Kutak za ljubitelje Formule 1 izdvojena tema

poruka: 31.206
|
čitano: 4.636.716
|
moderatori: DrNasty, pirat, XXX-Man, vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
9 godina
offline
Re: Kutak za ljubitelje Formule 1
Chronosus kaže...
sporttest kaže...

daleko najgori prvak u zadnjih x godina.
U nijednom trenutku nije pokazao dominaciju iako ima daleko najbolji automobil na gridu.

 

nije pokazao ni muda, niti mentalnu snagu....sve skupa malko

Ajd ne seri, nije ni Piastri. Norris je jedini koji je imao mehanički DNF od njih trojice. Nakon toga su ga svi otpisivali jer je otišao na 25+ bodova razlike. I šta se onda dogodi? U dijelu sezone kad McLaren više nije ni približno dominantan Lando izdominira nekoliko ključnih utrka a sveti Piastri je nigdje. 

 

Piastri je bio najboljoj poziciji da prošeće ostatak sezone al on u tom trenu potone, ponajviše s katastrofalnim kvalifikacijama i utrkom u Bakuu gdje može samo sebe kriviti. Na kraju da nije bilo diskvalifikacije u Las Vegasu ne bi bilo ni napeto - Norris bi čisto odnio prvenstvo bez ikakve drame.

 

 

 Drag mi je Piastri i nadam se da će u budućnosti osvojiti naslov prvaka, al ovo nije bila vožnja prvaka.

 inace uopce ne odgovaram na likove koji pricaju špiljskim jezikom, al moj odgovor ti je da pogledaš komentar iznad svog

15 godina
offline
Kutak za ljubitelje Formule 1

samo cu rec nesto: greske se mogu desit, vozacke, teamske (diskvalifikacija), tehnicke prirode, ali TEAM ORDERS

monza i sramotno trazenje oscara da da landu poziciju je oznacilo prvenstvo i omogucilo najlosijem od 3 vozaca da dobije wdc. LOSE

 

ajmo thumb down, cekam vas, vama tesko pada kad netko prica realno o necemu, a ne maze oci zabludama...ajde cekam

10 godina
offline
Re: Kutak za ljubitelje Formule 1
Jedna od "najprljavijih" momcadskih odredbi ikad. Vratit poziciju izravnom konkurentu za naslov prvaka jer su mu zeznuli pit stop. Mislio sam da britanci ne mogu biti jadniji, ali iznenadio se... :D
Hardware: the parts of a computer that can be kicked.
17 godina
offline
Kutak za ljubitelje Formule 1

S obzirom da je naslov mogao u tri smjera, onda je za očekivati da bi bilo koji smjer bio jednako zaslužen. 

Ne razumijem ovo - najmanje zaslužuje - glupost. 

Najmanje zaslužuje po meni Max, jer je RB radio gluposti pola sezone. 

McLaren je bio najbolja momčad i imali su 2 (ne jednog kako je obično slučaj) kandidata za naslov. U godini kad je bilo puno teže uzeti naslov kad ti Russel, Charles, pa i Carlos i Hulk otimaju postolja. Ovo nije 2021. kad ti "greška" da naslov u utrci kojoj si bio prosječan s lošijom strategijom i u lošijem bolidu, a cijelu sezonu se igrao ping pong između samo 2 vozača. 

 

Vi svodite "krivnju" na jednu odluku. Piastri - da nabrajamo kad je mogao biti bolji od Landa ali nije? Australija, kočenje u Silverstonu, Azerbajđan ?! Da idemo dalje?! Max i njegove gluposti kad se durio "jer nejde sve super" i onda kad je namirisao krv?! Španjolska, kvalifikacije za US i Monako gdje je on kriv (ne bolid). Loš bolid i ne divna vožnja u Mađarskoj... Ima i Max svoje za žaliti.

 

Sva trojica su imali svoje šanse i jedna timska odluka nije ništa odlučila. 

 

Da je Max imao pošteno brzog partnera da zasmeta, da je McLaren u 2-3 navrata bolje odradio strategiju ili imao jednog prosječnog vozača, Lando/Piastri su mogli biti prvaci prije par utrka i nitko im ne bi prebacivao ništa... Na kraju, baš je žalosno da je netko žalostan jer je Lando osvojio prvenstvo (pošteno). 

 

Meni je samo žao što je sredina krenula super i što bi u Barceloni mogli vidjeti potpuno drugi svijet (u negativnom smislu). 

