genijalno: pošalju na svaki let po barem pet (neparno, za sreću) aviona, makar i 4 bila prazna, samo da se uštedi ogrjev. 5%. ako usput i mašu krilima, obavljaju nuždu i snesu jaje kad slete, uštede se penju i do 6%.
Airbus želi da zrakoplovi zbog uštede goriva lete
- poruka: 10
- |
- čitano: 4.026
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Prije 2 mjeseca sam/smo sa A320 uletjeli u wake turbulence od 747.
NOT FUN!

Glupost dana.
Prije 2 mjeseca sam/smo sa A320 uletjeli u wake turbulence od 747.
NOT FUN!
pravilo je da udaljenost iza 747 mora biti 5 nm, čak mislim da su povećali na 8nm jer je bilo opasnih incidenata.
Prije 2 mjeseca sam/smo sa A320 uletjeli u wake turbulence od 747.
NOT FUN!
pravilo je da udaljenost iza 747 mora biti 5 nm, čak mislim da su povećali na 8nm jer je bilo opasnih incidenata.
ovo je bila ruta minhen<>frankfurt, dosta cesto ju letim i jos nijednom nisam imao miran let, uvijek neki bog, al ovo je bio vrhunac.
nakon 3-4 zesca i nagla naginjanja, masnice na saci jer sam se kresnuo u prednje sjedalo i na desetke prolivenih casa po avionu, pilot je reko "isprike, tu je maloprije prosao 747 i izgleda da smo uletjeli u njegov auspuh".
bolje da nije nista rekao.
pa kad bi Ikar na čelu kolone mahao krilcima, možda bi prošlo....
Prije 2 mjeseca sam/smo sa A320 uletjeli u wake turbulence od 747.
NOT FUN!
pravilo je da udaljenost iza 747 mora biti 5 nm, čak mislim da su povećali na 8nm jer je bilo opasnih incidenata.
Može biti da im je pilot neki inženjer fizike pa on to shvatio kao 5 nanometara, a ne nautičkih milja

genijalno: pošalju na svaki let po barem pet (neparno, za sreću) aviona, makar i 4 bila prazna, samo da se uštedi ogrjev. 5%. ako usput i mašu krilima, obavljaju nuždu i snesu jaje kad slete, uštede se penju i do 6%.
-značajne uštede.. pogotovo dok su to testirali.. tj letili u formacijama kako bi izmjerili-dokazali uštedu (mada su pri tome skurili tone goriva ni za što..).
-oskimoronizam žešći.. ali i normalan (za biz i nenormalno vrijeme).. tj to rade sad kad je broj letova drastično smanjen.. no konvoji će smanjiti potrošnju, pogotovo kad ne leti ni jedan avion.
-s druge strane, čak ima smisla,... tj piloti moraju letjeti, imati sate leta, vježbe.. pa kad nema prometa, ima novih ideja, testiranja, izuma.. a naravno države porezom sufinanciraju pa se i tako zaradi neka pinka + ako je ušteda i manje co2 tad i iz odgovarajućeg eko-zelenog fonda, to je jako važno.. mada su stvorili co2 time, jednostavno tako piše na dokumentu i to je tad dovoljno za eko fond. Svi okidaju na eko, svi se trse biti zeleniji, ako treba i letom u jatu-formaciji pridonjeti tome ok.. neovisno na činjenice, jer ponekad je važno samo što piše... a tu piše ušteda i co2.
Hm, skeptičan sam oko cijelog koncepta, a još više oko navodne motivacije - nije njima ekologija motiv, nego smanjenje troškova. Sve u svemu, nisam baš oduševljen. Jedina pozitivna stvar jer da su trenutno radi korone toliko smanjeni letovi da nemaju što spajati u jato
Ovo je jako stara ideja i periodično izranja na površinu kao realno rješenje, pa onda više ništa ne čujemo o tome. Ja sam u 20 godina barem triput čitao najave letenja u jatima. Sumnjam da će sada biti drugačije.
https://www.nasa.gov/missions/research/vortex.html