mislio sam kupiti tu lemilicu još prije, ali je nisu imali.
Jedan kolega ju je uspio kupiti, ali kaže da je požalio...
mislio sam kupiti tu lemilicu još prije, ali je nisu imali.
Jedan kolega ju je uspio kupiti, ali kaže da je požalio...
Pozdrav!
Za izradu jednoga sklopa mi je trebao maleni kondenzatorski mikrofon koji sam i kupio, no na njemu nisu zalemljene žice.
Mene zanima ima li veze za mikrofon koje je + a koje -? Ne razumijem se u audio tehniku baš pa eto...
mislio sam kupiti tu lemilicu još prije, ali je nisu imali.
Jedan kolega ju je uspio kupiti, ali kaže da je požalio...
Ima 3 god garancije,dolazi s 5 različitih šiljaka za drvo i za lemljenje...Zasad mi se čini dobra
Moraš paziti kod kondenzatorskih mikrofona na polaritet jer oni se nikada ne spajaju na ulaz za mikrofon nego moraju imati DC pass filter jer se oni uvijek napajanju sa istosmjernog izvora.
Stavio sam ti i sliku da vidiš na kaj mislim
Koju si mikrofonsku kapsulu kupio? Dakle, odi na net i skini datasheet od proizvođača tog mikrofona. Tamo su ti podaci o izvodima nožica (koja je +, a koja -), AC i DC karakteristikama.
Kondenzatorske mikrofone moraš pobuditi DC (istosmjernim) naponom, koji se uglavnom kreće u rasponu 1.5-10V. Kao i svaki uređaj koji se napaja istosmjernom strujom moraš paziti na polaritet. Između izlaza s mikrofona i ulaza na zvučnoj kartici moraš staviti serijski kondenzator C, kako bi signal s mikrofona (izmjeničan napon) odvojio od istosmjernog izvora (kondenzator ne propušta istosmjernu struju). Također, moraš dodati otpor R (paralelno s izlazom s mikrofona) kako bi kreirao RC visokopropusni filter, kojim ograničavaš najnižu frekvenciju koju ćeš propustiti do ulaza na zvučnoj kartici. Pošto ljudi ne mogu čuti frekvencije niže od 16Hz, nema puno smisla propuštati frekvencije ispod tog praga.
Znam da se spaja na DC, znam otprilike i kako radi, ali na ovomešto sam ja dobio nema oznaka za polaritet...
I još nešto, u sklopu su tiristori TIC106D, ali ih nisam mogao naći pa sam naručio TIC106M... ima li kakve razlike?
kako se nekom neda koristiti google...
razlika je u naponu, 106D je za 400 a 106M za 600V
Kućište mikrofona je uvijek "masa", odnosno "-" polaritet. Provjeri multimetrom koja je nožica u kratkom spoju s kućištem mikrofona. Na slici s linka, izgleda da je to prva nožica (s lijeve strane). Ipak provjeri.
kako da nadem obrazlozenje o datasheet, sta znaci napr, reverse voltage, upustvo kako ga citati i koristiti
1. uhvati se knjige (čitaj s razumijevanjem)
2. kada naiđeš na tebi nepoznat pojam, uhvati se googla
3. ako još uvijek postoji nešto nejasno, upitaj na forumu
4. ne postoji kuharica za elektroniku
Obično operacijsko pojačalo ima najmanje 30-tak parametara koji ga definiraju, pa bi objašnjavanje svakog potrajalo...
S jedne strane otvoriš jedan, a sa druge drugi datasheet i kreneš uspoređivati, nema druge..
Bez muke nema nauke
jup ja sam azvrsio skolu za elekotrnicara pa me zna ispilat obicno pojacalo sta je u kazevima od auta.
i onda se mislim koji vrag mu znaci taj pin i ajde google i rokaj :D
Radim pojačalo po ovoj shemi iz datasheeta za TDA1905. I zanima me sad, jel mogu umjesto ovog potenciometra od 20kΩ stavit jedan od 25kΩ, ima li neke velike razlike i jel bi to uopće radilo?
mozes i od 25 samo ti nece bit volume precizan totale ali nema problema.
mozes stavit i od 100 ali onda ce ti od 0 do 100% volume skociti na okret od milimetar haha
btw mozes probat radit sa 2040 imaju vecu snagu.
manje komponenata itd...
Frend mi je doletio sa šemom, uspio sam nać doma sve dijelove i složit na ekperimentalnoj pločici, al nekim čudom ne radi...ima tko ideju zašto?
Što probat?
Frend mi je doletio sa šemom, uspio sam nać doma sve dijelove i složit na ekperimentalnoj pločici, al nekim čudom ne radi...ima tko ideju zašto?
Što probat?
To je sklop za kašnjenje paljenja/gašenja svjetla ako sam dobro skužio. Sa potenciometrom reguliraš vrijeme. Koliko se meni čini shema valja. Barem teoretski. Je li to za automobil koristiš ili nešto drugo?
