ništa bez branimira glavaša xd

ništa bez branimira glavaša xd
U prometu ne smiju sudjelovati romobili koji mogu preko 25 km/h ili preko 600W snage...Ne kužim, gdje onda sudjeluju takvi romobili?
Pa ako nemas infrastrukturu za takve romobile, nigdje...
Kako ne ?!?! ključna riječ iz Splita dovoljno govori.
Pa ako nemas infrastrukturu za takve romobile, nigdje...
i sad se postavlja pitanje - zašto je uopće dozvoljena prodaja takvih romobila
Pa ako nemas infrastrukturu za takve romobile, nigdje...
i sad se postavlja pitanje - zašto je uopće dozvoljena prodaja takvih romobila
-zato jer je bilo ''nemoguće'' anticipirati.. pa je zakonodavac (ne samo hr-naš, globalno-eu..) prvo deklarirao kao pješaka.. bez ikakvih ograničenja-uvjeta, jer ih pješak nema.
-a sad naknadno imamo problem, jer je teže ispravljati.. pa i kontrola, lako za kacigu, vidi se.. no što s logikom, npr dio koji kaže da je pri smanjenoj vidljivosti potrebno uključiti svjetla (i reflektirajuća odjeća).. a svjetla nema, čime eliminira mogućnost da po potrebi svjetla budu upaljena, odnosno takvo vozilo ne zadovoljava tehnički uvjet, ali za to bi preduvjet bio tehnički-registracija.. ili barem zabrana prodaje te robe, do klasificiranja kao zabranjene-kažnjive već posjedovanjem.. što je opet extrem-nosnsens.. a sve jer zakonodavac ne može vidjeti dalje od nosa (ili džepa, jer sve je neki biz-novac)..
-istovremeno, uopće se u člancima-temama ne spominje što je promet, javne prometnice i vozilo u prometu, vs izvan prometa, gdje se zakon ne primjenjuje, npr za lakše razumijevanje imamo quadove, bilo koje vozilo koje ne vozimo prometnicama, javnim prometom-cestom, nema registracije, nema tehničkog.. vozi se po livadi-šumi.. izvan prometa i tad se prometni propisi ne primjenjuju, pa tako mountbike ne mora imati svjetla-zvonce.. mora ako dođe u promet.. auto za relly-trke, ne mora imati ništa, ni homologaciju osim ako je to uvjet-ograničenje same trke kao što može biti kubikaža ili nešto deseto.. ako se ne vozi u prometu, ne primjenjuju se pravila-zakoni.. a sudar izvan prometnice nije prometni prekšaj, npr sudar dva pješaka na pješačkom trgu-parku nije slučaj gdje izlazi prometna policija .. nema nadležnosti, može biti kriminalistička kao je kriminal u pitanju, može antiteroristička ako su talibanci.. no nema veze s prometom, jer nije sudionik prometa pa time ni prometne nesreće i pripadajućeg zakona koji se tad (ne)primjenjuje ovisno o tom početnom kriteriju.. no to se za el.romobile ne spominje (čak ni za bicikle).. pri čemu npr dječji bicikl ne mora imati ništa od uvjeta, vozi se po parkiću za djecu, legalno.. kao i s tri kotača ili pomoćnim.. i voze djeca, dok ih roditelj pazi-nadzire, kao obvezu, tj djeca se ne smiju ostaviti bez nadzora, dok tek s 16 smiju iza 22h biti vani sami.. i to su pravila za ljude-djecu, ne prometna pravila mada se sve nekako može dodirivati jer ništa nije izolirano u svemiru od ostatka..
