HŽ, spavate li mirno? vjerojatno da, jer vas kao i sve uhljebe boli q.
Virgin Hyperloop obavio prvu testnu vožnju svoje k
- poruka: 17
- |
- čitano: 6.089
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
To je neko trolanje ili kaj? Tak brzo sam se vozil sa Zastavom od 55 konja prije dvadeset i nesto godina (ubrzanje je trajalo jedno pet minuta). Od brata c klasa ide oko 290 kmh na njemackoj autocesti bez potrebe za cijevima, da taj auto stavi u tu istu cijev lako moguce da bi postigao isto ubrzanje.
Hyperloop kao tehnologija je moguca. Sama izrada nece zapeti na tehnoloskim ne-mogucnostima (koliko znam) vec ce se sve prelomiti oko cijene. Ja sam u taboru koji tvrdi da zbog visoke cijene izrade linija i malog volumena prometa ljudi/robe ta ce tehnologija biti neisplativa.
Odakle to da bi tehnologija bila neisplativa? Protok putnika može biti velik, jer brzine mogu biti velike. Mnogo se dobiva na energiji jer praktički nema trenja ni otpora zraka. Istina, vakuumske cijevi su skupe, ali ni željezničke pruge i sve što s njima ide (nasipi, mostovi, tuneli) nisu jeftine.
Ne nose maske!!! :)
Sto se isplativosti tice, ovdje pricamo o novoj tehnologiji. Doduse ideja je stara, ali izvedba je nova. Tesko je reci koliko ce ovo biti isplativa tehnologija u ovom trenutku, usudio bih se i zapitati hoce li uopce uzeti maha. Musk je obecao karte za neku smijesno nisku cijenu, a da pri tome ne znamo niti cijenu razvoja niti cijenu izgradnje. Najblize za usporedbu imamo L0 shinkansen koji je mozemo reci provjerena tehnologija. Sto se tice prijevoza robe Maglev mi se ne cini toliko isplativ (graditi posebne maglev teretne vlakove), dok su tracnice standardnih brzih vlakova standardne sirine tako da npr. preko noci dok nema putnickih vlakova one mogu biti koristene za teretne.
Valja vidjeti kako ce napredak ici kada naprave dulji poligon jer sadasnji je smijesno mali da bi se ikakvo ozbiljnije testiranje moglo provesti i samim time izvuci ikakvi korisni zakljucci.
U slučaju kvara može se recimo skrenicom kapsula uputiti kroz neki otvor na cijevi. U slučaju dekompresije činilo bi se isto što i u avionu: putnicima bi pale maske za kisik. Dakle, ništa novo.
Kad u njihov povijesni "let" uracunaju i vrime potrebno da iz cijevi izvuku sav zrak za tako maleni tlak, i svu energiju potrebnu za to, ispada da su mogli prohodat tih 500m prije, a s istom energijom se odvest s jednog na drugi kraj amerike s autom.
samo za naivce, nesto poput top shopa i naljepnica protiv 5g.
Jel to još jedna o Muskovih neuspješnih firmi gdje prodaje samo maglu? Znate one firme, PayPal, Tesla, SpaceX, SolarCity i StarLink koji nikad nigdje u ničemu nisu polučili nikakav uspjeh.
Svaka ćas komentatorima na debukanju ove tehnologije. Kud bi mi naivci bez vas, marljivih internetskih ratnika.
tko juri u smrt ide...tko sporo ide do cilja stiže...by HŽ

Jel to još jedna o Muskovih neuspješnih firmi gdje prodaje samo maglu? Znate one firme, PayPal, Tesla, SpaceX, SolarCity i StarLink koji nikad nigdje u ničemu nisu polučili nikakav uspjeh.
Svaka ćas komentatorima na debukanju ove tehnologije. Kud bi mi naivci bez vas, marljivih internetskih ratnika.
Bome i jesi ispao naivac. Musk nema firmu koja se bavi hyperloopom. Musk je dao ideu, koja doduse nije originalna i onda se pametno povukao iz hyperloop biznisa. Pogledaj mu dvije glavne kompanije, bave se vrlo mogucim tehnologijama. Kod Tesle ne radi nista drugo nego usavrsuje preko 100 godina stari koncept auta, tocnije sam pogon, a kod SpaceX-a usavrsuje jeftiniji prijevoz ljudi i roba u svemir takodjer koristeci tehnologiju koja se razvija zadnjih 70 godina.