Stanisha ploftoi, gag mul pafuft
16 godina
online
Re: Kutak za ljubitelje Formule 1
GranDaddo kaže...

Najmanje zaslužuje po meni Max, jer je RB radio gluposti pola sezone. 

McLaren je bio najbolja momčad i imali su 2 (ne jednog kako je obično slučaj) kandidata za naslov. U godini kad je bilo puno teže uzeti naslov kad ti Russel, Charles, pa i Carlos i Hulk otimaju postolja. Ovo nije 2021. kad ti "greška" da naslov u utrci kojoj si bio prosječan s lošijom strategijom i u lošijem bolidu, a cijelu sezonu se igrao ping pong između samo 2 vozača. 

...

 Ova prva tvrdnja ima smisla za momcadski naslov, ne vozacki. To sto je RB radio gluposti pola sezone i Max je svejedno bio samo dva boda od naslova puno vise govori o tome kolko je on dobro vozio i overperformao bolid. Kad gledas vozacki poredak svi momcadski kolege su unutar +-2 mjesta na tablici, dok je kod RB-a to puno vise.

 

2021. se Max borio protiv (prema misljenju mnogih) GOAT-a koji je imao najbrzi bolid (jer je Merc osvojio konstruktorski naslov) i vrlo cesto su bili po 40-60 sekundi brzi od drugih, a Max nije jos bio u primeu. I prakticki uvijek kad se vozi po kisi je za koplje bolji od svih drugih. Mislim realno znam da niko nikom nece promijeniti misljenje, ali ove stvari koje ti gore navodis kao da idu protiv Maxa, meni se one cine kao da idu njemu u korist.

Poruka je uređivana zadnji put pon 8.12.2025 19:21 (emerik).
17 godina
offline
Re: Kutak za ljubitelje Formule 1

Kad se boriš za naslov u istom timu onda moraš znati poslati šefa u 3 PČM.  Nema puštanja, nema milosti... Piastri je svaki puta pitao "mogu li napasti Landa".

I onda mu kažu "nije vrijeme". 

 

Bravo Piastri, what a nice guy.

 

Max je car jer je ujedno i lav. On ide za vrat. Njega boli briga za bilo koga na stazi i izvan nje. Boli ga briga što će reći Twitter, navijači ili suci. On ide po pobjedu i spreman je nekoga ubiti za istu. Tako se to radi.

15 godina
offline
Re: Kutak za ljubitelje Formule 1
RuskeGTT kaže...

samo cu rec nesto: greske se mogu desit, vozacke, teamske (diskvalifikacija), tehnicke prirode, ali TEAM ORDERS

monza i sramotno trazenje oscara da da landu poziciju je oznacilo prvenstvo i omogucilo najlosijem od 3 vozaca da dobije wdc. LOSE

 

ajmo thumb down, cekam vas, vama tesko pada kad netko prica realno o necemu, a ne maze oci zabludama...ajde cekam

 

Norris je bio u prosjeku brži od Piastrija zadnje 3 godine, doduše ove godine je Piastri bio jako blizu. Možda slijedeće godine bude bolji, ali do sada većinom nije.

14 godina
offline
Re: Kutak za ljubitelje Formule 1
AFARON kaže...
RuskeGTT kaže...

samo cu rec nesto: greske se mogu desit, vozacke, teamske (diskvalifikacija), tehnicke prirode, ali TEAM ORDERS

monza i sramotno trazenje oscara da da landu poziciju je oznacilo prvenstvo i omogucilo najlosijem od 3 vozaca da dobije wdc. LOSE

 

ajmo thumb down, cekam vas, vama tesko pada kad netko prica realno o necemu, a ne maze oci zabludama...ajde cekam

 

Norris je bio u prosjeku brži od Piastrija zadnje 3 godine, doduše ove godine je Piastri bio jako blizu. Možda slijedeće godine bude bolji, ali do sada većinom nije.

To je baš za neočekivati da je vozač sa 4 godine više staža brži od rookija.

Brate mili ovo je Oscaru 3. sezona. O čem vi pričate.


Oscar je potonio nakon Monze!!!! U Bakuu (prvoj nakon Monze) je bio nowhere to be seen. Sam je rekao da je uzrok potonuća team order koji je morao "odraditi".

