SBMM je sistem koji služi da manipulira igrače i stvori od njih ovisnike.
SBMM mjeri cijelu statistiku i ima cijeli profil igrača, te je toliko precizan u analizi da čak može predviditi kad će igrač rage quitati.
SBMM koristi nešto što se u psihologiji zove Emocionalni "rollercoaster". SBMM može dizajnirati sekvence mečeva koje izmjenjuju pobjede i poraze. Igrači dobivaju nekoliko laganijih mečeva koje mogu dobiti, što im daje osjećaj postignuća i zadovoljstva, a zatim slijede teži mečevi gdje igrači gube, što ih motivira da pokušaju ponovno kako bi ponovno osjetili uspjeh. Ovaj ciklus stvara emocionalni "rollercoaster" koji može biti vrlo uzbudljiv i poticajan za igrače. Isti sitem se koristi u kasinu ili u igrama na sreću.
Slično kao kod automata za kockanje, SBMM može namjestiti mečeve tako da igrači često gube "za dlaku". Takvi bliski porazi mogu izazvati osjećaj da je pobjeda nadohvat ruke, potičući igrače da igraju još jedan meč u nadi da će konačno pobijediti.
Zato u takvim igrama, primjerice COD, imamo mečeve koji malo malo zavše sa par kilova razlike.