koji sam kupio/la imam sljedeću pritužbu:
XXXXXXXXX XXXXXXXXX XXXXXXXXX
Slijedom navedenog, ljubazno vas molim da izvršite popravak proizvoda/usluge. Ukoliko isti niste u mogućnosti popraviti, molim da mi predate drugi isti takav ispravan proizvod, odnosno izvršite povrat plaćene cijene. Skrećem pozornost na činjenicu da ste na ovaj pisani prigovor dužni odgovoriti u roku od 15 dana od dana zaprimanja prigovora.
S poštovanjem,
Ime i Prezime"
Slijedi odgovor mall.hr-a u roku od 2 dana:
"Poštovani.
Još jednom se ispričavamo se na nastaloj situaciji. Dogovorili smo s Heier Europe i service managerom za Hrvatsku XXXXX XXXXX, besplatan popravak, odnosno rješavanje reklamacije."
Poanta priče: Ako se pojavi problem sa ostvarivanjem jamstva, obratite se direktno trgovcu a ne službenom servisu. Neka trgovac naruči popravak kod kojeg god servisa hoće. Također, ne očekujte puno od ostvarivanja svojih prava putem telefonskog poziva ili na info pultu u poslovnici. Radije pišite "prigovor" na mail adresu jer u tom slučaju njihov odgovor kasnije uvijek možete proslijediti državnom inspektoratu. Oni to dobro znaju pa će onda i paziti što će napisati.