-tj da su vozila dozvoljena samo na prometnicama-cestama, tad bi taj kriterij bio jednostavan, .. ideš na cestu i moraš zadovoljiti sve teh-uvjete kao svjetla.. nemaš-zabranjeno-kazna. .. ali bic i romobil su dozvoljeni i na pješačkom djelu, uz podsjetnik da je običan romobil upravo nešto za djecu, kao i dječji bic s tri kotača... i da se vozi u parkiću, ne na cesti.. tj da je tek s ovim el.romobilima došao problem, .. a to je samo stvar pogona, dok je bicikl ostao isti.. i situacija da bic-romobil može voziti po pješačkoj stazi, da čak ima ucrtanu traku, dok se ne napominje da tad ako se taj dio pješačke staze smatra prometnicom i dalje ostaju sudionici prometa s obvezom svjetala-zvonca itd.. a ako se tumači da su tad pješaci, tog nema.. tj ili su pješaci ili vozila i gdje je granica, tj granica za pješaka je rubnjak rizola-ceste.. npr zebra.. gdje je granica za bic kao na posljednjem primjeru iscrtavanja puta u oz po stupićgradu gdje dijagonalno vijugaju dvije bic trake na zavoj prometnice s tri trake jednih od gradskih arterija no i političkih platformi aktivista koji su to gurali pa sad imamo.. što je ta crvena traka, što je na dijelu gdje prolazi kroz zebru + semafori.. dok na minizebri ima stop i prednost ima pješak, čime je bic na tom dijelu ipak vozilo i mora propustiti pješaka na zebri.. no to sve je na pješačkom, ne na cesti, dok je durugi dio diagonale na cesti-zebri.. gdje sva vozila moraju propustiti pješaka, ali samo kad semafor ne radi jer je na tom mjestu semafor i tad je zeleno-crveno ono koje određuje prednost prolaska kad i pješak može biti kažnjen itd..
-što s tumačenjima, ne samo pisanjem zakona, nego kad se primjenjuje, kako se tumači.. ili postoji li logički preduvijet za svjetlo koje mora postojati da bi se u slučaju smanjenje vidljivosti moglo upaliti.. tj ako je nešto vozilo i nema svjetla, tad bi moralo biti kažnjivo-zabranjeno tj tehnički neispravno i bez obzira na doba dana ili vidljivost, jer mada je sad dan-sunce, može se naoblačiti, pomrčina sunca itd.. i tad mora imati svjetla, .. a to znači da ih mora imati stalno, dok ih tek po potrebi-stanju mora uključiti.. kao što je npr zima-ljeto za aute, kao što bi auto bez farova-svjetala bio kažnjen za vožnju u neispravnom stanju, tj može se izvući ako žarulja pregori.. no ne ako je to trajno stanje, ne ako far-svjetlo ne postoji.. kauzalnost koja mora imati i pravni okvir dok se zakoni donose, promišljaju, kao što svaki zakon ima hipotezu-dispoziciju-sankciju i kreće od zamišljene situacije riječju 'ako..' tj anticipiranje mogućih događaja, krađa, ubojstva.. bilo čega.. ako osoba-nešto, tad.. ako vozilo nema svjetla, ne može ih ni uključiti po potrebi, time vozilo za zadovoljavanje tehničkih uvjeta mora imati svjetla i mora prolaziti tehnički pregled-registraciju kako bi to bilo evidentirano i dozvoljeno ili zabranjeno za to vozilo .. kao relly, offroad vožnje, aerodromi .. bilo što izvan prometa na što se tad ne odnosi prometni zakon npr na privatnom zemljištu pa čak do tog da prometna policija tad nema pristup npr parkingu, osim ako je neko djelo ili poziv vlasnika.. tj to je pandan ulaska u privatni prostor-posjed.. hitnost ili nalog dok po šumama-livadama možemo proglasiti nadležnog šerifa, komunalca, čuvara.. no nije prometna policija itd.. i tad za istu vožnju npr bez kacige, prometna policija ne može kažnjavati za vožnju quadom ili romobilom.. jer je izvan jurisdikcije područja nadležnosti. .. ili podsjetnik incidenta prije godinu, zg-relly i kazna vozača.. što je ostalo prikriveno.. tj izvan trke divljanje koje nema veze s trkom, sudar.. da je u sklopu trke, trasi, tad prometna nema ništa s tim.
