Sigurnost direktorija preko chmod

poruka: 4
|
čitano: 3.801
|
moderatori: pirat, Lazarus Long, XXX-Man, vincimus
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
11 godina
neaktivan
offline
Sigurnost direktorija preko chmod

Pozdrav

 

Što se tiče Linux-a , još mogu reći da sam početnik. No zanima me sigurnost lokalnog direktorija "htdocs(root od apache servera)".

Ovako, radi se o Ubuntu 18.04. Instalirao sam xampp za linux jer se u slobodno vrijeme bavim web developmentom. Alat koji koristim za development jest eclipse.

E sad, sve sam uspio posložiti lokalno na laptopu, ja sam jedini korisnik sustava ali me muči sigurnost direktorija htdocs.

Kada pokrenem eclipse iz home direktorija, nemam po defaultu nikakav pristup driektoriju /opt/lampp/htdocs/Vjezbe1. Ne mogu ništa pisati po svojem radnom direktoriju.

Promijenio sam prava pristupa direktorija htdocs pomoću naredbe chmod 777(nisam sad pisao kompletnu naredbu).  Sad sve lijepo radi, no muči me što su sada prava pristupa direktoriju htdocs 777.

kada stavim 755, ne mogu ništa pisati po svojem radnom direktoriju Vjezbe1, također ne mogu pristupiti niti preko eclipse.

Imam uključen ufw što se tiče firewalla, ako što to znači.

 

Sad, mene zanima da li može tko pristupiti mojem lokalnom direktoriju /opt/lampp/htdocs/Vjezbe1 na laptopu osim mene kao jedinog korisnika, obzirom da je sve lokalno i koristim localhost?

 

 

 

 

 

 
0 0 hvala 0
6 godina
offline
Sigurnost direktorija preko chmod

4 = (R)ead

2 = (W)rite

1 = E(x)ecute

 

od tih 777 Prvi je USER pa GROUP pa OTHERS

 

4+2+1 = 7 a to je R W X

 

i sad ako imas recime 7 5 2 npr:

 

Useru su dao R W X

Grupi si dao R X

a svima ostalima W

 

ako ne zelis nikakva prava onda dajes 0 recimo 707

 

 

(neces tako konfigurirati - samo primjer)

 

pa skuzi sta dalje zelis, nadam se da ti je ovo malo pomoglo :)

 

NULL!=NULL
 
1 0 hvala 0
11 godina
neaktivan
offline
Sigurnost direktorija preko chmod