Da su imali jednake uvjete, Oscar bi nastavio u pozitivnom smjeru i cijeli tijek sezone bi išao u sasvim drugom smjeru.

Cijeli grid, svi vozači su propitkivali Oscarov "gubitak performansi", ali evo, na bugu ekipa misli da je Lando brži i bolji vozač od Oscara i da ga je Lando pošteno pobjedio.

 

Ne znam pod kakvim kamenom vi živite, ali pogledajte reakcije nebritanskih izvora i sve će vam biti dovoljno kakav sentiment je prema ovogodišnjem prvaku.

You know what that is? SIMPLY LOVELY!! Ill tell you that - Max Verstappen, BrazilGP 2024
15 godina
offline
Kutak za ljubitelje Formule 1

koliko god mi se sralo kad je max nadoknadivao onih 104 boda, sad mi se sere jos vise sta nije osvojio wdc nego norris...

8 godina
offline
Kutak za ljubitelje Formule 1

Helmut Marko napusta RBR na kraju godine... 

 

E sad,kaj bu Max? Mislim da je Toto sad na sto muka,kako ga ugrabiti...bit ce zanimljiva zima.

 

(Max je prijetio odlaskom kad su tijekom sezone krenule glasine da Marko napusta RBR )

Poruka je uređivana zadnji put pon 8.12.2025 22:33 (PCNjubara).
17 godina
offline
Re: Kutak za ljubitelje Formule 1
sudy_freak kaže...

To je baš za neočekivati da je vozač sa 4 godine više staža brži od rookija.

Brate mili ovo je Oscaru 3. sezona. O čem vi pričate.


Oscar je potonio nakon Monze!!!! U Bakuu (prvoj nakon Monze) je bio nowhere to be seen. Sam je rekao da je uzrok potonuća team order koji je morao "odraditi".

Da su imali jednake uvjete, Oscar bi nastavio u pozitivnom smjeru i cijeli tijek sezone bi išao u sasvim drugom smjeru.

Cijeli grid, svi vozači su propitkivali Oscarov "gubitak performansi", ali evo, na bugu ekipa misli da je Lando brži i bolji vozač od Oscara i da ga je Lando pošteno pobjedio.

 

Ne znam pod kakvim kamenom vi živite, ali pogledajte reakcije nebritanskih izvora i sve će vam biti dovoljno kakav sentiment je prema ovogodišnjem prvaku.

 Veliki deo tih izjava mi potpada pod clikbait, ili dolazi od ljudi koji se trude da bombastičnim izjavama ostanu relevantni u F1, ili su čak direktni rivali, i samim tim nisu prijatelji nikome u McLarenu, uključujući Oscara. Pravu istinu ne znam, no Oscarov pad forme se takođe poklopio sa usponom RB-a, delimično zato što su na red došle malo drugačije staze. U Bakuu ni Norrisa nije bilo nigde (7. mesto), a na trkama neposredno pre Azerbejdžana, dobio je Oscara u Monzi, u Holandiji je bio ispred njega dok ga pred kraj trke nije izdao motor, dobio ga je u Mađarskoj. Jedini deo sezone gde je Oscar vidno bio dole, tj ubedljivo gubio od Landa, je segment USA, Meksiko, Brazil, pri čemu je USA jedna od tih staza koje su bolje legle RB-u (Max uzeo sprint pole, sprint, pole i GP).

Razliku od 34 poena koja je u jednom trenutku postojala između Norrisa i Piastrija je pre svega napravio motor koji je otkazao u Holandiji (efekat: Norris -25, Piastri +7) i to je to, čak i uz glupost koju je Lando napravio u Kanadi.

WP/WM fanovi, prestanite više lagat ovaj napaćeni narod, nemate to pravo!
17 godina
offline
Re: Kutak za ljubitelje Formule 1

@emerik mogu ja voljeti ili ne voljeti Maxa, najbolji je! Zato sam spomenuo njegove greške (ne tima) kad je on zeznuo. Svaka od tih 3 utrka koju je zeznuo sad bi mu dala naslov. 

 

Hoću reći - najbolji je, ali griješi baš kao i Oscar i Lando. I iako je najbolji, nije jedna stvar prevagnula u cijeloj sezoni. Zato ne volim vidjeti ovaj hate na bilo kojeg od 3. 

