čekamo da kemičar u kući opiše (heptafluoropropan, kemijske formule CF3CHFCF3)
U Kini zaplovio prvi kontejnerski teretni brod na
- poruka: 12
- |
- čitano: 9.612
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Poanta pomorskog prijevoza je učinkovitost. Što veća teretna nosivost, to bolje. Elektirfikacija (pogotovo sa sadašnjom baterijskom tehnologijom) ide kontra poslovne logike.
Poanta pomorskog prijevoza je učinkovitost. Što veća teretna nosivost, to bolje. Elektirfikacija (pogotovo sa sadašnjom baterijskom tehnologijom) ide kontra poslovne logike.
Po čemu ovo nije učinkovito?
Imaš neke brojke, ozbiljno pitam?
Deklariran je za 10000 tona deadweighta (to valjda ukupna nosivost tereta, ne znam stručne pojmove).
Znači spada u tu klasu nosivosti, i onda gledaš koliko košta gorivo.
Napisali su da je njihovih 80000 kWh ekvivalent 15 tona goriva na brodu iste klase.
15 tona tog goriva po cca. 30 centi/l ti je cca. 5000 $.
Da bi ih struja toliko koštala, trebala bi biti 6.25 centi/kWh, a puno je jeftinija od toga (toliko plaćaju kućanstva u RH, tak da rčaunaj da ovi ziher bar duplo manje, pogotovo kaj su veliki kupac pa imaju direktne ugovore s npr. proizvođačima iz solara, pa plaćaju ispod centa + mrežarinu.
Naravno, to su pretpostavke, valjda budu objavili operativne troškove nakon nekog vremena.
BTW, dodatna ušteda je na održavanju, tu vjerovatno ode računica još poprilično dolje.
Poanta pomorskog prijevoza je učinkovitost. Što veća teretna nosivost, to bolje. Elektirfikacija (pogotovo sa sadašnjom baterijskom tehnologijom) ide kontra poslovne logike.
Mozes napisati tu "kontra poslovne logike" u brojevima tu?
Naime u clanku pise sljedece:
"Na svakih prevaljenih 100 nautičkih milja, on uštedi 12,4 tone emisija CO2 time što u njemu ne izgara oko 3.900 kilograma goriva"
Znaci (da ne radim konverziju na kilometre) 100 nautičkih milja = 3.900 kilograma goriva x $1 (stavljam dolar radi why the fuck not razloga, ne znam koje gorivo tocno koristi) = $3900 dolara
Imamo 100 milja = $3900 dolara
10.000 milja = $39.000 dolara
100.000 milja = $390.000 dolara (you get the point).
Sada da bi napravili neku "poslovnu logiku" morali bi znati koliko kostaju te baterije, koji im je life cycle, odrzavanje + use case.
Brijem da ovaj broj ne moze ici full preko oceana nego lokalne rute i slicno.
Uglavnom, daj mi please napisi "kontra poslovne logike" dio - jer me full zanima (Ne pokusavam biti uopce sarkastican i slicno, ali me zanima da naucim).
Inace u EU vec postoje EV trajekti koji odlicno posluju, tj trosak poslovanja je fantastican
(video od prije 4 godine, trajekt radi 40+ ruta dnevno!).
i onda ga pune s jednom od 1200 elektrani na ugljen...
Pa kontejerski brod i putnički trajekt su vrlo različiti tipovi brodova s posve različitom rentabilnošću i izračunom isplativosti.
Split-Vela luka, karta za jednog čovjeka za trajekt u sezoni je oko 10 eura, što je za odraslog statističkog čovjeka 10 eura za 70 kilograma tereta za 80-tak kilometara (zaokružimo to na 10 eura na 100 kg na 100 km). Kontejnerski prevoz je u odnosu na putnički abnormalno efikasan i po ovim trajektnim cijenama bi pomorski transport iz Kine do Evrope bio za dva-tri reda veličine skuplji.
Dakle, na kratkim rutama gdje masa baterija ne igra veliku ulogu i cijena po prevezenoj tonaži je ogromna, električni trajekti vjerojatno imaju smisla jer su cijene prijevoza u odnosu na drugi pomorski prijevoz astronomske.
Za kontejnerski pomorski transport su to nemoguće cijene.
Za standardni 40" kontejner maksimalne nosivosti otprilike 30 tona od Šangaja do Wilhelmshavena u Njemačkoj je cijena ovisno o tipu tereta od 13000 do 16000 eura. To je za prevesti 30 tona na udaljenost od 13.000 milja/22000 km.
EDIT Prije korone je to bilo ispod 3 keke, za neke terete ispod keke eura na tim standardnim rutama.
U hrvatskoj je struja za kucanstva sufinancirana jer smo eto socijalna drzava, gledaj cijenu za tvrtke, taj iznos je blizi realnim cijenama.
Nije uopće.
To ti je "mjera naše vlade".
Tržišna cijena (gledam HUDEX jer je nama relevantan) je ako unaprijed ugovoriš za sljedeći kvartal (skuplja opcija) 7 centi, s tim da su varijacije po danima takve da kad sunce zasija, cijena s +80 padne na -100 eur/MWh (odnosno plate ti da uzmeš).
A trend je da je od one krize struja konstantno u padu, znači već više od 90% pad cijene (s 1000 na ispod 100 po MWh) i bit će još i jeftinija čim je više obnovljivih.
E sad, budući da je i u Kini slična situacija (ali na puno većoj skali), ako su imalo pametni ugovorili bi s nekim takvim proizvođačem da ga "riješe viška" po cent-dva (jer je inače proizvođač ionak u minusu), jer im je ionako svejedno kad kontenjeri stoje, tad pune, pa lako organiziraju različite tarife u različito doba dana pa si nariktaju da imaju više posla kad jeftino pune.
Nisu ludi da kupuju struju iz ugljena za deset puta veću cijenu.
Sad sto nosi buducnost bumo videli..e da i btw bijela flota(trajekti) i nisu napravljeni da budu profitabilni tu su da sluze povezivanju kopna i otoka i laksem razvijanjem istih!
Na relaciji na kojoj plovi cca 300km tj 160nm imaš izrazženu plimu i oseku. Bilo je više vijesti o prevrnutim remorkerima i brodovima i pogibijama ljudi. Ako pogode pravi trenutak, lijepo ih nosi uzvodno. Taj brod nikada neće prevoziti 700 kontejnera. To se može iskrcati/ukrcati za par sati. Onda ulovi oseku i krenu nizvodno. Ima lijepu uštedu energije.