-zato nije dovoljno poneki zakon napisati, čak i dobro.. nego treba znati i tumačenje, primjenu.. sve kriterije, kao i sukob kriterija, prava-ograničenja kad se preklapaju, kao npr ustavna prava slobode kretanja i sl. ili ograničenje brzine, sigurnost .. gdpr ili identifikacija u kafiću za alkohol maloljetnicima itd. kad se nešto primjenjuje a kad ne, kao i vijugavi put dijagonalne trake bicikla pri čemu je jedina razlika puta u oz u boji puta, žuto ili crveno.. ostatak ekipe je isti, slamnati, limeni, hrabri i crvene plesne cipelice koijma putujemo s razlikom da su ono priče za djecu, a ovo je promet, sigurnost, uređeno društvo i dio kao promet-pravila... pa bi bilo bolje, da je bolje.. :)
U prometu ne smiju sudjelovati romobili koji mogu preko 25 km/h ili preko 600W snage...Ne kužim, gdje onda sudjeluju takvi romobili?
Pa al nije tako da svi romobili preko toga se u biti moraju registirati kao motori, vozač mora imati vozačku za motor, i skladno tome se moraju voziti po istoj cesti kao i sva druga motorna vozila? Do te granice mogu se vozit kao i bicikle po biciklističkim stazama i određenim pješačkim stazama.
Propustanje buke iz okoline odlicno dode na biciklu. Cujem auto dobrih 300-400m iza sebe bez problema. Dok ne kupim Garmin Variu, slusalice mi budu Varia :D
U prometu ne smiju sudjelovati romobili koji mogu preko 25 km/h ili preko 600W snage...Ne kužim, gdje onda sudjeluju takvi romobili?
Mislim da takvo prevozno sredstvo upada u kategoriju "moped". Iz zakona o sigurnosti prometa na cestama: "Moped je motorno vozilo s dva ili tri kotača čiji radni obujam benzinskog motora nije veći od 50 cm3 ili čija trajna snaga u slučaju elektromotora ne prelazi 4kW i koje na ravnoj cesti ne može razviti brzinu veću od 45 km/h"
U prometu ne smiju sudjelovati romobili koji mogu preko 25 km/h ili preko 600W snage...Ne kužim, gdje onda sudjeluju takvi romobili?
Mislim da takvo prevozno sredstvo upada u kategoriju "moped". Iz zakona o sigurnosti prometa na cestama: "Moped je motorno vozilo s dva ili tri kotača čiji radni obujam benzinskog motora nije veći od 50 cm3 ili čija trajna snaga u slučaju elektromotora ne prelazi 4kW i koje na ravnoj cesti ne može razviti brzinu veću od 45 km/h"
-ne.. tj možemo 'misliti' ili tumačiti.. no zakon ima svoje mišljenje-tumačenje.. pa je do nedavno to bio pješak, ne vozilo. .. ako mi sad tražimo gdje ga ugurati, jer negdje mora biti u nekoj klasi.. no nije u klasi mopeda, jer nije.. jer je bio pješak a sad je posebna klasa, izmišljena upravo zbog el.romobila.. nova, nije kamion, nije bus, nije bic, nije auto, nije moped.. nego 'osobna prijevozna sredstva'.
.. evo i neki textić.. tj to je već od 2022..
Dakle, električni romobil! On se svrstava pod pojam osobno prijevozno sredstvo, na što su se neki odmah zapitali postoje li i neosobna prijevozna sredstva, čisto da se zna! Dakle, od kraja srpnja 2022. električni romobili, električnih monocikli, segway i slična prometala pod uvjetom da ispunjavaju propisane uvjete, svrstani su u posebnu kategoriju vozila za koju je uveden i zajednički izraz – osobno prijevozno sredstvo.
-
Nije osobno prijevozno sredstvo ako ne ispunjava zakonsku definiciju osobnog prijevoznog sredstva, a definicija obavezno navodi brzinu do 25km/h (link, videti pod 104).
Ako među kolegama ima neki pravnik, voleo bih da čujem mišljenje stručne osobe, ali tekst koji sam citirao u prethodnoj poruci je zakonska definijcija, dakle ne članak, mišljenje, tumačenje itd, i ona je vrlo jednostavna: dva točka i brzina do 45km/h.
