AI Generacija otuđenja i oduzetosti od stvarnosti.Bez realne komunikacije razgovora osječaja. To je več sadašnjost, budućnost ne želim zamislit.
Sve više tinejdžera bira društvo AI pratitelja
- poruka: 8
- |
- čitano: 2.934
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore

Već sada AI ima bolje komunikacijske vještine od većine
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/39794410/

Alternativa je da ne pričaju ni skim. Je l' to bolje?
Ne samo kod mladeži, nego i kod seniora, bolje pričat s AI nego biti sam.
Ako će ćakula s AI smanjiti gledanje TikToka ili HRT-a, onda je to dobra vijest!
Alternativa je da ne pričaju ni skim. Je l' to bolje?
...
Klasičan primer lažne dihotomije, kao da su to dve jedine mogućnosti. Štaviše, nigde u članku se ni ne govori o izboru između AI društva i samoće, već između AI i ljudskih sagovornika.
LLM-ovi kakvi trenutno postoje imaju za cilj da zadovolje korisnika, te će mu uglavnom povlađivati i laskati i retko će se kritički odnositi prema onome što korisnik napiše. Lakše je obratiti se nekome za koga znamo da nas neće osuđivati. Samo, navikavati se na izbegavanje interakcija sa stvarnim ljudima, jer potencijalno mogu biti neprijatne, sklanjanjem u "sigurni prostor" razgovora sa automatom dizajniranim da nam povlađuje ne zvuči zdravo.
"Every kid starts out as a natural-born scientist, and then we beat it out of them" - Carl Sagan
Sjećam se na FERu profe koji je redovno izbacivao studente iz učionice samo radi pogrešnog odgovora. Predavanja su u pravilu bila tiha misa u kojoj se nitko nije usudio odgovoriti išta, samo profa koji ima monolog i breakdown 24/7, ludih demosa, nadr* asistenata (ali i onih dobrih ko' kruh) pijanog profe, kao i jednog iz matematike koji je rušio sve po redu jer smo mu svi taj dan izgledali previše ozbiljni.
Sjećam se i profe iz srednje na Ruđeru koja je 2 školska sata maltretirala učenika pred pločom i podjelila mu 5 kulja jer je načula da je uzeo instrukcije iz matematike, sjećam se i da smo nakon matke imali fiziku u kojoj je profa koja je bila u odličnom odnosima sa ovom prvom profom iz matke nastavila maltretirati istog učenika i da je netko iz razreda poslap profu iz fizike u rodni kraj, a sjećam se i ludog profe iz povijesti koji je tjerao sve da pjevamo titove pjesme kao i profe iz teh. crtanja koja je svima podjelila jedinice jer učionica nije imala zastore.
Osobno, uvijek sam bolje (na)učio iz knjiga nego na nastavi, a i kurikulumi su bili za kakicu, umjesto na faxu radije sam učio u NSK, sjećam se i da su mi u referadi sa podsmjehom rekli da se upišem malo niže na filozofski kad sam ih pitao dali se mogu prijavit za sate naprednog engleskog (FER tek od prije par godina ima predmet engleski u poslovnom okruženju ili tako nešto) O tome da na FERu do ove godine nije bilo moguće studirati uz rad (thnx ludi Primorac i Bologna) neću ni govorit (neki od nas su bili primorani radit za vrijeme studija)
Danas klinci uče samo da bi prošli maturu napisali esej iz hrvatskog ( koji je pola beskorisno baljezganje pisaca, ruska avangarda u moje vrijeme je bila posebno "voljena" u kurikulumu)
Sad imao klince koji su na rubu živaca, sa ptspom od škole i pucnjave po školama u Europi dok Fuks povećava broj sati u školi (Finci istovremeno imaju najmanje sati predavanja, bez ocjenjivanja , samo opisne ocjene na kraju godine i pritom ostvaruju najbolje PISA rezultate na svijetu)
Smiješno mi je slušat kako se svi čude zašto fakulteti zjape prazni (UCLA je dobar primjer kako pristupiti problemu)
"The way I see it" AI je samo Newtonov treći zakon na djelu
