"U prvoj fazi fokus će biti na mapiranju zagrebačkih ulica,"
Ko im dade dozvolu, ja ne želim biti "mapiran".
"U prvoj fazi fokus će biti na mapiranju zagrebačkih ulica,"
Ko im dade dozvolu, ja ne želim biti "mapiran".
Vidim razne hrvatske (polu) novine poput indexa konstaktno pljucaju po Rimcevoj tehnologiji, ukljucujuci brojne nase "utjecajnike".
Sta ljudi misle da ce Rimac sam razvijati softver i hardver iz nule!?
Prvo ce ici skupljat silicij za cipove, pa graditi tvornicu, pa projektirati vlastiti CPU/DSP, pa krenuti od "Hello World" aplikacije i trenirati AI iz nule, ...?
Ne kuzim sta je to da mi toliko pljucamo po svemu domacem.
Davno je Lucijan Carić rekao da je ovo obično prodavanje magle.
"U prvoj fazi fokus će biti na mapiranju zagrebačkih ulica,"
Ko im dade dozvolu, ja ne želim biti "mapiran".
Nećeš ti biti mapiran, nego ulice.
Davno je Lucijan Carić rekao da je ovo obično prodavanje magle.
Da i ? kakav je on to autoritet
Da i ? kakav je on to autoritet
Pa čini mi se puno veći od ovog prodavača magle.
Inače "branim" Rimca, odnosno ne kritiziram ga bezveze, ali ovo sa robotaksijima i uslugom koja će promijeniti svijet (prometa) je prilično prožvakana stvar i teško da će se dogoditi. Taksi nikada neće biti jeftiniji od vlastitog vozila; nikada neće imati moj kišobran unutra, rezervnu jaknu, sjedalice za djecu; nikad mi neće doći one sekunde kada ga ja trebam. Taksi uvijek ima nešto praznog hoda što u prijevodu znači povećanje broja vozila na cesti i gužvi. Ali, ako može uzeti pare od Unije i potrošiti ih u Hrvatskoj skupljajući talentirane ljude i stavljajući Zagreb i Hrvatsku na listu poželjnih mjesta za rad - palac gore. Treba nam takvih stvari
Al ako ovi razviju i odrade taj softversko-hardverski dio. Sta radi rimac? Nevere za robotaxije? Il neki novi jeftini gradski mali auto u koji ce sve to integrirati 🤔?
Pa AI je samo ljepši naziv za to sve...
Pa AI je samo ljepši naziv za to sve...
-hype-buzz..
In August 2015, Tesla Motors announced that it would incorporate Mobileye's technology in Model S cars. Tesla reportedly did not share its plans with Mobileye, and after the first deadly crash of a self-driving Model S with Autopilot became public in June 2016, Mobileye ended their partnership
Mobileye was acquired by Intel in 2017.
Long gone is the euphoria of the 2017 Mobileye acquisition. Mobileye’s lead in ADAS is now under attack, particularly from Qualcomm and Xilinx. It has no coherent roadmap for driver monitoring leading into occupant monitoring and no offering whatsoever to compete with Qualcomm and Nvidia in digital cockpit and in-vehicle infotainment (IVI).
Mobileye Global Inc. US:MBLY Stock Price
02/14/2023 $47.02
02/13/2024 $26.27
Ma to je fejk njuz, nemoj i ti sine Brute protiv velikoga Rvackog idola i uzdanice.... ako je Rimac reka tako će i bit.... sad oće li to bit 2025, 2035 ili 2045 su samo glupavi detalji sa kojima se ne treba zamarat, jer on je naš čovik i nebi nas nikad zaj...a!!!
Najluđe od svega mi je što je on osnova odvojenu tvrtku za razvoj robotaksija, čini mi se prije nekih 5-6 godina (isprika ako sam falio točan broj) koji je boga pitaj šta radila do sada ako svih tih godina nisu uspjeli napravit baš ništa nego su kupili tuđe riješenje - a onda se javlja pitanje šta nam je Rimac uopće treba ako je kupio tuđe riješenje pod izlikom vlastitog razvoja??? I zašto je čekao toliko dugo da kupi rješenje druge firme? Zašto mu se dopušta da krši dogovorene rokove? Kako komentira da ova izraelska firma nema level 5 automatizacije koji se zahtjeva?...... i tako dalje i dalje.....