U tekstu nije navedeno da ako ne postoji biciklistička staza, romobil se može kretati stazom za pješake i to najvišom brzinom od 5 km/h
Nije osobno prijevozno sredstvo ako ne ispunjava zakonsku definiciju osobnog prijevoznog sredstva, a definicija obavezno navodi brzinu do 25km/h (link, videti pod 104).
Ako među kolegama ima neki pravnik, voleo bih da čujem mišljenje stručne osobe, ali tekst koji sam citirao u prethodnoj poruci je zakonska definijcija, dakle ne članak, mišljenje, tumačenje itd, i ona je vrlo jednostavna: dva točka i brzina do 45km/h.
-čitaj do kraja, čitav članak.. i na kraju navedeno, u zagradi, ali ipak navedeno, što indicira da je zakonodavac imao i to na umu, odnosno da je ponekad teško sve strpati u članak ili rečenice koje imaju smisao-ritam-formu..
.. vozilo koje se može samo uravnotežiti.. -to je sagway, monocikl s motornim ili električnim pogonom, je monocikl ali s pogonom, ne pedale kao bicikl., na kraju romobil s motornim ili električnim pogonom, opet romobil s pogonomm, ne bez pogona 'nožni'.. dok završava s ''i sl.'' .. što će reć, zakonodavac dozvoljava da još nešto uđe u taj okvir, jer 'sutra' može doći neka nova riječ-klasa-vozilo ili pogon...
-tj nije ograničenje brzine ono što svrstava vozilo u tu klasu, tad bi npr traktor mogli svrstati .. nego oblik-pogon, dok je ograničenje brzine i snage samo dodatak od prije koje godine kako bi se umanjile štete-posljedice, kao što auto može imait blokadu na 250 ili je na cesti ograničenje 130.. no auto je i dalje isti auto, ista kategorija vozila ili ono što plaćaš kao naplatu cestarine, npr za prikolicu-kamper.. ili bus.. ne po brzini nego broju sjedala itd.
-odnosno jedina razlika je što ostalim voziima ne ograničavaju tvorničku-konstrukcijsku brzinu, nego znakom na cesti, mada bi jednako mogli sutra odrediti npr blokadu na 130 kao je to zakonski max i ako se to želi.. tj to je za romobile napravljeno zbog naleta na pješake u pješačkim zonama, pri čemu su oboje bili pješaci.. tj loš početak-temelj i krpanje pravila u hodu pa imamo nejasnoće-frankinštajna itd.. :)
U prometu ne smiju sudjelovati romobili koji mogu preko 25 km/h ili preko 600W snage...Ne kužim, gdje onda sudjeluju takvi romobili?
Mislim da takvo prevozno sredstvo upada u kategoriju "moped". Iz zakona o sigurnosti prometa na cestama: "Moped je motorno vozilo s dva ili tri kotača čiji radni obujam benzinskog motora nije veći od 50 cm3 ili čija trajna snaga u slučaju elektromotora ne prelazi 4kW i koje na ravnoj cesti ne može razviti brzinu veću od 45 km/h"
nekako je onda tekst kriv ili zbunjujuć po tom pitanju
Ne smiju svi električni romobili sudjelovati u prometu. Sudjelovanje u prometu dozvoljeno je električnim romobilima s motornim ili električnim pogonom bez sjedećeg mjesta, čiji radni obujam motora nije veći od 25 cm³ ili čija trajna snaga elektromotora nije jača od 0,6 kW i koje na ravnoj cesti ne može razviti brzinu veću od 25 km/h.