 

I ono što volimo zaboraviti, ili ignorirati, da su bolidi na nekim utrkama bili loši jer su potencijalno oni dali loš input. Nikome se formula ne "da" i veli "vozi". Tako da je, potencijalno, broj njihovih grešaka i veći. Ako Max sa timom ne sredi setup kroz Q1, Q2 i Q3, a onda u utrci dođe do prevage, samo ti govori da tim nije "imao pojma" što radi nego su dečki radili simulacije cijelu noć u Milton Keynesu i dali im šalabahter. 

Stanisha ploftoi, gag mul pafuft
17 godina
offline
Re: Kutak za ljubitelje Formule 1

Mislim da je prijetio da bi osnažio Marka i istjerao Hornera. 

 

Problem je kud? 

Još nemamo pojma gdje je 2026. i ako je Ford loš, onda možda i on prvi vidi gdje to ide.

U Mercedesu očigledno još nisu blizu dobre formule (iako su završili drugi to je zbog RB koji nema drugog vozača, a Ferrari je bio stvarno loš) s aero strane koja će voditi napredak idućih par godina.

Ferrari ima toliki nered da je jedini izbor zbog gušta. Strategija - nula, mora dovesti svog race engineera jer su ovi katastrofa.

Aston bi mu mogao ponuditi i WEC, i dionice, i radio bi sa Neweyem i Hondom. A ako Horner dojuri na ljeto u Aston, onda možda više nije tako privlačno mjesto.

 

Stanisha ploftoi, gag mul pafuft
15 godina
offline
Re: Kutak za ljubitelje Formule 1
Sve je to ok ali konstantno se govori kako je Noris smece a Piastri 10 puta bolji vozac, a stvarnost je do sada uglavnom bila drugacija, pa cak i u ovoj sezoni..
6 godina
offline
Kutak za ljubitelje Formule 1

Pozdrav svima.

 

Zanima me jedna druga tema. Sa tehnološkog aspekta, koje su komparativne prednosti McLarena u sezoni 2025 bile u odnosi na druge bolide koje su im omogućile da budu toliko dominantni?

 

Ono što mi je poznato je da su imali najbolju kontrolu temperature guma. Nisam te struke, ali koliko sam se informirao, postigli su to s materijalima koji mijenjaju agregatno stanje / fazu (Phase Change Materials– PCM) što im je omogućilo da kroz utrku drže temperaturu guma konstantno (više ili manje) optimalno. Taj sustav je pasivan i ne zahtijeva uređaj. PCM materijali se integriraju u unutarnju površinu poklopaca kočnica (brake drum covers) ili kotača (wheel drums), između kočnica i gume kako bi apsorbirali višak topline generirane kočenjem. Ti materijali prilikom promjene agregatnog stanja / faze (npr. iz čvrstog u tekuće stanje) apsorbiraju veliku količinu topline bez porasta temperature. Npr. ako je ciljana temperatura 100°C, materijal se tali na toj točki, "upija" energiju poput spužve i sprječava da se toplina prenese na gumu. Kada se kočnice hlade (npr. na ravnim dijelovima staze), materijal se ponovno stješnjuje i postepeno oslobađa pohranjenu toplinu, održavajući stabilnost.

 

  

 

Rezultat je brže zagrijavanje guma na početku utrke i održavanje stabilne temperature guma. Time se gume manje griju i troše te bolje prijanjaju i duže traju. 

 

Koja su još rješenja koja su im dala toliku prednost? Probajte odgovore formulirati ne preopćenito (npr. "više su ulagali u inovacije"), ali ne ni prestudiozno da ih razumije samo doktorand strojarstva :)

 

Hvala.

 

14 godina
offline
Re: Kutak za ljubitelje Formule 1
Ivan(4) kaže...
sudy_freak kaže...

To je baš za neočekivati da je vozač sa 4 godine više staža brži od rookija.

Brate mili ovo je Oscaru 3. sezona. O čem vi pričate.


Oscar je potonio nakon Monze!!!! U Bakuu (prvoj nakon Monze) je bio nowhere to be seen. Sam je rekao da je uzrok potonuća team order koji je morao "odraditi".

Da su imali jednake uvjete, Oscar bi nastavio u pozitivnom smjeru i cijeli tijek sezone bi išao u sasvim drugom smjeru.

Cijeli grid, svi vozači su propitkivali Oscarov "gubitak performansi", ali evo, na bugu ekipa misli da je Lando brži i bolji vozač od Oscara i da ga je Lando pošteno pobjedio.