Uglavnom svakom debilu je sada jasno da od toga neće bit ništa, jer nema šanse da sada za manje od dvije godine on razvije ono što nitko u svijetu još nije razvio da funkcionira kako treba (googlov samovozeči taksi je daleko od idelanog) jer nema ni financija niti sposobnih ljudi za razvoj takvog nečega u tako malo vremena!
Tako da nek se on drži onog čega zna a ovakve stvari pusti tvrtkama koje znaju šta rade i imaju puuunoooo veče resurse od njega.
Tako da nek se on drži onog čega zna a ovakve stvari pusti tvrtkama koje znaju šta rade i imaju puuunoooo veče resurse od njega.
Čini se da zna graditi luksuzne stanove za one koji se ne srame svog bogatstva.
Nekuzim tolko kritiziranje Rimca, covjek je dobro prodo price, neke su izvedene/izvedive neke ne..I meni je u cilju sto manje radit(fizicki/psihicki) a sto vise zaradit/dobit...Tip ima odlicnu sposobnost masama rec ono sto oni ZELE cut u obliku iskrivljene istine,skoro pa lazi..Covjeka treba postovat zbog te sposobnosti, j**e se njemu sta neko random ko guli od 6-6 kaze za njega i nema 2% ko on....Odgojio ga je HDZ, ko je meni kriv sto mi tata nije imo HDZ clansku iskaznicu pa sad moram sljakat, a ne izmisljat toplu vodu doma i brat drzavne subvencije i bespovratna sredstva,Svaka cast Mate, i guraj dok ide
lažibrada 1o1
Mućka i prevara te vađenje naših novaca uz pomoć vladajućih
Same s*it kao njegov stari
Znaci dobil je lovu od drzave da razvije autonomnu voznu i sad bude s tim novcima platil drugu firmu da implementira tudi proizvod?
To je neka zajebancija?
EDIT:
To je modus operandi u RH. Javis se na natjecaj koji je pisan za tebe, dobijes 100 necega za nesto sto vrijedi 10, uzmes subcontractora kojeg platis 8 i stavis 92 u dzep. Narod slavi heroja Rimca a da mu otac nije osudeni kriminalac nebi imal za zvake.
Znaci dobil je lovu od drzave da razvije autonomnu voznu i sad bude s tim novcima platil drugu firmu da implementira tudi proizvod?
To je neka zajebancija?
EDIT:
To je modus operandi u RH. Javis se na natjecaj koji je pisan za tebe, dobijes 100 necega za nesto sto vrijedi 10, uzmes subcontractora kojeg platis 8 i stavis 92 u dzep. Narod slavi heroja Rimca a lik da mu otac nije osudeni kriminalac nebi imal za zvake.
Hrvatske autoceste dobile lovu od države da razviju novi sustav naplate autocesti i gle vraga nerazvijaju same nego plačaju za već razvijen sustav, nedaj bože.
Jeste mi svi pametni.
Znaci dobil je lovu od drzave da razvije autonomnu voznu i sad bude s tim novcima platil drugu firmu da implementira tudi proizvod?
To je neka zajebancija?
EDIT:
To je modus operandi u RH. Javis se na natjecaj koji je pisan za tebe, dobijes 100 necega za nesto sto vrijedi 10, uzmes subcontractora kojeg platis 8 i stavis 92 u dzep. Narod slavi heroja Rimca a lik da mu otac nije osudeni kriminalac nebi imal za zvake.
Hrvatske autoceste dobile lovu od države da razviju novi sustav naplate autocesti i gle vraga nerazvijaju same nego plačaju za već razvijen sustav, nedaj bože.
Jeste mi svi pametni.
A vlasnik HAC-a je ko ? Moja baba ili gle čuda.... država!
Uostalom zašto bi mu država i fondovi dali pare za razvoj nečega ako ionako planiraš kupit taj gotovi software od početka.... i to je tipičan način kako po HDZ-evski zaj.... državu i pokupit svoju junačku proviziju...