Obje firme se svode na isto. Da li je moguce uraditi manja unapredenja na postojecim tehnologijama i tako zaraditi nesto para. Musk je dovoljno pametan da zna da u ovoj fazi hyperloop je nista drugo nego pokusaj dokazivanja koncepta i da se njemu ne isplati truditi oko toga.
Bome i jesi ispao naivac. Musk nema firmu koja se bavi hyperloopom....
The Boring Company ?
Bome i jesi ispao naivac. Musk nema firmu koja se bavi hyperloopom....
The Boring Company ?
Hyperloop je vakumska cijev koja bi trebala IZNAD ZEMLJE prevoziti ljude brzinama iznad 1000 km/h. The Boring Company je firma koja bi trebala busiti hrpu tunela ISPOD gradova po kojima bi trebala prometovati vozila na svoj pogon. Znaci obicni tunel sa rampama za pristup kojima bi vozili automobili. Imas videa po youtube-u, zasto ti uopce to pisem. Bilo je pred par godina da je i sam Musk twitao da bi se u podzemnoj cijevi mogao raditi hyperloop. Mislim da je bilo rijec za mogucu trasu od NY do DC-a i valjda je time Musk pokusao izvuci neke pare od lokalnih vlasti za Boring ali su ga odbili i koliko znam poslije o tome nije bilo govora.
Boring tuneli su takodjer neisplativa ideja. Ima hrpa metroa po svjetskim gradovima koje su radili profesionalci struke i glupo je pomisliti da nitko nije dosao na ideju da buse manje tunele za jedan auto i tako se rijese prometa sa povrsine. Hyperloop s druge straje je daleko kompleksniji problem. Treba smjestiti maglev kapsulu u vakumsku cijev sve zastititi od mogucih nesreca, osigurati dovoljnim napajanjem i sve skupa uciniti jeftinije od vlakova i aviona po cijeni za km/vrijeme po jednom putniku. I to je ono sto ja tvrdim. Da uz sadasnju tehnologiju to je neisplativo posto su to projekti koji ce kostati na desetke milijardi dolara za imalo ozbiljnije duzine trasa.
Za generacije koje su dozivjele ovoliki napredak tehnologije u relativno kratkom vremenu hrpa ljudstva (neki od komentatora ovdje) dosta ograniceno gleda na sve.
Da mi je netko 1996-te rekao da cu nositi racunaljku jacu nekoliko tisuca puta od mojeg Pentiuma i da ce imati bolju grafiku, moguconst da bezicno nazovem bilo koga, bilo gdje video vezom, slikam, snimam, saljem, šeram, i kojesta. Rekao bi mu da mi podjeli malo tih gljiva sto je pojeo.
Na vlak se nekad gledalo isto kao na hyperloop sto neki danas gledaju: Gle, konj: kupis ga, hranis vodi te gdje god hoces i kada hoces, pase travu, vuce kola sa teretom. Ne treba mu skupa infrastruktura (tracnice, stanice, voda i ugljen za pogon) trle trle trle...
Tako da, samo naprjed. Na nitko ne gura ovakve stvari jos uvjek bi sakupljali suha kravlja govna okolo i šibom crtali po blatu.
Boring tuneli su takodjer neisplativa ideja. Ima hrpa metroa po svjetskim gradovima koje su radili profesionalci struke i glupo je pomisliti da nitko nije dosao na ideju da buse manje tunele za jedan auto i tako se rijese prometa sa povrsine. Hyperloop s druge straje je daleko kompleksniji problem. Treba smjestiti maglev kapsulu u vakumsku cijev sve zastititi od mogucih nesreca, osigurati dovoljnim napajanjem i sve skupa uciniti jeftinije od vlakova i aviona po cijeni za km/vrijeme po jednom putniku. I to je ono sto ja tvrdim. Da uz sadasnju tehnologiju to je neisplativo posto su to projekti koji ce kostati na desetke milijardi dolara za imalo ozbiljnije duzine trasa.
I nisi pomislio da nitko od investitora nije došao na pomisao da je boring tunel/hyperloop neisplativa ideja. Ali evo vidimo, grade se. A neki od investitora su ljudi koji u jedan dan potroše više novaca nego što ćemo ti i ja i svi forumaši zajedno zaraditi do kraja života. Tko su oni? Idioti koji ne znaju s novcima? Hoćemo li im poslati e-mail i obavjestiti ih kako bezveze troše novce, jer smo mi (bug forumaši) shvatili nešto što oni nisu? Naposljetku informirali smo se na youtubeu, tamo je sve točno.