 

Ne znam pod kakvim kamenom vi živite, ali pogledajte reakcije nebritanskih izvora i sve će vam biti dovoljno kakav sentiment je prema ovogodišnjem prvaku.

 Veliki deo tih izjava mi potpada pod clikbait, ili dolazi od ljudi koji se trude da bombastičnim izjavama ostanu relevantni u F1, ili su čak direktni rivali, i samim tim nisu prijatelji nikome u McLarenu, uključujući Oscara. Pravu istinu ne znam, no Oscarov pad forme se takođe poklopio sa usponom RB-a, delimično zato što su na red došle malo drugačije staze. U Bakuu ni Norrisa nije bilo nigde (7. mesto), a na trkama neposredno pre Azerbejdžana, dobio je Oscara u Monzi, u Holandiji je bio ispred njega dok ga pred kraj trke nije izdao motor, dobio ga je u Mađarskoj. Jedini deo sezone gde je Oscar vidno bio dole, tj ubedljivo gubio od Landa, je segment USA, Meksiko, Brazil, pri čemu je USA jedna od tih staza koje su bolje legle RB-u (Max uzeo sprint pole, sprint, pole i GP).

Razliku od 34 poena koja je u jednom trenutku postojala između Norrisa i Piastrija je pre svega napravio motor koji je otkazao u Holandiji (efekat: Norris -25, Piastri +7) i to je to, čak i uz glupost koju je Lando napravio u Kanadi.

Misliš kao Damon Hill ili Johnny Herbert koji se uporno trude potkopati Maxa u svakoj prilici, i oba su britanci?

 

 

Dobio Oscara u Monzi nakon team ordera uopće neću komentirati.

U Nizozemskoj je Lando bio na P2 kad mu je motor otkazao.

U Mađarskoj ga je dobio zbog užasne strategije koju je McLaren odradio.


Ali nema veze.

AFARON kaže...
Sve je to ok ali konstantno se govori kako je Noris smece a Piastri 10 puta bolji vozac, a stvarnost je do sada uglavnom bila drugacija, pa cak i u ovoj sezoni..

Kad i ako ikad dobiju jednake uvjete, vidjet ćete Oscara.
Slažemo se da se ne slažemo i to je ok.

Nitko ne kaže da je Norris smeće, ili loš vozač. Imao je dobrih trenutaka u ovoj sezoni.

Ali biti zasjenjen trećeplasiranim konstruktorom/bolidom i da "samo" za 2 boda pobjediš u bolidu koji je 364 boda od drugoplasiranog WCC tima.
8 pobjeda, 8 poleova, 10 uzastopnih podija - to je Maxova sezona.

Ne osporavam i ne mogu zvati Landa nezasluženim.

U prvenstvu gdje je jedina metrika skupljanje bodova - on ih je skupio najviše.

Je li bio najbolji ove sezone? - Nije.

You know what that is? SIMPLY LOVELY!! Ill tell you that - Max Verstappen, BrazilGP 2024
14 godina
offline
Re: Kutak za ljubitelje Formule 1
Hrabar.Dabar kaže...

Pozdrav svima.

 

Zanima me jedna druga tema. Sa tehnološkog aspekta, koje su komparativne prednosti McLarena u sezoni 2025 bile u odnosi na druge bolide koje su im omogućile da budu toliko dominantni?

 

Ono što mi je poznato je da su imali najbolju kontrolu temperature guma. Nisam te struke, ali koliko sam se informirao, postigli su to s materijalima koji mijenjaju agregatno stanje / fazu (Phase Change Materials– PCM) što im je omogućilo da kroz utrku drže temperaturu guma konstantno (više ili manje) optimalno. Taj sustav je pasivan i ne zahtijeva uređaj. PCM materijali se integriraju u unutarnju površinu poklopaca kočnica (brake drum covers) ili kotača (wheel drums), između kočnica i gume kako bi apsorbirali višak topline generirane kočenjem. Ti materijali prilikom promjene agregatnog stanja / faze (npr. iz čvrstog u tekuće stanje) apsorbiraju veliku količinu topline bez porasta temperature. Npr. ako je ciljana temperatura 100°C, materijal se tali na toj točki, "upija" energiju poput spužve i sprječava da se toplina prenese na gumu. Kada se kočnice hlade (npr. na ravnim dijelovima staze), materijal se ponovno stješnjuje i postepeno oslobađa pohranjenu toplinu, održavajući stabilnost.