Svi vi koji ste optimistično očekivali da će Rimac stvarno razviti svoj vlastiti autonomni sustav vožnje u par godina, dajte si malo truda pa pročitajte koliko godina Musk i Tesla razvijaju takav sustav i opet moraju rješavati probleme i nakon toliko godina.
https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Autopilot
https://www.theguardian.com/technology/2024/feb/02/tesla-recall-warning-light-font-size
Naširoko prihvaćena zabluda je da autonomni sustav vožnje ima veliku bazu raznih IF-THEN situacija i da može odreagirati na svaku situaciju, kao i da je sustav računalnog raspoznavanja objekata/okoline, nazovimo to računalnog vida/gledanja, u samom vozilu dotjeran do savršenstva što je daleko od istine i stvarnog stanja, bez obzira radi li se o radarskom ili optičkom sustavu.
Jel ti trolaš ili jednostavno nisi u stanju shvatiti?
Ovaj lažljivac/lopov je dobio novac za RAZVOJ nečega. RND.
Ne preprodaju.
.. dajte si malo truda pa pročitajte koliko godina Muski Tesla razvijaju takav sustav i opet moraju ..
- musk s tim nema (skoro) nikakve veze, nije on tesla, običan ceo postavljen u fotelju, ime-brand sam za sebe, frontmen.. musk ne radi ništa, ne riješava probleme, ne programira, ne buši tunele, ne gradi rakete.. on je samo frontmen-ceo uz zabludu da je on stvorio teslu, nije.. jedino što je napravio je paypal kojeg je prodao, a sve je omogućeno 'aristokrackim vezama', milijardama koje obitelj-roditelji imaju, krug ljudi koji odlučuju o svemu krupnom..
-što musk radi? naslikava se dimeći maricu, daje interwieve, dijeli otkaze, igra se bitkojnom, twita, .. trump s drugom titulom, u drugoj branši (ili istoj ako su to branša upravljača krupnim kapitalom + poreznim novcem).
.. dajte si malo truda pa pročitajte koliko godina Muski Tesla razvijaju takav sustav i opet moraju ..
- musk s tim nema (skoro) nikakve veze, nije on tesla, običan ceo postavljen u fotelju, ime-brand sam za sebe, frontmen.. musk ne radi ništa, ne riješava probleme, ne programira, ne buši tunele, ne gradi rakete.. on je samo frontmen-ceo uz zabludu da je on stvorio teslu, nije.. jedino što je napravio je paypal kojeg je prodao, a sve je omogućeno 'aristokrackim vezama', milijardama koje obitelj-roditelji imaju, krug ljudi koji odlučuju o svemu krupnom..
-što musk radi? naslikava se dimeći maricu, daje interwieve, dijeli otkaze, igra se bitkojnom, twita, .. trump s drugom titulom, u drugoj branši (ili istoj ako su to branša upravljača krupnim kapitalom + poreznim novcem).
Ukratko, klaun za mase
- musk s tim nema (skoro) nikakve veze, nije on tesla, običan ceo postavljen u fotelju, ime-brand sam za sebe, frontmen.. musk ne radi ništa, ne riješava probleme, ne programira, ne buši tunele, ne gradi rakete.. on je samo frontmen-ceo uz zabludu da je on stvorio teslu, nije.. jedino što je napravio je paypal kojeg je prodao, a sve je omogućeno 'aristokrackim vezama', milijardama koje obitelj-roditelji imaju, krug ljudi koji odlučuju o svemu krupnom..
-što musk radi? naslikava se dimeći maricu, daje interwieve, dijeli otkaze, igra se bitkojnom, twita, .. trump s drugom titulom, u drugoj branši (ili istoj ako su to branša upravljača krupnim kapitalom + poreznim novcem).
...dok Mate Rimac daje intervjue, daje obećanja, naslikava se uokolo, javi se negdje na društvenoj mreži, pokupio je hrpu domaćeg i inozemnog novca za "razvoj" autonomnog sustava vožnje, a ova njegova mp3 kompanija koja namjerava provesti mapiranje Zagreba te iste karte može kupiti od Googlea. Zato sam i spomenuo Muska jer ne vidim neku posebnu razliku u odnosu na Rimca, osim što Tesla ima kakav-takav postojeći sustav autonomne vožnje, dok Rimac ima hrpu obećanja i predstojeću kupovinu sustava od treće strane.
