Vidjeli od nas kako se produžuje vijek trajanja migova pa sad i oni krenuli s F22..
SAD nadogradile flotu F-22 Raptora i produžile im
- poruka: 11
- |
- čitano: 4.234
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
a koliko ih na kraju ima? 135 ili 195 ?
znam da ih je 195 napravljeno (od toga 8 testnih), a zna se za 6 krševa...
Ne kužim se u avijaciju.
Tehnolopke zvjerke koje mogu biti jako neugodne pod protivnika. Al' komplicirano i skupo održavanje.
Komparcija sa Rusima?
a koliko ih na kraju ima? 135 ili 195 ?
znam da ih je 195 napravljeno (od toga 8 testnih), a zna se za 6 krševa...
160 u borbenim jedinicama i 8 u trenaži (spremno za borbu u roku nekoliko sati), te 17 u pričuvi.
195 serijski proizvedena i 2 prototipa. Polomili ih 6 komada plus 2 djelomično povučena zbog strukturalnih oštećenja (over-G).
Ovo povećanje resursa od 100% dizajniranog vijeka trajanja mora biti neki kompromis, nešto su sigurno obnovili/zamjenili ali i ograničili neki aspekt ili element postojeće funkcionalnosti.
ma naravno, potoji neki postotak sigurnosnih ograničenja (famozni alfa graničnici napadnog kuta, koje ruski piloti mogu po nahođenju, prebaciti, samo ne znam imaju li mjerenje opterećenja u vremenskoj domeni da proračunaju koliko su "postarali" zrakoplov)...
Možda su Ameri izmjerili neku vrijednost koja se da relativno malom izmjenom zmaja ili upravljačkih površina koje su pod najvećim opterećenjem dodatno tih 100% produljiti...
ma naravno, potoji neki postotak sigurnosnih ograničenja (famozni alfa graničnici napadnog kuta, koje ruski piloti mogu po nahođenju, prebaciti, samo ne znam imaju li mjerenje opterećenja u vremenskoj domeni da proračunaju koliko su "postarali" zrakoplov)...
Možda su Ameri izmjerili neku vrijednost koja se da relativno malom izmjenom zmaja ili upravljačkih površina koje su pod najvećim opterećenjem dodatno tih 100% produljiti...
Nema oštećenja aviona zbog povećanja napadnog kuta. Dapače, prekoračenje napadnog kuta je vrlo uobičajeno i tokom treninga, namjerno i nenamjerno se dogodi.
U MIG-u 21 postopji borbeni forsaž (ima poseban prekidač koji ga omogućava) koji je vremenski ograničen i kojega se jedna minuta korištenja računa kao sat vremena forsaža, a bez obzira na vrijeme korištenja borbenog forsaža, nakon leta na kojem je korišten makar malo, motor ide na generalku.
Vrlo slično i kod starijih Pratt&Whitney F100 motora na F-15C koji su podržavali tzv VMax režim rada.
Nakon aktivacije prekidača, motorima je dopušteno povećanje maksimalne temperature turbine za 22C čime se osiguravalo 4% dodatnog potiska.
Sve dulje od 30 sekundi rada u tom režimu je logirano i motori su naručeni za rendgensku inspekciju.
Na novijim PW i GE motorima te klase s digitalnom kontrolom je to uklonjeno, relikt kasnih 60-tih za koji ekonomičnost eksploatacije (troškovi održavanja) nemaju razumijevanja.
ma naravno, potoji neki postotak sigurnosnih ograničenja (famozni alfa graničnici napadnog kuta, koje ruski piloti mogu po nahođenju, prebaciti, samo ne znam imaju li mjerenje opterećenja u vremenskoj domeni da proračunaju koliko su "postarali" zrakoplov)...
Možda su Ameri izmjerili neku vrijednost koja se da relativno malom izmjenom zmaja ili upravljačkih površina koje su pod najvećim opterećenjem dodatno tih 100% produljiti...
Nema oštećenja aviona zbog povećanja napadnog kuta. Dapače, prekoračenje napadnog kuta je vrlo uobičajeno i tokom treninga, namjerno i nenamjerno se dogodi.
U MIG-u 21 postopji borbeni forsaž (ima poseban prekidač koji ga omogućava) koji je vremenski ograničen i kojega se jedna minuta korištenja računa kao sat vremena forsaža, a bez obzira na vrijeme korištenja borbenog forsaža, nakon leta na kojem je korišten makar malo, motor ide na generalku.
sve ovisi od brzine, slijetanje i paradni let pri akrobaciji nije isto što zaokret u borbi s ovješenim naoružanjem...
sve ovisi od brzine, slijetanje i paradni let pri akrobaciji nije isto što zaokret u borbi s ovješenim naoružanjem...
To nema veze s napadnim kutem nego s maksimalnim dozvoljenim opterećenjem. Ovisno o podvjesu imaš gornju granicu opterećenja, a to nema veze s napadnim kutem.
Napadni kut je kut struje zraka u odnosu na nos aviona. Ti možeš ići vrlo sporo, dakle malo opterećenje po definiciji jer ne možeš dobiti velika opterećenja, i imati veliki napadni kut, posebno kod delti ili supermanevarskih aviona s kombinacijom velikih elevona/flaperona, vektorskog potiska itd.
Ne kužim se u avijaciju.
Tehnolopke zvjerke koje mogu biti jako neugodne pod protivnika. Al' komplicirano i skupo održavanje.
Komparcija sa Rusima?
rus može popit više votke