 

  

 

Rezultat je brže zagrijavanje guma na početku utrke i održavanje stabilne temperature guma. Time se gume manje griju i troše te bolje prijanjaju i duže traju. 

 

Koja su još rješenja koja su im dala toliku prednost? Probajte odgovore formulirati ne preopćenito (npr. "više su ulagali u inovacije"), ali ne ni prestudiozno da ih razumije samo doktorand strojarstva :)

 

Hvala.

Ranije sam stavljao vijesti o tome gdje ih je neki kineski (mislim) youtuber provalio i zaključio da koriste PCM materijale.

Taj inovatni dio im je definitivno pomogao. I možda odigrao najveću prednost koju je MCL39 imao u odnosu na ostale.

Flexi krila koja su kasnije u sezoni ograničena, odnosno smanjena fleksibilnost su isto mogli imati utjecaja.

Također podnica s elementima titanija koja im je omogućavala nešto niži ride height bez straha od trošenja podnice je možda odigrala ulogu na neravnim stazama poput Brazila, ali taj device je tek u Brazilu maknut, nakon čega je uslijedio double DSQ u Vegasu kako znamo.

U razvoju bolida odigrao je i state-of-the-art wind tunnel pušten u pogon u 2023. otkad se vidi značajan skok u aero-performansama.

 

 

MCL38 a pogotovo MCL39 su vrhunski složeni bolidi sa jako širokim konfiguracijskim rasponom koji im daje stabilnost i performanse ne narušavajući previše druge elemente driveabilitya.

A tu je i podjednak stil dvojice vozača koji su mogli iskoristiti (koliko toliko kroz cijelu sezonu) performanse tog bolida.

 

Sve to u kombinaciji je dovelo do jednog od najdominantnijih bolida u povijesti F1.

 

 

Međutim, barem kad to slučaj sa mnom, rijetko kad se ljudi ovdje vole upustiti u priču o drugim aspektima F1.

You know what that is? SIMPLY LOVELY!! Ill tell you that - Max Verstappen, BrazilGP 2024
17 godina
offline
Re: Kutak za ljubitelje Formule 1
sudy_freak kaže...

 ...

Dobio Oscara u Monzi nakon team ordera uopće neću komentirati.

U Nizozemskoj je Lando bio na P2 kad mu je motor otkazao.

U Mađarskoj ga je dobio zbog užasne strategije koju je McLaren odradio.


Ali nema veze.

 Vezano za Monzu, drugi tim bi pozvao Landa prvog u box (jer je na stazi bio ispred), pa bi Oscar verovatno izgubio i tu poziciju koju je imao i tu Oscar treba da kaže hvala. Swap koji se desio, pa su ga poništili timskom naredbom, ne bi uopšte bio moguć da tim nije štitio upravo Oscarovu poziciju (i onda još dodatno zeznuo Landov pit stop).

Za Holandiju si u pravu, pogrešio sam, no opet, tu je Lando višom silom izgubio 18 poena, što je više od pola te maksimalne razlike koju je Oscar tada stekao.

Ako krenemo da ulazimo u užasnu strategiju, mislim da bi to previše proširilo temu, a da su, sa druge strane, obojica otprilike jednako patila zbog nje. Npr previdom tima se desila ona dvostruka diskvalifikacija, koja je više naštetila Landu gde je opet ostao bez 18 poena (a previd u Qataru je, sa druge strane, više pogodio Oscara, ali se tu radi o 7 poena). Tako da su McLarenovi strateški previdi neiscrpna tema koju ćemo teško raspraviti i doći do nekog definitivnog zaključka.

 

EDIT: Po mom mišljenju, iako svakako ne znam sve što se dešavalo iza kulisa, razliku je tokom sezone pravilo to što je Oscar bio izvrstan (pa i nešto bolji od Landa) na stazama koje su odgovarale McLarenovom bolidu, ali da je značajno zaostajao tamo gde to nije bio slučaj (kad je Max pobeđivao, Lando bi obično bio blizu, a Oscar baš i ne).

WP/WM fanovi, prestanite više lagat ovaj napaćeni narod, nemate to pravo!
Poruka je uređivana zadnji put uto 9.12.2025 11:09 (Ivan(4)).
17 godina
offline
Re: Kutak za ljubitelje Formule 1

FIA je pregledala sve i rekla da ne krše pravila, a pravila bi rekla da PCM materijali su protiv propisa jer omogućavaju grijanje/hlađenje a to je dopušteno samo kretanjem (naprijed).