Baš me zanima kako će EU i strani investitori sve to shvatiti. Eto, čekam...
- da i ne..
-tj to što se tako ponaša, kao klaun, no ipak je biz u pitanju, milijarde, fotelja-ceo.. u bizu gdje se iz šupljeg u prazno pretaču milijarde, pogotovo od kad je 'ujko-sem' skužio kako to može raditi s poreznim novcem bez posljedica + i nakon što je pregrizao svoje ideale (tržišne, pravila kapitalizma, usa ideale-doktrinu, npr ne miješanje privatno-državnog, porez.. prvo sanacijom banaka, zatim ostalo, a počelo u doba regana popuštanjem kotntrole pravila burze..).
-kad idemo u cirkus, gledamo show, klaune.. zabavu, no to je posao kao i svaki drugi... rade profesionalci, dok je musk the-brand ime za fotelju, možda simpatičan masama, možda zato jer je wasp, možda .. tko će znat' .. ugl on je u toj fotelji, ne 'ja'.. pri čemu ne vidim bitnu razliku da je u fotelji onaj konj-senator ili domaća kokoš.. onak, funkcija u kompaniji koja ne radi ništa, direktor, no čak ni to, tj nije da on mora lupati potpise na ugovore, plaćati račune u ime firme npr za struju.. to rade djelatnici kompanija kojima on upravlja, kao što nadzorni odbor upravlja vlansičkim udjelom kompanije.. no ne rade ništa u core bizu kompanija kojima upravljaju.. to je ceo.
-kao i biz, zabava, sport, film-glazba.. ili sex-droga.. stvari koje želimo, plaćamo, kao i bigbrother gdje voaerski virimo u spavaću sobu, pri čemu se musk zabavlja i dimi maricu kao prepoznatvilja osobina, tj što drugo možemo asocirati s muskom a da je činjenica-istina, ne iskrivljena kao za teslu-kompaniju.. (nije on stvorio, nego je nakon njegovog dolaska porasla popularnost, probitak imena, no i stvar vremena, u pravo vrijeme, internet-globalizacija kao i npr bitcoin ili netflix.. nije moglo desetljeće prije jer nisu postojali uvjeti, ne ovisi o jednoj osobi, neog o bizu, infrastrukturi.. pri čemu musk nije onaj tko recimo kao inženjer gradi raketu ili buši tunel, nije građevinac, nije geodet.. on je jednostavno 'the-musk', brand za sebe ili frontmen brand, dok u pozadini pravi šef, ujkosem, trpa novac, iz lijevog džepa u desni, krupni kapital, porezne oaze, kriminal.. to je ono čime ujko upravlja dok za probleme ima i ostalo, nato, sve, jer je vlasnik svega pa i interneta, licenci-patenta itd. itd..).
-charliechaplin je glumio klauna, .. musk-klaun? nije da glumi ili ide mu prirodno.. no nije klaun u smislu tumplek-trumpek za kojeg se više vežu negativni opisi, kao narančasti orangutan.. no bio je the šef i ide ponovo na istu fotelju, a razlika što za tu fotelju postoji izbor, glasovi glasača usa države.. za muskovu fotelju tog nema, tj to je jedina razlika.. pa sad jesu li klauni? da i ne...
edit: post iznad-između :) ..
-da.. no rimac eto nešto kao radi.. i napravio je nešto, npr neveru.
-da-ver.2.0, .. povijest, dobitnici zlatne kune, nakon nešto godina obično završe u remetincu.. većina, do tad je bio 'samo rimac' od tad je i 'država'.. drugi level, drugi rizici, kao i to da će kroz koju godinu u spa-remetinec.. ili neće, ovisi, sreća, pravosuđe.. nije dovoljno umočiti prst u pekmez-prevare.. nego za kaznu mora postojati i sustav koji će kaznu provesti.. sustav nemamo, nemamo ni sudce, nema ni djelatnika bilo čega, dostave, vještaka.. ničeg nema, rade filipinci-nepalci.. tak da su za sad mirni što se zakona tiče a možda i nevini :)
