Koliko dugo traje ispit iz prve pomoći?
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Koliko dugo traje ispit iz prve pomoći?
Izvuces karticu, odgovoris (demonstriras) 3 pitanja, traje oko 5 minuta.
Jel ima praktični dio?
Tipa reanimacija i sl.
Ima, ja sam trebao pokazat kako se izvodi zavoj ramena trokutastom maramom, prijatelj je morao pokazat kako se podvezuje ruka u slucaju amputacije... Reanimaciju nije imao nitko u grupi
Ok, hvala :)
Može, a i ne mora biti praktični dio. Mene ništa nije tražio da mu pokažem samo da riječima opišem...
Ja znam da sam dobio za naučit jedno 5 strana sa ukupno ~130 pitanja za prvu pomoc ali tko zna gdje mi je to sad hah
Lijep pozdrav, sutra imam ispit iz vožnje i imam već sad tremu, a ne znam što će sutra biti pred ispit i na ispitu... Molim vas ljudi kako da se riješim te treme?
Vrlo jednostavno.. treme se neces rijesit nikako, i ne moras jer trema nije nista lose
Samo disi duboko i budi siguran u sebe, i instruktor i ispitivac znaju da svi imaju tremu, ali jednostavno ako pod tim pritiskom nisi spreman odvozit sve kako treba onda mozda i nisi spreman za polozit, jer u prometu ima svakakvih situacija i ti uvijek moras bit u stanju ispravno postupit
Ako si sad pod tremom, kako ces tek bit kad ti izabrijega doleti autobus sa dugim sVjetlima i na pola u tvojoj traci :))) jucer je to bilo, govno umrlo u meni.
No, na stranu to... pusti ispitivaca u klinac... vozi, gledaj retrovizore i lagano, bez zurbe. Mekano na kuplung i nema problema.

Jel piše na novoj vozačkoj gdje da trebaš nositi naočale ili kontaktne leće prilikom vožnje? (i gdje?)
Jel piše na novoj vozačkoj gdje da trebaš nositi naočale ili kontaktne leće prilikom vožnje? (i gdje?)
Ima vjerovatno negdje rubrika "napomene" gdje to piše, na BH vozačkoj je to sa zadnje strane gdje piše kojim kategorijama vozila vozač ima pravo da upravlja.
Jel piše na novoj vozačkoj gdje da trebaš nositi naočale ili kontaktne leće prilikom vožnje? (i gdje?)
Da, piše "šifra" na stražnjoj strani u kategoriji "Ograničenja"(12. podatak)
nosim naočale i meni piše "01.06."
Savjet za ispit: nemojte nikome "oduzeti prednost", koliko god bila idiotska situacija.
Moj slučaj: Jako prometna ulica, ja na sporednoj, a na glavnoj cesti išao auto i stao da propusti pješake na zebri, ja iskoristio priliku i odvezao se. Kulac moj, oduzimanje prednosti... Kasnije mi je i instruktor rekao da bi to svi napravili u "stvarnoj situaciji".
Evo još par brzopoteznih:
Postoji šansa da vam kaže da obavite pregled auta prije vožnje-ono kad kružite oko auta, provjeravate gume, svijetla itd... Podsjetite se, za svaki slučaj da vam ne završi ispit već na poligonu.
Podsjetite se što vam se nalazi ispod haube, jer vas može i to na početku ispitati-nemoj da ne znaš niti haubu otvoriti...
Nemojte zaboraviti stati prije željezničkog prijelaza (ako nema rampe) iako vlak nije tud prošao od 45'.
Obratite pažnju prije pješačkih prijelaza i usporite da stignete reagirati.
Na STOP morate stati iako je ulica prazna i ne živi u njoj nitko osim babe Marice.
Vrlo vjerojatno ćete morati odraditi jedno parkiranje na ispitu, pa kad vam kaže "na koji god način želite", nemojte se izbezumiti. Meni se desilo da se nisam mogao odlučiti jer sam previše analizirao-lakše bi mi bilo da mi je rekao "rikvercom pokraj onog crvenog"...
Vezano na prethodno, nosom se najlakše uparkirati, ali računajte da ćete onda morati guzicom izaći van i da nećete ništa vidjeti.