Da, upravo tako.
To bi on ugradio na svjetlo kabine...
Po meni bi to isto trebalo radit, ali jednostavno ne radi...napon nestane isti tren kod gašenja...
@ XXX-Man
Probaj povećat vrijednost od C1, on direkt utječe na vrijeme gašenja, možda je 47 uF premalo
@zerocool12
Da ne pišem nešto što je već jednostavno objašnjeno, a trebalo je samo upisati pojačalo u google, evo linka pa pročitaj
Što kolega kaže. Vjerojatno je do kapaciteta. Probaj sa 220 uF pa vidi kako radi.
@ XXX-Man
Probaj povećat vrijednost od C1, on direkt utječe na vrijeme gašenja, možda je 47 uF premalo
Evo upravo probao...stavio za probu 4700uF i sad radi kako bi trebalo...al to je 100x veći kapacitet od onog na shemi, a kao potrošač je bila spojena samo jedna LED...
Čudno...
EDIT: i dodao sam serijski sa diodom otpor od 90 oma
Probaj ovu, sa popularnim uA741 operacijskim pojačalom i dobrim starim 3055 :D
Svega 6 dijelova ima i detaljno objašnjeno
Potreban dobar hladnjak za 3055 i možda bi bilo dobro taj bipolarac zamjenit nekim MOSFET-om sa malim otporom.
Alternativno, ako ti ne treba sporo gašenje, nego samo da se ugasi nakon nekog vremena, jednostavno pukni 555-icu da radi kao monostabil, jednostavno i provjereno
Probaj ovu, sa popularnim uA741 operacijskim pojačalom i dobrim starim 3055 :D
Svega 6 dijelova ima i detaljno objašnjeno
Potreban dobar hladnjak za 3055 i možda bi bilo dobro taj bipolarac zamjenit nekim MOSFET-om sa malim otporom.
Alternativno, ako ti ne treba sporo gašenje, nego samo da se ugasi nakon nekog vremena, jednostavno pukni 555-icu da radi kao monostabil, jednostavno i provjereno
Ako mu radi sa jačim kond. onda nek zadrži. Mislim da je ne potrebno postavljati 3055 s obzirom na potrebu hladnjaku. Više radi uštede, s obzirom da je već nabavio ostale komponente prema prvoj zadanoj shemi.
edit: zaletio se na odgovore bez da uopće pogledam link. Ova sa op-om mi se čini puno boljim. Trošak na komponente...oko 30ak kuna. Možda je čak i isplativije. Nakrkat masni kondenzator od 4700uF nije baš praktično
Ali za 555 se ne može napraviti taj efekt sporog je li? Kao monostabil će raditi samo kao prekidač sa delayom. Mislim da kod auta svi vole kad se polagano gasi nego da se već ugasi u trenu
Sve u svemu, OP shema definitivno preporuka. Sad mi dođe da si sam složim
Tako je, 555-ica bu sam zgasila žarulju, to sam mu predložio ak ne želi sporo gašenje :D
Sam je kod ove sheme problem taj 3055 i struja kroz njega, pretpostavljam da te žaruljice nebi trebale vuć svaka više od 400-500 mA
Dobra preporuka, samo što frend hoće baš polagano gašenje, a odgoda mu nije bitna...
Imam doma hrpu raznih komponenti pa je trošak bio ionako 0kn, a kondenzator je najmanji problem mjesta ima :)
Sad je taman odgoda od par sekundi i onda polagano gašenje, podesivo od 20 do 40 sekundi.
Budem jedino vidio kako se ponaša u autu na žaruljicama..
Imam još jedno pitanje, dal se na ovoj shemi što sam stavio iznad može izmjenit što osim kondenzatora da se produži trajanje gašenja?
Ne bavim se baš time puno pa sam odlučio malo proučavat...
R1, RT1 ili R2, njihovom promjenom mjenjaš struju baze od B1 koji je zaslužan za pražnjenje kondenzatora, najlakše ti je staviti trimer većeg otpora
Pozdrav.Da li mi neko može pomoci oko "PROMJENE SMJERA VRTNJE TROFAZNOG ASINHRONOG ELEKTRO MOTORA UZ UPOTREBU KRAJNJIH PREKIDACA".Stvar je ta da sam ja tu temu dobio za seminarski i ne mogu o tome ništa pronaci.Pa ako nešto može nešto reci o tome ili ako postoji neka knjiga.Bilo kakva pomoc je dobrodošla.Unaprijed hvala.
Pozdrav.
Pošto u Eaglu nisam mogao pronaći tranzistore AD 161 i AD 162 umjesto njih sam stavio 2N3054 i 2N5955. Nakon printanja .brd-a kolko vidim izvodi ne pašu u rupe. Pa me zanima dal je razlika među tim AD-ima i ovim iz eagla u kućištu, ako da koje da stavim umjesto AD-a?