Robotaksi kronologija
2018. Rimac: "Ne želim raditi robotaksije"
2018. Rimac u Zagrebu testira vozila s autonomnom tehnologijom
2020. Rimac: "Previše gledamo u europsku vreću novaca, moramo se okrenuti vlastitom poslovanju"
2020. Rimac: "Želim da se dionicama trguje na temelju činjenica, a ne nabrijavanja"
2021. Prvih milijardu i pol kuna iz EU covid-fonda ide Rimcu
2021. Terminal budućnosti: Zagreb će biti prvi grad na svijetu gdje će voziti robotaxi, taksi bez vozača
2021. Rimac: Robotaksiji će 2024. voziti po Zagrebu; Von der Leyen: Silno sam impresionirana!
2021. Hrvatska se nije obavezala na transparentnost u trošenju europskih milijardi
2021. Vladin plan pisan je za firme bliske HDZ-u, a ne za spas ekonomije
2021. Nacionalni plan oporavka i otpornosti (NPOO)
Cilj projekta je razviti i implementirati u potpunosti novi ekosustav urbane mobilnosti (odnosno tzv. MaaS – mobilnost kao usluga), usko integriran s javnim gradskim prijevozom koji će se sastojati od 3 ključne komponente nužne da bi potpuno autonomna vozila mogla funkcionirati i sudjelovati u prometu. One su redom: (i) potpuno autonomno električno vozilo pete razine autonomije, (ii) razvoj i izgradnje specijalizirane infrastrukture za autonomna i električna vozila integrirane s javnim gradskim prijevozom, (iii) razvoj softverske platforme za upravljanje kompletnim sustavom. Realizacijom projekta u Gradu Zagrebu postići će se znatno povećanje sigurnosti u prometu uz povećanje efikasnosti svih sudionika te smanjenje prometnih gužvi. Primarni je cilj također postići značajan pozitivan utjecaj na okoliš kroz smanjenje ukupne emisije štetnih plinova uzrokovane prometom motornih vozila, kroz istraživačke i inovacijske procese, prijenos tehnologije i suradnju između tvrtki usmjerenih na nisko-ugljično gospodarstvo, otpornost i prilagodbu na klimatske promjene.
Razvoj i implementacija kompletno novog sustava urbane mobilnosti zasnovanog na novoj tehnologiji autonomnih električnih vozila bit će temeljena na 3 ključne komponente neophodne za njegovo funkcioniranje:
(i) Potpuno autonomno električno vozilo: Realizacijom projekta konstruirat će se u potpunosti novo električno vozilo pete razine autonomije, dakle sposobno izvršavati sve dinamičke funkcije vožnje bez ikakve asistencije vozača-osobe, čiju funkciju u potpunosti preuzima umjetna inteligencija, odnosno autonomni sustav vožnje. Ovo je ujedno i najkompleksniji dio projekta budući da razvoj globalno homologiranog autonomnog vozila predstavlja najveći izazov, uzevši u obzir tehnološki, regulatorni i prometni aspekt. U njemu je u najvećoj sadržana tehnološka vrijednost projekta, budući će rezultirati razvojem potpuno autonomne električne platforme vozila bez upravljača, zatim baterijskog sustava razvijenog i prilagođenog autonomnom sustavu vožnje koji nosi niz specifičnosti u vidu potrošnje energije te električnog pogonskog sustava projektiranog za električna autonomna vozila.
Za sam autonomni sustav vožnje, odnosno umjetnu inteligenciju koja upravlja vozilima putem senzora i kamera odabrali smo tvrtku koja je među 3 vodeće u svijetu u tom području te na taj osigurali maksimalnu sigurnost u prometu u trenutku izlaska flote vozila na ulice. Uvjerenja smo da samostalan razvoj sličnog sustava nije potreban budući bi iziskivao dugogodišnji razvojni proces i višestruke razvojne troškove od cijene ovog projekta, a na tržištu već postoji razvijeno nekoliko kvalitetnih rješenja te vrste s relativno jednostavnom implementacijom na u potpunosti novim autonomnim vozilima kakvo će biti naše. Iz tog razloga, razvoj autonomnog sustava vožnje, odnosno umjetne inteligencije nije predmet ovog projekta, već razvijamo potpuno autonomno vozilo koje koristi već postojeću umjetnu inteligenciju.
