Znači, materijal koji bi apsorbirao širi spektar zračenja, a emitirao u užem spektru, postavljen ispred ove pločice, bi značajno povećao efikasnost.
S druge strane, sreća da se koriste jeftini i dostupni materijali...
Znači, materijal koji bi apsorbirao širi spektar zračenja, a emitirao u užem spektru, postavljen ispred ove pločice, bi značajno povećao efikasnost.
S druge strane, sreća da se koriste jeftini i dostupni materijali...
Onda jednostavno pitanje
Ako se usavrši ovo bi moglo zamjeniti solarne čelije koje proizvode struju ? A struju bi se radilo iz vodika, iz vodika bi se pogonili automobili, i ostali gadgeti.
Prednost ove metode je prije svega skladištenje i transport vodika. Umjesto tlačenjem u boce ili hlađenjem (likvefakcijom), vodik bi se skladištio u obliku otopine mravlje kiseline, točnije njezine kalijeve soli. Dakle, djelovanjem Sunčeve svjetlosti bi se otopina K2CO3/CO2 pretvarala u otopinu HCOOK, koja bi potom cijevima išla do potrošača kod kojeg bi se odvijao obrnut proces, uz oslobađanje vodika, pa bi se obnovljena otopina K2CO3/CO2 vraćala, cjevovodom, do proizvođača (Sunčevog kolektora). Otopina HCOOK mogla bi se i čuvati u tankovima, a možda čak i brodovima prevoziti - poput nafte ili ukapljenog plina. A što se pak efikasnosti tiče... Teško je reći što bi se sve moglo napraviti, no trebamo se sjetiti da su prve solarne ćelije, koje su se pojavile 1954. godine, imale cijenu od 10.000 USD po vatu vršne snage.
Sve je to odlično, no ne vidim vodik kao gorivo budućnosti u gorivnim ćelijama, osim u fuzijskim reaktorima.
Koliko će već baterije uznapredovati dok ovo postigne kakvu takvu efikasnost za komercijalnu upotrebu? Iako, po meni, i sada je baterija bolja od pogona koji iskorištava vodik.
Baterije ili vodik? Sve ovisi o namjeni. Baterije su efikasne, ali su skupe, a usto malog kapaciteta. Kako ja vidim stvari, baterije će doći za motore male snage i vozila kratkog dometa, a vodik za velika vozila dugog dometa; drugim riječima baterije će biti zamjena za benzinske, a vodik za dizelske motore. A što se ovog konkretnog rješenja tiče, uređaj za proizvodnju mravlje kiseline mogao bi poslužiti i kao solarni grijač (jer se u njemu grije voda, tj. dio Sunčeve energije se koristi za sintezu mravlje kiseline, a ostatak za grijanje vode), a usto bi se kao generator kisika.
Svi znamo šta nam treba i šta "mora" biti, ali toga još nema. Možda neće nikada ni biti. Vidjet ćemo.
Ah kad bi bilo moguće iskoristiti automobilske karoserije za ovaj proces. Drastično bi se smanjila produkcija CO2 iz jednog od glavnih izvora CO2 koji ljudska djelatnost producira.