Ti diskovi su inače jeftini storage za nebitne stvari, a kod nas je dodatni problem što u pravilu nisu ni toliko jeftini da bi se isplatilo riskirati.
Koliko su pouzdani "tvornički obnovljeni" hard dis
- poruka: 9
- |
- čitano: 8.778
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
potpuno jednako je i sa ženama no uvijek se nađe entuzijast za mačke u vreći.
-neovisno o postojanju jamstva (proizvođača) ne vidim zašto se na ove diskove kao na svaku drugu teh.robu ne bi odnosio isti zakon (mat.nedostatak +2 god na teret trgovca)..?
tj roba ne mora uopće imati jamstvo, novo-staro-- zakon ne propisuje postojanje jamstva, kao što ga može dati bilo tko, naravno obično je to za PC komponente proizvođač i to je 'najbolje' jamstvo, sve ostalo je upitno (sitna slova ili navlakuše..) dok u ovakvom slučaju ne znamo tko daje jamstvo, dobijamo li uopće neki jamstveni list itd.. (i opet, zašto bi za tu robu zakon bio izuzetak?)... tj zakon postoji upravo zato da se 'sumnjiva' roba (tj kvarljivo-rizik) u EU prebaci na teret trgovca, ne kupca.. tj kao trgovac želi prodavati takvu robu za koju mu netko treći (proizvođač) ne daje odgovarajuće jamstvo, tad je to njegov rizik biznisa i time odgovornost.. niža nabavna cijena, niža prodajna cijena, razlika je ono što zaradi trgovina tj možda zarađuje više/manje/jednako kao i na svakoj drugoj (normalnoj, s jamstvom) robi pa time nek snosi i odgovarajuću odgovornost... tj zašto ne, zašto bi to bio izuzetak tj tad imamo 'oglasnik' (polovno za što znamo da je polovno i da nema jamstva itd.. odnosno, i polovna roba ima jamstvo tj do isteka koje je često duže nego ovo 3-6mj). Zašto bi se to drugačije tretiralo? Tko tumači zakon, trgovac?
Gledao sam baš u zakonu:
(3) Kod prodaje rabljenih stvari ugovorne strane mogu ugovoriti rok od jedne godine, a kod trgovačkih ugovora i kraći rok.
Jedino nisam siguran kako se to tumači:
1.) Odgovornost za materijalni nedostatak za rabljene stvari automatizmom vrijedi 2 godine, a ugovorom se može skratiti na jednu godinu; ili
2.) Odgovornost za materijalni nedostatak za rabljene stvari vrijedi samo ako se ugovori, a ugovoriti se može minimalno na rok od jedne godine.
Logički bi bilo prvo jer stavke koje definiraju odgovornost ne rade razliku novo - rabljeno, ali s obzirom na naše pravosuđe, pitanje je kako se provodi u praksi.
Ti diskovi su inače jeftini storage za nebitne stvari, a kod nas je dodatni problem što u pravilu nisu ni toliko jeftini da bi se isplatilo riskirati.
Niti su jeftini niti loši. Dobri su koliko i novi. Nemaju taj sjaj novog HDD-a ali da ćeš primjetiti razliku - i nećeš baš.
Google je u početku (a vrlo vjerojatno i sada) glavnu nit vodilju prilikom kupovanja u obzir uzimao cijenu potrošnje struje.
ja uzeo 2x WD enterprise prije par god - oba radila OK 24/7 - iako je jedan imao par GB manji kapacitet od drugog (isti FW, isti disk) - go figure... relativno nedavno ih zamijenio sa novim WD GOLD... i forwardao dalje...
Riječ je o tkzv. "spare" prostoru. Vrlo vjerojatno napravljen kada je HDD prilikom prvog (u tvornici) Low Level Formata urađen. To ti je jedino moguće rješnje na fizičkom levelu.
A ako misliš da ti je SW (ne diska, nego BIOS-a, RAD-a, OS-a ili bilo čega drugoga) ukrao par gigabita to baš i nije moje područje jer se time ne bavim. Tu može milion i jedan faktor biti uticaj.
-ne treba gledati sve, npr građevina, direktna pogodba.. jer ovo je maloprodaja, trgovina, fisklaiziran račun, teh.roba za koju u eu postoji mat.nedostatak 2god.. a to je neovisno o jamstvu, tj jamstvo može i ne mora postojati, zakon ne kaže da mora, ali je trgovac i dalje odgovoran za ispravnost 2 godine i tu treba stati, tj nek trgovac pronađe argument-osnovu u svoju korsit ili nek zakonodavac da tumačenje..
npr ajfon 12mj jamstva, ali i dalje isti zakon 2god mat.nedostatak. tj na teret trgovca (umjesto proizvođača). Može i bez jamstva proizvođača tj može ga dati tko želi.. sasvim druga osnova reklamacije.
Meni je vrisnuo novi disk za vrijeme garancije (par mjeseci od kupnje) i dali mi u zamjenu "tvornički obnovljenog". Taj mi do danas radi bez greške (više od 3 godine) ...
Niti su jeftini niti loši. Dobri su koliko i novi. Nemaju taj sjaj novog HDD-a ali da ćeš primjetiti razliku - i nećeš baš.
Google je u početku (a vrlo vjerojatno i sada) glavnu nit vodilju prilikom kupovanja u obzir uzimao cijenu potrošnje struje.
Ako se radi o disku koji je vraćen u roku od 15 dana, formatiran, testiran i prepakiran, onda bih se složio. Međutim, razlika u cijeni je tolika da, čak i kad bi nam netko garantirao da ćemo dobiti takav disk, ne vrijedi rizika kraće garancije.
S druge strane, nitko ti ne garantira da ćeš dobiti takvak disk. Možeš dobiti disk koji stvarno repariran - mijenjana glava, ploča, motor. Jednostavno, ne znaš što ćeš dobiti.
Meni je vrisnuo novi disk za vrijeme garancije (par mjeseci od kupnje) i dali mi u zamjenu "tvornički obnovljenog". Taj mi do danas radi bez greške (više od 3 godine) ...
Dali su ti nečiji disk i tvoj disk će dati sljedećem koji se bude žalio. Tako se ne diraju novi diskovi za nove kupce.