Sretno onima koji će polagati
A vi koji tek učite, nemojte učiti kao u školi za "ispit u utorak" pa preksutra već zaboraviti, jer vam o ovome glava ovisi.
Bok ekipa, Zanima me nesto u vezi polaganja vozackog za A2 kategoriju.
Znaci ovako, posjedujem vec vozacku B katetogije, odnosno AM kategoije.
Dali ako upisem vozacki, moram opet prolaziti poznatu proceduru, predavanja, propisi, prva pomoc?
Jasno mi je da moram napraviti ljecnicki (cca. 450kn), ali neznam dali postoji nekakav drugaciji ispit iz propisa i prve pomoci, posebno za A tj. A2 kategoriju, pa mi se ne priznaju propisi i prva pomoc od B?
Znaci, dali cu trebati ponovno na propise i prvu pomoc?
Lijep pozdrav :)
Što mislite, hoće li u petak biti ispiti vožnje?
Instruktor kaže da možda neće biti jer je veliki petak, a ja bih htio da bude :)
Ostalo mi je još 7 sati do 35., ali mogu i ranije pa ako padnem da ne moram plaćati dodatne.
Više-manje je svejedno, naime autoškole uobičajeno teže imati manje aute tipa polo ili golf, kod kojih je vozač skoro točno na sredini (gledano po duljini). Tak' da je isto... ali, moguće će ispitivač parkiranje unazad više cjeniti jer je malko zahtjevnije pa se u tom smislu možda isplati.
Bok ekipa, Zanima me nesto u vezi polaganja vozackog za A2 kategoriju.
Znaci ovako, posjedujem vec vozacku B katetogije, odnosno AM kategoije.
Dali ako upisem vozacki, moram opet prolaziti poznatu proceduru, predavanja, propisi, prva pomoc?
Jasno mi je da moram napraviti ljecnicki (cca. 450kn), ali neznam dali postoji nekakav drugaciji ispit iz propisa i prve pomoci, posebno za A tj. A2 kategoriju, pa mi se ne priznaju propisi i prva pomoc od B?
Znaci, dali cu trebati ponovno na propise i prvu pomoc?
Lijep pozdrav :)
Predavanja i ispit nećeš morat odrađivati jer ti vrijede od B kategorije, kao i prva pomoć. Morat ćeš samo vožnju odradit.
To mi je interesantvno, kako se odraduje voznja motorom? Netko tko nema nijednu kategoriju npr. ide polagat za motor, gdje je instruktor? sjedi s njim na motoru ili ide iza ili kako?
To mi je interesantvno, kako se odraduje voznja motorom? Netko tko nema nijednu kategoriju npr. ide polagat za motor, gdje je instruktor? sjedi s njim na motoru ili ide iza ili kako?
Ne sjedi instruktor na motoru, nego te prati sa autom, a komunicirate preko "voki tokija". S tim da on tebi može govorit i ti ga čuješ, ali ti njemu ne možeš ništa reć. Jednosmjerna komunikacija...
Znači da mu možeš jebat mamu kad te pošalje u nekakav krkljanac
To mi je interesantvno, kako se odraduje voznja motorom? Netko tko nema nijednu kategoriju npr. ide polagat za motor, gdje je instruktor? sjedi s njim na motoru ili ide iza ili kako?
Najprije na poligonu vozaš gore dolje motor, radiš osmice itd., da stekneš osjećaš i prilagodiš se.
Kasnije se izlazi na cestu, imaš reflektirajući prsluk, instruktor ide u autu iza tebe i komunicirate radio vezom kao što je rekao kolega.
Nekad znaju ostali vozači biti bezobrazni idioti pa se ubace između kandidata i instruktora (wtf?!).
Nisam znao da je samo jednosmjerna radio veza, po meni dosta glupo. Jer sigurno kandidat ima 100 pitanja u vožnji i treba mu provjera baš u tom trenutku ("da ga zaobiđem?, hoću sad skrenut desno?, da promjenim brzinu? jel treba žmigavac?")
Moglo se to puno kvalitetnije riješiti, npr. da se koristi neki VOX (handsfree čim počneš govoriti se otvara radio veza, dok kod PTTa (push to talk) moraš stisnuti gumb da bi govorio što bi bilo opasno na motoru)
Ja sam nedavno poceo voznju, na 3. satu sam, 1. sat sam se vozio po selima i tako, drugi sat u gradu, ugl. super mi je, prije nego sam krenuo u autoskolu sam naucio osnove, uhodao se u saltanje brzina i to.