prema tekstu ispada da je isključivo dozvoljeno prometovanje romobila ispod 0,6kw, možda je autor trebao to malo pojasniti
EDIT
...ili je doista tekstopisac u pravu, pa jači od 0,6kw ne smiju sudjelovati u prometu
ili onda nisu službeno kvalificirani kao romobili, pa ih kači drugi dio zakona... u svakom slučaju upitnik i dalje stoji, bilo bi dobro da se javi autor i pojasni
Ali isključivo ako ispunjavaju prethodno navedene uslove iz tog člana. Ako ispunjava uslove maksimalne snage i brzine i nemanja sedišta, onda upada u kategoriju "osobno prijevozno sredstvo", a to onda može biti romobil, segway itd. No ako ne ispunjava prethodno date uslove, onda se po zakonu ne smatra osobnim prevoznim sredstvom, te upada u neku drugu kategoriju, ukoliko postoji kategorija koju zadovoljava. Dakle, to što je nešto romobil ne čini ga automatski osobnim prevoznim sredstvom, nego je romobil brzine do 25 km/h primer osobnog prevoznog sredstva.
Tumačenje sa sajta firme koja živi od saobraćaja: "Za njih vrijede pravila kao za segway te monocikle, a vode se pod zajedničkim izrazom “osobno prijevozno sredstvo”. Maksimalna brzina im smije biti 25 km/h. Ako imaju električni motor, snaga mu može biti do 0,6 kilovata, ako je u pitanju drugi motor, radni obujam ne smije biti veći od 25 kubičnih centimetara. Električni romobili koji ne spadaju u kategoriju osobnih prijevoznih sredstava – oni koji voze brže od 25 kilometra na sat – moraju biti homologirani i registrirani." Oryx pomoć na cesti
Dakle, efektivno, bez homologizacije, romobil koji ide preko 25 km/h je nelegalan, možeš ga voziti valjda po svom dvorištu, ili trkačkoj stazi, ali ne i učestvovati u saobraćaju, a ukoliko bi se radila homologizacija, svrstao bi se u neku kategoriju koju zadovoljava (u primeru koji je dao Adoon, dvotočkaš maksimalne brzine do 45 km/h, i važili bi propisi koji važe za njih).
EDIT: Ovo je prvenstveno napisano kao odgovor ihushu, ali mislim i da generalno predstavlja trenutnu pravnu situaciju.
nekako je onda tekst kriv ili zbunjujuć po tom pitanju
Ne smiju svi električni romobili sudjelovati u prometu. Sudjelovanje u prometu dozvoljeno je električnim romobilima s motornim ili električnim pogonom bez sjedećeg mjesta, čiji radni obujam motora nije veći od 25 cm³ ili čija trajna snaga elektromotora nije jača od 0,6 kW i koje na ravnoj cesti ne može razviti brzinu veću od 25 km/h.
prema tekstu ispada da je isključivo dozvoljeno prometovanje romobila ispod 0,6kw, možda je autor trebao to malo pojasniti
EDIT
...ili je doista tekstopisac u pravu, pa jači od 0,6kw ne smiju sudjelovati u prometu
ili onda nisu službeno kvalificirani kao romobili, pa ih kači drugi dio zakona... u svakom slučaju upitnik i dalje stoji, bilo bi dobro da se javi autor i pojasni
-ne, nego bi tad jači-brži ili za više osoba, morali biti neka druga kategorija, npr moped ili nova-izmišljena, kao što je i ova, osobno prijevozno sredstvo koja već takvim opisnim nazivom govori da nema jasne definicije kao što je to za riječi auto-kamion-traktor-moped.. tj da su to 'neka razna sredstva' pa i navedeno u zagradi sa završetkom i sl. .. što inače u ostalim člancima nije uobičajeno, jasno-nejasno.. svašta-sarma.
-npr izmišljam takvu moguću kategoriju, 'teže' osobno prijevozno sredstvo pješaka.. ili starohrvatske kovanice kao dvoosobno koturalo samohodnih pješaka :)
..
Tumačenje sa sajta firme koja živi od saobraćaja: "Za njih vrijede pravila kao za segway te monocikle, a vode se pod zajedničkim izrazom “osobno prijevozno sredstvo”. Maksimalna brzina im smije biti 25 km/h. Ako imaju električni motor, snaga mu može biti do 0,6 kilovata, ako je u pitanju drugi motor, radni obujam ne smije biti veći od 25 kubičnih centimetara. Električni romobili koji ne spadaju u kategoriju osobnih prijevoznih sredstava – oni koji voze brže od 25 kilometra na sat – moraju biti homologirani i registrirani." Oryx pomoć na cesti
..
