samo je jednom "predmetu" prošlo da bude od vrtićke dobi zastupljen...sve za AI...AI nizašto
Pripremaju se kurikulumi o umjetnoj inteligenciji
- poruka: 18
- |
- čitano: 8.124
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Posve nebitno jer je djeca itekako koriste i razumiju što mogu očekivati od nje danas, kao i tome što će donijeti sutra zahvaljujući informatici koja je u RH tek NAŽALOST izborni predmet ..
Nije vezano za temu, ali kad smo se dotakli škola, da li netko zna kakva je situacija sa privatnim osnovnim skolama ili skolovanjem od kuce u hrvatskoj? Koliko sam upucen ova opcija od kuce ne postoji kod nas, osim ako mi ne promice neki zaobilazni put, a koliko vidim privatne skole su dosta rijetke i ne pretjerano kvalitetnije od standardnih

Nije vezano za temu, ali kad smo se dotakli škola, da li netko zna kakva je situacija sa privatnim osnovnim skolama ili skolovanjem od kuce u hrvatskoj? Koliko sam upucen ova opcija od kuce ne postoji kod nas, osim ako mi ne promice neki zaobilazni put, a koliko vidim privatne skole su dosta rijetke i ne pretjerano kvalitetnije od standardnih
Znam za zagreb https://oscentar.hr/ , iako sam osnovnu isao redovnu, u srednjoj sam se ispisao u prvoj godini, i otisao u privatnu, posto nisam htio vreme gubit na bedastoce koje sam naucio vec par godina unazad...
Ne znam, prevelik mi je to skok, sa 5.25 disketa na AI.
ne znam, ne treba brzati s time; trebamo još neko vrijeme ostati na osnova rada na ZX Spectrumu, pa eventualno malo Word 95 i centriranje sadržaja spacebarom...
Koliko sam upucen ova opcija od kuce ne postoji kod nas
Interessatno pitanje. Zanimalo me kakvo je stanje, našao sam tri puta potvrdu tvoje informacije:
https://www.icher.org/world.html
https://hslda.org/post/croatia
https://homeschooling.hr/cesta-pitanja/
Interesa i inicijative za regulaciju ne nedostaje, imaju čak i zakonski prijedlog: https://homeschooling.hr/zakonski-prijedlog/
Načelno lijepa vijest. No, ne spominje se javna rasprava niti konkretan sastav ljudi koji proizvode kurikulume.
Mene bi zanimalo tko su ti ljudi (imena, kvalifikacije). I naravno davanje na uvid stručnoj i općoj javnosti na javnu raspravu prije prihvaćanja/usvajanja.
Nisam mislia da ce komentari kolega bit tako homogeni. Valjda s razlogom. Kurikulum ostalih kolegija je otuzan pa ni za "AI" kako ga god nazvali nije za ocekivati da da bude bolji. S tim da su i studijski programi potpuno upropasteni. Koga uopce ovo zanima osim tih jadnih skolaraca...
... davanje na uvid stručnoj i općoj javnosti na javnu raspravu prije prihvaćanja/usvajanja.
Ne bih ja dao javnosti komentirati kurikulum. Onda matematiku nitko ne bi učio, javnost bi rekla kako su razlomci prekomplicirani i to nikom ne treba.
Nije vezano za temu, ali kad smo se dotakli škola, da li netko zna kakva je situacija sa privatnim osnovnim skolama ili skolovanjem od kuce u hrvatskoj? Koliko sam upucen ova opcija od kuce ne postoji kod nas, osim ako mi ne promice neki zaobilazni put, a koliko vidim privatne skole su dosta rijetke i ne pretjerano kvalitetnije od standardnih
Znam za zagreb https://oscentar.hr/ , iako sam osnovnu isao redovnu, u srednjoj sam se ispisao u prvoj godini, i otisao u privatnu, posto nisam htio vreme gubit na bedastoce koje sam naucio vec par godina unazad...