Najprije na poligonu vozaš gore dolje motor, radiš osmice itd., da stekneš osjećaš i prilagodiš se.
Kasnije se izlazi na cestu, imaš reflektirajući prsluk, instruktor ide u autu iza tebe i komunicirate radio vezom kao što je rekao kolega.
Nekad znaju ostali vozači biti bezobrazni idioti pa se ubace između kandidata i instruktora (wtf?!).
Nisam znao da je samo jednosmjerna radio veza, po meni dosta glupo. Jer sigurno kandidat ima 100 pitanja u vožnji i treba mu provjera baš u tom trenutku ("da ga zaobiđem?, hoću sad skrenut desno?, da promjenim brzinu? jel treba žmigavac?")
Moglo se to puno kvalitetnije riješiti, npr. da se koristi neki VOX (handsfree čim počneš govoriti se otvara radio veza, dok kod PTTa (push to talk) moraš stisnuti gumb da bi govorio što bi bilo opasno na motoru)
Ja bi sve što me zanimalo, pita instruktora nakon vožnje. A za ove postupke na cesti, nećeš nikoga zaobilazit sve dok ti on ne kaže ili skretanja također. Ako treba na brzinu improvizirat, ti radiš kako misliš da triba, a on će te ispravit ako nisi dobro postupio. Kao što kažeš glupo je da nema dvosmjerne komunikacije, ali tako je.
Možda nije u svim školama tako, ali znam da je u AŠ Dalmacija u Splitu jer sam tamo polagao.
Jedini problem koji meni bio dok sam polagao za motor (fala bogu ne na ispitu) je sto mi je hvatalo frekveniciju npr radnika pored ceste, sto bi mozda nekim zbunjenijim vozacima bio problem, dok vozis da ti se neko dere na uho "LIJEVOO, DESNOO, JOS JOS!! DEEESNOOO"
Jel piše na novoj vozačkoj gdje da trebaš nositi naočale ili kontaktne leće prilikom vožnje? (i gdje?)
Da, piše "šifra" na stražnjoj strani u kategoriji "Ograničenja"(12. podatak)
nosim naočale i meni piše "01.06."
Savjet za ispit: nemojte nikome "oduzeti prednost", koliko god bila idiotska situacija.
Moj slučaj: Jako prometna ulica, ja na sporednoj, a na glavnoj cesti išao auto i stao da propusti pješake na zebri, ja iskoristio priliku i odvezao se. Kulac moj, oduzimanje prednosti... Kasnije mi je i instruktor rekao da bi to svi napravili u "stvarnoj situaciji".
Evo još par brzopoteznih:
Postoji šansa da vam kaže da obavite pregled auta prije vožnje-ono kad kružite oko auta, provjeravate gume, svijetla itd... Podsjetite se, za svaki slučaj da vam ne završi ispit već na poligonu.
Podsjetite se što vam se nalazi ispod haube, jer vas može i to na početku ispitati-nemoj da ne znaš niti haubu otvoriti...
Nemojte zaboraviti stati prije željezničkog prijelaza (ako nema rampe) iako vlak nije tud prošao od 45'.
Obratite pažnju prije pješačkih prijelaza i usporite da stignete reagirati.
Na STOP morate stati iako je ulica prazna i ne živi u njoj nitko osim babe Marice.
Vrlo vjerojatno ćete morati odraditi jedno parkiranje na ispitu, pa kad vam kaže "na koji god način želite", nemojte se izbezumiti. Meni se desilo da se nisam mogao odlučiti jer sam previše analizirao-lakše bi mi bilo da mi je rekao "rikvercom pokraj onog crvenog"...
Vezano na prethodno, nosom se najlakše uparkirati, ali računajte da ćete onda morati guzicom izaći van i da nećete ništa vidjeti.
Sretno onima koji će polagati
A vi koji tek učite, nemojte učiti kao u školi za "ispit u utorak" pa preksutra već zaboraviti, jer vam o ovome glava ovisi.