 

The FIA has clarified that the only permitted method for cooling brakes, wheel drums, or tyres is airflow generated by the forward movement of the car

Stanisha ploftoi, gag mul pafuft
10 godina
offline
Re: Kutak za ljubitelje Formule 1
Dovoljan podatak o tome kakav je lando prvak je taj, sto su mu u vise slucajeva iz pita morali objasnjavati kako i gdje da prestize... Mislim halo !? Hahahaha
Hardware: the parts of a computer that can be kicked.
14 godina
offline
Re: Kutak za ljubitelje Formule 1
GranDaddo kaže...

FIA je pregledala sve i rekla da ne krše pravila, a pravila bi rekla da PCM materijali su protiv propisa jer omogućavaju grijanje/hlađenje a to je dopušteno samo kretanjem (naprijed).

 

The FIA has clarified that the only permitted method for cooling brakes, wheel drums, or tyres is airflow generated by the forward movement of the car

Oh, a jesmo zaboravili Ferrarijeve super napredne pumpe goriva iz 2019. koje su donijele tri uzastopne pobjede

https://motorsport.tech/formula-1/fuel-flow-gate-did-ferrari-attempt-to-trick-the-system-and-if-so-how-could-it-be-done

 

Ferrari vrlo vjerojatno varao, FIA otkrila, ovi se nagodili i nikom ništa.

To što FIA nešto otkrije ili još važnije ne otkrije samo daje dodatni začin utrkivanju.

You know what that is? SIMPLY LOVELY!! Ill tell you that - Max Verstappen, BrazilGP 2024
17 godina
online
Re: Kutak za ljubitelje Formule 1
deepshitcro kaže...
Dovoljan podatak o tome kakav je lando prvak je taj, sto su mu u vise slucajeva iz pita morali objasnjavati kako i gdje da prestize... Mislim halo !? Hahahaha

Ovo je najgluplji argument i može ga dati samo neko ko nema pojma o F1.

Pa svaki vozač ima konstantnu komunikaciju sa boxom i savjete kako i gdje poboljšati performanse uključujući i svetog Maxa.

Pitanje je samo šta se pusti u prenos. Pogledaj ponekad utrku sa onboarda od nekog od vozača ili bar pročitaj transkript komunikacije sa utrke pa ćeš vidjeti o čemu pričam.

14 godina
offline
Re: Kutak za ljubitelje Formule 1
Widowmaker kaže...
deepshitcro kaže...
Dovoljan podatak o tome kakav je lando prvak je taj, sto su mu u vise slucajeva iz pita morali objasnjavati kako i gdje da prestize... Mislim halo !? Hahahaha

Ovo je najgluplji argument i može ga dati samo neko ko nema pojma o F1.

Pa svaki vozač ima konstantnu komunikaciju sa boxom i savjete kako i gdje poboljšati performanse uključujući i svetog Maxa.

Pitanje je samo šta se pusti u prenos. Pogledaj ponekad utrku sa onboarda od nekog od vozača ili bar pročitaj transkript komunikacije sa utrke pa ćeš vidjeti o čemu pričam.

Je, i drugi vozači imaju trake na zidu pored grida koje im daju smjernice kako se pozicionirati za start.

Da ne bi slučajno ispali iz grid spota

You know what that is? SIMPLY LOVELY!! Ill tell you that - Max Verstappen, BrazilGP 2024
10 godina
offline
Re: Kutak za ljubitelje Formule 1
Ma ti si izlapio... Imamo prvaka kojem pit govori kojom brzinom u kojem zavoju da prolazi, gdje da prestize i kada itd... Ako ti mislis da to govore svima, onda se prebaci na atletiku.
Hardware: the parts of a computer that can be kicked.
17 godina
offline
Kutak za ljubitelje Formule 1

Norris was given instructions on managing his pace in specific corners to minimize plank wear, particularly at Turns 5, 11, and 17. He was told things like: "Turn five, late entry speed for better exit. Let's see if we can start putting Verstappen under pressure".

 

Ja ne vidim problem niti nešto što ostali ne dobivaju. A i koliko god da vas boli, apsolutno ništa se neće promijeniti. Max će i dalje biti 4 titule udaljen od LH, a RB si je izbio već drugu titulu iz ruke. S obzirom na poklon iz 2021. i sada izgubiti u zadnjoj utrci - karma is a bitch. 

