Budući da se mnogo ljudi žali na probleme s Battlefieldom 3, odlučio sam pokrenuti ovu temu kao sveobuhvatni vodič za "iscijeđivanje" zadnjeg framea.
Ako imate problema s crashanjem zamrzavanjem i sličnim, pogledajte ovaj post. Ova tema se isključivo bavi postizanjem što viših performansi.
Kao prvo, svakako osigurajte da su Vaše komponente dovoljno snažne kako bi ponudile dobar framerate na nekoj od rezolucija i nekim postavkama. Moja knfiguracija se sastoj od Nvidionog GeForcea GTX 460 1 GB tvornički overclockiranog tako da u osnovi pruža 30% više performanse, iako baš i ne vjerujem tom podatku. Mozak čini Intelov Core2Quad Q9550 koji kuca na 2,8 Ghz. Tu su još 4 GB memorije i 64-bitni Windowsi 7. Igram, na 20 inčnom monitoru omjera stranica 16:10 što znači da mu je nativna rezolucija 1680x1050. Postavke igre sam podesio na High. Na takvoj konfiguraciji igra mi se obično vrti između 60-70 sličica u sekundi bez iznenadnih trazanja. Na većim mapama poput Caspian Bordera taj broj se smanji na oko 50-60 sličica u sekundi što je i dalje veoma fluidno. Prije provedenih optimizacija taj broj je bio višestruko manji što mi je često znalo uzrokovati lag zbog velikog pada frameova.
Pa, vrijeme je da konačno i počnemo s glavnim dijelom ovoga posta. Imajte na umu da u narednom dijelu teksta nije pisano "Voltaireovim načinom", što znači da se nećete umoriti čitajući ga. Sve je podijeljeno na stavke radi bolje preglednosti.
1. Instalirajte najnovije drivere za grafičku karticu
Ovo je prvo i osnovno pravilo. Pratite izdavanja novih verzija i redovito ih ažurirajte.
2. Isključite Motion Blur
Taj efekt stvarno nema nikakve koristi, a njegovim isključivanjem dobit ćete dvije dodatne sličice u sekundi.
3. Koristite 64-bitne Windowse
Nemojte ih se pribojavati. Svi 32-bitni programi rade na njima, a jedino tako ćete iskoristiti svu radnu memoriju u Vašem sustavu. Uostaliom, sjetite se najava Windowsa 8 u 128-bitnoj verziji, tako da 64-bita više nisu budućnost nego sadašnjost.
4. Oboružajte se s minimalno 4 gigabajta rade memorije
Frostbite 2.0 engine je doslovno veliki "žderač" RAM memorije stoga ovdje vrijedi ona stara narodna: "Od viška glava ne boli." Preporučljivo bi bilo da imate čak 8 gigabajta, no i 4 će biti sasvim dovoljno ako imate sustav koji može iskoristiti tu količinu. Ako imate 32-bitni OS nemojte niti pomišljati na glatko izvođenje Battlefielda 3. Naime, kako bi "prodisao punim plućima" treba mu najmanje 3,5 GB, a to je maksimum kojeg 32-bitni OS može prepoznati. U to uračunajte sve one dosadne procese i imate negdje oko 2.9 GB raspoložive memorije. S druge strane, na 64-bitnom stroju Battlefieldu uvijek možete osigurati barem 3,5 GB. Obično uz igru imam pokrenut Firefox s dva taba i Steam što mi s ostalim procesima uzme oko 500 MB. Ako je opterećenje veće igra počinje trzati.
Ako igrate s 4 ili manje gigabajta memorije pokušajte što više izbjegavati servere sa 64 igrača jer trzanja mogu biti učestalija nego s manje igrača u igri!
5. Isključite Origin unutar igre
Origin, posebno ako je uključen unutar igre može se ponašati poput nametnika i dosta utjecati na framerate i odazive kontrola, stoga ga je najbolje isključiti. To će te napraviti tako da u In Game postavkama maknete kvačicu s "Enable Origin In Game".
6. Nemojte dopustiti da Battlefield 3, odnosno proces bf3.exe preuzme kontrolu nad zvučnicima/slušalicama
Ovo također odnosi par frameova iz misterioznih razloga, ali kao i u slučaju Origina najbolje je isključiti ovu mogćnost. Desnim klikom kliknite na ikonu zvučnika na desnoj strani taskbara. U padajućem izborniku odaberite "Uređaji za reproduciranje". U prozoru koji se otvorio označite uređaj koji koristite, te u dodatnim mogućnostima maknite kvačicu s "Dopusti progamima da preuzmu potpunu kontrolu nad ovim uređajem".
7. Programu bf3.exe dajte administratorske ovlasti
Iako se ovo najčešće preporuča kod rušenja igre, otkrio sam da može donijeti čak dvije dodatne sličice u sekundi. Je li to samo kod mene slučaj i zašto se to događa još uvijek ostaje tajna.
8. Nabavite grafičku karticu s barem 1 GB videomemorije
Baš kao i u slučaju RAM- a, Battlefield 3 zna "pojesti" puno memorije. 1,5 GB, da budemo precizniji. Stoga, ako planirate igrati na većim rezolucijama i većim postavakama od Medium obavezno nabavite karticu s 1 GB memorije. U suprotnom je i 512 MB sasvim dovoljno.