(ii) Razvoj i izgradnja specijalizirane infrastrukture za autonomna i električna vozila: Za funkcioniranje kompletnog sustava nove mobilnosti nužna je, budući da nema osoba koje upravljaju vozilima, razvijena infrastruktura specijalne namjene u kojoj će se navedena vozila održavati i čistiti te provjeravati rade li svi sustavi na njima ispravno. Navedena građevina bit će razvijena kao dio cjelokupnog multimodalnog rješenja odnosno terminala, dogovorenog u suradnji s Gradom Zagrebom. Razvojem spomenute infrastrukture povezat će se navedeni novi ekosustav temeljen na autonomnim vozilima s postojećim oblicima javnog gradskog prijevoza (autobusom i tramvajem) te prigradskom željeznicom čija je nova stanica planirana u neposrednoj blizini. Time će se dobiti novo multimodalno čvorište koje će značajno optimizirati prijevoz putnika u Gradu Zagrebu te smanjiti potrebu za korištenjem vlastitog automobila stvarajući pozitivan utjecaj na okoliš i smanjenje prometnih gužvi. U konačnici će rezultat biti višestruke javne koristi koje će se ogledati prvenstveno kroz smanjenje zagađenja koje će pozitivno utjecati na zdravlje stanovnika Zagreba. Također, zbog povećane sigurnosti u prometu kao direktan učinak projekta bit će manji broj poginulih i ozlijeđenih u prometnim nesrećama.
(iii) Softverska platforma: Nova usluga mobilnosti biti će zasnovana na dijeljenju odnosno tzv. MaaS (mobilnost kao usluga), a ne posjedovanju vozila. Dakle, putem navedene razvijene platforme obavljat će se interakcija korisnika s vozilima te upravljanje postavkama unutar vozila, ali i upravljanje cjelokupnom flotom vozila i infrastrukturom od strane nositelja projekta. Također, bitna sastavnica softverske platforme je integracija s pružateljima usluga javnog gradskog prijevoza te željeznicom čime će biti stavljen naglasak na multimodalno povezivanje navedenih oblika prijevoza s budućom uslugom potpuno autonomnih električnih vozila. Nadalje, kroz uslugu će u dogovoru s Gradom Zagrebom i operaterom javnog prijevoza, biti dodijeljeni vaučeri za besplatne vožnje za osobe s invaliditetom, a koji će vrijediti najmanje 5 godina nakon izdavanja.
Indikativni vremenski tijek projekta:
2021. Pripremanje novog prezentacijskog prototipa, rad na pripremi za početak gradnje specijalizirane infrastrukture, odabir svih parametara za integraciju autonomnog sustava vožnje i senzora na vozilo, izrada softverske platforme
2022. Izgradnja specijalizirane infrastrukture, dovršetak prezentacijskog prototipa i početak izrade verifikacijskih prototipa, integracija sustava autonomne vožnje i senzora na vozilo, projektiranje linije za serijsku proizvodnju, izrada softverske platforme
2023. dovršetak proizvodnje verifikacijskih prototipova, njihovo testiranje, testiranje sustava autonomne vožnje, testiranje specijalizirane infrastrukture, izrada kalupa za serijsku proizvodnju, instalacija linije za serijsku proizvodnju, integracija softverske platforme s vozilima i infrastrukturom te povezivanje s ostalim pružateljima usluga
2024. testiranje svih sustava i pokretanje pilota usluge u Zagrebu
2025. pokretanje komercijalne usluge s punom funkcionalnošću u Zagrebu
Inicijalna flota od 700 autonomnih električnih vozila koja je planirana za Zagreb, a čija je serijska proizvodnja planirana za 2024. neće biti financirana iz ovog projekta već iz drugih izvora sredstava tvrtke.
Vezano uz razvoj infrastrukture, rad na početku njezina razvoja, odnosno gradnje planiran je početkom 2022., dok bi svi sustavi na njoj bili instalirani i spremni za testiranje početkom 2023. Obzirom na suradnju s Gradom Zagrebom, tijekom 2024. predviđena je integracija s intermodalnim terminalom koji Grad Zagreb gradi u neposrednoj blizini te povezivanje s pružateljima javnog gradskog prijevoza te željeznicom.