-eto, slažem se :) .. i problem.
-vozilo koje ne spada u neku kategoriju ne može biti registrirano, logički preduvijet.. prvo mora biti kategorija, pa tad uvjeti koje mora ispuniti.
-tad bi npr svi jači bili gurnuti u npr klasu moped... no nisu moped, jer on definira brzinu iznad 60, uvjet za vožnju po brzoj cesti za motorna vozila (minimum 40), i mogućnost do dvije osobe, ako nije moped, što je, traktor jer je za jednu osobu? čak da karikirano prikvačimo plug i iz vica odemo na takav tehnički što bi djelatnik odgovorio, obavio pregled 'traktora' ili ne? .. i kako homologizirati nešto za što nemaš definiranu kategoriju, npr auto za 4 ili 5 putnika-sjedala kao i pojas, koji tad mora biti, postojati... auto mora imati retrovizor, mora imati i rezevni kotač tj više ne.. ili onaj mali batrljak.. kao i kutiju hitne pomoći s hr-200 atestom .. ili kutiju rezevnih žarulja i osigurača.. kao i trošiti odgovarajuće gorivo s dozvoljenim ispušnjim plinovima, pa ako suklja čađa s noxovima ima zabranu, dok za pad tehničkog mogu biti loša svjetla koja su mutna-nedovoljna ili tuku previsoko.. ne prolazi tehnički, time ni homologaciju koja je identična tehničkom samo služi kao potvrda da je vozilo sukladno tržištu-uvjetima.. + opet mora biti ispravno, ne samo sukladno na tehničkom.
-a za sve to, da bi bilo obvezno, da bi postojao tehnički pregled, mora se prvo uvesti kategorija vozila i biti obvezna za to vozilo, koje je do jučer bilo pjašak bez tih obveza.. i tad se na teh.pregledu to provjerava, prolazi ili ne. kao što se planira uvesti i registarska oznaka, koja već postoji i za bicikle u nekim državama.. tj to dvoje je povezano, kao i kazne koje tad postoje i mogu se naplatiti.. a tad trebamo kompletan sustav od početka, ne od pola i kako tko nešto tumači, pa i ja.. tj nije važno kako ćemo mi sad to tumačiti nego zakonodavac-tumač i tad to tako provoditi a pomoglo bi da to sve napišu, jasnije-konkretno i da je ekšli provedivo i da se provodi.. uz moguć problem da postojećima retrogradno može biti problem zabraniti.. kao što oldtimeri ne moraju imati pojaseve i sl. uvjete novijih automobila, kao izuzetak.. tj prije uvođenja neke obveze postojeće pravo se ne ukida ili je pitanje koje pravo je prvo ili jače.. pri čemu država-zakon može sve jer su jači čak i kad griješe.. :)
Kad ih se opali po džepu par puta bude se više pazilo. Stimulirat policiju učinkom, po naplaćenoj kazni 30% policajcu.
Kad ih se opali po džepu par puta bude se više pazilo. Stimulirat policiju učinkom, po naplaćenoj kazni 30% policajcu.
-naprotiv.. tj policija mora provoditi zakon, ne iz razloga plaće-zarde, nego zakona, čak usprkos.. odnosno, lakše im je dobiti mito ako je samo novac kriterij.