9. Nabavite četverojezgreni procesor
Iako igra radi sasvim dobro i na dvojezgrenim beštijama, višestruko bolje performanse ćete dobiti korištenjem četiri jezgre. Uostalom, 2012. je godina, nisu više tako skupi.
10. Podesite user.cfg datoteku
Ono što mnogi od Vas zasigurno nisu znali jest da je u ovoj igri moguće konfigurirati čak i neke od najmanjih postavki. Pomoću Notepada napravite datoteku imena "user" s nastavkom .cfg i u nju upišite sljedeće:
WorldRender.SpotLightShadowmapResolution 256
WorldRender.SpotlightShadowmapEnable 0
WorldRender.DxDeferredCsPathEnable 1
RenderDevice.Dx11Enable 1
Render.PerfOverlayEnable 0
PostProcess.DynamicAOEnable 0
GameTime.MaxVariableFps 200
RenderDevice.ForceRenderAheadLimit 0
RenderDevice.TrippleBufferingEnable 0
Render.DrawScreenInfo 0
Render.PerfOverlayVisible 0
UI.DrawEnable 1
Ako imate DirectX 10 grafičku karticu ili slabiju DirectX 11 karticu (poput Radeona HD 5750), upišite ovo:
WorldRender.SpotLightShadowmapResolution 256
WorldRender.SpotlightShadowmapEnable 0
WorldRender.DxDeferredCsPathEnable 0
RenderDevice.Dx11Enable 0
Render.PerfOverlayEnable 0
PostProcess.DynamicAOEnable 0
GameTime.MaxVariableFps 200
RenderDevice.ForceRenderAheadLimit 0
RenderDevice.TrippleBufferingEnable 0
Render.DrawScreenInfo 0
Render.PerfOverlayVisible 0
UI.DrawEnable 1
U osnovi te postavke malo smanjuju kvalitetu sjenčanja i osvijetljenja, ali usred ratovanja za zastave i obrane M-COM stanica nisam primijetio nikakvih problema. Ovo je vjerojatno i najvažniji dio ovog vodiča budući da donosi veliki skok od 10 sličica u sekudni.
To bi bilo sve od mene i nadam se da sam pomogao.
Zahvaljujem forumašu 191x7 koji je napravio detaljan osvrt kvalitete grafičkih detalja u odnosu na kvalitetan gameplay.
Proučavao sam grafičke postavke igre, njihov utjecaj na performanse i na vidljivost u igri (bitno za multiplayer).
Evo mog zaključka, što kako treba postaviti za što bolje multiplayer iskustvo:
Texture quality - staviti na medium ili high -> utječe na pravilan prikaz terena, objekata, svih tekstura a time i raspoznavanje likova
Shadows quality - staviti me medium -> na mediumu su sjene najmanje izražene i najmanje ih je. Koriste se meke sjene što znači da nisu nazubljene kao na low te ih je manji broj nego na low ili high.
Effects quality - staviti medium -> prema onome što sam primjetio na medium se najbolje prozire kroz dim i lakše se raspoznaju objekti uz npr ograde, zidove itd.
Mesh quality - staviti high -> utječe na prikaz terena, objekata u blizini i ponajviše objekata u daljini. Na niže od high se udaljeni protivnik lošije vidi i/ili manje izdvaja od terena/zgrada jer zgrade/objekti imaju manje detalja.
Terrain quality - staviti high -> na medium ili low izraženo je "iskakanje" objekata ispred vas kada mu se približite, tj ne vidite ga na daljinu nego tek kad mu priđete.
Terrain decoration - staviti High -> na low je trava neprozirna (teže uočiti protivnika ako je u njoj), na low i medium "dekoracije" se javljaju tek kad im priđete. Npr tip iza kutija koje vi ne vidite jer ste daleko, pa pucate po njemu a u stvari pucate u neke druge objekte koji protivniku prave zaklon.
AA deffered - staviti OFF ili 2x ako imate slabiju grafičku, ako neku jaku onda 2x ili 4x. -> ovo vrši antialiasing objekata kao što su stupovi, ograde, antene... I jako je zahtjevno.
AA Post - staviti OFF -> iako s ovim uključenim cijela slika bude glađa (antialiasing po malu cijenu performansi) ovo dodaje blagu zamućenost slici (kao blur) što u multiplayeru može smanjiti vidljivost.
Motion Blur - staviti OFF ili uključen a količinu blura na 0 -> ako je uključeno na više od 10% onda zamućuje sliku pri kretanju, okretanju itd. Lijep efekt koji ubija skill.
Anisotropic filter - 8x ili 16x -> jako malo utječe na performanse, no teksture objekata u daljini su jasnije. Ovo znači da je uočavanje objekata (a time i igrača/likova) puno lakše.
Ambient Oclusion - OFF ako slab komp, HBAO ako jak -> drastično utječe na performanse - s HBAO je manji odsjaj sunca i objekte (kao i igrače) je lakše uočavati (zbog primjene boljeg osvjetljenja).
Nego, SAZNAO SAM da Shadow Quality na Medium ima bug - da se igrače u sjenama lošije renderira i budu manje vidljivi.
Dakle, sjene treba držati na High.
Otvoren sam za sve prijedloge.