Dodjela potpora u okviru NPOO planira se isključivo za projekt istraživanja i razvoja, i to fazu, koju obilježava dovršen inicijalni prototip i početak rada na razvoju verifikacijskih prototipova koji će imati sva obilježja finalnog vozila, što znači da se dodjela državne potpore odnosi na primijenjena istraživanja, konkretno industrijsko istraživanje i/ili eksperimentalni razvoj62
62 “Eksperimentalni razvoj“ definira se u Okviru Zajednice kao stjecanje, kombiniranje, oblikovanje i uporaba postojećih znanstvenih, tehnoloških, poslovnih i ostalih mjerodavnih znanja i vještina u cilju razvoja novih ili poboljšanih proizvoda, procesa i usluga. To može uključivati i, primjerice, aktivnosti u cilju konceptualnog definiranja, planiranja i dokumentiranja novih proizvoda, procesa ili usluga. Eksperimentalni razvoj može obuhvaćati izradu prototipova, demonstracijske aktivnosti, pilot-projekte, ispitivanje i provjeru novih ili poboljšanih proizvoda, procesa ili usluga u okruženju koje odražava operativne uvjete iz stvarnog života ako je osnovni cilj ostvarenje daljnjih tehničkih poboljšanja proizvoda, procesa ili usluga koji nisu u bitnome utvrđeni. To može uključivati i razvoj tržišno upotrebljivog prototipa ili pilot projekta koji je nužno konačni tržišni proizvod, a preskupo ga je proizvesti samo da bi se upotrebljavao u svrhu demonstracijskih aktivnosti i provjere. Eksperimentalni razvoj ne uključuje rutinske ili periodične izmjene postojećih proizvoda, proizvodnih linija, proizvodnih procesa, usluga i drugih aktivnosti u tijeku, čak i ako te izmjene znače poboljšanja
2021. 3LHD projektirao Rimčev Centar mobilnosti
2021. Ovako bi trebao izgledati Rimčev terminal robotaxija
2023. Mijenja se zakon kako bi Rimac mogao uvesti robotaksije
2023. Rimac i službeno dobio 180 milijuna eura javnog novca. Ministar: Moramo biti ponosni
2023. Rimčev projekt robotaksija ozbiljno probija rokove. Ovo su neispunjena obećanja
2023. Na robotaksijima se dvije godine nije radilo ništa, nema ni prototipa
2023. Vlada od EU zatražila traži da se Rimcu odgodi rok za razvoj robotaksija
2023. Vlada objavila u kojoj fazi su Rimčevi robotaksiji. Tvrde da bi ih 60 trebalo biti gotovo u 2025.
2024. Afera Robotaxi
Kako ide sa zakonodavstvom autonomne vožnje? Kako ga misle pustiti na cestu bez riješenih osnovnih pretpostavki? Hoće li lažibrada u zatvor ako robotaksi nekoga nevinog pošalje u vječna lovišta? Ili će se vaditi da je kriv Mobileye?
.. 2025, 2026.. rimac seli u dubai, novi stan (gradi se..), nova adresa.. ili remetinec, što bi bilo tko izabrao? ili pitati se što je napravljeno i gdje su novci? na sigurnom :)
no gradi se, npr sv.nedelja-pogon.. pa 'možda je to to..'.. dok pandemije-ratovi odlično dođu kao pokriće za bilo koje 'kašnjenje'.. ako je to razlog odstupanja najavljenih rokova i realizacije, ako i nije (razlog) tad je svakako upotrebljiva isprika.. i čak je možda sve čisto-ok, kao što se može dobiti jackpot na lotu, postoji šansa (mada je vrlo mala)..
edit, za post iznad-između..
-nikako, tj zakonodavstvo svih (oni koji upravljaju svime, globalno, kao usa-eu..) kasni i sad se već uvode suprotne zabrane, nedovoljna sigurnost itd.. prošao je prvi hype val i doba bezakonja-neregulative.. no kad će regulacija, prava, čitava, upotrebljiva.. može sutra a može za desetljeće.. do tad tko zna, moguće je sve kao pogoditi jackpot.. a jedino vidoviti milan vidi budućnost (i ćorava baba..) .. :)
Piši kući propalo je bilo kada je odlučio graditi zološki vrt u svome zdanju...tko nije od toga postao trijezan neće se nikada otrijezniti.