Istina, sad tek uocavam, tema je u A1, moja epizoda je vezana za t-com...
.. sporedno, tj nije ovo tema za jednog operatera, za jednog forumaša-slučaj itd.. može biti, no pravno-teoretski je sporedno, pravila su ista.
neovisno o operateru priča kod raskida se ponavlja, agent-operater nešto trkelja dok se kroz recimo tjedan dana natezanja ili trenutka kad bi hakom mogao biti uključen odgovor promjeni jer su 'provjerili-razmislili'.. što je smiješno, tj pravne službe tih operatera to znaju, moraju znati daleko prije nego krenu s nekim projektom-prodajom tj djelatnici rade ono što im šef kaže, na način kako kaže-objasni.. nije vjerojatno da su eto pogriješili slučajno itd.. nego koriste APP metodu i sezonu krastavaca uz klasičnu inerntnost korisnika koji će gunđati ali vrlo malo će stvarno poduzeti iz bilo kojeg razloga, npr nema vremena uz posao i sl + tražeći odgovore recimo u ovakvim temama nađe one prve-pogrešne i možda ne vidi službene demantije ili završetak takvih epizoda u raznim sličnim temama.. ova tema, potroščake i sl. nije jedina kao i to da netko prvo pogleda za tcom-a1 po operateru.. mada to što se tiče zakona ne može biti različito.
- .. + ugovori, uvijeti, tarife-paketi se mijenjaju.. stari ugovori, stari penali u slučaju raskida (na štetu korisnika, kad nema po nekoj osnovi pravo) .. nisu isti od prije par godina i novi-danas, pa tako su nekad pokloni bili uključeni, kao poklon na početku recimo mobitel.. i tad se u slučaju raskida (neopravdanog-naknada) to mora nadoknaditi, tj vratiti-platiti sve što je dobijeno. .. unazad par godina stvar se mijenja, pad-skok cijena paketa.. i način kako iz tog razloga prodaju recimo mobitel.. tj to je sad kao obična prodaja na rate, ne dio ugovora-tarife, zasebno, kao obična kupnja u trgovini a samo je ograničen izbor uređaja ovisno o tarifi koje nude itd..
** pod edit.. dodatak **
-tad ne vraćaš, ne plaćaš penale nego nastavljaš plaćati preostale rate kao i bez prekida ili ako želiš može jednokratno .. kaže hakom-zakon, više puta, no operater će svaki put prvo tražiti (prijetiti) jednokratnim plaćanjem.. kako bi korisnik odustao od raskida i tek nakon natezana cca tjedan 'priznati' nakon što su 'provjerili'.. to se ponavlja, beskonačno.. a hakom to zna-vidi, ne kažnjava.. zašto?
-stručnjaci-pravnici operatera nisu to znali? nisu provjerili? .. ne, nemoguće, tako se ne posluje, ne u velikim kompanijama, dok operater-djelatnik-agent radi isključivo što mu se napiše-naredi recimo kao talkingheads.. ako radi bilo što izvan tog treba ga upozoriti ili dati otkaz i to mora primjetiti njegov nadređeni-kontrolor tj zašto tek po prigovoru dođe do nekog riješenja, nikad na način da se jednostavno pridržavaju pravila-zakona bez da ih se mora prisiliti insititucijama .. itd...
-naravno, postoji dobar razlog, zarada-novac, tj ako su izračunali da će tako zaraditi recimo 1% više, to se tad isplati, tad će upravo tako i raditi i ignorirati zakon.. a to je kažnjivo u uređenom društvu gdje institucija kao hakom (u statutu) postoji zato da štiti interese građana-korisnika i kažnjava za propuste, donosi propise-pravila i kažnjava kršenje ili barem upozorenje. No naš hakom se zadovoljava time da par puta godišnje organizira domjenak za operatere i plati ceh tuluma, podjeli kravate-penkale.. i to je to.. mada je pitanje sukoba interesa, no pošto je podstanar tcoma nije to tako neobično.. tj postoji li drugi primjer u svijetu da je regulator podstanar kompanije koju kontrolira? .. samo kod nas. domjenak? praktički plaća reklamu tcomu i ostalima mada je regulator i teoretski nema što raditi (zabavljati se) s onima koje treba kontrolirati i po potrebi sankcionirati, nisu to frendići.. neog kompanije, zakon, odnos, javne djelatnosti itd..
-samo kod nas.. pa je to 'normalno', zar ne?
edit: ** pod zvjezdicama-dodatak-ubačeno..
zato su taj stari model poklona zamijenili prodajom tj prije par godina uvođenjem dodatno fixne naknade 20kn.. su primjetili taj-takav problem u modelu prodaje i zato ga zamijenili za novi-kredit-rate.. tj u slučaju kad korisnik ima pravo neškodljivog raskida, tad se ono što je u tarifi-ugovornoj jendostavno raskida.. nema dalje, nema plaćanja penala, nema plaćanja razlike poklona jer je operater kriv za kršenje ugovorenog tj promjenu uvjeta-cijene i tad je to na njegov trošak. Znaju to i zato su promijenili na novi model, gdje je to jednostavno prodaja na rate, odvojeno od paušalnog mjesečnog ugovora, zasebna stavka na računu.. i tad u slučaju raskida na njiovu štetu nisu izgubili poklon-iznos.. zato su to promijenili, ali zato istovremeno u slučaju raskida s penalima ne mogu to potraživati kao poklon, naknadu, jer nije poklon nego zasebna prodaja kao kupljeno u drugoj trgovini.. ili-ili ili je prvi ili drugi model, ne može oboje no tako prikažu u početku korisniku koji pita. Zato ima previše 'zabuna' a stvar je inače jednostavna...