Moraš biti lud da se pouzdaš u računalo.
Teslina "Potpuno samostalna vožnja" ne staje pred
- poruka: 12
- |
- čitano: 3.404
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Sada će Rimac svima pokazati kako se to radi
Da se vise ove teme ne trolaju jedan bitan podatak: promet, prometnice i pravila ponasanja u istom su prilagodene ljudima. I bez prestanka se prilagovaju ljudskim sudionicima.
Da se vise ove teme ne trolaju jedan bitan podatak: promet, prometnice i pravila ponasanja u istom su prilagodene ljudima. I bez prestanka se prilagovaju ljudskim sudionicima.
A šta bi drugo trebalo biti? Samovozeći auti bi samovozili kad bi im napravili tračnice iz kojih ne mogu izletiti (karikiram, ali ideje o posebno prilagođenim cestama se svode na izgradnju virtualnih tračnica) kako auti ne bi trebali kamere, lidare, radare i super moćna računala. Lako tako. Samo objasni tko će to platiti.
Da se vise ove teme ne trolaju jedan bitan podatak: promet, prometnice i pravila ponasanja u istom su prilagodene ljudima. I bez prestanka se prilagovaju ljudskim sudionicima.
A šta bi drugo trebalo biti? Samovozeći auti bi samovozili kad bi im napravili tračnice iz kojih ne mogu izletiti (karikiram, ali ideje o posebno prilagođenim cestama se svode na izgradnju virtualnih tračnica) kako auti ne bi trebali kamere, lidare, radare i super moćna računala. Lako tako. Samo objasni tko će to platiti.
Zasto ja trebam nesto objasniti? Pogotovo takvo nesto?
Hm. Mozda da sam dobio 200 000 000 € poticaja i takve nekakve stvari, mozda bi i probao
Da se vise ove teme ne trolaju jedan bitan podatak: promet, prometnice i pravila ponasanja u istom su prilagodene ljudima. I bez prestanka se prilagovaju ljudskim sudionicima.
A šta bi drugo trebalo biti? Samovozeći auti bi samovozili kad bi im napravili tračnice iz kojih ne mogu izletiti (karikiram, ali ideje o posebno prilagođenim cestama se svode na izgradnju virtualnih tračnica) kako auti ne bi trebali kamere, lidare, radare i super moćna računala. Lako tako. Samo objasni tko će to platiti.
Zasto ja trebam nesto objasniti? Pogotovo takvo nesto?
Hm. Mozda da sam dobio 200 000 000 € poticaja i takve nekakve stvari, mozda bi i probao
Zašto? Zato što bacaš nekakve lire koje nemaju veze sa stvarnim životom.
Da se vise ove teme ne trolaju jedan bitan podatak: promet, prometnice i pravila ponasanja u istom su prilagodene ljudima. I bez prestanka se prilagovaju ljudskim sudionicima.
A šta bi drugo trebalo biti? Samovozeći auti bi samovozili kad bi im napravili tračnice iz kojih ne mogu izletiti (karikiram, ali ideje o posebno prilagođenim cestama se svode na izgradnju virtualnih tračnica) kako auti ne bi trebali kamere, lidare, radare i super moćna računala. Lako tako. Samo objasni tko će to platiti.
Zasto ja trebam nesto objasniti? Pogotovo takvo nesto?
Hm. Mozda da sam dobio 200 000 000 € poticaja i takve nekakve stvari, mozda bi i probao
Zašto? Zato što bacaš nekakve lire koje nemaju veze sa stvarnim životom.
lire? Stvarni zivot? Jesi li ti mozda primitvni LLM?
Projekcija. Ti si taj koji ima neprovedive ideje i preveliku vjeru u tehnologiju.
Ceo problem oko pravljenja bilo kakvih autonomnih robota je odlučivanje u neizvesnom okruženju. To se prosto zove stvaran svet, u kome ne kontrolišeš sve promenljive, nemaš sve informacije i ne možeš unapred predvideti sve situacije.
Vozilo koje ne opazi pešaka na kolovozu, od kamiona pomisli da je nadvožnjak, pa proba proći ispod njega, izgubi pravac i zakuca se u barijeru ako se negde linija koja razdvaja trake izbrisala, ne staje na crveno svetlo... nije spremno za autonomnu vožnju.
Trenutno je situacija na nivou da bi se eventualno mogao napraviti autonomni metro - imaš šine i voziće koji idu po njima, znaju se rasporedi kad koji gde prolazi, svi su jednaki te mogu razmenjivati poruke ako neki kasni na ukrštanje i slično... To bi valjda bilo "okruženje dizajnirano za autonomna vozila" i eto, to bi moglo da funkcioniše, ali onda ta autonomna vozila o kojima govorimo nisu automobili. Ako je to nivo na kome možemo da napravimo automatizaciju, onda jošuvek sposobnosti "autopilota" i ljudskog vozača uopšte nisu uporedive.
Eksperimenti kreću, i biće ih sve više, ali prava autonomna vožnja je verovatno udaljena 10+ godina.
Projekcija. Ti si taj koji ima neprovedive ideje i preveliku vjeru u tehnologiju.
Ja imam ideje? Vjeru? ahahahahahaha bwahahahahahahahahaaaaa aaahhahahahahahahahaha
p.s. moja projekcija iz moje vjerske gu*i*e, samovozeci automobili u prometu masovnom mozda za 100 godina, a AI za 500
Onda osnovni problem nije u tome da li su saobraćajnice pre svega prilagođene ljudima ili ne, već da smo 100 godina daleko od dovoljno dobrih tehničkih rešenja. Mada je moja relativno konzeervativna procena da ćemo imati zrela rešenja za do 20 godina (optimistična bi bila 10-ak, mada je Musk svakako slagao kupce Modela S kada im je obećavao da full autonomna vožnja dolazi na njihove automobile softverskom nadogradnjom; mislim da je čak svojevremeno uspeo da kaže i da će im, zbog budućih funkcionalnosti, vrednost rasti).
Onda osnovni problem nije u tome da li su saobraćajnice pre svega prilagođene ljudima ili ne, već da smo 100 godina daleko od dovoljno dobrih tehničkih rešenja. Mada je moja relativno konzeervativna procena da ćemo imati zrela rešenja za do 20 godina (optimistična bi bila 10-ak, mada je Musk svakako slagao kupce Modela S kada im je obećavao da full autonomna vožnja dolazi na njihove automobile softverskom nadogradnjom; mislim da je čak svojevremeno uspeo da kaže i da će im, zbog budućih funkcionalnosti, vrednost rasti).
Promet i prometnice se ureduju za potrebe sudionika istog. Ako samovozeca vozila udu u masovnu upotrebu sigurno ce njihove osobine i mogucnosti biti uzeti u obzir kod dizajniranja i planiranja prometnica i zakona. Osnovna, banalna, logika.
Zasto su elektricni romobili problem u prometu? Nisu predvideni u istom.
p.s. slusati muskove lazi, izmisljotine i sl. nije svrsishodno ako je svrha biti u dodiru sa stvarnosti.