-svaka osoba je plaćena za svoj posao.. platiti jer radiš dobro? što je pandan? ok.. ne radiš, vrati plaću, otkaz? .. ili će visina-suma kazni postati kriterij? .. policajac po želji vidi ili ne vidi pojas dok sud vjeruje iskazu službene osobe, pa tako kad želi, nemaš pojas, kazna ili ćevapi .. želiš se dokazivati? pojas vežem uvjek, konkretna priča jer znam gdje živim, gdje pecaju i frend popio pivu, dao meni ključ do kvarta jer je popio pivu, ja kavu.. jer znamo da su tu i da pecaju a vide da kreće auto s parkinga ispred birca.. znam-vidim.. no naravno, nakon rotirke i veselog pogleda kad očekuje da će upecati šarana, izvuče granje i zaplete mu se flax.. jer, ja ne pijem, zato vozim.. no tad krene, mada mu to u startu objasnimo i vidi vlasnika vozila kao i mene vozača, znate da suvozač ne smije biti pod utjecajem alkohola (nije, popio pivu, čak da vozi možda ispod 0,5..), niste bili vezani.. -jesmo, no ok.. eto, dobre je volje pa će nas ovaj put pustiti.. dobrica, čak kad ne upeca šarana, priča koja nije lovačka, no i ono kad si mu zahvalan jer on je šerif i realnost.. pa ti dokazuj. .. takvima dati plaću na kazne? prvo osiguraj da rade svoj posao, po zakonu.. tj može ako uvedemo var.. itd..
-koliko vozača ne veže pojas, .. a meni je još smješnije po zimskom periodu obvezna svjetla.. u sat vremena možeš napecati dovoljno... no nema ih, nema na cesti.. nema ih ni pod prozorom, praktički ne vidim policiju osim u ovom primjeru pecanja iz priče, mada su mi pod prozorom čitava PU.. praktički ne možeš vidjeti policajca, slučajno ponekad.. nema ih. Kao što znam gdje ih nema, znam gdje ih ima i kad što rade, pa mi je zlo kad me takav 'dobrica' pusti, mada sam sve radio upravo po zakonu.. dobar čovac :) ..
-no što da je bio lošije volje? da je pisao kaznu? -platio bi.. ili bi se natezao i vjerojatno platio više, ovisi.. hladna realnost i platio bi, vruća želja, natezao bi se i vjerojatno platio duplo+troškove, jer sud mora stati iza policije, odnosno tad bi morao ići do jaja da dokažem suprotno, toliko da se šef izmakne i da ne trpi sranja zbog podređenih.. onak, možda u filmu uspije, možda.. no neki dokaz osim vlastite izjave-riječi, nemam.. tj nije tad dokazivanje da nisam pio, nego bio vezan.. imati negativna dokaz retrogradno je nemoguće i tad ostaje riječ i tko će iza koga stati, pa do tog da ti šef-nadeđeni takve osobe kaže, plati ili ću platiti ja.. nije novac sve.
-prije cca 20god... jednom prilikom je krenulo 'za istač'.. sve, pojas, mobitel.. bili na cestama, kažnjavali.. u mjesec dana svi, baš svi (i njegov brat) .. su poštivali pravila, pojas-mob, i svi su plaćali kazne, brat-kum-gradonačelnik.. jer načelnik je rekao odjebi, plati, ako nećeš ti, ja ću .. jer sad je pod kontolom.. no to je prošlo, utihnulo, nestalo.. i pomalo se većina vozača vratila u rutinu, bez pojasa i mob na uhu dok je u ruci čik a volan vrtiš koljenima..
-danas još manji problem, jer su smartphoneovi + autoradio-bt.. no i dalje svi drže mob u ruci, bolje se čuje i može se tipkati.. ne gleda se cesta nego mob.. a kazne ovih dana dobije biciklist za slušalice u uhu ili romobil bez kacige.. onak, vikend akcija pa opet nirvana.. tj kad se nešto i provede, pitanje dalje nastavka.. trajnost dan-dva .. smisao? želja? ili 30% .. a da radi svatko svoj posao počevši od tog da zakonodavac da pravni okvir-zakon koji je jasan i provediv.. odnosno, bez tog, vrati, barem -30% plaće koju si uzimao bez rada.. može, tj uvjek sam da se svaki posao plati sukladno radu, znanju, uloženom.. teoretski to vrijedi za sve no u realnositi je nešto drugo..