Po kojoj logici se nosom lakse uparkirat nego unazad? Brze, da, ali lakse sigurno ne. Pogotovo za neiskusnog vozaca koji nemoze dobro procjeniti gdje mu je nos auta, niti kad se uparkirava a bome niti kad izlazi.. Da ne govorim o tome da ako naletis na pogresnog ispitivaca moze ti pisati za gresku preveliku/premalu udaljenost od drugog auta, pa ako ti nije ostala korekcija padas. A na nos nije lako procijeniti tocno gdje ce ti stati auto.
Dakle po meni ako mozete po izboru parkirajte u rikverc, samo gledat retrovizore i polako i nema beda
Ne znam meni je uvjek bilo lakše parkirat nosom.....
Meni je lakše s nosa u ovome na kojem polažem jer je iznutra "naotekao" pa se iza ne vidi, a nos je kratak. (Polo)
Po kojoj logici se nosom lakse uparkirat nego unazad? Brze, da, ali lakse sigurno ne. Pogotovo za neiskusnog vozaca koji nemoze dobro procjeniti gdje mu je nos auta, niti kad se uparkirava a bome niti kad izlazi.. Da ne govorim o tome da ako naletis na pogresnog ispitivaca moze ti pisati za gresku preveliku/premalu udaljenost od drugog auta, pa ako ti nije ostala korekcija padas. A na nos nije lako procijeniti tocno gdje ce ti stati auto.
Dakle po meni ako mozete po izboru parkirajte u rikverc, samo gledat retrovizore i polako i nema beda
Uvijek se lakše parkirat prednjim krajem nego na rikverc kad je u pitanju početnik. Uzmi 10 početnika, bar 8 će parkirat na nos lakše i brže i bez greške.
Pogotovo na novim autima koji su jako nepregledni, pa ja vozim već 15 godina pa kad sjedem u službenu Astru J fino se namučim ak je malo uže mjesto i moram na rikverc parkirat, a kamoli ne netko sa 35 sati vožnje..
Po kojoj logici se nosom lakse uparkirat nego unazad? Brze, da, ali lakse sigurno ne. Pogotovo za neiskusnog vozaca koji nemoze dobro procjeniti gdje mu je nos auta, niti kad se uparkirava a bome niti kad izlazi.. Da ne govorim o tome da ako naletis na pogresnog ispitivaca moze ti pisati za gresku preveliku/premalu udaljenost od drugog auta, pa ako ti nije ostala korekcija padas. A na nos nije lako procijeniti tocno gdje ce ti stati auto.
Dakle po meni ako mozete po izboru parkirajte u rikverc, samo gledat retrovizore i polako i nema beda
Uvijek se lakše parkirat prednjim krajem nego na rikverc kad je u pitanju početnik. Uzmi 10 početnika, bar 8 će parkirat na nos lakše i brže i bez greške.
Pogotovo na novim autima koji su jako nepregledni, pa ja vozim već 15 godina pa kad sjedem u službenu Astru J fino se namučim ak je malo uže mjesto i moram na rikverc parkirat, a kamoli ne netko sa 35 sati vožnje..
Meni to nema logike. Kotaci koji skrecu su naprijed, na prednjim kolima, upravo zato je i auto agilnije kad ga vozis unazad.. Zato se bocno parkira unazad npr, i npr karavane i duze aute se takoder najcesce parkira u rikverc.. Na nos je mozda lakse parkirati sa nekoliko korekcija, tj da ides ispravljat auto pa udes prakticki okomito, ali ja ne pricam o tome nego o parkingu iz prve..
A ovo za skucene prostore takoder nema nikakve logike. Ne znam, mozda je tebi lakse, ali svakog koga znam unazad parkira kad je neko mjesto skroz usko.. ukljucujuci i mene, na retrovizorima se tocno lijepo vidi gdje je auto i nema sanse da negdje zapnes.. A nemos nigdje nos vidjet kad parkiras unaprijed..
Potpuno se slazem, puno mi se lakse naparkirati u rikverc nego na nos... ne lakse, nego prakticnije. Isto tako jos je lakse ako se ne moras naparkirati na mjesto koje je slobodno i lijevo i desno jer nemas neku tocku/auto sa kojim se orijentiras. Na nos je ok kad upoznas auto i ako imas osjecaja.