Čini mi se da bi bilo jednostavnije i jeftinije napraviti isto sa fiksnim krovom, te ako je potrebno više struje, da se paneli sklapaju/rasklapaju.
Prva mobilna solarna punionica električnih vozila,
- poruka: 4
- |
- čitano: 3.585
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
-naravno.. no tako ide većina projekata, max ideja od koje se vremenom odbacuje višak-balast, ne nužno.. i klasično zasićenje tržišta (u idealnom scenariju) pa se nakon tog pojavi jeftinija verzija, što se u ITu ponavlja kao pravilo..
-tj mehanizam podizanja krova-škara je višak, tj nije to nešto što juzer može sam postaviti na neki parking, dozvole-vlasništvo, kao i npr potreban viličar za postaviti (sam teret).. čak i birokracija, pravilnici, npr nešto bez građevinske mora biti montažno-uklonjivo, kao kafići-terase, plaže.. pa to tad ne smije biti 'fixno' (trajno).. tj da, treba eliminirati pogon-rasklapanje u korist jednostavnijeg montažnog, kojeg će djelatnik postaviti-zašarafiti i jednako rasklopiti.. dok se ovako provlači zavaravajući privid da je to nešto 'portabilno'.. kao laptop, nije.. jer to ne možemo samo tako postaviti npr na parkingu ispred zgrade, jer nije naše vlasništvo, čak kad je opet postoje pravilnici o postavljanju bilo čega, građevinske dozvole i sl. .. kao i uvjet da to tad mora obaviti stručna-odgovorna osoba, npr atest priključka za struju i sl. .. ili privatna osoba na privatnom posjedu, kuća-dvorište.. no tad nije nešto što će se premještati svaki čas.. možda nikad ili sezonski ljeto-zima.. itd.
-no dobar početak, čak i da je loš, .. nešto treba raditi, probati, pa će nešto i od promašaja biti, ako ništa verzija-2..
edit: npr pitanje, tko će to kupovati? .. gradski oci (novcem građana)?, 'diretkori' (viša aristokracija klasa..) ili stanovnici npr novog zg? .. komad ili tisuće?
edit-2 .. 'prirodni kupac' je lokalna-gradska vlast.. ne privatna-kućna osobna kupnja za osobne potrebe, tj tad osoba s kućom-dvorištem ima parking, tj ima garažu, koja ima krov, na koji može montirati solare.. i do preseljenja nema razloga pomicati, nisu to bicikl i dječje plastične igračke..
-nasuprot tog su recimo gradske vlasti, koje plaćaju zelene točke, besplatno punjenje, po gradu-mjestu-selu.. kako bi svoj vozni park mogli negdje puniti, naravno plaćeno našim novcem, pa cijena nije bitna, par nula manje-više.. naginje na više.. a tad ni proizvodnja nije u seriji nego komadno, .. usporediti s proizvodnim pogonom prosječne tvornice automobila i koliko ih dnevno izađe s trake gotovih.. pa ako je desetak tvornica u eu, tad bi pogon za takvu proizvodnju mogao raditi tisuće dnevno.. osim problema da se elektro autići i dalje prodaju na kapaljku, s i bez subvencija i sl. .. cijena i tko plaća, itd..
Ma svaka čast ako može nekome prodati 2 kilovata panela po 20 puta većoj cijeni od nabavne, ali ideja je... ono. Punit će baterije "većine automobila" do 80%? Ako pod većinu smatra fiatova i slična smeća, nek mu bude. ima ćelije s donje strane, vau kakvo čudo. Hrvatski izum za nobela. Hoću reći, prezentacija im je katastrofa.
Koliko kW solarnih panela ima punionica? Po slikama izgleda oko 2kW ukupno solarnih panela.
To bi bilo ljeti oko 8-10kWh dnevno u prosjeku, znači treba oko 3-4 dana da se napuni baterija od 28,8kWh koja je dio punionice.
Zimi bi to bilo dosta lošije, pa bi trebala možda i 2 tjedna da se napuni (s obzirom na nisko sunce i veći broj oblačnih dana).
S obzirom da su napisali da koriste GEL baterije, a ne litij ionske, realni kapacitet je pola navedenog, znači oko 15kWh, a to ne može napuniti ni 50% od najmanjih baterija u električnim autima, koje su u rangu 30kWh.