-iz takvih razloga se i uvodi videonazdor, snimke, kao i nogometni var.. no da bi to bilo kvalitetno, trebamo čitav sustav i kamere, ne samo kaznu-plaću po učinku, odnosno i dalje bi prije bio za to da oni dobiju plaću za posao policije, ne po učinku-količini jer to nije takva proizvodna djelatnost, tj ne plaćaš tako ni vatrogasce, doktrore, učitelje.. čak je bolje kad nemaju posla, tad je to indikator da rade odlično (ili ne rade ništa) :) .. odnosno, bolje ih je plaćati više i kad ne rade, ako će time biti otporniji na mito ili barem skuplji, pa tad neće biti podmićeni ili će kriminal to više koštati.. tj posljedice tad trpi kriminal, što je opet neka uloga policije :) -karikiram, čisto kao matematički rezultati i posljedice svega što radimo u sustavu zatvorenih posuda..
I uvesti da preko pjesackog prijelaza mora sici sa romobila i prosetati na drugu stranu.
Pocinjem imati fobije od njih. Kad god skrecem udesno, strah me da ne naleti neka kamikaza.
I uvesti da preko pjesackog prijelaza mora sici sa romobila i prosetati na drugu stranu.
Pocinjem imati fobije od njih. Kad god skrecem udesno, strah me da ne naleti neka kamikaza.
-to je nestalo već time što nisu više pješak, nego su postali osobno prijevozno sredstvo... tj tako bi trebalo to tumačiti-provoditi, jer pješački prijelaz je kako mu ime kaže, za pješake. nije prelaz za ostale u prometu, vozila.. odnosno biciklistička staza je opet samo biciklistička staza, a bicikl nije pješak koji bi na zebri imao prednost pa nema ni razloga da vozač mora porpustiti biciklistu, osim ako je glavna-sporedna ulica, prednost-stop znak, no tad se opet odnosi na sva vozila, ne na tip, tj tad je važno iz kojeg smjera vozilo dolazi kao npr pravilo desne strane, pri čemu nije važno jel to auto-bic-traktor.. nego prednost.. a biciklisitčka staza koliko ja vidim nije dobila status zebre, tj prednost pješaka, jer ne posotji takva rečenica-članak za prednost bicikla na zebri ili biciklisitčka zebra kao pješačka.. tj na mjestima gdje to regulira semafor, nema prednosti-razlike nego je sam semafor kriterij a tad je nevažno pješak, bic, romobil ili auto-traktor-bus-vozila..
-tj problem je i u tome što se crvena biciklistička traka kroz zebru tumači kao prednost biciklista-zebre, mada takvog pravila nema.. tj kao da se šlepa uz pješaka, odnosno ponovo, romobil je do prije dvije godine imao status pješaka i time sve prednosti kao zebra.. bic ne, mada je biciklistička staza tako ucrtana kroz zebre a to ne bi trebalo biti tako.. tj nije sve dobro razmišljeno u startu i imamo problem dok nema neke jasne odredbe koja bi to jednoznačno rekla svima pa da znamo..
edit: ili ovako.. ako biciklista na zebri stane, siđe s bica i pregura bic kao pješak, tad je pješak, tad ima prednost na zebri.. no ne mora, jer ima ucrtanu biciklističku traku, koja da je to obvezno ne bi imala smisla .. ne bi postojala, tj na biciklističkoj traci bicikl legitimno prelazi vozeći, ne gurajući-pješice, ali ostaje nerečeno ima li prednost tj podrazumijeva se da ima mada razloga za to nema jer je kao i ostala vozila u prometu, vozilo i na njega se odonose prometna pravila kao stop-prednost-glavna cesta itd..
-romobil je u tome mogao oboje, jer je bio pješak i nešto kao bic, no sad je zasebna kategorija i navedeno je da vozi na isit način i mjesta kao i bic, tj može po nogostupu, ako nema biciklisitčke staze itd.. i time je izjednačen u pravima s bicom, dok bic nije tako izjednačen dj romobil bez pogona je i dalje pješak i može po zebri kao pješak, bic kao bic samo ako ima traku a romobil može oboje.. itd.