Ovdi me straj posto je rijec o osnovnoj skoli da nebi gurali neke lijevicarske propagande (mislin prvenstveno na ove seme sa spolovima i rodovima) jer mi se to cini sad popularno.
eh, kome treba ai kad imamo ap..... :)
(svaka slicnost sa stvarnim osobama i dogadjajima je slucajna)
cak nije ni pretjerano bitno sto ce djeca uciti, bitnije je kako ce to uciti.....
spomenuti vjeronauk, npr., u osnovi nije sporan, zasto djeca nebi ucila o religiji kao takvoj, zasto da ne uce o povijesti organiziranog vjerovanja, kako je religija evoluirala, u sto su sve ljudi tijekom povijesti vjerovali....... znaci vise u smislu neke prosirene "povijesti", nikako ne u smislu ucenja o jedinom pravom bogu, klecanju na trgovima..... nauka o religiji, a ne religijsko zatupljivanje zalutalih ovcica.....
isto vrijedi i za sve predmete, bitno je kako......

Nema ovdje teme koja se ne može pozabaviti dnevnom politikom.
Svakako je važno stvarati ili aktualizirati kurikulume prateći trenutne dosege pa i u AI.
Važno je dati temelje i odrediti smjer i sadržaj a djeca će i tako nadograđivati znanja prema svojim interesima.
Možda bi bilo dobro da se drštvo pobrine i za edukaciju starijih osoba, tek toliko da razbiju strah od
neminovno nadolazećih promjena i moguće korist, jer je puno starijih ljudi koji imaju strah i od bankomata.
eh, kome treba ai kad imamo ap..... :)
(svaka slicnost sa stvarnim osobama i dogadjajima je slucajna)
cak nije ni pretjerano bitno sto ce djeca uciti, bitnije je kako ce to uciti.....
spomenuti vjeronauk, npr., u osnovi nije sporan, zasto djeca nebi ucila o religiji kao takvoj, zasto da ne uce o povijesti organiziranog vjerovanja, kako je religija evoluirala, u sto su sve ljudi tijekom povijesti vjerovali....... znaci vise u smislu neke prosirene "povijesti", nikako ne u smislu ucenja o jedinom pravom bogu, klecanju na trgovima..... nauka o religiji, a ne religijsko zatupljivanje zalutalih ovcica.....
isto vrijedi i za sve predmete, bitno je kako......
Upravo to, zapravo je to kulturološki poprilično zgodno.
Kad vidim koliko forumaši vole Tolkiena, Herberta, Martina, Rowling, itd., a npr. judeo-kršćanski romani su high fanatasy tolikog lorea da mogu posramit pola ovih navedenih.
I još su lijepo formulirani za djecu (uvijek imaju neke moralne poduke, premda malo ipak previše naginju u ekstremističku stranu).
Ili mitovi/vjerovanja na kojima su isti bazirani (još i bolji, samo nisu toliko child friendly).
Pa onda nordijska, azijska, južnoamerička dijela, itd.
Ali ne, smisao današnjih vremena (zapravo već malo duže) je takve romane koristiti za zastrašivanje i držanje naroda pod kontrolom.
Gadi mi se ovaj svijet i ova "civilizacija"...
Jedno od načela demokracije jest davanje u javnu raspravu prijedloga zakona i propisa koji se tiču šire populacije.
Naravno da se neozbiljni komentari ignoriraju, ali javnost ima pravo znati i imati priliku dati primjedbe na prijedloge prije nego uđu u proceduru prihvaćanja i odlučivanja.
Prema tome, javnost, a pogotovo stručna javnost, treba moći dati svoje mišljenje, kritike, dopune, komentare...
A i znati tko je pisao prijedloge. Na žalost kod nas imamo dosta primjera kada se autori pojedinih propisa i zakona skrivaju od javnosti (zbog politike, ali i izravnih osobnih interesa).