Stanisha ploftoi, gag mul pafuft
16 godina
online
Kutak za ljubitelje Formule 1

Zanimljive brojke mi se pojavile danas na Twitteru :D

Dodatno iz komentara:

Max's win percentage is 19.6% (37 wins out of 189) and for MSC it's 16.4%(32 wins in 195)

Even if you do it through percentage Max still has the second best percentage only behind Jim Clark whose win% is 22% while for Max it's 19.6%

14 godina
offline
Re: Kutak za ljubitelje Formule 1
Ivan(4) kaže...
sudy_freak kaže...

 ...

Dobio Oscara u Monzi nakon team ordera uopće neću komentirati.

U Nizozemskoj je Lando bio na P2 kad mu je motor otkazao.

U Mađarskoj ga je dobio zbog užasne strategije koju je McLaren odradio.


Ali nema veze.

 Vezano za Monzu, drugi tim bi pozvao Landa prvog u box (jer je na stazi bio ispred), pa bi Oscar verovatno izgubio i tu poziciju koju je imao i tu Oscar treba da kaže hvala. Swap koji se desio, pa su ga poništili timskom naredbom, ne bi uopšte bio moguć da tim nije štitio upravo Oscarovu poziciju (i onda još dodatno zeznuo Landov pit stop).

Za Holandiju si u pravu, pogrešio sam, no opet, tu je Lando višom silom izgubio 18 poena, što je više od pola te maksimalne razlike koju je Oscar tada stekao.

Ako krenemo da ulazimo u užasnu strategiju, mislim da bi to previše proširilo temu, a da su, sa druge strane, obojica otprilike jednako patila zbog nje. Npr previdom tima se desila ona dvostruka diskvalifikacija, koja je više naštetila Landu gde je opet ostao bez 18 poena (a previd u Qataru je, sa druge strane, više pogodio Oscara, ali se tu radi o 7 poena). Tako da su McLarenovi strateški previdi neiscrpna tema koju ćemo teško raspraviti i doći do nekog definitivnog zaključka.

 

EDIT: Po mom mišljenju, iako svakako ne znam sve što se dešavalo iza kulisa, razliku je tokom sezone pravilo to što je Oscar bio izvrstan (pa i nešto bolji od Landa) na stazama koje su odgovarale McLarenovom bolidu, ali da je značajno zaostajao tamo gde to nije bio slučaj (kad je Max pobeđivao, Lando bi obično bio blizu, a Oscar baš i ne).

Monza dio - krivo!!!

McLaren je ponudio Landu opciju i pitali ga tko će prvi pitati.

Lando je pustio Oscara da ide prvi tako da nemojmo izvrtati činjenice i diskutirajmo na jednakoj razini

You know what that is? SIMPLY LOVELY!! Ill tell you that - Max Verstappen, BrazilGP 2024
14 godina
offline
Re: Kutak za ljubitelje Formule 1
emerik kaže...

Zanimljive brojke mi se pojavile danas na Twitteru :D

Dodatno iz komentara:

Max's win percentage is 19.6% (37 wins out of 189) and for MSC it's 16.4%(32 wins in 195)

Even if you do it through percentage Max still has the second best percentage only behind Jim Clark whose win% is 22% while for Max it's 19.6%

A ovo? Broj bodova i pobjeda od prve Landove pobjede u karijeri, Miami 2024.

S bolidom koji je 3 oba puta bio WCC

 

 

Inače taj lik izvlači bolesne podatke i profil mu je stvarno gold mine F1 trivije

You know what that is? SIMPLY LOVELY!! Ill tell you that - Max Verstappen, BrazilGP 2024
14 godina
offline
Kutak za ljubitelje Formule 1

Prvi post season test u Abu Dhabiju pa ima svakvih novosti.

Ovo je novi dizajn Pirelli guma.

Nema wheel covera nakon 4 godine!

You know what that is? SIMPLY LOVELY!! Ill tell you that - Max Verstappen, BrazilGP 2024
Poruka je uređivana zadnji put uto 9.12.2025 23:25 (sudy_freak).
15 godina
offline
Kutak za ljubitelje Formule 1

ne bi se nadao da ih nece biti...previse aerodinamike imaju, pa da puste zrak da ulazi u felge...

E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice