Games – how many cores do we really need?

poruka: 10
|
čitano: 3.622
|
moderatori: DrNasty, pirat, XXX-Man, Lazarus Long, vincimus
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
14 godina
offline
Games – how many cores do we really need ??

                                   

  Često se susrećemo s ovakvim dilemama i komentarima tipa CPU botlnecka i slično pa sam malo testirao kad mi je bilo dosadno u par igara kako koja igra radi ovisno o broju jezgara ili niti (Intelov Hyper Threading). Valja naglasiti da se ovi moji rezultati ne mogu uzeti kao "Sveto Pismo" uklesano u kamen, nego kao nekakv orjentir ljudima koje zanima kako će igra raditi na njihovom i5, i3 ili i7. Dakle ovo je samo orjentir koji dosta dobro pokazuje kakvo je stanje stvari. Ja sam testirao na svom Intel Core i7 3770K ali sam s njim simulirao i5, i3 i Pentium G seriju. Dakle, radi se čisto o gašenju jezgara ili niti u BIOS-u. Cache ne mogu onemogućiti tako da nije baš 100% točna simulacija slabijih procesora ali je što se tiče igara to poprilci reprezentativno (hoću reći da imam sve te procesore fizički da bi rezultati bili vrlo vjerojatno poprilici manje više isti). Ostatak testne konfiguracije je vidljiv pod Moj PC i tu ništa nije mjenjano. I još zaboravih da je CPU clockan na 4.5Ghz tako da svi rade na 4.5Ghz (simulirani i5, i3 i Pentium). Testirao sam u tri igre ali s vremenom mogu dodati još koji rezultat kako mi se bude dalo i ako bude interesa.

 Što se tiče testiranja i procedure. Za sad su tu tri igre. F1 2013, Crysis 3 i Metro 2033 te je riječ samo o SP (single player) scenariju. F1 i Metro imaju in game bench i to sam koristio. Sve ide tri puta isti test pa uzmem prosijek kao konačni rezultat. Za Crysis 3 sam testirao u nivou "Welcome to the Jungle", kad se dođe tamo do one doline gdje bude animacija kada komentiraju šta se dešava u Dom-u i onaj toranj što skenira to sve i bombardira, pa igrač pretražuje one neke punktove. Taj nivo je jedan od najzahtjevnijih po pitanju procesora i mogu lako od tog checkpoint-a ponoviti scenarij da bude reprezentativno i koliko toliko skriptirano. Postavke u igrama su one koje koristim i u praksi, dakle ne low reza da se stavi naglasak na CPU nego 1080p i što je više moguće što se tiče grafičkih postavki da bude glatko igrivo. Za F1 je to sve na max i AA na max (baš max a ne samo 8x MSAA nego zadnja postavka koja je valjda max). Metro 2033 je Quality na high, AA na AAA, Texture filtering na AF 4x uz uključen DOF. Crysis 3 postavke: System Spec Very High, Texture Resolution High, AA na FXAA, Advanced graphics options sve na Very High, Anisotropic filtering 16x. Motion blur amount na high i Lens Flares aktivirano. Pa ako netko hoće testirati na svom računalu da zna točno kako sam što podesio. Za Crysis mogu još kasnije točno napisati rutinu testa i vrijeme trajanja ako nekog zanima. Još da napomenem kako sam pratio u svim testovima iskorištenost CPU-a i GPU-a tako da imate i tu informaciju a ne samo FPS. Još sam ubacio Cinebench R15 čisto kao kontrolni program koji pokazuje koliko je koji CPU jači što se tiče čisto procesorske snage kako idemo od 2 jezgre pa na više. Riječ dvije još samo o CPU i GPU usage-u. Stavio sam ovako brojke mada je to teško sada točno reći jer kod nekih igara usage dosta skače pa je teško sad točno reći koliko je bio tijekom bencha u postotcima točno. Isto je i za grafu. U takvim slučajevima sam na temelju grafa procjenio koliko bi to bilo i ta brojka je tu. Priložit ću par slika samo da vidite o čemu pričam.


  Intel Core i7 3770K                   F1 2013                      Metro 2033                   Crysis 3                        Cinebench R15

 

i7 3770K @4.5Ghz 4c8t;   avg-109 fps, min- 88fps; CPU/GPU usage: 40%/75% ;   avg-54 fps, min- 10fps; CPU/GPU usage: 45%/99%;   avg-48 fps, min- 40fps; CPU/GPU usage: 65%/99% ;    800 cb

i7 3770K @4.5Ghz 4c4t ( Intel Core i5) ;   avg-112 fps, min- 90fps; CPU/GPU usage: 70%/75%;    avg-53 fps, min- 10fps; CPU/GPU usage: 60%/93%;   avg-47 fps, min- 35fps; CPU/GPU usage: 85%/95%;    620 cb

i7 3770K @4.5Ghz 2c4t ( Intel Core i3) ;   avg-96 fps, min- 77fps; CPU/GPU usage: 80%/60%;    avg- 43fps, min- 9fps; CPU/GPU usage: 70%/65%;   avg- 32fps, min-20 fps; CPU/GPU usage: 95%/65%;    390 cb

i7 3770K @4.5Ghz 2c2t ( Pentium G serija);   avg-80 fps, min- 65fps; CPU/GPU usage: 97%/55%;    avg-38 fps, min- 8fps; CPU/GPU usage: 95%/50%;   avg-23 fps, min- 10fps; CPU/GPU usage: 100%/45%;    306 cb

 

Evo linka sa full normalnom slikom iz Excela da se vidi lijepo i pregledno {#}.

 

http://imgur.com/Hm9jdyZ

 

 

Analiza

  F1 2013 – Codemastersov EGO 3.0 Engine koji se koristi u F1 2013 je reklamiran kao Engine koji koristi fino multi jezgrene procesore i koji zahtjeva dobar CPU. Ono što znam iz prakse već odavno (igram redom sve F1 naslove iz ove nove ere) je da je engine stvarno fino multicore optimiziran jer je load dosta ravnomjerno raspoređen po jezgrama i FPS je fluidan i jako stabilan. No, s druge strane igra u biti nije uopće toliko zahtjevna za CPU, jer kao što vidimo i jedan Intelov dual core (kod mene je clockan na 4.5Ghz al svejedno) ispucava min 65 fps tako da je igra savršeno tečna i na 2c2t (2 jezgre, dva threada) kao i na 4c8t odnosno jednako je igriva sa i7 i sa recimo ovim novim Haswell Pentiumom. CPU je full iskorišten i obje jezgre su opterećene skroz ali gameplay ne pati. Čim pređemo na core i3 situacija se još poboljšava što znači da je za igre koje se baziraju na tom EGO Codemasterosovom enginu sasvim dovoljan i i3. i5 i i7 daju iste rezultate pa je svaki komentar suvišan. Jedina razlika je to što i7 postiže isti framerate sa oko 40% iskorištenosti dok i5 bude iskorišten oko 70%. To je primjer igrine optimiziranosti. Još bih napomenuo da ne znam zašto je to tako sa tim engine-om ali vidimo da mi je grafa oko 75% iskorištena i sa i5 i sa i7 a ni jedan ni drugi nisu ni blizu full iskorištenosti. To znači da iako bi netko sad rekao da pošto je grafa na 75% da se radi o CPU botlnecku to nije slučaj. Ovdje imamo „botlneck“ negdje u software-u same igre a ne sa procesorom.

  Metro 2033 – za ovu igru većina smatra da je čisto GPU zahtjevna ali to baš i nije točno što vidimo iz priloženog. Iako je minimum FPS zbog grafičke zahtjevnosti igre sa sva četiri procesora manje više isti to ne odaje pravi dojam. Vidimo da i7 i i5 daju sličan framerate i gameplay je fluidan (iako imamo taj jedan drop). S druge strane sa i3 i Pentiumom iako imamo prosječan framerate oko 40 sličica po sekundi bench je isjeckan lagano i vidi se da nije fluidan. Tako da ovdje je minimum procesora za preporuku i5 pa na više.

  Crysis 3 – ova igra slovi isto kao GPU zahtjevna što je i točno ali isto tako je ovisno od dijela igre i dosta CPU zahtjevna što već zna velika većina igrača. Svi znamo za famoznu „travu“ koja se nalazi također u ovom djelu u kojem sam ja i testirao. Dakle, Pentium clockan na 4.5Ghz (ajmo reći da je to ekvivalent Haswell-u na nekih 4.1 do 4.2 Ghz) je manje više potpuno ne igriv u ovom testu jer je to maltene slide show a ne normalan gameplay. CPU je zakucan na 100% što još nikad nisam vidio nigdje osim u sintetičkim testovima J dok je grafa iskorištena oko 45%. Vjerojatno bi to bilo bolje nešto u drugim djelvima igre gdje nije toliko CPU zahtjevno ali generalno mogu slobodno reći da ako imate neku jaču grafu ili grafu srednjeg segmenta, Crysis 3 zaboravite sa dual core procesorima bilo koje generacije. Čisto sumnjam da i ovaj G3258 išta bitno mjenja jer je ipak i dalje samo dvije jezgre koje su nešto efikasnije nego moje. Isto tako kao što se vidi iz podataka i sa i3 se situacija ne mjenja bitno. CPU je full iskorišten, framerate loš a stuttering tek nešto bolji. Vidimo da se tek sa clockanim i5 situacija popravlja te je u igri dojam isti prolazio ja ovaj test sa i5 ili i7. Preporuka dakle je isto kao i za Metro 2033 minimum za ugodno igranje i5 pa na više.

Zaključak

  Za povremene igrače ili one koji ne mogu ili ne žele trošiti puno novaca na procesor, ali bi nekad nešto odigrali, rekao bih da je i3 početna stanica. Vjerujem da većina igara radi sasvim ok s tim procesorom i sa grafama srednjeg razreda. No s druge strane kad vidim da mu je početna cijena oko 900 kn a znam da će neke igre „trzati“ s tim procesorom nekako mislim da zapravo nikom ne bih preporučio i3 za gaming. Bolje bih kupio polovni i5 nego i3 ali dobro, to je sad neka druga rasprava ;).
Kao što je već poznato, Intelov Core i5 je i dalje „sweet spot“ za gaming što se tiče Intelove ponude procesora. Osjetna je razlika u cijeni u usporedbi sa i7 dok je u pretpostavljam preko 90% gaming scenarija razlika baš nikakva. Tako da ako se kupuje komp za gamig na Intel platformi, i5 je taman mjera.
Intel core i7 serija je najskuplja ali to ima svoje prednosti ipak. Naravno da čisto iz prespektive prosječnog igrača nema neke koristi dati 700 kn više za i7 pored i5 nego je bolje to uložiti u jaču grafu ili nešto drugo ali svejedno bih preporučio i7 svima koji si to mogu priuštiti, odnosno za entuzijaste. Ovdje nisam testirao multi player scenarije a to znamo da je dodatno opterećenje za procesor (ovisi od igre do igre). Također tko slaže multi GPU sustave i slično. Isto tako već sad vidimo da neke igre fino opterete i5 tako da vam i7 daje još dodatnog prostora kako za neke zahtjevnije igre tako recimo isto i za procese i programe koji rade u pozadini dok igrate.

  E sad još bi bilo super recimo da sam imao FX 8350 pa da istu bateriju testova provučemo i sa FX 8350, FX 6300 i FX 4300 pa da vidimo kako je na strani AMD kampa. Tko ima grafu kao ja može izvrtiti iste testove i scenarije pa da vidimo. Neće biti 100% identično ali sigurno možemo dobiti dobru percepciju stvari. Ovaj članak sam napravio čisto iz zabave i znatiželje i da imamo neke informacije iz prakse bez ikakve druge namjere. Svaki komentar je dobro došao J.

 

 

Par linkova sa slikama GPU i CPU grafova:

 

Metro 2033 CPU i GPU usage Core i3

 

http://imgur.com/gE5Tigk

 

http://imgur.com/qNRlXzD

 

 

Crysis 3 CPU i GPU usage Pentium G serija

 

http://imgur.com/CucAXrh

 

http://imgur.com/yKYY4bz

 

 

F1 2013 i Metro 2033 CPU i GPU usage Pentium (prva dva bencha gdje je cpu na manje više full gasu su dva F1 bencha a ovo drugo gdje vidite opterećenje procesora je tri run-a Metro 2033 bench). Isto vrijedi i za drugu sliku za grafu.

 

http://imgur.com/nxU8zJ3

 

http://imgur.com/FHW9apA

 

 

F1 2013 i Metro 2033 CPU usage Core i5 (prva dva bencha gdje je vidite CPU pod opterećejnem su dva F1 bencha a ovo drugo  je tri run-a Metro 2033 bench).

 

http://imgur.com/RS1m9XV

 

Poruka je uređivana zadnji put čet 11.12.2014 15:59 (itomic009).
Moj PC  
21 0 hvala 18
10 godina
neaktivan
offline
Games – how many cores do we really need ??
Triba si probat sa ovim novijim igrama, naprimjer DA: Inquisition iskorištava svih 8 jezgri od FX 8350, a i nemoguce ga je pokrenuti i njega i Far Cry novi na 2 jezgrenim procesorima bez Fix-a.
Moj PC  
2 0 hvala 2
14 godina
offline
Re: Games – how many cores do we really need ??

 Imam na kompu novi Far Cry i skinut ću Dragon Age pa kad nađem vremena ubacim podatke i za te dvije igre.

17 godina
neaktivan
offline
Games – how many cores do we really need?

Sve 5, samo možda bi bilo bolje da si rezultate posložio u Excel pa onda udrio jedan screenshot da se sve vidi.. bilo bi tebi jednostavnije a i puno preglednije. Inače thumb up za trud i volju. {#}

Poruka je uređivana zadnji put čet 11.12.2014 16:08 (Penryn).
Moj PC  
2 0 hvala 1
11 godina
offline
Re: Games – how many cores do we really need ??
Nece far cry krenuti sa dualcem, samo black screen. Imam pentium g860 i ne ide. Cuo sam da oni sto imaju i3 uspijevaju pokrenuti jer igra valjda prepoznaje hyperthteading kao jezgre.
Hejjjjj
13 godina
offline
Games – how many cores do we really need?

zanimljivi su rezultati u f1 "i5" se pokazao nešto bolji od i7, da li je to neka statistička pogreška ili ima neki poseban razlog za to?

Moj PC  
0 0 hvala 0
14 godina
offline
Re: Games – how many cores do we really need?

 Statistička pogreška. Imaju manje više isti score i sad da vrtim dva puta taj bench sa i5 ili i7 dobio bi opet frame ili dva gore dole rezultat. Vidiš po tablici da daju isti score ali je i5 opterećeniji što se i očekivalo ali niti jedan ne iskoristi grafu u tom benchu full, no to je do igre nešto.

16 godina
odjavljen
offline
Games – how many cores do we really need?

BF3 i BF4 kao CPU-intensive igre bez problema zakucaju svih 6 jezgri na FXu 6300 na 80-90% (multiplayer, 64playera). Vjerujem i da bilo koji octa core isto ode na min. 70% po jezgri...

My name is Legion... For we are many!
Moj PC  
1 0 hvala 0
10 godina
neaktivan
offline
Re: Games – how many cores do we really need ??

pozz!  OPROSTITE AKO UPADAM ali,želio bih igrati AC UNITY a zanima me kako bi igra radila na mojoj konfi, FPS,POSTAVKE... 

inače igram sve igre na rezoluciji 1280x1024 koja mi je ujedno i max reza monitora

 

CPU: amd phenom ii x4 910e 2.6 ghz

GPU:amd radeon msi r7 250x 1 gb OC edition

RAM:4 GB CORSAIR VALUE DDR3 1600 MHZ

 

svaki odgovor bi dobro došao.

HVALA!

15 godina
neaktivan
offline
Games – how many cores do we really need?

Nemas dovoljno jaku konfiguraciju na za minimalne postavke.

Moj PC  
0 0 hvala 0
1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice