Dajmo robotima oružje. Što bi moglo poći po krivu?
Američki F-35B zabio se u pistu pri vertikalnom sl
- poruka: 16
- |
- čitano: 32.757
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Mene zanima što mu je signaliziralo u kabini da se odlučio na katapultiranje. Katapultiranje nije baš bezazlena stvar, mislim da gotovo uvijek znači kraj letačke karijere a vrlo često i teške ozljede/invalidnost. Uvijek su tu ozljede kralježnice od eksplozivne kompresije, a vrlo često i ozljede ekstremiteta od udaraca u dijelove kabine ili "canopy".
Mene zanima što mu je signaliziralo u kabini da se odlučio na katapultiranje. Katapultiranje nije baš bezazlena stvar, mislim da gotovo uvijek znači kraj letačke karijere a vrlo često i teške ozljede/invalidnost. Uvijek su tu ozljede kralježnice od eksplozivne kompresije, a vrlo često i ozljede ekstremiteta od udaraca u dijelove kabine ili "canopy".
U clanku doslovno pise da je svejedno trebao eventualno bit katapultiran sa zemlje, jer je ovo bila pokazna vjezba sustava za izbacivanje koje je predviden za to, al se u meduvremenu avion pokvario.
nisam siguran jesam li dobro shvatio recenziju: preporučujete li kupnju uređaja a katapultiranje iz f35 ili ne (ono, geeku-ši za žićbo)? mislim, niste ni cijenu naveli pa ...
Mene zanima što mu je signaliziralo u kabini da se odlučio na katapultiranje. Katapultiranje nije baš bezazlena stvar, mislim da gotovo uvijek znači kraj letačke karijere a vrlo često i teške ozljede/invalidnost. Uvijek su tu ozljede kralježnice od eksplozivne kompresije, a vrlo često i ozljede ekstremiteta od udaraca u dijelove kabine ili "canopy".
Katapultiranje nije nešto previše opasno https://www.bug.hr/avijacija/francuski-umirovljenik-katapultirao-se-iz-borbenog-mlaznjaka-rafale-b-14706
Mene zanima što mu je signaliziralo u kabini da se odlučio na katapultiranje. Katapultiranje nije baš bezazlena stvar, mislim da gotovo uvijek znači kraj letačke karijere a vrlo često i teške ozljede/invalidnost. Uvijek su tu ozljede kralježnice od eksplozivne kompresije, a vrlo često i ozljede ekstremiteta od udaraca u dijelove kabine ili "canopy".
Katapultiranje nije nešto previše opasno https://www.bug.hr/avijacija/francuski-umirovljenik-katapultirao-se-iz-borbenog-mlaznjaka-rafale-b-14706
Krivo piše - inicijalna sila katapultiranja je 14, a ne 4G. K tome, mora se zauzeti položaj za katapultiranje. Rumunji su tokom ljeta izvukli iz mora tijelo ukrajinskog pilota koji se katapultirao iz Su-25. Bez nogu, koje su, očito, ostale u u Su-25. Također, ima masu slika pilota "uspješno" katapultiranih (preživjeli) sa slomljenim kacigama, ključnim kostima i pokojom rukom.
Piloti često radije biraju sletanje čak i kad je vrlo neizvjesno nego katapultiranje.
Ne postoji testno katapultiranje (niti padobranski skok) za pilote tokom obuke jer se i jedno i drugo smatra previše opasnim za rijetkog primjerka ljudske vrste koji je prošao sve testove (prema statistikama američke mornarice od 15.000 kandidata za pilote testove prođe 10%, od toga na borbenim lovcima na nosaču kraju leti oko 50 pilota - 0,3% od početnog broja, za pilote na borbenih lovaca na kopnu pomnožiti konačnu brojku s 10 - oko 3%) i završio višemilijunsku obuku.
Što je s iskakanjem u civilnim avionima ? Zašto ima toliko mrtvih u sporijim avionima tipa Cesne ?
Kakvo iskakanje iz civilnih aviona? Ne postoji katapult u niti jednom civilnom avionu niti piloti nose padobran.
E, Drago
Nego, pogledao sam taj video na you tube, i nije mi se učinilo da je pilot ugrožen katapultiranjem,bar što se tiče prizemljenja.
Tom brzinom spuštanja/apdanja, piloti padaju kad se katapultiraju i s nekoliko klometara visine.
Pilot bi trebao biti ok, osim ako se nije ozlijedio prilikom inicijalnog katapultiranja.
Piloti često radije biraju sletanje čak i kad je vrlo neizvjesno nego katapultiranje.
Po ovome, katapultiranje je više ruski rulet, nego spas.
Mene zanima što mu je signaliziralo u kabini da se odlučio na katapultiranje. Katapultiranje nije baš bezazlena stvar, mislim da gotovo uvijek znači kraj letačke karijere a vrlo često i teške ozljede/invalidnost. Uvijek su tu ozljede kralježnice od eksplozivne kompresije, a vrlo često i ozljede ekstremiteta od udaraca u dijelove kabine ili "canopy".
Katapultiranje nije nešto previše opasno https://www.bug.hr/avijacija/francuski-umirovljenik-katapultirao-se-iz-borbenog-mlaznjaka-rafale-b-14706
Krivo piše - inicijalna sila katapultiranja je 14, a ne 4G. K tome, mora se zauzeti položaj za katapultiranje. Rumunji su tokom ljeta izvukli iz mora tijelo ukrajinskog pilota koji se katapultirao iz Su-25. Bez nogu, koje su, očito, ostale u u Su-25. Također, ima masu slika pilota "uspješno" katapultiranih (preživjeli) sa slomljenim kacigama, ključnim kostima i pokojom rukom.
.
.
uhu pa kaj je to bilo s tim Ukrajincem?
Su-25 ima Zvezdu K-36, a to je jedno od najpouzdanijih sjedala, znam da su čak za "Buran" napravili inačicu...
a jedno je katapultirati se dok imaš upravljivost aviona iako se ne može njime sletjeti, jedno dok ta sjedala testiraju, a sasvim drugo u ratnim uvjetima...
Krivo piše - inicijalna sila katapultiranja je 14, a ne 4G. K tome, mora se zauzeti položaj za katapultiranje. Rumunji su tokom ljeta izvukli iz mora tijelo ukrajinskog pilota koji se katapultirao iz Su-25. Bez nogu, koje su, očito, ostale u u Su-25. Također, ima masu slika pilota "uspješno" katapultiranih (preživjeli) sa slomljenim kacigama, ključnim kostima i pokojom rukom.
Piloti često radije biraju sletanje čak i kad je vrlo neizvjesno nego katapultiranje.
Ne postoji testno katapultiranje (niti padobranski skok) za pilote tokom obuke jer se i jedno i drugo smatra previše opasnim za rijetkog primjerka ljudske vrste koji je prošao sve testove (prema statistikama američke mornarice od 15.000 kandidata za pilote testove prođe 10%, od toga na borbenim lovcima na nosaču kraju leti oko 50 pilota - 0,3% od početnog broja, za pilote na borbenih lovaca na kopnu pomnožiti konačnu brojku s 10 - oko 3%) i završio višemilijunsku obuku.
Neki avioni imaju mogučnost katapultiranja cijele kupole sa pilotom i katapultiranje čini sigurnijim jer mogu da se katapultiraju u uvjetim gdje tijelo ne može izdržati.
možda neki teži, tipa bombarderi, kao kapsula - što ima smisla ako s kabinom spasiš i hrpu skupe elektronike...
ali lovci - sumnjam...
dok vidiš one C/B snimke iz 50-ih kad testni piloti bez zaštitnih naočala se katapultiraju s tračnih opitnih sustava pa izgledaju ko da su bili vreća za boksanje teškaškim prvacima...
sva moderna sjedala su puno naprednija, ali najčešće se mora i dalje ručno aktivirati/povući zaštita glave prije ispaljivanja...